Ćao, Anonimni posetioče
Stranice: [1] 2 3 4 ... 6
Štampaj
Autor Tema: Fotoreportaža "Paths of PLW", approx 1.700km, 4 zemlje CRO, BiH, MNE & SRB  (Pročitano 15923 puta)
0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
fruitcake
Pocetnik
*

Van mreže Van mreže
 Motor:
XRV750 RD04
 Facebook: Poseti
oddball

Lokacija: BGD
Poruke: 152
Kvalitet: +39 (25%)
Zahvalnice: 6

WWW
01 April, 2014, 13:54 Ocena: +5
Ignoriši

Pozdrav svim kolegama bajkerima!

Oni koji me ne poznaju lično zovem se Predrag Jelenić, u medijima sam od 2001. godine, studirao sam FDU u Beogradu, autor sam dokumentarnog filma Adrese Mrtvih i trenutno sam angažovan u italijanskoj filmskoj produkciji Verdict Film. Pored toga počeo sam i sa proizvodnjom bočnih kofera za motore A.M.

Na samom početku moram da napomenem da ovaj put neće biti inspirisan nikakvom ideologijom niti političkim ubeđenjem. Moji prijatelji znaju da me politika ne zanima i da ne gledam ljude po verskoj pripadnosti, političkom ubeđenju ni mestu gde su rođeni na ovoj planeti. U fokusu biće priprema za polazak, priprema motora za isti i sam put, kao i subjektivni doživljaj mesta kroz koja sam prošao i u kojima sam se zadržao. Malo je nestandardno da se sa putopisom kreće od samog početka tj. razvijanja ideje, ali možda moje iskustvo tokom priprema bude korisno nekome. Napravio sam i facebook stranu https://www.facebook.com/Paths.Of.PLW.Putevima.NOBa preko koje ću najbrže update-ovati napredak, naravno budući da je sam facebook koristan alat za komunikaciju sva pitanja, predloge, komentare možete postovati tamo ili ovde na forumu.

Želju da posetim spomen parkove NOB-a imam duže vreme zato što, priznali mi ili ne, je deo naše istorije. Baš kao i u Prvi svetski rat, Balkanski ratovi, kao što su pratili cara Dušana, cara Lazara i sve vladare. Neće biti jedina reportaža, za sledeću godinu planiram srednjevekovne tvrđave ali o tom potom.



Ovo je planirana ruta. Dužina po google maps-u je skoro 1700km a prva država koja se posećuje je Hrvatska. Odabrani spomenici nalaze se u Podgariču "Spomenik revoluciji" i "Kamenom cvetu" u Jasenovcu. Nakon toga kretanje nastavljam ka jugu i ulazim u Federaciju BiH da bih posetio Kozaru i Mostar. Između ta dva spomenika čeka me vožnja dužine oko 400km što neće biti baš laganica. Posle Partizanskog groblja u Mostaru nastavljam ka jugoistoku i ulazim u Crnu Goru. Planirano zadržavanje je u Nikšiću da bih posetio spomen park, a potom i u Kolašinu iz istog razloga. Dalje put me vodi nazad u Srbiju i gradove Užice, Kragujevac ("Kragujevački oktobar"), Kruševac, Niš (spomenik "Bubanj"), u "Spomen park borbe" u Čačku i na kraju se put preko Kosmaja završava u Beogradu na Groblju oslobodilaca Beograda. Spomen parkova ima i u Sloveniji, Makedoniji i Kosmetu, ali mislim da će mi i ovo biti lep izazov. Ponavljam, za sada je ovo planirana ruta. Ko zna kakvih će izmena biti pre polaska, ali i do kakvih će doći kada se krene na put. I sami znate da ono što je na papiru retko kad u praksi sprovede kako je planirano  Grin
« Poslednja izmena: 07 Jul, 2014, 18:00 fruitcake »

bocca
Voajer


Van mreže Van mreže
 Motor:
Honda Shadow vlx '92 crven
Yamaha TDM 850 mk2 2000. crven

