Ćao, Anonimni posetioče
Stranice: 1 [2] 3 4 5 ... 26
Štampaj
Autor Tema: I pre nas su se vozili motori, vozice se i posle  (Pročitano 48746 puta)
0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
mkt
Moto Manijak
*******

Van mreže Van mreže
 Motor:
dignuti branici i rogljaste gume
Lokacija: BGD
Poruke: 18752
Kvalitet: +10113 (53%)
Zahvalnice: 156

Odgovor #20 - 06 Jun, 2015, 11:24 Ocena: 0
Ignoriši

raduju se vise nego deca
Kostić
ne lazem majke mi
Iskusni bajker
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
ZXR750H1
slow drive - long life

Lokacija: Košutnjak Republika
Poruke: 9132
Kvalitet: +1754 (19%)
Zahvalnice: 105

Odgovor #21 - 06 Jun, 2015, 11:34 Ocena: 0
Ignoriši

gadna je ta nostalgija, al je gadniji osećaj da to pada u zaborav. ti ljudi, koji su živeli pre nas, danas žive po ćoškovima zidova, a kad izađu napolje, iskreno se raduju i često zapitkuju, zastaju, žele razgovor. mene kad god neki deda spopadne, ja se razglabim pa on ode srećan. a kad počnu da spominju mlados, povadim slike i eto im radosti i sreće u očima. true istina jebotebog. i mi postajemo takvi, tu nema sumnje.


лако је плитку бару замутити и будалу наљутити
srbac
Iskusni bajker
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
Fazer
Lokacija: Off on road
Poruke: 5802
Kvalitet: +718 (12%)
Zahvalnice: 98

Odgovor #22 - 06 Jun, 2015, 13:14 Ocena: 0
Ignoriši

I Rossi je deda pa jos vozi, a neki klinci pecaju po Australiji !!!
motoklasik
Moto Doktor
Voajer
***

Van mreže Van mreže
Lokacija: Beograd Serbia
Poruke: 89
Kvalitet: +643 (722%)
Zahvalnice: 47

Odgovor #23 - 09 Jun, 2015, 15:58 Ocena: +25
Ignoriši


Drago mi je da se i ljudima na ovom forumu svidela ova moja prica koju je Caruga preneo.
U stvari, nije to prica, nego jedan dogadjaj od pre nekoliko godina koji mi se neizbrisivo urezao u secanje i koji sam jedne noci otkuckao.

Ima takvih i slicnih dogadjaja jos mnogo, dosta se kojecega izdogadjalo proteklih decenija vezano za motore, samo tesko je to na pravi nacin pretociti u tekst. Opet, steta je i da padne u zaborav...
perlx
Vikend bajker
*****

Van mreže Van mreže
 Motor:
アフリカ
CCEB

Lokacija: na vr' brda
Poruke: 4713
Kvalitet: +1699 (36%)
Zahvalnice: 85

Odgovor #24 - 09 Jun, 2015, 17:28 Ocena: 0
Ignoriši

Свака част, сећам је се док је била "тазе".
Особе и догађаји су живи све докле их неко памти.

castor
Vikend bajker
*****

Van mreže Van mreže
 Motor:
ZeRcov 3/4 litre
Lokacija: Beograd
Poruke: 3341
Kvalitet: +820 (24%)
Zahvalnice: 74

Odgovor #25 - 30 Avgust, 2015, 13:30 Ocena: 0
Ignoriši


Drago mi je da se i ljudima na ovom forumu svidela ova moja prica koju je Caruga preneo.
U stvari, nije to prica, nego jedan dogadjaj od pre nekoliko godina koji mi se neizbrisivo urezao u secanje i koji sam jedne noci otkuckao.

Ima takvih i slicnih dogadjaja jos mnogo, dosta se kojecega izdogadjalo proteklih decenija vezano za motore, samo tesko je to na pravi nacin pretociti u tekst. Opet, steta je i da padne u zaborav...

