Glavni meni

Èepovane gume

Započeo Ivicat, 03 Jul, 2014, 15:18

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Ivicat

Razmi¹ljam koje gume da kupim za motor i naidjem na temu gde se govori o polovnim gumama gde neki zastupaju stav nikako èepovane gume, dok drugi ka¾u nema to veze. Da li ti koji ka¾u da nema veze ¹to je guma èepovana to rade da bi prodali takve gume, iz neznanja ili su u pravu?

Poku¹ao sam da izraèunam kolika sila deluje na èep u gumi (180/55/17) i iznenadio sam se rezultatom. Ne znam kolika je te¾ina èepa, ali sam pretpostavio da je 10gr. Po ovome sto sam izraèunao, pri 260 km/h, sila koja deluje na èep (te¾i da ga 'izvuèe' iz gume) je ~150N. Kao da se okaèi plastièni balon (npr rakije) od 15kg na èep. Mnogo je to rakije...

http://s20.postimg.org/ss6c67qhp/Centrifugalna_sila.jpg





Hurricane

...a minus snaga lepka po mm2?

Slaninar

Polovne gume su èudna raèunica. Cima¹ se za zamenu, plaæa¹ (bar za zadnju) vulkanizera, a gume su veæ stare, potro¹ene i neæe trajati koliko nove.


Guma je OK ako je zakrpljena struèno - peèurkom, sa unutra¹nje strane. Èepovi su privremeno re¹enje koje ume da dr¾i do kraja veka gume, ali i ne mora.


Mo¾da je ¹treberski stav, ali sa gumama se ne bih zajebavao i ne bih savetovao polovne. Ako nemam za punjenje goriva i nove gume, onda kontam da je vozilo preskupo za moj bud¾et. Jebiga. Dobre polovne eventualno za spaliti na stazi. :)
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

Havarisan

Ja moju cepujem kad god mi se probusi

makinjo

Trenutno na motoru imam polovnu gumu koja je bila kao nova kad sam je uzimao i plus sam je cepovao.
Presao sam sa njom negde oko 3000 km i nemam nikakve zamerke :)

©eki

Svako ima svoj stav prema tome.... Za ¹ta onda slu¾e èepovi uop¹te...? Ja sam par puta uzimao gume koje su èepovane a kao nove su, i sit se navozao. Ljudi imaju pravo da sa svojim novcem rade ¹ta hoæe, pa i gumu bace u djubre èim se probu¹i. Onda i vulkanizeri treba da se bave samo monta¾om guma i balansiranjem.

Ivicat

hurricane, potpuno si u pravu. Lepak sam zaboravio.

Kao i svuda, evo oprecnih misljenja. Ja sam za nove gume. Ako se ima para. :D Zadnje koje sam uzeo su bile nove i nisam uopste brinuo. Cak sta vise, bio sam (mozda i previse) siguran da ce da drze. I nije bilo nikada problema. Ima ljudi koji na stazi, a mozemo reci da je to zahtevno okruzenje, voze na gumama koje su stare 5, 6, 7 godina...

Slaninar

Citat: ©eki poslato 03 Jul, 2014, 16:19
Svako ima svoj stav prema tome.... Za ¹ta onda slu¾e èepovi uop¹te...?

Za auta. Motor samo peèurkama - ostalo je kocka. Mogu èepovi, stoje, ja ih nosim uvek jer time na putu zakrpim gumu, ali nisu toliko sigurni.

Citat: ©eki poslato 03 Jul, 2014, 16:19
Ja sam par puta uzimao gume koje su èepovane a kao nove su, i sit se navozao. Ljudi imaju pravo da sa svojim novcem rade ¹ta hoæe, pa i gumu bace u djubre èim se probu¹i. Onda i vulkanizeri treba da se bave samo monta¾om guma i balansiranjem.

Ko prièa o bacanju? Krpi¹ gumu, ali peèurkom, kako treba.


©to se polovnih tièe, ja ovako razmi¹ljam:

Recimo da nova guma traje oko 12.000 kilometara i ko¹ta oko 115 evra za moj motor.
Polovna æe trajati bar godinu dana manje i treæinu kilometra¾e manje. Koliko ko¹ta dobra polovna, takva? 40ak evra?


Ako prelazim 6.000 po sezoni, nova me znaèi izaðe oko 60 evra po sezoni i menjam je na dve-tri godine.

Polovna, po¹to kraæe traje, raèunam da ode za jednu sezonu, tako da svake godine. Koliko sam u¹tedeo? Po sezoni. Plus ¹to polovne èe¹æe menjam, pa treba i nositi toèkove kod vulkanizera (vreme + novac).

montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

UFF

ne znam da li sam ikad imao gumu na motoru koja nije u nekom trenutku popila ekaser ili sraf pa bila cepovana i nikad nikakv problem nisam imao nit da se izduva a jos manje da izleti cep iz gume

ne znam za balone i rakije ali znam da sam od subotice do bg vozio 240kmh sa holsrafom u zadnjoj gumi i nikakvih problema pa ako je drzao on sto ne bi cep jbt?

tocak sam skinem sa motora i vratim a i balansiranje takodje, trosak za vulkanizera mi je 200rsd po felni, mogu i svakog meseca da ih menjam sto se mene tice tako da svi koji probuse gumu i hoce da je bace nek mi se jave, ja cu da je potrosim do zica kao i svaku ako oni ne smeju

Slaninar

Znaèi kupuje¹ èepovane, polovne gume? Platio bi za njih? Ili radije uzima¹ nove? Ili ti je sve jedno?
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

