Glavni meni

I pre nas su se vozili motori, vozice se i posle

Započeo Charuga, 05 Jun, 2015, 09:13

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

navajo

Ajoooooooj, kako su lepi!!!!

Jedina vrsta oklopa koja se meni na motoru svidja....kako bih ja ovo posedovala...mmmmm

Lazic

Zajebi, zbog tog filma moja mama pije bensendine kad me vidi na motoru...

Sad mi ne¹to pade na pamet, trol level: hladnokrvni ubica... NAðem takav motor i obuèem se kao Toecutter i pravac kod mame... :D

mali_zmaj

O tome ti pricam!!!  Revolucija objasnio!!


Navajo mi samo ispunjavamo redove do nove price!!   Manijacki!!
jin-jang

UFF

bem li ga ja samo pitao ko je taj lik, nije na forumu a pominje ga na istom vec ko zna koji put pa sam se zapitao ko je, uzivo ga verovatno ne vadi iz usta :D

rekoh da pozove coveka da se uclani jbt bio decko ili ne koga briga kad ocigledno zna oko motora a takav je dobrodosao



stp se same teme tice off je opste poznat na mm

ali ako autoru smeta nek mi kaze i sve cu da prebacim u bullshit

motoklasik

#344

Tema stvarno ne moze da se prepozna u poslednjih par strana. S obzirom da nema brisanja mozda bi neko ko ima takva ovlascenja mogao neke postove da prebaci u temu koja postoji namenski za te stvari.
Ali, zbog lepih postova koje su na 15 i 16. strani pisali Duka, Hostapler, Milomir, Misa, Ana... da probam da napisem i ja nesto u tom smislu...


Petnaestica.

1973. godina. Tomos T-15 bio je moj drugi motor (posle APN-a koji se tada zvao AON).
Vec sam pisao da sam 1973.g. jedva nekako namolio oca da mi kupi APN. Odmah je islo "sredjivanje" - peta brzina, fiksni oslonci za noge, produzeno sediste za dvoje - sve je pasovalo sa "petnaestice". Ali, djavo mi nije dao mira i posle par meseci sam ga menjao za T-15.

Definitivno, motor koji sam najvise voleo od svih koje sam u zivotu imao... a imao sam ih mnogo, i sada imam dvadesetak, kupovao sam ih i jeftine i skupe i mnogo skupe... nema to veze... nikada vise nisam osetio takvu srecu i ushicenje kao kada sam dovezao kuci tu moju "petnaesticu", crvenu, sa plehanim ramom, uocljivim karburatorom sa desne strane sa flansnom za filter, prednjim dobosem sa duplim kljucem i otvorom za hladjenje, hromiranim prednjim blatobranom i bocnim stranama rezervoara, italijanskim rucicama orebrenim za prste i prednjom gumom CEAT italijanskom... uh, jos se secam svih tih detalja... i da, BEZ ikakvih papira, ali to je bilo najmanje vazno.
Tada japanskih motora skoro da nije ni bilo u SFRJ. Vidjali smo ih u moto casopisima i kada odemo na more... za nas tada je najveci domet bio neki MZ, CZ ili Jawa.











Tih godina kada sam se najzad docepao "petnaestice" koristio sam svaku priliku da sa ocem idem na vojni aerodrom kod Batajnice. On je posle preobuke pocetkom 50-ih godina u americkoj vojnoj bazi u Nemackoj, leteo na americkim mlaznim avionima T-33 ShutingStar, F-84 ThunderJet i F-86 Sabre, u pocetku u 204. lovackom a kasnije u 113. izvidjackom puku Ratnog vazduhoplovstva.