Nemoj da te mrzi, pretoči to u riječi. Znam da je teško opisati sve onako kako treba, da je teško sjetiti se svega, ali upravo to mislim da treba da bue okidač i pokretač. Ne treba da se zaboravi! A jedini način je da se napiše i da ostane zapisano. Danas se sa koljena na koljeno jako malo toga prenosi, a doživljaji sa motora nažalost ne zauzimaju neko veliko mjesto u tome.

Zato piši!

I naravno, hvala ti na ovom tekstu.

It's the ride that matters, not the bike…
Major
Moto Manijak
*******

Van mreže Van mreže
 Motor:
Ducati Monster 1200s
Red Beast

Lokacija: Beograd
Poruke: 15229
Kvalitet: +2023 (13%)
Zahvalnice: 123

Odgovor #26 - 31 Avgust, 2015, 14:01 Ocena: 0
Ignoriši

Ima takvih i slicnih dogadjaja jos mnogo, dosta se kojecega izdogadjalo proteklih decenija vezano za motore, samo tesko je to na pravi nacin pretociti u tekst. Opet, steta je i da padne u zaborav...

Kao sto rece Castor pisi nemoj da te mrzi Smiley

Lazić
GayLord
Global Moderator
Mega Moto Manijak
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
"Is this how time normally passes...? Really slowly...? In the right order...? If It`s one thing I cant stand, it`s an unpunctual alien attack..."  The Doctor... Motor: KLE500 Tardis edition...
 Facebook: Poseti
Osposobiti nesposobne, da bi onesposobili sposobne

Lokacija: Mlečni put, sunčev sistem, Zemlja, Beograd, Zvezdara...
Poruke: 42509
Kvalitet: +7787 (18%)
Zahvalnice: 352

Odgovor #27 - 06 Septembar, 2015, 04:15 Ocena: 0
Ignoriši

Mrzi ga... Cheesy

Major
Moto Manijak
*******

Van mreže Van mreže
 Motor:
Ducati Monster 1200s
Red Beast

Lokacija: Beograd
Poruke: 15229
Kvalitet: +2023 (13%)
Zahvalnice: 123

Odgovor #28 - 07 Septembar, 2015, 11:06 Ocena: 0
Ignoriši

Mrzi ga... Cheesy

Al ce pisati ako mu budemo bas dosadjivali Smiley

Charuga
Iskusni pozer
****

Van mreže Van mreže
 Motor:
Kawasaki ZX10-R...Kawasaki GTR 1400
 Facebook: Poseti
Lokacija: Beograd - Srbija
Poruke: 1095
Kvalitet: +889 (81%)
Zahvalnice: 112

Odgovor #29 - 24 Septembar, 2015, 14:54 Ocena: +8
Ignoriši

Evo jos jedne interesantne price...moglo bi u vremeplov...
Autor je nas Misa/Pei.... a ja sam bio slobodan da ga prenesem ovde da i mladji osete dah nekih sada vec odavno proslih vremena, kojih se uvek rado setim....


Ovaj tekst sam pisao i nisam ga završio još pre godinu, dve. Ipak, mislim da mu je baš ovde mesto. Voleo bih da i neko mladji pročita, da stekne osećaj kako je to bilo nekad i kako je to sada...


Pošto sam vas lepo upoznao, neke licno, neke samo iz postova, poželeo sam da vam ispričam kako ja pamtim svoje početke, Beograd na prelazu iz sedamdesetih u osamdesete, tih za mene divnih osamdesetih, vreme i ljude sa kojima sam ušao u svet motora, u kome se, eto zadržah već 25- 30 godina.

