Glavni meni

problem sa plinom

Započeo eclipse4, 24 April, 2014, 19:03

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

eclipse4

Mnijaci pretpostavljam da neko od vas ima auto na plin,ali mene vise zanima dal ima nekog ko se bolje razume u to.

imam pikapa fiat fiorino 1.6 koji samo na mesecu nije bio ;) sluzi mi za lov i ribolov i kad idem sa detektorom po vukoebinama ali sada to nije pitanje.

dakle sta se desava,pre nego sto ga upalim moram jedno 10 puta da dam kontakt i cim cakce ono ispod haube iskljucim,zatim kao sto sam rekao nakon 10ak kontakAta
zaverglam,ali verglanje ne sme biti duze od 2 sekunde inace ako zadrzim samo na verglanju ladno mozes akumulator da istrosis i nema paljenja.

e sad nakon tih desetak kontakta ide verglanje kao sto sam rekao ne duze od 2 sekune i onda opet 10ak kontakta na prazno pa verglanje na 2 sek. pa opet i onda on upali iz nekih 6-8 pokusaja (6-8 puta 10 kontakta pa ti vidi koliko mi treba da ga upalim citavih 5 minuta)

nakon sto ga upalim i ugrejem izvozim i ugasim cim prodje par minuta ponovo ista procedura.......vise mi je smor gde god ga ugasim ja provodim 5 minuta paleci ga.

imam osecaj kao da mu to davanje kontakta vise puta gura plin kroz sistem pa sve dok ne stigne do svecica.

na benzin ne radi,tj mozda i radi samo nikad nije vozen bar za ovih 10 god koliko je kod mene.

zimi nikada problema sa njim nije bilo,palio je na prvo okretanje ma koliki mraz bio.

filter sam mu skinuo isto je ponasanje,rasprsivac nov.....da kazem da je donekle radio kako valja ali nista posebno i dalje ista stvar.
kod majstora bio vratio mi ga nazad u jos gorem stanju svaki put kad ga zovem za reklamaciju kaze nemam kad,ne mogu sad,dodji za 5 dana........platio mu uredno nista mi nije uradio zato sam mu digao krokodilku iz radnje,vraticu mu kad mi vrati pare.....ako mi ne vrati slucajno ipak cu biti fer i vratiti mu krokodilku kroz sofer sajnu.

pa ako se neko razume u ovaj plin neki savet nije na odmetu.


ili ako ocete majstora da spasite a sebe nagradite,ko resi problem dobija krokodilku na poklon,naravno AKS-om ne kroz soferku ;)

srbac

Auto se pali na benzin pa se prebaci na plin. To sto moze da upali na plin, ne znaci da je to dobro.  [watching] [thumb_up]

jevta

Koji isparivac vakumski ili elektronski.Ako je elektronski onda to sa kontaktom gura plin kako ti kazzes,ali ako je vakumski to davanje kontakta ne radi nista imas onda na prekidacu onaj taster koji druka plin.najcesce je kontakt greska i na jednom i na drugom prvo to pregledaj pa onda dalje.

jevta

Meni je ovaj tekst mnogo pomogao kad sam pocinjao sa plinom

0. cist filter, nove svecice, zazor na njima za 0.1mm manji od fabrickog, paljenje elektronsko, silikonski kablovi, razvodnik na -2 stepena od standardnog. antifriz u sistemu do vrha, bez vazdushnih chepova. zagrejan motor na radnu temperaturu, posle voznje.

1. dodati malo ler gas preko srafa na karbu.

2. sraf na isparivacu zavrtati dok ne pocne da se gasi, a potom odvrtati dok god podize broj obrtaja. kad prestane da podize broj obrtaja, vratiti malo i naci granicu. to je sto se tice srafa na isparivacu.

3. smiriti ler gas na normalnu obrtazu.

4. dodati gas na oko 3000 obrtaja u minuti (ili - obrtaza oko koje se najcesce vozi) i truditi se da se leptir pri sledecem koraku ne pomera!

5. odvrtati gas na glavnoj slavini na crevu koje ide u karb dok god se obrtaji povecavaju. kad prestane da podize broj obrtaja, vratiti malo i naci granicu. ovde obeleziti sraf na slavini (bela farba, flomaster...) kao nulti polozaj. odvrnuti jos pola kruga i to bi trebalo da je to.