Zvuci neverovatno, ali tada se borbeni avioni nisu nabavljali na komade nego na stotine komada, tako da je samo ova 3 pomenuta modela, posle raskida saradnje sa SSSR-om, za desetak godina nabavljeno oko 500 komada od amerikanaca. Aerodrom u Batajnici je licio na kosnicu...
Kasnije je otac presao na druge dusnosti u Komandi vazduhoplovstva u Zemunu, ali je, da bi  obnavljao letacku dozvolu i bio spreman u slucaju potrebe, morao da ima minimalno 30 sati naleta godisnje sto je znacilo da je jednom nedeljno isao u Batajnicu da leti, u tom preiodu sredinom 70.-ih na domacim mlaznim lovcima G-2 i J-21.

Da se vratim na temu - moji odlasci tamo kad on leti imali su sasvim banalan razlog tj. nabavku benzina. Bilo je goriva po pumpama, ali na aerodromu je bilo dosta i elisnih aviona raznih namena (sa SUS motorima) koji su koristili visoko-oktanski benzin od preko 110 oktana. Poznavao sam neke avio-mehanicare sa kojima se otac druzio i van posla, pa dok on leti ja sam ih molio da mi odvoje i iznesu po koju kanticu tog benzina, obicno onu od ulja INA delta-5 od 3 litra. Nije tada bilo ovih plasticnih flasica  od pola litra koje bi mogle da se stave u dzepove...

U povratku otac bi me zafrkavao da se blamiramo za par litara goriva kad on, eto, onako iz zezanja spali po tonu kad god sedne u avion... To njegovo je bio kerozin i nije bio upotrebljiv za ono sto je meni trebalo, ali, mislio sam se u sebi - da se ja pitam, poletali bi vi meni malo pitomije uz duzi zalet i blazi uspon i ne bi se iz cistog mira u vazduhu izvodilo "zvono", "petlja", "valjak", "imelman" i drugo, pa bi samo od tih usteda bilo gratis goriva za sve Tomose u drzavi...

Cim bi se nakupilo za jedan rezervoar "petnaestice" sipao bih to gorivo, skidao glavu cilindra i montirao drugu obrusenu, pripremljenu za taj visoko-oktanski benzin, tako da je kompresija bila mozda oko 15:1. Jedina svecica koja je izdrzavala tu torturu bila je Bosch, vrednosti W260. Ona je stajala uvek u toj budzenoj glavi cilindra.
Koliko je to imalo efekta, ko zna...? Nesto verovatno i jeste uz intervencije na karburatoru, klipu i kanalima u cilindru. Uglavnom gornja L-karika na klipu bi trajala taman koliko i taj rezervoar benzina sa Batajnickog aerodroma... ali, bilo ih je u prodavnici Metalia-komerc u tadasnjoj ulici 7.lula na Dorcolu i nisu bile ni skupe...

"Petnaestica" se vozila i po debelom minusu, samo da nema leda po ulicama. Kada se prsti sasvim ukoce, stanem i sakama obuhvatim cilindar - to je bio najbrzi i najefikasniji nacin za nastavak voznje.

Prva kaciga mi je bila stara rashodovana koju mi je dao otac, sa sve prosirenjima  na usima jer je unutra imala ugradjene slusalice. Ja sam je koristio kada je bilo bas hladno i farbao je u razne kombinacije boja da prikrijem njenu izvornu namenu ( vidi se nesto od toga i na slikama).
Prva jakna takodje njegova stara pilotska, braon, od debele koze, sa vunenim ranflama na pojasu i krajevima rukava, jedini njegov uslov je bio da skinem oznake cina i grb Ratnog vazduhoplovstva. Po nekad sam, dok je otac bio na poslu pre podne, oblacio i njegovu jaknu jer je bila nova, sa grbom i zlatno-zutom oznakom cina - jedna debela linija gore i tri tanke ispod nje...

Sa tom "petnaesticom" sam uzivao 2-3 godine do 1976.g. Tada mi je sestra, koja se vec bila zaposlila, podigla kredit i ja kupim Tomos cross 50 junior, zuti, nov. Fenomenalan mororcic za nas klince, srednjoskolce (na slikama je i taj krosic i pomenuta jakna...).
Tu me je neizlecivo zahvatio i moto virus u svojoj "off-road" mutaciji. Bio sam valjda potpuno neotporan na sve njegove oblike. Kasnije su se nizali enduro motori: Suzuki TS-125X, Honde XL-600 (i PD03 i PD04), Yamaha IT-250, da bi na kraju stigla i ostala  Honda CR-500R, nova, iz zadnjih serija te dvotaktne nemani.

