Glavni meni

Low budget adventure motor

Započeo Andreja, 22 April, 2015, 22:55

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Andreja

Zasitih se sa VFR-om, lepo, brzo, donekle van okvira motora te klase... Ali nije za na¹e puteve definitivno i nije zanimljivo kao enduro, tako da...  [hello] Izbegnimo prièu o tome, prelazak na enduro je izvestan (pre toga ne¹to drugo, dok ne naleti ono ¹to mi treba), da preðemo na stvar. Po¹to sledeæi enduro (ako mi legne) ¾elim da vozim jako dugo (jer sad taèno znam ¹ta ¾elim :D ), mora da ispuni sledeæe stvari:

- do 500ccm (iskreno, ne ¾elim da radim ceo mesec godi¹nje kako bih platio registraciju, poenta je da radim ¹to manje a da se vozim ¹to vi¹e :D )
- jedan cilindar, vazdu¹ara, bez pumpe za benzin i sa minimumom elektronike, zapravo, motor koji neæe da mi crkne negde u pm i da mogu samo da se slikam, znaèi ¹to pouzdaniji i zahvalniji
- da nabavka delova nije oblik te¾eg mazohizma
- servisni intervali bar 4000km
- da ne ko¹ta preko 1500e, maksimum 2000e (DRZ400 otpada zbog vi¹e stvari, cena, vodenjara...)
- da nije egzotika; kinez i sl.
- ¹to manje plastika, oklopa itd
- da za promenu bude mlaða od 25 godina
- udobnost sedi¹ta mi nije toliko bitna, uostalom kako ka¾e moj drugar Peða (lord_oblivion), motor je poluproizvod dok ga vlasnik ne prilagodi svojim potrebama, taènije, zbud¾io bih sedi¹te, nosaèe bisaga, bla bla...

Dovoljno je da maksimalna putna brzina mo¾e da bude 80-90km/h, preko toga nema potrebe, auto-puteve ne volim, uglavnom volim da se zavlaèim po zabaèenim mestima. ®elja mi je povremeno opièim vi¹enedeljnu vo¾nju (makar jednom godi¹nje), svestan sam da to i nije najkomforniji naèin putovanja ali u tome i jeste zabava :D

Vozio sam Yamahu XT600 2KF (1989.) tri godine i odu¹evljen sam njom, sasvim dovoljno snage i obrtnog momenta za sve ¹to mi treba, mo¾e lepo da se natovari, izuzetno pouzdan motor. Sledeæa verzija ima i anlaser, uz to lo¹ije felne, ogibljenje i mnogo je te¾a a ja bih izbegao motore suve mase od preko 150kg, a i kao ¹to rekoh, neæu da dajem za registraciju traktora od 40 konja 20000 dingera, za petstotke je duplo manje, NE DAM im toliko para... A i ne bih opet XT jer bih ipak voleo da probam ne¹to novo.



TTR600 mi je idealna prièa ali opet, 600ccm :D U poreðenju sa XTom, nekih 25kg manje, uop¹te nema akumulator, mnogo bolje ogibljenje, malo vi¹e snage dobijene olak¹avanjem zamajca i nadrkavanjem karburatora, manji rezervoar, mnogo lak¹i pristup filteru za vazduh. I mo¾e po¹teno da se izdivlja sa njom, ¹to nije nu¾no ali je veliki bonus.



Gledao sam XR400R po netu, sasvim ok motor, 35 konjiæa, pouzdan, samo kurbla, jednostavan koliko mo¾e da bude, suva masa oko 125kg... Mana, ameri menjaju ulje na 1000 i manje km, mada ne vidim razlog, nije to top end ma¹ina kao ¹to su hard enduraèe... Da nema te "mane", XR bi mi bio favorit definitivno tako da ova tema ne bi ni postojala :) Primer, ako krenem na put (teoretski :D ) od 10000km, najmanje ¹to ¾elim je da pola putovanja provedem ispod motora :)



Tu postoje i XT350ice (èak i stranci kod nas su jako skupi a i imaju dve bregaste), DR350 (bezobrazno skupi a i izbegao bih Suzuki iz razloga ¹to na njihovim motorima sve funkcioni¹e drugaèije u odnosu na ono na ¹ta sam navikao, nemam ni¹ta protiv njih ali mi ne odgovaraju). Trenutno se u oglasima nalazi i jedna XT500Z Tenere ali bih je izbegao jer mi deluje prete¹ko i ima pumpu za benzin + ¹to ne znam koliko je te¹ko doæi do delova agregata po¹to je pravljena samo za austrijsko tr¾i¹te. Cena sasvim prihvatljiva, 1250e.

