Glavni meni

Proleæni ðir po Italiji

Započeo Djeneral, 20 Septembar, 2014, 00:53

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Djeneral

Kada smo 2013. stigli u Umag, lagano smo se raspakovali i odmah seli u kafiæ uz more da odmorimo umorna leða i jo¹ umornija dupeta...i skoro odmah smo raspleli prièu o prelepim putevima kojima smo prethodna dva dana pro¹li. To je bio uvod u prièu koju smo vrteli narednih nekoliko dana i koja je dok smo sedeli u kafiæu u Trstu kulminirala „dogovorom“ da 2014. odemo na du¾e i jo¹ lep¹e putovanje. Posle prelepih puteva kojima smo se vozili u Bosni i u Hrvatskoj, posle prelepo provedenih 5 dana i 2500km ozbiljno sam se dao u razmi¹ljanje kuda i kako u 2014.



Veæ po povratku kuæi bacio sam se na posao potrage i u roku od par dana okvirni plan je postignut...krajnji cilj je Italija i Dolomiti.



Po¹to sam bio nestrpljiv, planiranje sam zapoèeo izuzetno rano i ovo se pokazalo kao veoma dobar potez po pitanju sme¹taja. Iako samo putovanje tada nije bilo sigurno, preko Booking-a sam uradio rezervacije sme¹taja po neverovatnim cenama...lep sme¹taj za 4 osobe na jezeru Garda za 4 noæi za neverovatnih 114€...i isto tako lep sme¹taj u samom centru Bolonje sa doruèkom za 4 osobe za 2 noæi za 90€. Praktièno, za 50€ po osobi bi imali 6 noæenja ¹to je zaista povoljno. Po¹to je 01.06.2014. dan odr¾avanja MotoGP trke u Mugello, naravno da se poseta podrazumevala  [yahoo] po¹to je put bio planiran za kraj maja meseca.

Zbog posete trci MotoGP, napravio sam izmenu u rezervaciji pa je umesto Bolonje sme¹taj rezervisan u centru Firence za 3 noæenja sa doruèkom za ukupno 210€. Izmena je napravljena jer je staza dosta bli¾e Firenci pa je i veæa cena sme¹taja bila bolja opcija. Sada, za 7 noæenja cifra po osobi za sme¹taj bi i dalje bila izuzetno povoljnih 81€.

Kako je vreme prolazilo i kako se bli¾io dan polaska, tako su se i planovi i pripreme privodile kraju...sve je bilo isplanirano i spremno...èak dosta pre samog polaska i sada sam mogao da sa konkretnim planom poènem sa okupljanjem dru¹tva. U jednom momentu, bilo nas je 8 i delovalo je da æe nam trebati dodatni sme¹taj.

Par nedelja pred polazak, sigurni putnici smo bili Mladen i ja...na¾alost, svi ostali su odustali. Kako „nebi bilo dosadno“, ponovo je pred sam polazak do¹lo do izazova koji su napravili karambol u organizaciji pa je i Mladen odustao od kompletnog puta veæ smo zajedno putovali samo prva 4 dana tj bili smo zajedno od Ljubljane do Firence i MotoGP i èetvrtog dana smo se razi¹li kod jezera Garda.

Usled ogromnog broja izmena, gnjava¾a i izazova oko puta moram priznati da sam u jednom momentu bio vrlo blizu odluke da odustanem od svega i da ne krenem na put...ipak, zahvaljujuæi nikom drugom do voljenoj mi ¾eni  :-[ ... nisam odustao.

Ubedila me je da ne odustajem od puta jednom reèenicom : „Ne glupiraj se, ako ne ode¹ posle æe ti biti ¾ao“ a meni je trebalo èak par sekundi da se slo¾im  ;D




Djeneral

I tako, došli smo do dana za polazak...

Četvrtak 29.05.2014. plan je da odem na posao i da čim završim, oko 15h, krenem za Ljubljanu gde me Mladen čeka pošto je tamo otišao dva dana ranije. Svoje magare Mladen je lagano natovario za put...



Prethodni dan mene je uhvatila malaksalost ali sam kontao da je tako od umora jer sam tih dana radio i po 13 sati pa se nisam uzbuđivao već sam spremio sve i spakovao stvari na motor...