I naravno, samo od sebe pocinje da se namece poredjenje sa mojim zutim krosicem. U stvari poredjenje je nemoguce, ne moze tu uopste da se poredi ni snaga ni ogibljenje ni mogucnosti motora - sve je to na CR-500 neuporedivo bolje... Takodje ne moze da se poredi ni odusevljenje i sreca koju sam osecao vozeci ih - zuti krosic je tu u nemerljivoj prednosti...





Ja sam ovaj sa leve strane slike, a vozimo se po pesku na mestu gde je sada Beogradska Arena.





Cudne su to stvari. Vremenom covek stice iskustvo, mudrost, odmerenost, drustveni, socijalni i materijalni status, ali u istoj srazmeri nestaje odusevljenje, spontanost, radost... U ono vreme mi je bila dovoljna "petnaestica" i par litara benzina u rezervoaru da bi ceo svet bio moj...  
A sada...kupujem motore koji mi se svidjaju, punim garaze sa njima, u nadi da cu opet osetiti bar delic ushicenja i euforije kao kada sam 1973. dovezao kuci polovnu "petnaesticu". Jeste lep osecaj, ali ni blizu onoga... onda...




Hurricane

Alal vera za pisanje..

mislim da bi stvarno bilo ok s tvoje strane da bane¹ u subotu kod Uffa na dru¾enje sa nekim interesantnim tockom i time uvelicas dogadjaj, nesto kao speslgeststar, da te upoznamo koji te ne znamo, i uz pivo i pragnje razmenimo iskustva  [rofl]

Ziv bio  [cheers]

misa-pei

Taj kros junior mi je ostao najveæa neispunjena ¾elja iz deèaèkih dana. Oni su bili zaista izuzetne ma¹ine, znam da su ih koristili (ma¹inu i ram) za brzinske trke. Nisu mogli da se porede sa Severovim specijalkama, ali su imali odliène rezultate.
Država je najveći neprijatelj naroda

Lazic

Citat: Hurricane poslato 11 Oktobar, 2017, 02:43
Alal vera za pisanje..

mislim da bi stvarno bilo ok s tvoje strane da bane¹ u subotu kod Uffa na dru¾enje sa nekim interesantnim tockom i time uvelicas dogadjaj, nesto kao speslgeststar, da te upoznamo koji te ne znamo, i uz pivo i pragnje razmenimo iskustva  [rofl]

Ziv bio  [cheers]
Pridru¾ujem se pozivu, definitivno najozbiljniji èlan foruma, ovo sve ostalo mangup do mangupa... :D

mali_zmaj

E stvarno treba oèistiti temu od na¹ih gluposti..,prvo mojih,sve u bullshit... Dobra,ozbiljna tema.... Lijepe prièe...

poslato sa rupovke uz pomoæ kurble
jin-jang

UFF

ko hoce admin prava u ovom podforumu pa nek cisti?
meni muka vise da izdvajam kukolj iz zita u nedogled i uzalud

perlx


Lazic

Zamalo se javih pa videh da je u ostalim temama, ne hvala... ;D

motoklasik

Citat: Laziæ poslato 11 Oktobar, 2017, 10:42
Citat: Hurricane poslato 11 Oktobar, 2017, 02:43
Alal vera za pisanje..

mislim da bi stvarno bilo ok s tvoje strane da bane¹ u subotu kod Uffa na dru¾enje sa nekim interesantnim tockom i time uvelicas dogadjaj, nesto kao speslgeststar, da te upoznamo koji te ne znamo, i uz pivo i pragnje razmenimo iskustva  [rofl]

