Glavni meni

honda cbr600rr spaner

Započeo eclipse4, 09 April, 2014, 21:33

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

eclipse4

kako sam popravio spaner na hondi cbr600rr 2005 prica iz dva dela,
koga zanima samo opravka nek preskoci na odvojeni deo sa crticama (-------------------)  ;)





pretpostavljam da dosta vas ovde zna dosta caka i taktika kako nesto popraviti a ne menjati,na zalost ja ne spadam medju njima....ali se nadam da cu vremenom i ja dosta toga izuciti.

umesto da sam,pocevsi od svog prvog ljubimca pa do sada,cackao i ucio,ja sam samo terao u garazu i rekao majstoru "menjaj sve" i dok je on pod navodnicima menjao sve ja sedeo u neku kafanu u blizini,locio pivo i cekao da zazvoni telefon i cujem "sve je zavrseno"......ali dobro,polako sam sebi prastam takve grehe ;)

da ne duzim previse,
prosle godine je poceo da mi se cuje lanac na bregastoj kad motoru oduzmem gas u relaciji od 4000 do 6000 obrtaja,svakim danom se culo sve gore i gore pa je dosao momenat kad sam se resio da isti i narucim.

zvao par majstora i svi su mi rekli da se spaner krece preko 100e i plus ruka 50e,uz napomenu da je hondi taj spaner mana tako da moze da se desi da nov spaner crkne posle 50km a mozda i nakon 50.000km.

bilo kako bilo krenem ja da trazim radnje po netu koje prodaju rezervne delove za motore i da konacno taj spaner i porucim medjutim razmisljam ("upravljajuci"se recima majstora) zasto bih kupio nov kada ce crknuti kao i polovan,"neznam kad i neznam gde".

tako nadjem oglas jedan,gde covek (99,9% sam siguran da je clan BJB-a) prodaje spaner za hondu cbr600rr 2005 za citavih 15e a inace je skinut sa nove havarisane honde,mislim da joj je kilometraza bila nekih 600-700km,sto mi je inace dokumentovao i slikama motora slupanog.

kupim ja taj spaner od tog finog gospodina i narednih godinu i vise dana je proveo u auto,pa juce resih da ga konacno i promenim.

i mosa......ladno me neko izjebo i poslao mi spaner koji nema veze sa mojim motorom....mozda jeste od honde ali ko zna od koje.









------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

verovatno ce majstorima biti smesno da citaju ovo ali ja samo pokusavam da nekog nesto naucim,pre nego sto ih neko odere za nista ili im naplati 50e ruku zbog 15 minuta posla a nista ih ne kosta da probaju da sami rese problem besplatno.

dakle ovako ukoliko imate problem da vam se lanac cuje (cuveno zveketanje) izmedju 4000 i 6000 obrtaja,pre nego sto ga odvedete majstoru probajte sledece jer je meni uspelo i problem otklonio:


1.skinite plastike tj oklop sa desne strane motora.
2.skinite kutijicu u kojoj se nalazi alat za motor (neznam ni koj su kurac to metnuli tamo jer da bi ste dosli do alata treba vam drugi alat da demolirate motor)




3.kada to skinete,videcete jednu crnu gumu,izvadite je ili je pomerite i spaner je odmah ispod nje (gledajuci po netu uvatila me jeza kad sam video gde se spaner nalazi,ali kad sam sklonio gumu bio sam presrecan jer je na skroz pristupacnom mestu i bukvalno sto se kaze oko da ti iskopa)




4.posto se neverovatno lako skida,preporucio bih da ga skinete i isprobate u vise pozicija,inace ima dva imbus srafa,labavite ih polako ravnomerno i on ce sam teziti ka tome da izlazi jer ga napolje gura feder iz mehanizma sa osovinicom.



5.kad ste spaner skinuli pokrijte mesto na kome je spaner bio cistom krpom,cisto eto da ne bi nesto dospelo unutra.