Trebalo je samo da se vratim sa posla i da startujem avanturu. Ali...budim se i osetim da mi „nije dobro“. Temperatura 38.3 uz strašnu glavobolju, malaksalost i grlobolju....kroz glavu mi samo prolazi pitanje „pa da li je moguće???“. Na posao naravno nisam otišao a skupio sam dovoljno snage da odem kod lekara. Objasnio sam mu da sam planirao da krenem na put motorom pa mi je dao neke jače lekove...ne pitam ni šta mi je dao, samo sam ih progutao i legao da spavam. Spavao sam do 16h sa manjim pauzama i kada sam se probudio desilo se čudo...bio sam spreman za put...sa nešto manjom temperaturom, manjom grloboljom i manjom malaksalošću....ma idealno stanje za polazak  [ludak]  Dok sam ja spavao brat je sipao gorivo na Avia pumpi u Novom Sadu kako bi mi malo olakšao.

Navukao sam opremu na sebe i nekako se prebacio na sedište motora i lagano krenuo iz garaže. Napolju je sijalo sunce, 26°C ma idealno vreme za put i odjednom mi proleće kroz glavu kako se osećam mnogo bolje...jesu li zaslužni lekovi ili je zaslužna činjenica da sam na motoru i na putu? Nekako verujem da je ovo drugo pa razvlačim osmeh ispod kacige i lagano dajem gas.

Vreme za vožnju je bilo idealno pa sam prilično brzo preko Fruške gore stigao do autoputa a zatim i do granice. Standardno obilaženje kolone pred granicom pa pasoš na našoj i na hrvatskoj granici i posle samo desetak minuta nastavljam put.

Par redova gore sam napomenuo da je pred sam polazak u motor sipano gorivo na Avia pumpi...do čepa. Pošto vozim Suzuki SV650 čak i ovako napakovan sam računao da mi potrošnja neće ići preko 5,5 litara pa sam se prilično iznervirao kada mi se posle tačno pređenih 180km upalila lampica rezerve iako sam vozio prosek 120km/h. Po računici, potrošnja u tom momentu mi je bila preko 7 litara na 100km što mi je bilo neverovatno.

Lagano stajem na prvu pumpu i sipam do vrha tačno 13,9 litara i nervozno pomeram motor u hlad. Pošto je sunce još grejalo, skidam vindstoper jer me uz temperaturu koja kao da se vraća i uz sunce koje greje prati jak osećaj da ću se istopiti. Dok sam se ponovo oblačio primetio sam u pravcu Zagreba neki crn oblak i samo sam pomislio kako bi bilo super da me zaobiđe. Dupe na motor i opet gas...

Narednih pola sata sam razmišljao samo o potrošnji...da li da usporim radi štednje ili da nastavim po planu...ali malo po malo onaj crni oblak mi je u potpunosti privukao pažnju. Umesto da se zaobiđemo, oblak je bivao sve veći i kako god pogledam išao sam pravo ka njemu. Ubrzo smo se susreli i krenule su prve kapi koje su me naterale da stanem i da obučem kišno odelo. Kiša je toliko pljuštala da sam morao stati ispod nadvožnjaka par kilometara od Zagreba i tu sam proveo narednih sat vremena iščekujući da se barem malo primiri jer po takvom pljusku baš i nisam morao da vozim. Čim je kiša malo popustila nastavio sam put ali me je pratila i zabavljala me do same Ljubljane.

Sledeće stajanje granični prelaz i ulazak u Sloveniju i onda lagano na pumpu jer se upalila rezerva...ovaj put posle pređenih 270 km sa prosekom potrošnje 4,8 litara!? Iako sam po kiši vozio oko 110km/h ipak ovolika razlika u potrošnji mi je samo ukazivala na ogromnu razliku u kvalitetu goriva. Ovo se potvrđivalo tokom celog putovanja...

U Ljubljanu sam stigao oko 02h posle ponoći i pošto su me Mladen i domaćini dočekali jedva sam se dovukao do stana gde smo proveli noć. Čovek prosto ostane bez reči i nemože se dovoljno zahvaliti domaćinima koji ga dočekaju kao najbliži rod a tada smo se prvi put sreli i upoznali. Temperatura me je i dalje lupala i u tom momentu sam se pitao koliko čovek treba biti lud i tvrdoglav pa da tako gura napred... Posle tuširanja samo sam se izvalio u krevet i čak mi se činilo da sam zaspao pre nego sam i dotakao jastuk.

U ovom danu prešao sam 512 kilometara i izjednačio kilometražu sa Mladenom. Iako sam vozio samo autoputem, zbog cele situacije ovo mi je bilo najteže putovanje ikada...



makinjo


VR 46

Twist of wrist!