Lokacija: NBG
Poruke: 15
Kvalitet: +2 (13%)
Zahvalnice: 1

WWW
Odgovor #1 - 01 April, 2014, 21:31 Ocena: 0
Ignoriši

mozda sam preskocio, ali, da li vozis sam?
fruitcake
Pocetnik
*

Van mreže Van mreže
 Motor:
XRV750 RD04
 Facebook: Poseti
oddball

Lokacija: BGD
Poruke: 152
Kvalitet: +39 (25%)
Zahvalnice: 6

WWW
Odgovor #2 - 02 April, 2014, 09:44 Ocena: 0
Ignoriši

mozda sam preskocio, ali, da li vozis sam?
Da, za sada mi je plan da idem sam. Ne zato što se tripujem da sam faca ili extra vozač, asocijalan ili štaveć nego zato što rad na fotoreportaži sam diktira tempo rada (kao što i sam znaš Smiley ). Ne mogu i neću od bilo kog kolege bajkera da tražim da svoj odmor i uživanje u vožnji podredi mom poslu. Ja ću svakako postovati plan puta sa predviđenim mestima za stajanje, spavanje, itd i ako nekome to bude zanimljivo i odgovaralo neka se pridruži, utoliko bolje.

Od jutros imam temu za razmišljanje. Nazovimo to "Prevencija prvog mogućeg problema". Nešto što definitivno može svakome da upropasti uživanje je loša hrana. Prekjuče na poslu smo ručali neki pirinač sa mesom i pečurkama iz keteringa, i preko polovine zaposlenih imalo je problem sa bolovima u stomaku. Ni mene nije zaobišlo. Plan je da spavam u privatnom smeštaju ako ga nađem, a ako ne zakampovaću negde i ako me "stigne" loša hrana mogao bi to biti prilično veliki problem. Tako da mislim da će suva hrana biti moj najbolji drug tih nekoliko dana.

Lazić
GayLord
Global Moderator
Mega Moto Manijak
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
"Is this how time normally passes...? Really slowly...? In the right order...? If It`s one thing I cant stand, it`s an unpunctual alien attack..."  The Doctor... Motor: KLE500 Tardis edition...
 Facebook: Poseti
Osposobiti nesposobne, da bi onesposobili sposobne

Lokacija: Mlečni put, sunčev sistem, Zemlja, Beograd, Zvezdara...
Poruke: 43956
Kvalitet: +8137 (18%)
Zahvalnice: 359

Odgovor #3 - 02 April, 2014, 09:47 Ocena: 0
Ignoriši

mozda sam preskocio, ali, da li vozis sam?
Pitaš da slučajno ne krenete zajedno...? Shocked Tongue Grin

lord_oblivion
Iskusni bajker
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
Jawa TS 350 Gvozdenija '87
Honda CB400NC '84
Honda CM400 Custom '81
zeleno Magarence A3MS '88
Liberty 125 '06
kung-fu Magarence sa velikim točkovima 2008
XT600E 1990

Jawa Klub Srbije

Lokacija: On D čukas ov Madrland
Poruke: 5356
Kvalitet: +697 (13%)
Zahvalnice: 66

WWW
Odgovor #4 - 02 April, 2014, 22:21 Ocena: 0
Ignoriši

Odlična kombinacija za hranu su gotova jela, supa iz kesice i nudle. Može da se pridoda koja konzerva mesnog nareska i ribe. Hleb i vodu kupuješ uz put.

država je najveći neprijatelj naroda

It is not about the miles covered
but quality of the riding
Kalesin
Pozer
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
prgava klavijatura
Lokacija: Beograd
Poruke: 625
Kvalitet: +313 (50%)
Zahvalnice: 61

Odgovor #5 - 03 April, 2014, 08:19 Ocena: +1
Ignoriši

Obavezno poneti Nimulid (anti inflamatorni analgetik - zlu ne treblao ali duga je to voznja) i Liobif..za slucaj stomacnih zezancija, po mogucnosti papirni sapun iz apoteke ukoliko ga imaju, to je majka za pranje i dezinfekciju ruku (nosila na Nepal i prvi put se srela sa tako necim)