UFF

da kupio bi cepovanu, da platio bih ako naletim na prodavca kao sto jesam koji je kupio novu gumu, presao sa njom 100km, nagazio na ekser i prodao mi je za 20% vrednosti
sto ne bi jbt novi dot i sara, nisam je cak ni nosio na peglu da stave fleku iznutra vec su gurnuli obicnu pertlu zive gume sa onim silom/iglom i teraj, nikakvih problema nisam imao osim sto sam do kraja njenog veka istu cepovao jos dva puta jer sam i ja pokupio dva eksera
znaci vozio sam gumu cepovanu na 3 mesta nekoliko hiljada km i nikakav problem imao nisam nit mi se ikad izduvala ni pri stajanju nit u toku voznje

Slaninar

U takvoj situaciji verujem. Ali ovde je prièa o kupovini polovnih èepovanih guma. Znaèi ovako, pa da bira¹:



To bi uzeo?


Ja lièno radije ne bih. Siguran sam da æe prodavac ba¹ za mene da izdvoji najoèuvaniju, koja nije ni vo¾ena u stvari, nego je motor slupan... i tako dalje, baba do pijace... :)     Ali radije ne.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

bigbad86

Ako razmisljate tako sila koja deluje na lanac pri nekim brzinama od 200+ prelazi pola tone i to moze da pukne pa da bude belaj.... Licne ne bi me bilo strah da vozim cepovanu gumu, gore mi je staru gumu. A i motor mi ne ide preko 200 :P

x3mer89

Ja kad nabavim cepovanu gumu za stazu ja to izvadim i stavim fleku i tip top iznutra tako da pri vecoj brzini cenrifugalna sila pozitivno utice na ljepilo :)

Vozio sam par guma takvih na stazi i drzi, rupe oko 2-3 mm.

Edit: centrifuga utice i na iglicu ventila tako da je pravilo na stazi da se ne vozi bez kapica na ventilu ili onaj bocni ventil da se stavi.
Prva gore a ostale dole, ako nije kontra. Ako je kontra sve to isto samo obrnuto ali onda promasim..

Hurricane

..pre æe ventil da ispadne iz toèka od pritiska nego èep to je svakako..

a i od svih uzroka padanja i nesreæa procentualno, zamoliæemo Ivicata da nam izraèuna,

najmanje istih uzrokuje pucanje gume iako ih ima èak 2 na motoru!

tj verujem da je mnogo èe¹æi uzrok padu osa ili pèela kad uðe pod opremu nego pucanje gume,

i to sigurno èe¹æe od one koja je izbila èep jer je bila èepovana...


bigbad86

Pukne lanac, iskoci kuce, prelaz iz trake u traku bez migavca... Ima dosta nacina da se pogine sa motora :P

Conti-Moto

Cepovanje gume ne mora da napravi problem, a ko nema srece moze da ima i veoma ozbiljan problem ...
Mi kao narod jesmo uvek najpametniji, to ne moze niko da nam oduzme !
Mi poboljsavamo (ionako) lose japanske, italijanske, nemacke i britanske motore, stalno im pronalazimo neke greske i "uklanjamo ih".

I da se vratimo na cepovanje gume, ko ima srece nece imati problem, ko ima manje srece moze da upadne u ozbiljan ...

Ukoliko strani predmet (ekser, zica, sraf itd) probije gumu moze se desiti (a ne mora) da se osteti jedno ili vise slojeva platana.
Ostecenjem platna postoji opasnost da se isto u toku voznje isto pocepa i tada dolazi do momentalnog ispustanja vazduha.
Platna u gumi daju cvrstinu, gornji sloj gume nas drzi u krivini a unutrasnji drzi vazduh.
Verovatno vam se nekada desilo da napravite malu rupicu na majici, dovoljno je ostecenje samo jedne niti. Dalju pricu znate.
Sa razlikom sto majica nije pod opterecenjem.
Novo !!!
Conti ROAD !!

UFF

Citat: Slaninar poslato 03 Jul, 2014, 17:12
U takvoj situaciji verujem. Ali ovde je prièa o kupovini polovnih èepovanih guma. Znaèi ovako, pa da bira¹:



To bi uzeo?


Ja lièno radije ne bih. Siguran sam da æe prodavac ba¹ za mene da izdvoji najoèuvaniju, koja nije ni vo¾ena u stvari, nego je motor slupan... i tako dalje, baba do pijace... :)     Ali radije ne.

od njega ne znam zavisi od dota, dubine sare, proizvodjaca i modela kao i od cene
ali uzimao sam od havarisanog to isto i evo idem za koji dan do njega da uzmem opet:
http://www.motomanijaci.com/index.php/topic,17633.msg472370/topicseen.html#new
http://s16.postimg.org/5ip52nsz9/image_5d75234f0a1672284e063d6fd63b30eff5437869b6.jpg

jevta

Zadnja nova starog dota uzeta na forumu u jednoj temi sa puno pljuvanja.Prednja nova starog dota uzeta od Havarisanog.Zadnja obisla Transalpinu Transfagaras polmalo Rumunije ,dobar deo Srbije i ove godine bila u Dolomitima.Prednja nije bila u Rumuniji mogao bi je voditi nije red da ih razdvajam. :o

Kanarinac

I sad na motoru imam cepovanu, a i na prethodnom. Zasto? Pa zato sto sam uzeo gume koje su presle 1000km i popio ekser posle 5 dana i sta treba da ih bacim? Cepovao sam za prvu ruku, kada me ne bude mrzelo vulkaniziracu i to je to.