Hohštapler

Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Djeneral

Petak 30.05.2014. lagano buðenje oko 07:30h a oseæaj kao da sam spavao danima. Temperature nema, ipak lagani oseæaj „zamuæenosti“ je jo¹ tu. Odmah primeæujem kroz prozor da sunce sija i za doruèkom komentari¹emo kako æe nas lepo vreme poslu¾iti za nastavak puta. Domaæini nas opremaju sendvièima i voæem za put i lagano kreæemo sa pakovanjem...u istom momentu ponovo poèinje...ki¹a.

Radni dan je pa se kroz gu¾vu lagano izvlaèimo iz Ljubljane i kreæemo ka Italiji autoputem. Kako smo se pribli¾avali Trstu tako je ki¹a jenjavala a u daljini se videlo da sunce sija i da nam u nastavku puta sledi samo u¾ivanje u vo¾nji. Pauza na poslednjoj pumpi u Sloveniji kako bi po ni¾oj ceni sipali gorivo i onda gas ka Trstu.

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/DSC03091.jpg

Bilo mi je interesantno videti slovenaèkog policajca koji pre izlaska iz Slovenije na autoputu dvogledam posmatra dolazeæi saobraæaj i zaustavlja vozila koja nemaju nalepljenu vinjetu. Tad mi je bilo jasno zbog èega su im vinjete ofarbane iskljuèivo u dreèave boje...

Prolazimo Trst i nastavljamo ka Veneciji, a plan je da kod Venecije napustimo autoput i spustimo se uz more ka Comacchio po¹to smo imali dovoljno vremena a èuli smo da je mesto malo ali veoma lepo. Oko ovoga smo se dosta lomili...da li da u¹tedimo vreme i nastavimo autoputem do Bolonje ili da ovako siðemo kod Venecije pa uz more. Prelomila je poseta Comacchia i ulazak u Toskanu od Forlia.

Prva pauza u Italiji je na pumpi gde smo potvrdili da su im cene goriva...jake. Kvalitet je bio diskutabilan ¹to smo se u nastavku avanture i uverili...

Put od Venecije do Chioggia je...pa sve osim interesantan. Pravac i jo¹ pravca i gomila punih linija i ba¹ gu¾va ali veæ od Chioggie pa do Comacchia se situacija popravila pa je put malo otvoreniji i interesantniji. Interesantno je i to da iako smo vozili veoma blizu mora, more do Chioggie nismo ni videli jer je izmeðu stalno bilo neko visoko rastinje.

Sti¾emo do Comacchia i mogu reæi da je mesto malo ali zaista interesantno. Mostiæi i ulièice koje podseæaju na Veneciju...minijaturu Venecije  [thumb_up]

Ovde smo napravili malo du¾u pauzu od èitavih sat vremena koje smo iskoristili da se pro¹etamo, slikamo i naravno da pojedemo sendvièe. U jednom momentu smo pogledali na sat i shvatili da je vreme za polazak, preostalo nam je jo¹ oko 180 kilometara do Firence a ulazak u sme¹taj je dogovoren za 19h.

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/IMG_3986.jpg

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/IMG_3987.jpg

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/IMG_3990.jpg

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/DSC03094.jpg

Put ka Raveni je poèeo da obeæava...krivine su postajale sve èe¹æe i interesantnije a i gu¾va je bila sve manja. Kako bi u¹tedeli vreme Ravenu smo obi¹li i polako smo nastavili ka mestu Forli odakle lagano napu¹tamo regiju Emilia Romagna i ulazimo u Toskanu i vozimo se putevima koje mnogi opisuju kao najlep¹e u Italiji.

I dok se polako izvlaèimo iz Forli pogled mi se lagano podi¾e ka oblaku koji se nekako iznenada pojavio i nebih ga ni primetio da me kap ki¹e nije pogodila u vizir kacige...i tako je poèeo pljusak koji nas je narednih 150 kilometara pratio do Firence.

Apenini, Passo Muraglione i Borgo San Lorenzo su zaista fenomenalni i verujem da se po lepom vremenu mo¾e potpuno u¾ivati u krivinama i na asfaltu ali nama ki¹a a i magla koja nas je doèekala nisu ba¹ dali previ¹e prostora za u¾ivanje. Ipak, da ne bude zabune, i Mladen i ja ipak jesmo u¾ivali u ovim putevima ali ne sumnjam da bi po suvom asfaltu do¾ivljaj bio barem stotinu puta bolji. Ki¹a je prestala padati na ulazu u Firencu i ponadali smo se da je za ovo putovanje to bilo to...dosta nam je bilo ki¹e.