Ive seen things you people wouldnt believe.All those moments will be lost in time like tears in rain
bocca
Voajer


Van mreže Van mreže
 Motor:
Honda Shadow vlx '92 crven
Yamaha TDM 850 mk2 2000. crven

Lokacija: NBG
Poruke: 15
Kvalitet: +2 (13%)
Zahvalnice: 1

WWW
Odgovor #6 - 03 April, 2014, 14:25 Ocena: +1
Ignoriši

mozda sam preskocio, ali, da li vozis sam?
Pitaš da slučajno ne krenete zajedno...? Shocked Tongue Grin

ne bih ja sa njim vozio pa da mi plate Tongue (JK)
fruitcake
Pocetnik
*

Van mreže Van mreže
 Motor:
XRV750 RD04
 Facebook: Poseti
oddball

Lokacija: BGD
Poruke: 152
Kvalitet: +39 (25%)
Zahvalnice: 6

WWW
Odgovor #7 - 04 April, 2014, 10:27 Ocena: 0
Ignoriši


Novi problemi se javljaju... Afriku sam kupio prošle godine u aprilu i naravno kakav bi to enduro motor bio da se ne isprlja malo. Dogovorim se sa Busmanom da me odvede naGlindžu. Iako je bilo leto bilo je dosta bara jer je veče pre padalo doste kiše. Tamo smo sreli Roleta, Miketu, Šarbu i druge.




Vidi se na njoj da je bilo i par padova po blatu taj dan ali ništa strašno. Međutim posle vožnje primetio sam da mi se pojavila knedla na oko 4000 obrtaja. Pošto je majstor koji je održavao Kle-a bio na odmoru i vraćao se na dve-tri nedelje odvezem ja Afriku kod drugog majstora koji bi trebao da bude dobar. Dogovor je bio da opere karbove, našteluje ih, sinhronizuje njihov rad, našteluje ventile i proveri zašto mi motor troši za oko litar više goriva na otvorenom putu nego što je to prosek. Posle njegove seanse motor jeste išao bolje ali se odmah u startu ogradio da ne zna koliko dugo će se tako ponašati i da ne daje nikakvu garanciju. To mi je bilo malo čudno ali sam to prepisao da je motor ipak '91. godište. Za potrošnju mi je rekao da kupim nove igle sa šiberime i igle za plovke i da bi tek tada doveo potrošnju u normalu tvrdeći da su ove stare i dotrajale i da ove na šiberima imaju brazde i propuštaju gorivo i kada ne rade. Posle nekoliko dana vožnje isključivo po gradskom asfaltu knedla se vratila. Naručim preko kolege sa foruma igle plovaka za RD04, ali su mi stigle za RD07. Druga loša stvar je što kada sam zvao majstora on mi je rekao da je u gužvi (možda i jeste bio, ne znam) i odlagao me da doteram motor kod njega da vidimo šta je problem. Naravno da sam poludeo. Pozovem dva drugara da mi skinemo rezervoar i da zamenimo bar te igle na plovcima. Igle plovaka izgledaju kao nove, a kada smo videli one na šiberime nikakve brazde nismo uočili. Membrane i telo igle su bili kao da su juče stavljene iako su originalne Hondine.
Odlučim da sačekam svog majstora da se vrati sa odmora. Zovem ga i odmah sutradan oteram motor kod njega. Skinemo rezervoar i prvo što smo videli da poklopac izduvnog ventila na prednjem cilindru nije otvaran. Prethodni majstor je pokušao da ga otvori, ali nije uspeo i samo je iskulirao štelovanje. Ovi koji su mu bili dostupni bez pomeranja agregata verovatno jeste naštelovao. Opet, nedelju dana kod majstora a sezona teče. Kada sam napokon uzeo motor opet je išao bolje ali se sada agregat brže zagrevao. Obogatio sam mu smešu tako da je bogatije gorivo bolje hladilo motor, ali vraća se blaga knedla. Uparkiram ga u garažu i od tada sam ga slabo vozio, jedino duže putovanje bilo je do Ostrovice prošle godine. Surfovao sam po netu tražeći moguće probleme i rešenja, pričao sam i sa ljudima, i raznih varijanti je bilo. Zamolim drugara da mi proveri struju pošto mi je nekoliko vlasnika "Četvorki" reklo da slabija struja (oko 12,30V) takođe može da predstavlja problem. Struja u celom motoru je dobra kada se isključe ksenoni i drži na ~14V, sa ksenonima oko 12,40V. Međutim, i sa ugašenim ksenonima motor se isto ponaša u vožnji. Na kraju probamo sa sinhronizacijom rada karburatora uz pomoć vakumetra na tečnost i skapiramo da je nemoguće naštelovati. Otvorimo agregat, skinemo poklopac prednjeg cilindra, izvadimo glavu i vidimo da ventili ne dihtuju kako treba. Usitsujemo ih, vratimo na mesto i pošto je bilo oko 4 ujutru paljenje i štalovanje odložimo za neki drugi put. Dva dana kasnije skupimo se opet, namestimo vakumetar, upalimo Afriku, zavrnem malo gas i sve ode u tri lepe... Otvaraj opet, gledaj šta se dešava i imamo šta da vidimo. Šraf od bobine nam je upao u glavu. Kako smo se osećali daleko je od mogućeg za opisivanje. Kod ortaka bes, a meni pomešana osećanja, od besa prema sebi samom do agonije.