Sve je počelo sa vožnjom bicikla, imao sam 12 godina. Dobio sam trkački petobrzinac, Rogov. Neumorno sam pedalirao kroz grad Beograd, upoznao svakojake njegove budžake, uličice, bulevare, parkove. Naravno, krenuo sam na Ušće. Tamo su se skupljali neki fascinantni, stariji ljudi, momci, koji su vozili motore. Tih godina je Titova jahta (Primorka, čini mi se) koja je tu bila usidrena, premeštena sa malog kruga i taj deo Ušća je dat širokim narodnim masama da se bolje rekreiraju i spremaju za nove radne pobede. Vojska se povukla na današnje pozicije.

Na malom krugu su bile dve betonske bandere i ništa više. Jedina kafana je bila restoran Ušće, na sadašnjem mestu. Tu se išlo na piće, a na druženje i vožnju- trkanje se išlo na mali krug. Dolazio sam tamo i gledao 'čike' kako se jure svojim besnim Nortonima, Javama, Trijumfima i BMWima. Neki klinci mojih godina, takodje su tu dolazili i dok su nam uredno mandibule bile na zemlji, gledali smo kakvo vrhunsko vozačko umeće imaju te 'čike'.

Godine su prolazile, neki od nas su se motorizovali, dobili su Matike, T14 i T15. Ja sam i dalje terao bicikl. Sećam se prvog Japanca na Ušću. Bila je to žuta Honda 400 Four SS, vlasništvo g. Zorana Radosavljevića, prevodioca, koji je prvi i mislim jedini, izdao priručnik za popravku motorcikala. Stariji beograđani se možda sećaju tog motora, godinama ju je g. Radosavljević parkirao ispred ulaza na Filološki faks, gde je i radio.

'Čike' su se navikle na nas klince i mi smo bili neizmerno srećni kada bi nam se neko od njih obratio po imenu. Tada sam uradio nešto što niko od mojih vršnjaka nije smeo. Zamolio sam Zorana da mi da krug. Balavac, 15 godina, traži ozbiljnom čoveku kog zna iz vidjenja, najvecu dragocenost- motor. I taj divni čovek mi dade da obrnem krug. I opet mu hvala, pamtiću ga do kraja života. Kakva je to vožnja bila... Posle drndavih Tomosića, seo sam na aždaju sa 4 cilindra koja prede, ide kao munja i može da se njom upravlja. Kao da sam bio na letećem ćilimu, svet je promicao oko mene, ja sam leteo, motor kao da nije dodirivao zemlju nego me je nosio kroz najudobniju i najtečniju vožnju u životu. To je presudilo. Posle te vožnje, bio sam gotov, potpuno i neprikosloveno inficiran moto ludilom, benzin je zamenio krv u meni, postao sam opsednut. Da nije bilo tog čoveka i te vožnje, pitanje je da li bih i danas bio toliko lud za motorima ili bih, poput mnogih koje sam znao, bio u priči neko vreme i batalio to sve.

Mali krug je za mene postao način života. Dok su moji drugovi iz škole izlazili na F, na Akademiju, ja sam visio na Ušću. Uvek sam do tamo imao prevoz, vrlo jednostavan. U Beogradu je tada bilo jako malo motora, međusobno smo se svi znali i bilo je dovoljno da stanem kod semafora i naići će neko na motoru ko je krenuo na Ušće. Najčešće ništa ni ne pitaš samo sedneš jer znaš kuda će.

Iz tog vremena, do današnjih dana, ostalo je nekoliko nas. Od starijih 'čika', u životu su i još se voze Bugi, Tvigi, Bane divljak, Frenki, Ljuba sin/roker, Čemza, Neša zlotvor, Spaske, Vojvodić, Sava Dimitrijević- veteran. Od mlađih... pa i nije nas puno ostalo. Neki su davno pokojni, neki su se poženili, batalili motore, nisam ih video četvrt veka. Neke sam već i zaboravio.

