Ćao, Anonimni posetioče
Moto Manijaci  |  Motori  |  Motori  |  Cagiva (Urednici: zmiya, Bishke)  |  Tema: Canyon 600
Stranice: [1]
Štampaj
Autor Tema: Canyon 600  (Pročitano 6417 puta)
0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
icatenej
Pocetnik
*

Van mreže Van mreže
 Motor:
Husqvarna TE 250, Yamaha XJ600n, Cagiva Canyon 600
Duh bez sekire

Lokacija: Beograd - Miljakovac, Rakovica
Poruke: 140
Kvalitet: +122 (87%)
Zahvalnice: 11

01 Decembar, 2014, 17:05 Ocena: +6
Ignoriši

Hajd' da kažem koju o ovom sokoćelu pošto ga trošim već skoro dve godine...



Šta mi se dopada:
Udobnost, ciklistika, upravljivost, jednostavan agregat, odlične kočnice, lagan...

Šta je moglo biti bolje:
Ovaj model ima dve fabričke mane, od kojih jedna zna mnogima da bude totalna prepreka u korišćenju ovog motocikla. Prva mana je čuveni frajlauf. Srećom, ovo je lako i relativno jeftino rešiv problem, jer odgovaraju delovi sa KTM-a, Pegasa, BMW F650 itd. Pomiriš se da ćeš na svakih 30-40.000 km imati trošak od 70-tak evrića i to je to... Druga mana je anlaser. Ko motor koristi u gradskoj vožnji (znači, nekoliko paljenja dnevno), teško da će anlaser da mu izdrži više od 20.000 km. Problem je što uglavnom nema da se kupi ni nov ni polovan, tako da ostaje kao opcija reparacija sa neizvesnim ishodom. On relativno kilavo anlasuje čak i kad je savršeno ispravan, kad je akumulator u sjajnom stanju i kad je frajlauf odličan. Prvi razlog je što je ovaj anlaser neizmenjen preuzet sa 350ccm verzije ovog istog agregata koja je korišćena u Cagivi W12 i T4/350. Drugi razlog je što ovaj agregat nema automatski dekompresor, tako da kakav god da je anlaser, nije mu lako da zadudla jednocilindraša od 600ccm.

MOJ UTISAK:
Meni ovo motorče odgovara u svakom smislu. Sposoban je u gradu, na magistralnim putevima i van asfalta. Agregat mu nije posebno snažan, ali ima dobar obrtni momenat tako da onoliko koliko može da ide, ide isto sa ili bez suvozačice i prtljaga. Nije za autoput, fali mu snage i zaštite od vetra, ali u režimu 100-120 km/h možete opušteno da idete do kraja sveta i nazad. Maksimalna brzina do koje sam ga ja terao je oko 160 km/h. Potrošnja goriva za tu kubikažu je stvarno mala - meni se kreće oko 4,5l kako god ga vozio (u petoj brzini na 80 km/h vrti se na 3000 o/min, na 100 km/h na 4000 o/min i na 120 km/h na 5000 o/min)... Rezervoar prima preko 20 l goriva, tako da mu je autonomija sa punim rezervoarom oko 500km. Kad upali lampicu za rezervu, ima još oko 6 l u rezervoaru. Što se suspenzije tiče, tu jednostavno nema greške. Napred Marzocchi, pozadi Sachs-Boge, odlično rade u svim režimima. Kočnice su Nissin ili Brembo u zavisnosti od verzije i stvarno odlično koče. Sama ciklistika je dobra, motorče je vrlo agilno, sposobno za brze manevre, silueta uska, lagan je, zgodan za grad i za teren. Fali mu ozbiljnija zaštita od vetra pri većim brzinama, a veći vizir je moguće staviti samo uz neko teško budženje jer ova verzija nije predviđena za vizir (postoji i verzija mlađih godišta sa klasičnim vizirom). Originalna svetla ne znam kakva su mu, jer je ovaj moj došao sa ksenonom koji radi za sve pare (fabrički ima projektorsko sočivo u faru, tako da ksenon savršeno "crta").