Ono što smo nas dvojca mogli da vidimo je da su se ventili skroz pokrivili, ali da srećom bregasta, lanac bregaste, klackalice, klip, zid i sve ostalo bilo netaknuto. Neverovatna sreća u nesreći. Kada sam odneo glavu kod majstora rekao mi je da kupim i dve vođice jer su pukle, i nove gumice ako nađem da ne bi vraćao stare iako su u odličnom stanju. Kupljeni novi ventili, vođice i gumice, na delove se čekalo dve nedelje. Kada je sve stiglo majstor Boban je usitscovao posle par dana i zvao me da dođem po glavu.






Markerom obeležena mesta označavaju koje su vođice bile polomljenje. Trenutno je Afrika u fazi sklapanja. Sa jedne strane dobro je da se ovo desilo, baš u fazi priprema za put i da trošak nije bilo toliko veliki koliko je mogao biti posle ovog peha. Taman smo proverili i stanje agregata, bregaste itd što je opet dobra strana u celoj priči. Izgleda da je ova Afrika zaista prešla "samo" 71.000km. Pripreme se nastavljaju...

« Poslednja izmena: 07 Jul, 2014, 18:02 fruitcake »

fruitcake
Pocetnik
*

Van mreže Van mreže
 Motor:
XRV750 RD04
 Facebook: Poseti
oddball

Lokacija: BGD
Poruke: 152
Kvalitet: +39 (25%)
Zahvalnice: 6

WWW
Odgovor #8 - 04 April, 2014, 15:08 Ocena: 0
Ignoriši

ne bih ja sa njim vozio pa da mi plate Tongue (JK)
ne bih ni ja samnom ali to mi je sto mi je Cheesy

mali_zmaj
Iskusni bajker
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
Keeway Cruiser 250,Kawasaki Kle 500,Bmw K75,Kawasaki Zephyr 750,Honda Cbf 1000 GT
Lokacija: Banja Luka
Poruke: 5662
Kvalitet: +1534 (27%)
Zahvalnice: 66

Odgovor #9 - 04 April, 2014, 20:38 Ocena: 0
Ignoriši

pratim!!

jin-jang
fruitcake
Pocetnik
*

Van mreže Van mreže
 Motor:
XRV750 RD04
 Facebook: Poseti
oddball

Lokacija: BGD
Poruke: 152
Kvalitet: +39 (25%)
Zahvalnice: 6

WWW
Odgovor #10 - 04 April, 2014, 23:21 Ocena: 0
Ignoriši

Odlična kombinacija za hranu su gotova jela, supa iz kesice i nudle. Može da se pridoda koja konzerva mesnog nareska i ribe. Hleb i vodu kupuješ uz put.
Tako nešto sam i ja mislio, Karneks ima gomilu tih stvarčica. Takođe znam da uvek treba da imam svežu vodu pri sebi, davno sam to naučio Smiley Hleb ne jedem, a eventualno da pojedem neku svežu voćku. Mada put neće biti nešto posebno dugačak tako da 5-6 dana na suvoj hrani neće ništa da škodi.