6. probati pri punom gasu u poslednjem stepenu prenosa da li, kad se oduzme gas, usporava ili ubrzava.

6a. ako usporava, velike su sanse da je sve dobro podeseno. ako ubrzava pri oduzimanju - previse je zavrnuta slavina, presiromashna smesha. odvrnuti za jos pola kruga.

6b. ako se previse dere pri ubrzavanjima a takodje ubrza kad mu se pri najvecem opterecenju oduzme gas - previse je odvrnuta slavina, prebogata smesha. zavrnuti pola kruga pa probati ponovo.
7. na kraju ponoviti stelovanje ler gasa (zapamtiti tacan polozaj ako treba da se vrati u isti) i to je cela nauka.
*ako se promeni bilo koji faktor iz nulte tacke sledi ponovo sve ispocetka. pogotovo ako se promeni filter za vazduh.
**ovo najvise vazi za jednogrle karburator venturi gasne sisteme, za dvogrle malo teze ali svodi se na isto ako se ugradi racva sa jednom slavinom. u tom slucaju drugo grlo vuce gas tek kad se otvori. mnogo bolja varijanta, naravno. 

zelim vam svima uspeshno stelovanje vasheg gasnog sistema

bigbad86

Proveri osigurac koji ide od kontakt brave tamo negde do isparivaca ili cega god. Meni se to skorije desavalo, samo sam malo naprskao WD u leziste osiguraca i to je to. Osigurac je obicno negde ispod haube na nekom kablu, obicno blizu razvodne kape.

goranvojska

a mozda je membrana crkla.i ja isto imao problem i kad sam zamenio membranu sve ok.proveri i filter za plin.oce da se zapusi od nekih opiljaka.

bokilic

dali je sekvent ili obican plin...
pa da ti to resimo ako je obican plin...
brmmmm

eclipse4

Citat: jevta poslato 24 April, 2014, 19:16
Koji isparivac vakumski ili elektronski.Ako je elektronski onda to sa kontaktom gura plin kako ti kazzes,ali ako je vakumski to davanje kontakta ne radi nista imas onda na prekidacu onaj taster koji druka plin.najcesce je kontakt greska i na jednom i na drugom prvo to pregledaj pa onda dalje.

ja neznam da li je vakumski ili elektronski provericu sutra...ili ako imas konkretno pitanje u cemu se razlikuju jedan od drugog mozda i znam odgovor...znam samo da unutra ima membrane neke inace izgleda bas kao ovaj na naslovnoj strani:

http://www.zavoli.rs/oprema/isparivac

na onom prekidacu u autu ima tri polozaja 1,0,2....pretpostavljam 1 gorivo 0 jebem ga i 2 je plin.to i pokazuje lampicama zelena benzin narandjasta plin.


eclipse4

Citat: bigbad86 poslato 24 April, 2014, 19:57
Proveri osigurac koji ide od kontakt brave tamo negde do isparivaca ili cega god. Meni se to skorije desavalo, samo sam malo naprskao WD u leziste osiguraca i to je to. Osigurac je obicno negde ispod haube na nekom kablu, obicno blizu razvodne kape.

ima jedan osigurac koji mi je ispod volana malo je veci od ostalih,kad on crkne auto ne pali vise uopste,sada auto pali znaci ispravan je.
a pogledacu sutra i ispod haube,mozda ima jos neki....samo opet ako je crkao onda auto ne bi trebao uopste da pali.

eclipse4

Citat: goranvojska poslato 24 April, 2014, 20:11
a mozda je membrana crkla.i ja isto imao problem i kad sam zamenio membranu sve ok.proveri i filter za plin.oce da se zapusi od nekih opiljaka.

letos sam ga novog stavio majke mu ga nabijem,nije valjda crko za pola godine.....onaj stariu sljakao 10 god,zamenio sam ga.....neznam ni ja zasto.
a za filter sam vec naveo da sam ga skinuo odavnooo.

eclipse4

Citat: bokilic poslato 24 April, 2014, 22:19
dali je sekvent ili obican plin...
pa da ti to resimo ako je obican plin...