6.skinite sraf s kraja spanera kljucem br.8 i ispod srafa cete videti rupu "krstastog" oblika ;)



7.uzmite malecak srafciger (ravan) ali sto kraci da bude po mogucstvu ne duzi od 5cm (ja sam nasao jedan mali i skratio mu i vrh i ponovo ga napravio a i drsku sam morao da skratim,zbog kasnijeg ubacivanja spanera nazad).

8. e sada ide test spanera,obicno se na samom spaneru ocrtava crnom linijom (mrlja od ulja) dokle je bio napet tj koliko je izlazio iz kucista,ubacite srafciger u rupu (krstastu) i okrecite srafciger u smeru kazaljke sata kako bi ste ga sakupili.
kad stignete do crne linije zadrzite srafciger i drugom rukom gurajte u osovinicu,pokusajte da je nabijete u kuciste,spaner nesme da mrdne,ukoliko osovinica na vas pritisak rukom ulazi unutra onda je spaner crkao,ako ne mrda,znaci da je ispravan.
pokusajte to isto vise puta u razlicitim pozicijama ako i dalje osobinica ne ulazi na vas pritisak u kuciste,onda je spaner 100% ispravan i prosto se desilo da je bio zaglavio u toj poziciji.

9.ponovo srafciger okrecite u smeru kazaljke na sat i uvucite spaner sto je vise moguce unutra tj. do kraja i onda naglo izvadite srafciger da osovina sama izleti iz kucista.
odradite to 10-ak puta,i onda jos jednom testirajte osovinicu dar drzi na silu (uvlacite je srafcigerom unutra i pritiskajte rukom dok se osovinica nalazi u vise polozaja).

10.vreme je da se spaner vrati na svoje mesto ukoliko je ispravan.

11.stavite dihtung nazad na spaner i ujedno stavite i imbus srafove u rupu.
12.priblizite spaner na svoje mesto i posto je osovina skroz napolje uvucite je srafcigerom ponovo skroz unutra (inace necete moci da namestite spaner).
13.ubacite spaner u rupu i koristite motocangle da drzite njima drsku srafcigera jer je pristup skucen za namestanje spanera i dobro vodite racuna da osovina ne izleti napolje.
14.pritegnite dobro imbus srafove i olabavite motocangle ili iscupajte srafciger iz lezista kako bi osovinica izletela i zategla lanac.
15.ovo je jako bitan deo ne zaboravite da usrafite sraf koji ide preko krstaste rupe,ukoliko ga zaboravite motor ce izbaciti ulje kroz tu rupu (ja sam probao da upalim motor bez njega jer sam menjao i antifriz pa reko da izbaci malo mehurice iz hladnjaka da ne gubim vreme dok montiram spaner i na srecu videh istog sekunda da prska ulje napolje)
zatim namestite kutiju alata,desni oklop i probajte motor.



ako nekom pomogne ne duguje nista....pa cak ni sok ;)
ako ne pomogne,onda mi je stvarno zao,ja sam dao sve od sebe da pomognem ako mogu.

izvinjavam se na ovolikom tekstu.



eclipse4

evo cisto da se javim da dodam da spaner sljaka jos uvek ko nov....lanac ni da zucne.

mkt

meni se zveckanje cuje na leru i prestane kad se motor ugreje, ne znam da li da ga ostavim tako ili da teram kod majstora

Glava Dole

Isto je potpuno bilo kod mene, samo na leru dok je hladan a posle sve normalno, zbuk je potpuno nestao dotezanjem spanera, nzm kakav je kod tvog motora(to zna revolucija 100% oglasice se valjda), nzm koliko si vican alatu ali je vrlo verovatno da ti majstor nece ni trebati

eclipse4

jos uvek nema da mu se cuje glas :)

eclipse4

konacno se procuo i nema vise opravke,pokusao sam....zvizdi pa cepa ali ako nista drugo usparao mi je 3 godine :)

vreme da se kupi nov

Dukags

#6
Movlo je to jo¹ da se tera, kao Rusi ¶to ubace podlo¶ku i sl. egzibicij ali aj niko se nije nauèen rodio i trebalo nam je vremena da nauèimo. Na YT postoji bar pedesetak video uputstava ¹ta i kako sa ¹panerom lanca za Honde CBR

http://youtu.be/vJJ5updffbs

eclipse4

jos nije kasno,sutra probam :)

milomir22

Meni se cuje neki zvuk kad otpustim ili dam gas na otprilike 4-5 000 obrtaja, ali sam utripovao da je nesto od oklopa, satovi ili nesto drugo u rezonanciji sa motorom. Zvuk je isti kao zveckanje kljuceva, da nije to spaner ili lanac???
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