Obavezno poneti Nimulid (anti inflamatorni analgetik - zlu ne treblao ali duga je to voznja) i Liobif..za slucaj stomacnih zezancija, po mogucnosti papirni sapun iz apoteke ukoliko ga imaju, to je majka za pranje i dezinfekciju ruku (nosila na Nepal i prvi put se srela sa tako necim)
Aj pričaćeš mi o tom sapunu, mada planiram i neka noćenja u smeštaju. Ali će dobro doći ako zaglavim da spavam napolju. Tabla nimulida neće biti na odmet pošto od kako mi je lomljena lobanja u korenu nosa imam povremene probleme sa sinusima. Kako osetim malo jači vetar da struji preko obrva automatski počinju sinusi da mi pulsiraju.

VR 46
Vikend bajker
*****

Van mreže Van mreže
 Motor:
Honda CBR 1000 RR Fireblade ''05
Lokacija: Београд-Железник
Poruke: 3545
Kvalitet: +890 (25%)
Zahvalnice: 87

Odgovor #11 - 05 April, 2014, 01:19 Ocena: 0
Ignoriši

 pratim

Twist of wrist!
mali_zmaj
Iskusni bajker
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
Keeway Cruiser 250,Kawasaki Kle 500,Bmw K75,Kawasaki Zephyr 750,Honda Cbf 1000 GT
Lokacija: Banja Luka
Poruke: 5662
Kvalitet: +1534 (27%)
Zahvalnice: 66

Odgovor #12 - 05 April, 2014, 16:05 Ocena: +8
Ignoriši

e ovako nisam upratio kad planiras putesetvije,ali kad god da bude kad budes usao u Republiku Srpsku,tj kad ti Mrakovica,tj kad Kozara bude u planu,moci ces kod mene da prenocis!! Ako ja ne budem u B.Luci slucajno,organizovat cu ti spavanje,bit ces gost Mk Renegade,neces spavati u satoru ili slicno,e jedino ako ti bas zelja da vani spavas.....  moj ti je broj telefona 0038765541248,pa ti se javi ako si raspolozen!! sta budem ja jeo jest ces i ti...,eto!!

jin-jang
fruitcake
Pocetnik
*

Van mreže Van mreže
 Motor:
XRV750 RD04
 Facebook: Poseti
oddball

Lokacija: BGD
Poruke: 152
Kvalitet: +39 (25%)
Zahvalnice: 6

WWW
Odgovor #13 - 05 April, 2014, 21:39 Ocena: 0
Ignoriši

Hvala puno Zmaju, to zaista mnogo znači. Javiću se sigurno kada budem stigao. Dogovorio sam se i sa Oskarom na BJB-u da popijemo piće u Banja Lucii, Možda ga i poznaješ, na profilu mu piše da vozi Yamaha XT 660 R.
Polazak je planiran oko sredine juna, svakako da ću objaviti siguran datum polaska bar dve nedelje unapred.

mali_zmaj
Iskusni bajker
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
Keeway Cruiser 250,Kawasaki Kle 500,Bmw K75,Kawasaki Zephyr 750,Honda Cbf 1000 GT
Lokacija: Banja Luka
Poruke: 5662
Kvalitet: +1534 (27%)
Zahvalnice: 66

Odgovor #14 - 05 April, 2014, 22:10 Ocena: 0
Ignoriši

Oskar ti je clan mog kluba,da i on voli traktorisanje po brdima,ja sam ti cestovna sekcija MK Renegade,nazalost i jedini koji vozi cestovni motor,od svih nas deset! Spremi se i za koju pivu ili više kad dođeš,to ti je kod nas pod obavezno!! Pozdrav i nadam se da se vidimo,Danijel!