Ziv bio  [cheers]
Pridru¾ujem se pozivu, definitivno najozbiljniji èlan foruma, ovo sve ostalo mangup do mangupa... :D

Blizu mi je to, ako ne odem nigde za vikend mogu da svratim, ali ne ovako kako kaze Hariken nego onako, neobavezno...
A sa kojim to "nekim interesantnim tockom" ? ... Sada je trend da za svaku namenu postoji odgovarajuci motor  ;D ;D, a tamo vidim neki makadam i livade, pa da se ne brukam... valjda onda CR-500R... bas sam ga pre neki dan palio ispred garaze mada ga retko i pazljivo vozim od kad sam se onomad slomatao i jedva mi sastavili ruku... godinu dana sastavljali.

Mozda moze neko ko ima potpunu kontrolu nad svojim postupcima i da proba...  ;D













kuglica14

Svaka èast za pisanje
ovo je jedna od onih tema gde krene¹ sa èitanjem i mora¹ da istera¹ do kraja da proèita¹ sve
A za motore no comment - ne znam na koji bi pre seo. Hvala

Lazic

Citat: motoklasik poslato 12 Oktobar, 2017, 19:26
Mozda moze neko ko ima potpunu kontrolu nad svojim postupcima i da proba...  ;D

[rofl] [rofl] [rofl] [rofl] [cheers]

Boban_m


Glava Dole

Citat: motoklasik poslato 12 Oktobar, 2017, 19:26
Citat: Laziæ poslato 11 Oktobar, 2017, 10:42
Citat: Hurricane poslato 11 Oktobar, 2017, 02:43
Alal vera za pisanje..

mislim da bi stvarno bilo ok s tvoje strane da bane¹ u subotu kod Uffa na dru¾enje sa nekim interesantnim tockom i time uvelicas dogadjaj, nesto kao speslgeststar, da te upoznamo koji te ne znamo, i uz pivo i pragnje razmenimo iskustva  [rofl]

Ziv bio  [cheers]
Pridru¾ujem se pozivu, definitivno najozbiljniji èlan foruma, ovo sve ostalo mangup do mangupa... :D
Sada je trend da za svaku namenu postoji odgovarajuci motor  ;D ;D, a tamo vidim neki makadam i livade, pa da se ne brukam...


Ma kakvi, dodji sa kojim god zelis, manijaci ne prate te trendove ;D

! No longer available

Lazic

Lep primer potpune kontrole nad svojim postupcima... ;D

goranvojska

Citat: Laziæ poslato 12 Oktobar, 2017, 22:20
Lep primer potpune kontrole nad svojim postupcima... ;D
ovde....................tesko.

castor

Citat: motoklasik poslato 12 Oktobar, 2017, 19:26
Blizu mi je to, ako ne odem nigde za vikend mogu da svratim, ali ne ovako kako kaze Hariken nego onako, neobavezno...
A sa kojim to "nekim interesantnim tockom" ? ... Sada je trend da za svaku namenu postoji odgovarajuci motor  ;D ;D, a tamo vidim neki makadam i livade, pa da se ne brukam... valjda onda CR-500R... bas sam ga pre neki dan palio ispred garaze mada ga retko i pazljivo vozim od kad sam se onomad slomatao i jedva mi sastavili ruku... godinu dana sastavljali.

Mozda moze neko ko ima potpunu kontrolu nad svojim postupcima i da proba...  ;D
Tebi kolega treba dati Nobelovu nagradu za pisanje, ali ne onog regularnog ¹tiva, nego onog kako prenosi¹ svoje do¾ivljaje, iskustva i osjeæaje, a onda i kako sa time napisanim utièe¹ na druge i iz njih izvlaèi¹ ono ¹to su mislili da su zaboravili ili da nemaju sa kime da podijele. Nije to za svakoga i ne razumije to svako... [klanjam_se] [klanjam_se] [klanjam_se] [kralj] [kralj] [kralj]
It's the ride that matters, not the bike…