Braća Bašići (mada je Debeli Baša batalio motore i živi u Beškoj sa kojom ima iste veze kao i ja sa Marsom) su još živi i zdravi. Ari, tada divan klinac, ima sad neki KLR ili tako nešto što je vozio Deki- RSVmilenijum na Avali, inače su kumovi. Zanimljivo, Dekija bi trebalo da znam, pričamo o istim ljudima, događajima, ali se jedan drugog ne sećamo više, pa smo, eto, obnovili druženje na skupu na Avali. Goša, prvi srpski robokap (tako se polomio da je pola godine nosio one ekstenzije ili kako se već to zove, tako da je stvarno bio polu čovek- polu mašina), Fandjelija, čovek koji je od Buge kupio jedini Automatik na svetu sa mono amortizerom i mašinom od elektronika 90, danas vozi Yamhu XT600 i Moto Guzzi NX 650, Sale Tarzan, čovek koga je tip ne samo zgazio kolima, nego se i vrati da potvrdi to, pa Marinkota koji je BMW 900SS prevrnuo kao kad deca menjaju gumu na biciklu, Zenica, valja neku robu na bulevaru, Crni, ko zna šta radi, onda malo mlađi, debeli Peca, sad ima servis za motore u V. Gradištu, Nidža Hors, taksista, Alek, taksista, Sale, mali Goša što je imaoCBX prolink, sada vozi Afriku i naravno da ima dva metra i kusur. Naravno, sad sam vas smorio sa nabrajanjem nekih imena, koja vam verovatno ne znače ništa, ali, uspomene, uspomene... Šta ću, mnogo pamtim, ali je ovo samo deo onih sa kojima sam odrastao.

Čim sam došao iz vojske, '84. skupio sam pare da kupim lešinu zvanu ČZ350. Moj prvi motor. Vožnju tudjih i popravke tuđih motora koje sam slupao, ne računam. Tada sam počeo i da se, silom prilika, zanimam za mehaniku. Ta Čeza je bila krš nad krševima, ali, imala je Del'orto 36 karburator. Kompresiju nije imala. Dešavalo mi se da je popravljam po nedelju dana, samo da bih otišao njom na Ušće i obrnuo koji krug. Karike sam jednom menjao tamo ispod bandere, oko ponoći. Gurao sam je od Uća do Metropla bar četiri puta. Napravio mi je jedan stari električar kompletno novu instalaciju i sve su žice bile umesto u bužiru, umotane trakaom od svile. Koštalo je oko 150DM, '85. Gume Barum, ako mi neko pljucne pred točak, garantovano padam. Šara dubine 10mm, ali su one bile kao od bakelita.

E sad, vraćam se opet na mali krug. Pomenuo sam da je on imao na onom delu kod reke, tačno na sredini asfalta, dve betonske bandere. Krug je bio jednosmeran, to smo sami nekako uveli, vozilo se kontra kazaljkama na satu. Samo leve krivine. I danas sa većom sigurnošću, zadovoljstvom, peglam leve nego desne, navika. Postojala je idealna putanja. Pored prve bandere si morao da ideš sa njene unutrašnje strane, točkovima što bliže njoj, a pored druge da prođeš što bliže glavom ili nećeš moći da pogodiš ulaz na mali pravac, nego završavaš u žbunju kod vojske. Istini za volju, neki su uspeli da vežu motor oko rampe kod stražara, na šta je ovaj na izlomljenog Pecu repetirao pušku i počeo da viče 'Odbij! Odbij!'. Sećam se nenadmašnih vožnji velikog asa Vuka Tomanovića sa Yamahom TZ 250 koji je vozio bukvalno na milimetar od obe. Mi smo ipak, ostavljali po nekoliko santimetara. Danas nema više ni traga od bandera, skinuli su ih polovinom osamdesetih.