Sad malo o agregatu... Agregat je vazdušno/uljno hlađeni Rotax. Vrlo prost i robustan agregat koji postoji u tri verzije (350, 600 i 500 ccm) i nekoliko podvarijanti (samo sa anlaserom, sa anlaserom i kurblom i samo sa kurblom). Ugrađivao se u modele W12, W16, T4, Canyon i River. Blok motora je kod svih isti. Kod verzije 350 i 500 ccm, čak je i hod klipa isti (samo se prečnik cilindra razlikuje), dok je kod verzije 600 ccm razlika i u hodu klipa i u prečniku cilindra u odnosu na dva manja rođaka. Posledica je da je većina delova međusobno izmenjiva. Takođe, pošto se ovaj agregat koristio i u vojnim verzijama modela W12, W16 i T4 (imaju oznaku "E"), dosta detalja je tako tehnički rešeno, da celokupno osnovno održavanje, pa čak i određene servisne intervencije, mogu da se odrade na terenu sa minimumom alata (na primer, meni interesantan detalj je da se šraf za ispuštanje ulja nalazi na posebnoj deklici na karteru, tako da ako i sam šraf oblajzne, ulje lako ispustite odvrtanjem same deklice - tri klasična M6 šrafa).

Karburator je Mikuni BST 40. Široko korišćen karb kod gomile proizvođača motora, tako da tu rezervnih delova i svega drugog ima na svakom koraku. Originalni filter vazduha je UFI 30.056.00 (papirni filter, ako i nema na stanju, lako se izgrunfuje od filtera za Golf II), a ulja UFI 25.529.00 (ima ga kod nas i košta oko 300 dindži).

Za verziju agregata od 600ccm sa anlaserom kakav se ugrađivao u Canyon, mane sam gore već naveo - frajlauf i anlaser. Kod frajlaufa, problem je, naravno onaj čuveni venčić sa rolnicama:



Dobra stvar je što odgovara deo od KTM-a, Pegasa, F650, i tako dalje i tako bliže Smiley...

Anlaser je malo veći problem. Kao što sam gore već napisao, potpuno isti anlaser (Mitsuba 36496) preuzet je sa 350 ccm verzije. Na 600ccm agregatu koji nema automatski dekompresor ovaj anlaser je jednostavno slab. S obzirom da se više muči, vuče više struje, više se greje itd., četkice i kolektor mu se dosta brzo potroše. Može, naravno, da se servisira, ali tu treba obratiti pažnju na jedan naizgled beznačajan detalj. Naime, nosač četkica ima na sebi tri metalna pipka koji treba da budu čvrsto naslonjena na poklopac, jer tako anlaser dobija masu. Prilikom sklapanja, moraju se ti pipci kleštima saviti ka poklopcu da poklopac praktično ne može lepo da "legne" do kraja kad se rukom pritisne (znači, tek zavrtanjem šrafova poklopac treba lepo da legne). Mnogi ne znaju za ovu caku, u probi van motora anlaser će vrteti, ali kad ga stavite na motor, usled slabe mase, dolazi do enormnog grejanja i u takvoj situaciji anlaser uglavnom vrlo brzo pregori (ako imate sreće pregore mu samo namotaji statora, a ako nemate, onda mu izgore namotaji rotora...).
Rešenja ima nekoliko ali sva zahtevaju manje ili veće grunfovanje (podrazumeva se da kod svakog otvaranja anlasera treba obratiti pažnju na pomenute pipke na nosaču četkica)... Za početak, možete obezbediti da se anlaser "ne muči". Najjednostavnije rešenje za ovo, koje zahteva najmanje grunfovanja, je terati anlaser na 18-24V Smiley Znači, povezati redno do anlasera dodatni akumulator od 6 ili 12V koji ćete lako vaditi radi dopunjavanja. Idealno je koristiti one male baterije od 7 Ah za UPS-ove. Ako motor svakodnevno koristite, dovoljno je na 15 dana dopuniti ovaj dodatni akumulator. Ovako to izgleda kod mene (u stvari izgledalo je pre par meseci, sada je još bolje rešeno sa 12V-5Ah akumulatorima - stanu dva komada u isti prostor, tako da jedan koristim a drugi je spreman u rezervi):