Verovatno ova tema podseæa na to kakve zahteve ¾ena ima za idealnog mu¹karca :D i svestan sam da æu verovatno morati da izbacim neki kriterijum kako bih uop¹te i kupio motor ali poku¹avam da naðem re¹enje ¹to bolje za mene.

Da ponovim, nije poenta DA LI mogu da priu¹tim skuplje odr¾avanje, registraciju itd. nego da NE ®ELIM, kao ¹to rekoh, ¹to manje rada i vi¹e vo¾nje :D Sve i da ne budem shvaæen ozbiljno (  [srednjiprst]  [dunce]  [blahblah] ), 'ajde da poku¹amo da doprinesemo malo forumu sa konkretnim iskustvima i mi¹ljenjima vezanim za MOTORE :D Zamolio bih spamere i trolove da zaobiðu ovu temu, ajde bar jedna da bude donekle konstruktivna (ovo nisam trebao da ka¾em :D ).

Raspalite :)
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

kepo


Andreja

Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

jevta


goranvojska

mozemo jedino rostilj da raspalimo.ti brate znas sta hoces i tu je kraj.samo mozemo da sacekamo ishod te tvoje transakcije i da te vidimo sa kezom oko usiju.

Taraba

Uzmi bilo sta i nemoj da registruje¹.
Ionako æe se lomata¹ po Avali 80% vremena.
Problem solved.
The band is just fantastic that is really what i think. oh by the way which one's pink?

srbac

KLE 500 malo je tezi ali moze po terenu da se dobro potera, mislim na makadam, zemljane puteve,brdovit krajolik i evri badi na livadi....
jeste vodenjara ali ide litar ipo antifriza.... agregat imas za 200-250 e ako zatreba...

Andreja

Jevta, probao sam dve 650ice i nikako mi nisu legle, do polovine obrtaja toliko grubo rade da nisam mogao da verujem... Mada 500 bi mogao da se proba iako bih izbegao toliku kolièinu plastika i oklopa.

Gorane, ja¹ta! :)

Taraba, nije ba¹ tako, putovao bih kojekuda, natovaren do panja a takav ne mogu da ¾imbe... I¹ao bih i preko (a i opet, ne ¾elim da dajem svake godine 20000 zbog te jedne du¾e vo¾nje).

Srbac, razmatrao sam KLE-a, previ¹e cilindara, nije problem u tome koliko antifriza ide nego hoæu ¹to manje ¹anse za eventualni kvar prilikom pada... Mislim, ne moram ni da geknem ali mo¾e da gekne vodena pumpa, da negde krene da pu¹ta vodu itd itd... Izbegavam...

Kada se ne vozim daleko, poskidao bih sve i peglao bih po okolnim brdima, a za to mi treba ¹to "endurskiji motor", jedan cilindar sa malo plastika itd itd...
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

jevta

Meni NX radi i ide lepse od XT-a

srbac

KLE se kvari namanje od svih motora koje si nabrojao....

mikelandjelo

Uz male modifikacije po tvojoj ¾elji-domi 500 bi mogao da bude za tebe.
Mada, vidim da bi ti mo¾da malo da se *ebe¹ a da ne uðe. :D

Andreja

Vozio 5-6 XT-ova, po meni se ubedljivo bolje pona¹aju i idu nego Domingo :)

Srbac, wtf, XT i TT se ne kvare :)

Mikelanðelo, pa ono... Da :D

Evo ga jo¹ jedan XR400, propisno natovaren :)

http://i151.photobucket.com/albums/s121/dazzerrtw/CIMG0882.jpg
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

BOKYBOY


mikelandjelo

Ispunjava zahteve putne brzine, sasvim je dobar po terenu. da ima previ¹e plastika-ima, ali to se da re¹iti. :)


Andreja

Mikelanðelo, kud ti ne potra¾ih Dominga na Glind¾i... Uskoro :)

Ovaj DR mi se èini interesantan, mada... Suzuki :D
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

srbac

A sto se tice XT i TTa sa kurblom, ne bih ga uzeo da mi neko pokloni. Svi se kunu kako lako pali ali to samo ponekad a kad nece onda samo sibica  [rofl] [rofl] [rofl] [rofl]

mikelandjelo

Biæe prilike, voziæemo se.  :)


Andreja

Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D