Na tom malom krugu smo svi mi promenili kožu bar tri puta. Padanje je bilo svakodnevno, ništa strašno, uglavnom. Nije bilo kaciga u slobodnoj prodaji. Prve su se pojavile Iplasove kacige, dva modela, džet i integralka. I danas je imam, integralku. Jedna od najdražih uspomena na neko davno vreme i na moju majku koja me je odvela u Slovenija auto u 27. marta, gde je radio Sava Dimitrijević i kupila mi je novu kacigu, mada sam ja još nosio šanc kragnu i ćopao od nedavnog sudara (nisam ja bio kriv). Motor je bio u komadima, radilica na ČZ 350 pomerena od udarca, motor pregažen, ja bez kinte, ali, kaže moja mama, 'znam te kakav si, motor ćeš da kupiš što pre, ali opet nećeš imati za kacigu. Ovako sam mirnija.' Hvala, mama. Godina, 1986.

I tada je bilo raznog sveta na motorima, od pacijenata kao što smo bili moji drugari i ja, do sinova generala, budža, lekara, kojima su tate kupovale motore. Neki od njih su bili i ostali stvarno dobri ljudi, čak se i danas voze, većina ih je nestala u magli vremena, droge, žena, saobraćajki. Nisu se mnogo pravili važnim, ali je i te kako bilo bitno i postajalo je sve bitnije šta se vozi. Sva ona hrpa Jawa Kalifornija, Totica, Nortona i Trijumfa, BMWova iz rata je polako nestajala i počele su da stižu nove, japanske mašine. Problem je bio što nisu mogle da se uvezu, pa su se ljudi dovijali na razne načine, uvozili ih kao sportske rekvizite, prekucavali brojeve i pisali po njima Jawa itd. Sećam se jedne Forke 750, bordo, sa holandskim tablicama, godište '74- '75. To je mnogima bio prvi jači motor. Mislim da su se desetine njih obučavale na njoj, a ona je odbijala da umre. Ko zna gde je sada...

Sećam se kad je Đoka majmun imao novi Z750, srebrni. Stoji na semaforu kod glavne pošte i pandur ga gleda preko puta, vrti pištaljku i sprema se da ga zaustavi. Gleda njega Đole, tablice nema ni od korova, na motor još nije plaćena carina, i pali se zeleno. Pandur stavi pištaljku u usta, Đole mu mahne, digne motor na točak i proleti pored zblanutog organa reda.

Posle je isti taj Đole imao CB 400N, crvenu, pojavljivali su se oboje u mnogim filmovima tog doba. Najpoznatiji je 'Dečko koji obećava'.

EDIT: Od kad je pisan tekst, više nema Baneta Divljaka i Čemze. Večna im slava.
stilgar
Vikend bajker
*****

Na mreži Na mreži
 Motor:
Suzuki 1200S Bandit
 Facebook: Poseti
Lokacija: Beograd/palilula
Poruke: 4410
Kvalitet: +902 (20%)
Zahvalnice: 68

Odgovor #30 - 24 Septembar, 2015, 15:50 Ocena: 0
Ignoriši

http://www.ums.rs/forum/index.php?topic=1257.0
evo vam teme sa UMS pa koga zanima kako bese moze da cita Smiley ima i slika Smiley
Žorž GTI
Pozer
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
Zx10r
Lokacija: beograd
Poruke: 977
Kvalitet: +139 (14%)
Zahvalnice: 30

Odgovor #31 - 24 Septembar, 2015, 16:19 Ocena: 0
Ignoriši

Super post! Za nasledje
Andreja
BRAAAAAP!!!
Iskusni bajker
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
Honda XR600R, Piaggio Liberty 125
 Facebook: Poseti
Lokacija: Vrčin
Poruke: 6856
Kvalitet: +3152 (45%)
Zahvalnice: 130

WWW
Odgovor #32 - 24 Septembar, 2015, 16:48 Ocena: 0
Ignoriši

Oduševljen... Miša mi je dobar drugar, ne desi se da prođem pored Pei porodice i da ne svratim ali ovu priču nisam znao. Carski Smiley

Problem je što mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! Cheesy
motoklasik
Moto Doktor
Voajer
***

Van mreže Van mreže
Lokacija: Beograd Serbia
Poruke: 89
Kvalitet: +643 (722%)
Zahvalnice: 47

Odgovor #33 - 27 Jun, 2016, 21:03 Ocena: +11
Ignoriši


TOMOS CROSS 50 JUNIOR


To mi je bio treci motor, posle APN-a i petnaestice.