jin-jang
fruitcake
Pocetnik
*

Van mreže Van mreže
 Motor:
XRV750 RD04
 Facebook: Poseti
oddball

Lokacija: BGD
Poruke: 152
Kvalitet: +39 (25%)
Zahvalnice: 6

WWW
Odgovor #15 - 06 April, 2014, 23:01 Ocena: 0
Ignoriši

Oskar ti je clan mog kluba,da i on voli traktorisanje po brdima,ja sam ti cestovna sekcija MK Renegade,nazalost i jedini koji vozi cestovni motor,od svih nas deset! Spremi se i za koju pivu ili više kad dođeš,to ti je kod nas pod obavezno!! Pozdrav i nadam se da se vidimo,Danijel!

Hvala još jednom Danijele. Što se pivca tiče znaš i sam kako se kaže: Što se "mora" nije ni teško! Šalim se malo, radujem se 'ladnom pivu i dobrom društvu posle dugačke vožnje  uzdravlje Oskar će možda ići samnom do spomen parka ako bude ok sa vremenom zbog posla. I ti si dobrodošao, naravno Smiley


Afrika još nije gotova, ali verovatno će na puteve izaći do kraja sledeće nedelje. Tokom prethodnih nekoliko dana primio sam nekoliko poruka na facebook strani ove reportaže https://www.facebook.com/Paths.Of.PLW.Putevima.NOBa da bih mogao postovati kvalitetniju sliku rute. Mislim da bi možda još bolje bilo da stavim link sa google mapa Smiley


link 2 maps.google -----> https://maps.google.com/maps?saddr=Otona+%C5%BDupan%C4%8Di%C4%8Da+12,+Belgrade&daddr=45.2474546,19.4362494+to:45.2887631,18.4957159+to:Podgari%C4%87,+Croatia+to:Jasenovac,+Croatia+to:Mrakovica,+Bosnia+and+Herzegovina+to:Mostar,+Bosnia+and+Herzegovina+to:Nik%C5%A1i%C4%87,+Montenegro+to:43.3517533,19.3510055+to:Uzice,+Serbia+to:%C4%8Ca%C4%8Dak+to:Krusevac,+Serbia+to:Ni%C5%A1,+Serbia+to:Kragujevac,+Serbia+to:Kosmaj,+Mladenovac+to:Ruzveltova,+Belgrade+to:1+Strahinji%C4%87a+Bana,+Belgrade+to:Otona+%C5%BDupan%C4%8Di%C4%8Da,+Beograd,+Serbia&hl=en&ie=UTF8&ll=43.699651,19.709473&spn=6.679119,9.876709&sll=45.504422,17.174377&sspn=1.61886,2.469177&geocode=FY0FrAIdimc3ASnlapIanmVaRzGhqSiEbm6xSA%3BFd5rsgId2ZIoASkdcSV-k3BbRzEc5ADURdknvA%3BFTsNswId4zgaASnfnt5qyldcRzEWFH27RfTXlg%3BFWNwuAIdNPD_AClfA_NivlRmRzFHjFMU6rINzA%3BFcTGsgIdMwwCASlTlLFn3BVnRzHFRdTqd8hqkg%3BFer_rgIdTCwCASlb50mAfElnRzHMyPABC_mDYQ%3BFcFZlQIdEs0PASmpQGM7pENLEzFafOPUsjJPAQ%3BFSGrjAIdoBAhASnJNuxuq6lNEzFYhXOAD6nHFA%3BFcl-lQId3UUnASkBjmsaNwhYRzETG6sT2W2H2Q%3BFRAZnQIdEOMuASlZi-9mQtNZRzGrals7hv_oWA%3BFQyxnQIdrIU2ASktnvfaP3JXRzHOuFEMOQpGRg%3BFWUHmQIdO0RFASl_QEpj8YdWRzGciUMrpC697g%3BFVQAlQIdiBxOASllH8hAwrBVRzHNwyoS458xVg%3BFaeUnwIdFVE_ASnZD-De2yBXRzFouSRFeHf6DQ%3BFVyVpgIdvPU5ASlfVv4HY69QRzHNT8ZsG5vdOg%3BFdCvqwIdbHw4ASl71ds-n3paRzHZTLX5fpHwwA%3BFZDzqwIdkSo4ASlBsmImtXpaRzFPvMhhnqUZlQ%3BFY0FrAIdimc3ASnlapIanmVaRzGhqSiEbm6xSA&oq=otona+zupancica+12&dirflg=ht&mra=ls&via=1,2,8&t=m&z=7&dg=feature