UFF


eclipse4

Citat: milomir22 poslato 01 Avgust, 2017, 00:18
Meni se cuje neki zvuk kad otpustim ili dam gas na otprilike 4-5 000 obrtaja, ali sam utripovao da je nesto od oklopa, satovi ili nesto drugo u rezonanciji sa motorom. Zvuk je isti kao zveckanje kljuceva, da nije to spaner ili lanac???

to je to i uvek se cuje na negde 4000-5000 obrtaja.

cim krene da se cuje istog momenta stisni kvacilo i obrtaj ce naglo pasti tako da ce iste sekunde prestati da se cuje.

Glava Dole

spaner vrlo moguce ako je na malom gasu, potrazi po netu kako je reseno na banditu, ako je na krckalicu resivo bukvalno besplatno :)

milomir22

"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

milomir22

Fora je sto dolazi zvuk iza kormana (od oklopa ili satova), ne deluje mi da je iz motora. Jbg, moracu da oteram kod nekog sa boljim sluhom da cuje, za male pare moze mnogo toga skupog da se sjebe.
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

milomir22

Sad slusao po jutjubetu, definitivno se ne cuje ovako, kod mene bas kao zveket kljuceva, ali se ne cuje uvek, videcu da dotegnem srafove na oklopima.
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

milomir22

Citat: eclipse4 poslato 01 Avgust, 2017, 00:24
Citat: milomir22 poslato 01 Avgust, 2017, 00:18
Meni se cuje neki zvuk kad otpustim ili dam gas na otprilike 4-5 000 obrtaja, ali sam utripovao da je nesto od oklopa, satovi ili nesto drugo u rezonanciji sa motorom. Zvuk je isti kao zveckanje kljuceva, da nije to spaner ili lanac???

to je to i uvek se cuje na negde 4000-5000 obrtaja.

cim krene da se cuje istog momenta stisni kvacilo i obrtaj ce naglo pasti tako da ce iste sekunde prestati da se cuje.

Ovo savet iz manuala? [srednjiprst] [srednjiprst] [srednjiprst]
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

Dukags

Citat: milomir22 poslato 01 Avgust, 2017, 00:30
Citat: UFF poslato 01 Avgust, 2017, 00:20
tecna kompresija

Nije, bre, juce sam dolio.
Mo¾da si sip'o onu zimsku, a ne bi bilo zgoregi zameniti je letnjom ako se tera po ovim vruæinama, zbog lak¹eg protoka

milomir22

Sip'o plavu, rekli mi da je roze za pickice, nego bez zajebancije, ko je prvi uveo termin tecne kompresije?
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

megaidiot

tecna kompresija je stara koliko i motori sa unutrasnjim sagorevanjem i ima bezbroj primena.
recimo:
! No longer available

eclipse4

evo ovako,
danas sam skinuo spaner,rastavio ga u komade i uradio sledece

prebrisao sve komplet
vratio sve na svoje mesto sa time sto mi je spaner (osovina) bila namotana na samo navoj
uvukao ga skroz do kraja unutra,ubacio alatku (rucno pravljenu) da zadrzi navucen spaner (oko 4 puna kruga)
odvrnuo ponovo osovinicu na jedan navoj,izvukao alatku,ponovo srafciger i ponovo uvuka 4 kruga
odvrnuo osovinicu do pola i ponovo srafcigerom navukao 2 kruga.
ubacio alatku,zeger na svoje mesto,na dihtungu sam rupu za ulje prosirio na 2.75mm
sve to vratio nazad i krenuo u probu i .........baaaam.....radi ko da je nov opet

[motor] [vatromet] [vatromet] [vatromet] [pobednik]

usparah 10.600 dinara na novo ili 50e na polovno.....