Secam se, 1976., sestra se vec bila zaposlila, ja tek zavrsio srednju skolu, nagovorim je da digne kredit koji cu ja nekako od dzeparca otplacivati  (naravno, bar svaku drugu ratu mi nije ni trazila da dam), odem u Robnu kucu Beogradjanka i kupim tog zutog krosa.
Kako je to samo tada meni izgledalo!  Gotovo svi delovi italijanski: tockovi, rucice, svetlo, prekidaci, paljenje Bosch, sve najkvalitetnije.

I onda prve voznje kroz sumu, pa po pesku i otkrio sam off-roud.

Mozda je upravo tada taj virus off-road voznje ostao negde sakriven u meni i kasnije opasno mutirao tako da sada u garazi stoji neman, takmicarska cross  Honda CR-500R.

 Ali kad god otvorim garazu i u polumraku je pogledam dok jos ne upalim svetlo, u prvom delicu sekunde mi se uvek ucini kao da je zuta, kao da je to onaj moj mali Tomos cross 50 junior.







Slike su iz 1976. godine. Prva slika je slikana na Uscu, a druga na mestu gde je  otprilike sad poznata Beogradska Arena.



« Poslednja izmena: 27 Jun, 2016, 21:11 motoklasik »
Andreja
BRAAAAAP!!!
Iskusni bajker
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
Honda XR600R, Piaggio Liberty 125
 Facebook: Poseti
Lokacija: Vrčin
Poruke: 6856
Kvalitet: +3152 (45%)
Zahvalnice: 130

WWW
Odgovor #34 - 27 Jun, 2016, 22:28 Ocena: 0
Ignoriši

Kol'ko su meni vredni ovakvi postovi... Smiley

Lepo je znati kako je nekada bilo ranije, ja spadam u (relativno) mlađe generacije i nekako mi se čini da više pripadam onom vremenu nego sadašnjem.

Ne bilo Vam teško, javite se češće na forumu Smiley

Problem je što mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! Cheesy
Lazić
GayLord
Global Moderator
Mega Moto Manijak
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
"Is this how time normally passes...? Really slowly...? In the right order...? If It`s one thing I cant stand, it`s an unpunctual alien attack..."  The Doctor... Motor: KLE500 Tardis edition...
 Facebook: Poseti
Osposobiti nesposobne, da bi onesposobili sposobne

Lokacija: Mlečni put, sunčev sistem, Zemlja, Beograd, Zvezdara...
Poruke: 42509
Kvalitet: +7787 (18%)
Zahvalnice: 352

Odgovor #35 - 28 Jun, 2016, 15:48 Ocena: 0
Ignoriši

Jebote, 40 godina... Shocked Kao tren... Dobro ne baš kao tren, al' jebeno brzo... Cheesy

motoklasik
Moto Doktor
Voajer
***

Van mreže Van mreže
Lokacija: Beograd Serbia
Poruke: 89
Kvalitet: +643 (722%)
Zahvalnice: 47

Odgovor #36 - 05 Jul, 2016, 16:08 Ocena: +8
Ignoriši


Svi mi smo imali neke motore koji su nam, na poseban nacin ostali u secanju.

Bilo bi lepo da takve stvari ne padnu u zaborav, da podelimo to sa drugim clanovima foruma, a posebno da mladjim motociklistima na neki nacin docaramo vreme kada u oglasima nisu postojale stotine motora, kada je sve osim tomosa bilo retkost, a istocnoevropska produkcija bila jako respektabilna.

Ja cu napisati nesto o svojim uspomenama na taj period, nesto o motorima koji su mi, od mnostva koje sam imao, ostali zauvek u secanju.