U Firencu smo stigli oko 19:30h i da pohvalim Nokia navigaciju koja nas je do sme¹taja dovela bez gre¹ke i bez muke. Lagano smo u¹li u ulicu Via Della Colonna i stali ispred broja 13 i u tom momentu primetio sam momka koji sedi ispred ulaza i deluje prilièno smoreno. Gledam u telefon i vidim 12 propu¹tenih poziva...i u tom momentu momak prilazi i uz osmeh vièe „napokon ste stigli“. Shvatio sam da je on taj koji me je uporno pozivao iako sam mu vi¹e puta pre polaska pisao da putujemo motorima i da nam da prostora da mo¾da malo i zakasnimo. ©ta ti je evropa...kod njih nema ka¹njenja  :D

Motore ostavljamo na parking ispred zgrade u kojoj smo sme¹teni i domaæin nam poma¾e da prenesemo stvari u sobu. Za sme¹taj lièno imam samo reèi pohvale jer se nalazi na fenomenalnoj lokaciji na samo 400 metara od strogog centra. Soba je izuzetno èista, kupatilo takoðe, kreveti udobni i ¹to je bilo bitno imali smo opciju da naruèimo buðenje sa doruèkom kad nama to odgovara.

Dok smo se raspakovali i sredili posle jo¹ jednog dugog ali lepog dana vo¾nje veæ je uveliko pao mrak pa iako smo stigli u jedan od najlep¹ih gradova Italije odluka je pala...pravac spavanje  [zzz] Ali najpre, kao pravi bajkeri i momci pu¹teni sa lanca...javili smo se ¾enama da smo stigli i da nebrinu  :D

U ovom danu smo po ki¹i, suncu pa opet ki¹i i magli pre¹li ukupno 545 kilometara. Da smo vozili samo po lepom vremenu ocena bi bila èista 10 ali i ovako nemam zamerki  ;D

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/Test.jpg

Djeneral

Subota 31.05.2014. Firenca

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/firenca-panorama-1.jpg

Posle lepo prespavane noæi, potpuno smo dopunili „baterije“ i bili smo spremni za nov dan prepun de¹avanja. U 07h budi nas kucanje na vrata i sti¾e nam lep i obilan doruèak serviran u sobi...dodu¹e, ako to mo¾e biti zamerka, doruèak je od poèetka do kraja samo sladak. Ja kao tipièan vojvoðanin volim u svako doba dana i u svakom obroku neku komadinu mesa, ali ajd...smazali smo sa tanjira sve ¹to se moglo smazati.

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/23737112.jpg

Plan je da odmah popakujemo neophodno na motore i da krenemo ka Mugellu kako bi kupili karte za trku i kako bi osmotrili gde su najbolja mesta za zauzimanje. Dok smo sedali na motore boja¾ljivo smo pogledali u nebo nekako i¹èekujuæi da æe svakog momenta uslediti pljusak...ali u tom momentu nije bilo ni jednog jedinog oblaka na vidiku :)

Prolazak kroz jutarnju saobraæajnu gu¾vu u Firenci i nije tako te¾ak, pa polovinu saobraæaja èine upravo motori...milina. Lagano izlazimo iz grada i stajemo na pumpu da dospemo gorivo a onda pravac na prelep, prelep, PRELEP put ka Borgo San Lorenzo kroz prelepu prirodu i fantastièan asfalt. Ako se nekome uèini da previ¹e koristim izraze „prelep“ – „fantastièan“...verujte, potpuno je opravdano.

Iako je jo¹ bilo rano, sunce je lepo ugrejalo i asfalt i gume i nas pa smo malo pomalo podizali brzinu i sve veselije prolazili krivine. U poèetku sam stalno gledao u retrovizor gde je Mladen, ali posle par minuta pa¾nja je bila u potpunosti uperena u put...o ljudi, kakav put  [yahoo]

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/Borgosanloren.jpg

Iz jedne krivine u susret mi je nai¹ao Italijan koji je verovatno bio u istom modu kao i ja pa me je podsetio da nismo sami na drumu i onda smo malo usporili...do sledeæe krivine. Vrlo brzo smo u¹li u Borgo San Lorenzo i od tog momenta nije se moglo izbrojati koliko motora zuji oko nas. Lako je bilo pronaæi put ka Mugello i ka stazi, a u jednom momentu sam shvatio da pratimo neke Austrijance koje kao da goni sam ðavo...izgleda su svi bili u istom modu...MotoGP sport mode :lol:

Motorima je moguðe doæi do samog ulaza na stazu, a uz ulaznicu se mo¾e uæi u krug staze ¹to smo u nedelju i iskoristili i parkirali se na par metara od mesta sa kog smo pratili trku.