boki mislim da je obican,mozda tada nije ni postojao sekvent plin.inace to je obican onaj sa jednim crevom koji ide u karburator...sekvent valjda tera za svaki cilindar posebno.

eclipse4

e sad jos nesto,pozadi u gepek ima boca,na boci sat koji pokazuje koliko ima goriva i ispod ima dve rucke......na obe ima pozicije on i off.......kod mene su obe na on,jel tako treba da bude?

niki64

Taj polozaj rucki je ok. Proveri elektro ventil koji pusta plin u rasplinjac dali radi. To sto cujes da cakce kad das kontakt, to bi trebalo njega da cujes, ako stavis ruku na njega dok neko daje kontakt on se cuje i osetis onako da radi. Pre njega je taj prekidac kojim prebacujes benzin ili plin i on bi trebalo da ima osigurac na crvenoj zici, proveri i njega.
Ko hoce, nadje nacin, ko nece, nadje razlog.

eclipse4

danas je jedan drug drzao ruku na njega (bio sam da ga registrujem pa sam i njemu izlozio problem) i kaze da radi,bas je on drzao ruku na njega.

pittatore

Najverovatnije treba isparivac da se servisira tj. da se promene vodena membrana,plinska membrana,ajnspric membrana (koja pri onom caktanju gura plin u usis) i one 2 gumice/cepici na klackalici.
Dzaba sto je nov kad je mucenik celu zimu i hladan i vruc palio, jednostavno se plinska membrana istegla iliti dobila stomak i nemoze vise da gura plin koliko je potrebno. Isti slucaj i sa malom ajnspric membranom.
Kad se zameni sve to upali ga i steluj ga tako da ti neko drzi gas na 3000-3500 obrtaja tj. na koliko ga najcesce vozis, i zavrci cesmu na crevu sve ne pocne da njenjava.
Od tog polozaja odvrni 1-1,5 krug i to je to, verovatno ti ler nece biti ok, njega stelujes na onom malom bocnom srafu na isparivacu (natezes odnosno otpustas onu klackalicu unutra koja pretace plin preko glavne membrane i tako regulise ler).

eclipse4

pa ebem ga kako stari radio 10 godine pod istim uslovima pa mu ne dobi stomak ta membrana......

gledam ako neko nesto zna tj sta bih sve mogao da isproveravam dok ne kupim drugi nov.



a sad sam se setio stari sam menjao jer kad sam mu davao kontakt isao je plin non stop....ako bi ga ostavio pod kontaktom,pod haubom se culo kako plin susti i nakon kratkog vremena smrdelo bi na plin u radiusu od 10 metara.

pittatore

Elektronski isparivac nesme se drzati dugo na kontaktu jer onda gura nonstop plin u usis i ako neka svecka lagi pri verglanju eto veselja.
Nov isparivac ti 30 i nesto evra, set membrana 1000 din pa ti vidi.

bokilic

elektronski isparivac,to jest elektricni koji neradi preko vakuma,cita sa kabla od svecice impuls,i neradi duze od 5sek na kontaktu,tek kada upalis auto nastavlja da radi,tako treba da bude,i moze da stoji 10sai na kontaktu nesme da propusti plin...
znaci odradi automatski saug 3do 10sek i onda stane curenje plina,tako mora da bude,ako je drugacije onda nije prekidac u redu,ili je neko nesto lose postavio...
mozda je crkla mmbrana,to sto je nova neznaci da je kvalitetna ...
brmmmm

eclipse4

Citat: pittatore poslato 24 April, 2014, 23:36
Elektronski isparivac nesme se drzati dugo na kontaktu jer onda gura nonstop plin u usis i ako neka svecka lagi pri verglanju eto veselja.
Nov isparivac ti 30 i nesto evra, set membrana 1000 din pa ti vidi.


pa to je kod mene bio problem pre......ali nije tako radio non stop,tek kad sam primetio da susti plin non stop tada sam ga i zamenio.
jel to znaci da ja imam elektronski isparivas ili rasprsivac kako li se zove?

po cemu se razlikuje od vakumskog da bih znao da proverim koji imam?

pittatore

Vakumski ima pipicu u centru isparivaca koja ,kako da kazem, masno ulazi unutra pritiskom na nju. Elektronac to nema