Svako od nas je verovatno za neke motore emotivno vezan vise nego za neke druge.
Sto je covek stariji, sto je vise motora promenuo, to je i veca verovatnoca da se seca nekih koji su u njegovom zivotu ostavili poseban trag, kojih se seca na poseban nacin.

Potrudimo se da te uspomene sacuvamo od zaborava i podelimo ih sa drugim bajkerima, ovde na forumu.




TOMOS


Tomos  je za mene odavno prestao da bude samo motor.
Vec duze vremena, tu rec poistovecujem sa svojim odrastanjem.

Koliko je samo bilo svadja sa roditeljima oko toga, koliko sam  ubedjivao oca da mi kupi motor, koliko popravljenih ocena, koliko sati provedenih po prodavnicama gde su se prodavali motori a kad niko ne gleda samo stavim obe ruke na rucice upravljaca i srecan sam ceo taj dan.
I onda, 1973. otac je nekako pristao, nekako sam ga i zbrzao da ne bude automatik, nego sa menjacem. Otisli smo po moj prvi motor, APN (mislim da je tada naziv bio AON), bili su svetlo plavi i svetlo zeleni, ja sam izabrao plavog.

Doneli smo ga kuci, na sprat, liftom, naravno da cele te noci nisam spavao, proveo sam noc tu u predsoblju sa svojim motorom. Sreci nije bilo kraja.
Pocinju prve voznje po kraju, prvi ulasci u krivine, prvi odlasci na Usce.

Secam se, ziv nisam bio dok nisam skinuo glavu cilindra, da vidim sta tu ima, koja se magija unutra desava. Video sam naravno samo celo klipa i unutrasnjost tog malog cilindra, i tada sam shvatio da i male stvari mogu da pruze veliko zadovoljstvo bas kao taj mali klip i taj mali cilindar.
Posle me je kopkalo kako uopste koci. Naravno - skidanje prednjeg tocka, otvaranje dobosa, da vidim kako to izgleda unutra - paknovi, ekscentar  za njhovo razdvajanje, dobos - osecao sam se kao Alisa u zemlji cuda.

Kasnije sam umesto pedala ugradio fiksne fuzastere od T-14, ugradjena je i 5.brzina....

Od opreme, za prvo vreme, otac mi je dao svoju staru pilotsku koznu jaknu i svoju rashodovanu pilotsku kacigu, prosirenu u predelu usiju zbog slusalica koje su bile unutra i sa zatamnjenim vizirom koji oblikom podseca na danasnje unutrasnje suncane vizire kod nekih kaciga. samo sto je bio spolja. Smesno je izgledalo, ali koga je tad bilo briga za to.

Jer, imao sam motor, i to je jedino bilo vazno.  Posle sam ga menjao za T-15, crvenu, sa plehanim ramom, karburatorom sa strane, cetvrtastim cajgerom u faru, prednjim dobosem sa duplim kljucem i otvorom za hladjenje i niklovanim rezervoarom sa bocnih strana, ali to je vec posebna prica.



« Poslednja izmena: 05 Jul, 2016, 16:13 motoklasik »
Hohštapler
Hoštapler
Moto Manijak
*******

Van mreže Van mreže
 Motor:
Kymco people 250, VFR800fi
The force that guides the stars guides you to.

Lokacija: NS-ZR
Poruke: 13061
Kvalitet: +4537 (34%)
Zahvalnice: 318

Odgovor #37 - 05 Jul, 2016, 16:14 Ocena: 0
Ignoriši

Sjajno!  clapp Klanjam se
Stil, opisi, emocija...

nemoj sad prestajati, ovo je poslastica!  Klanjam se palac gore

Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.
Lazić
GayLord
Global Moderator
Mega Moto Manijak
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
"Is this how time normally passes...? Really slowly...? In the right order...? If It`s one thing I cant stand, it`s an unpunctual alien attack..."  The Doctor... Motor: KLE500 Tardis edition...
 Facebook: Poseti
Osposobiti nesposobne, da bi onesposobili sposobne