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/DSC03107.jpg

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/IMG_3995.jpg

Parkiramo motore pored glavnog ulaza sa kojeg se vidi deo staze i stajemo sa strane da dogovorimo ¹ta dalje. Mladen mi ne¹to govori ali od buke Moto3 treninga ga jedva èujem...ponovo mi govori da mu se ugasio motor. Kako ugasio...pa tako, samo se ugasio! Ajde, mo¾da je sluèajnost...idemo da proverimo cene karata i da osmotrimo situaciju i da okinemo koju sliku pa da vidimo ¹ta dalje. Odluèujemo da se vratimo do Borgo San Lorenza da ne¹to pojedemo i popijemo a zatim da odemo do Barberino Di Mugello pa nazad u Firencu i da dan iskoristimo za vo¾nju i razgledanje.

Palimo motore i kreæemo ali posle par metara Mladenu se gasi motor...odmah ga pali ali se opet gasi posle par stotina metara. Do San Lorenza ima samo 6 km pa odluèujemo da se nekako dovuèemo do tamo pa da proverimo gde je problem. Po¹to nismo uspeli da shvatimo gde je problem, poku¹avamo da pronaðemo nekog majstora za pomoæ. Mladen ostaje na parkingu a ja odlazim da pronaðem nekog majstora. Vodim se logikom da ga je najlak¹e pronaæi u kafani pa stajem kod prve i pitam za pomoæ. Javlja se jedna devojka...pirsing na sve strane...ka¾e, ja sam majstor. Ajd...¹to nebi ona bila majstor :D Odlazim po Mladena i nekako se dovlaèimo do kafiæa i onda se ispostavi da je devojka samo toliko umela da mi ka¾e na engleskom ali i da æe nam pomoæi da pronaðemo majstora. Narednih dva sata smo proveli u i¹èekivanju vesti, ¹ta se dogodilo sa motorom. Kvalitet goriva je kao ¹to sam tamo negde gore spomenuo bio diskutabilan pa ni Italijani nisu imuni na ðubre. Moj Suzuki izgleda guta sve ali Mladenova Jamaha voli samo fine stvari :D Nauèili smo lekciju, od tog momenta sipali smo gorivo samo na pumpama poznatih kompanija.

Uz novo dosuto gorivo nastavljamo put pa odlazimo u Barberino di Mugello a tamo se nalazi i veliki outlet. Mogu reæi da umeju Italijani da daju popust pa smo videli kacige i po 50% jeftinije nego u Srbiji. Navijaèke majice su u danima pred GP bile misaona imenica pa ih nismo èak ni videli. Ka¾e prodavac, kad su Rosijevi navijaèi upali u radnju ostali su bez robe za prodaju  ;D

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/IMG_3996.jpg

U Firencu smo se vratili predveèe i ostatak dana je rezervisan za razgledanje. ©ta pisati i ¹ta reæi o ovom gradu? Prelep, fantastièan grad koji opsedaju turisti sa svih strana pa je gu¾va svugde i u svako doba dana. Graðevine koje oduzimaju dah gde god se okrene. Ipak, ko ¾eli da se vi¹e upozna sa Firencom moraæe da otvori link http://www.visitflorence.com/

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/DSC03121.jpg

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/DSC03117.jpg

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/IMG_4002.jpg

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/IMG_4017.jpg

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/DSC_2335.jpg

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/WP_20140531_006.jpg

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/DSC03184.jpg

Posle vi¹esatne ¹etnje po gradu, nalazimo se sa Nikolom na piæu i pretresamo razne teme po¹to je i on sa dru¹tvom do¹ao u Firencu i na MotoGP. Polako se pribli¾ilo vreme za spavanje pa smo se razi¹li...treba ujutru ustati i zauzeti mesta uz stazu  [yahoo]

Danas nismo pucali na kilometra¾u ali zbog problema sa benzinom smo svakako pre¹li manje nego ¹to smo ¾eleli. Ukupno preðenih preko 96km po fenomenalnim putevima a zatim i ¹etnja po Firenci su ipak upotpunili ovaj dan.

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/Dekif/Italija%202014/3105.jpg