Drugi način da rasteretite anlaser je da ugradite ručni dekompresor. Osnova već postoji, jer isti agregat ima i verziju sa kurblom, tako da ostaje da se ubuši pokolpac ventila na predviđenom mestu i da se osmisli polugica dekompresora (može da se napravi od starog ventila). Ko nađe, može da iskoriti i kompletan originalni mehanizam sa verzija od 350, 500 i 600 ccm koje imaju kurblu. Ujedno, ručnim dekompresorom uveliko produžavate i vek frajlaufu Smiley

Konačno, ultimativno rešenje (da vas posle toga boli stojko i za anlaser i za frajlauf) je da mu ugradite kurblu Smiley Ovako izgleda ceo set:



Kompletan mehanizam kurble isti je za sve verzije (350-600ccm). Razlikuje se samo veličina prenosnog zupčanika između zupčanika na osovini kurble i zupčanika na osovini korpe kvačila. Čekam zimu pa da utrpam ovo, biće fotki kad završim...

Kakav je moj zaključak na kraju? Motor je za naše uslove redak - totalna egzotika. Izgled mu je atraktivan i u vožnji je zanimljiv. U oglasima ih ima malo, na drumu još manje... Dobra stvar je da mu je posledično i nabavna cena manja nego za Pegasa, F650, Freewind-a i ostale motore iz ove klase sličnog godišta i stanja. Ko je svestan mana koje sam gore naveo i u stanju je da ih reši, može da dobije stvarno vrlo pouzdan i zahvalan motor za smešne pare i sa smešnim troškovima eksploatacije.

Kostić
Мравојед
Moto Manijak
*******

Van mreže Van mreže
 Motor:
ZXR750H1
slow drive - long life

Lokacija: Košutnjak Republika
Poruke: 10093
Kvalitet: +2231 (22%)
Zahvalnice: 108

Odgovor #1 - 01 Decembar, 2014, 17:16 Ocena: 0
Ignoriši

jesi ovo slikao gore kod miljakovačke šume? tamo sam nekad orao njive, pre nego je nikao benzin-grad
Boban_m
Iskusni bajker
******

Van mreže Van mreže
Poruke: 5037
Kvalitet: +2038 (40%)
Zahvalnice: 117

Odgovor #2 - 01 Decembar, 2014, 17:17 Ocena: 0
Ignoriši

Odlican prikaz palac gore
icatenej
Pocetnik
*

Van mreže Van mreže
 Motor:
Husqvarna TE 250, Yamaha XJ600n, Cagiva Canyon 600
Duh bez sekire

Lokacija: Beograd - Miljakovac, Rakovica
Poruke: 140
Kvalitet: +122 (87%)
Zahvalnice: 11

Odgovor #3 - 01 Decembar, 2014, 21:51 Ocena: 0
Ignoriši

jesi ovo slikao gore kod miljakovačke šume? tamo sam nekad orao njive, pre nego je nikao benzin-grad

Nije kod Miljakovaćke šume - konkretna fotka je uslikana u ataru sela Mirosaljci podno Kosmaja Smiley
Conti-Moto
Iskusni pozer
****

Van mreže Van mreže
Lokacija: Novi Sad ........ Jovana Popovica 61F 021/679 1016
Poruke: 1569
Kvalitet: +611 (38%)
Zahvalnice: 142

WWW
Odgovor #4 - 01 Decembar, 2014, 22:19 Ocena: 0
Ignoriši

Odlican motor, vozao sam ga godinu i nesto malo ...
Nikada nikakvih problema sa njim.

Novo !!!
Conti ROAD !!
Stranice: [1]
Štampaj
Moto Manijaci  |  Motori  |  Motori  |  Cagiva (Urednici: zmiya, Bishke)  |  Tema: Canyon 600