Lokacija: Mlečni put, sunčev sistem, Zemlja, Beograd, Zvezdara...
Poruke: 42509
Kvalitet: +7787 (18%)
Zahvalnice: 352

Odgovor #38 - 05 Jul, 2016, 19:10 Ocena: 0
Ignoriši

Taman zabalavih kako navreše uspomene... Grin

motoklasik
Moto Doktor
Voajer
***

Van mreže Van mreže
Lokacija: Beograd Serbia
Poruke: 89
Kvalitet: +643 (722%)
Zahvalnice: 47

Odgovor #39 - 06 Jul, 2016, 19:47 Ocena: +9
Ignoriši


YAMAHA XS 500

Prvi japanski motor koji sam imao.
Jos nisam bio zavrsio fakultet, ali sam se zaposlio, i ostalo mi da radeci dam jos neke ispite. Krenule plate, skupilo se nesto para na gomili, i apetiti, sto se tice motora porasli.

S proleca 1980. pojavila se u prodaji u oglasima u "Politici" ova Yamaha, i danas pamtim tu kucu u ulici Vojvode Stepe u cijem dvoristu sam je prvi put ugledao, kad god prodjem tuda glava se nesvesno okrene na tu stranu, nekad mi se ucini i da mi oci malo zasuze, od vetra, sigurno.

Naravno da sam je kupio, svidela mi se odmah. Bila je 1976. godiste, dva cilindra, i, za ono vreme veoma napredna masina, dve bregaste u glavi sa 4 ventila po cilindru, 50 KS.
Sreci naravno nije bilo kraja, svaki slobodan trenutak sam koristio da se vozim sa njoom.

Ove dve slike su iz 1980.g.:







Dosli su posle i drugi motori, noviji i snazniji, ali ova Yamaha je oduvek imala posebno mesto u mojim secanjima. Ponekad sam uspevao i duze vreme da je se uopste ne setim, ali sto bi pauza bila duza, kasnije su emocije prema tom motoru bile jace.

I onda, 2007. godine listajuci nemacki sajt mobile.de ugledam takvu istu Yamahu, u fabrickom stanju, prodaje se. Ne treba da pisem da tih nekoliko dana ni na sta drugo nisam mislio, osim na to.
 
Da nevolja bude veca, prodavac je bio sasvim na severu Nemacke, par desetina kilometara pre Hamburga.
Pokusavao sam da razmisljam racionalno,da li mi treba jos jedan motor na i onako vec pune garaze, pokusavao sam da sebe ubedim da mi ne treba, ali sam istovremeno znao da je ta stvar resena onog casa kad sam je ugledao na ekranu kompjutera.
I, naravno, Bera (iz Ade, sto donosi delove i opremu iz Louis i Polo i ostalih kataloga) otisao je skroz do Hamburga da je doveze.

I, evo je na slikama,  prva je na vrsackom aerodromu a druga u Lazarevcu, na trkama sampionata Srbije 2008.g. u klasi old-tajmera (motori do 1976. godine). Vozio sam je na jos par trka te godine, (neki njeni pehari stoje u polici) i onda vratio u garazu, odmah do vrata, da je odmah vidim svaki put kad udjem.







Pre par godina prodam je Raci (mislim da je "crni sin" na forumu) i on je preredi u neku vrstu polu-kafe rejsera. Raca je proda posle Jasminku iz auto-skole VIR. Jasminko opet nekom tipu...

Zasto sam je prodao, ne znam.
Mozda sam bio u depresiji jer sam tada pao i slomatao ruku koja dugo nije htela da zaraste. A mozda, da bih opet jednom kupio istu takvu...



Stranice: 1 [2] 3 4 5 ... 26
Štampaj
Moto Manijaci  |  Opšte teme  |  Ostale teme  |  Tema: I pre nas su se vozili motori, vozice se i posle