DaChaS
Iskusni pozer
****

Van mreže Van mreže
Lokacija: Bg
Poruke: 1568
Kvalitet: +566 (36%)
Zahvalnice: 19

Odgovor #16 - 07 April, 2014, 03:29 Ocena: 0
Ignoriši

 pratim bice zanimljivo
bokilic
Moto Doktor
Iskusni pozer
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
1127cm...
otvoren mobilni sevis motora..063697094

Lokacija: nova pazova
Poruke: 2029
Kvalitet: +302 (14%)
Zahvalnice: 32

Odgovor #17 - 08 April, 2014, 09:37 Ocena: +3
Ignoriši

[quote name='fruitcake' timestamp='1396647390' post='1620705']
[quote name='zextreme' timestamp='1396647153' post='1620701']
Preradi u Cvaju na jedan cilindar!  ;-)
[/quote]

mislim da ne treba da se prerađuje, dobro se držala i sa tim jednim Smiley

[quote name='bopk' timestamp='1396647378' post='1620704']
prolecno redovno osvezavanje agregata! Smiley))))
[/quote]

vidi, ne bi bilo potrebe za ovim da nisam platio uslugu jednom "stručnjaku" da pregleda motor, utvrdi zašto je potrošnja povećana, sredi knedlu na 4000rpm, našteluje ventile i usinhronizuje karburatore namigujem izduvni ventil na prednjem cilindru nije ni pipnut, verovatno zato što je teško dostupan ako se ne skine agregat sa nosača i zakrivi. A sigurno je najbolji majstor na svetu, pravi mag, kada je uspeo da usinkuje karbove sa daleko slabijom kompresijom na prednjem cilindru Cheesy
[/quote]

evo da ti odgovorim,nije lepo ali ja se nekrijem iza svog rada,
da,ja sam taj majstor kome si PLATIO, ali samo POLA, da da POLA, Ostalo je da dones pare i delove da ti do kraja zavrsim motor,vise se nikad nisi pojavio,dali je proradilo ono ono pusto srpsko prokletstvo,majstor mi reko sta je,ja cu da sad to SAM  zamenim ili sta,nemam pojma,...dali si ti mene zvao i dali sam ja bio zauzet,hm,pa za pare nikad nisam zauzet,
ostalo je da kupis delove koje sam ti rekao, a ako se secas zvao sam te da proverim kako radi motor kad ce stici delovi,sto nesaceka dan dva ako sam bio u guzvi...
 
nesecam se svih detalja,ali knjigu sa dugovima sam spalio zimus,na pocetku godine,kao i svake godine,baci pusti u pm.kriza je svuda...
to kazes ti si pregledao iglice karbova,verujem da si isto kao i JA  pustio motor u rad i video da ti karbovi prelivaju,okacis vagres crevo,sistem spojenih sudova pustis motor u rad pa gledas,  pa vidis tek onda kolko dizu nivo i zasto zalivaju pored em tube,da da i afrika ima emulzonu tubu..
i verovatno si zakljucio da su ti gumice na iglicama plovkova dobre,da sigurno posle 20godina se taj viton nije ostetio i stvrdnuo,sigurno im je konus u fabrickom opsegu,da 100%
sigurno si proverio igle na siberima mikrometrom,pazi majku mu..mozda deseta gore dole....
a zna se sta utice na potrosnju povecanu,obicno iglice plovaka,iglice sibera i eventualno rascackane prosirene dizne,za koje ja slucajno imam kalibratore pa mogu da izmerim,
a lepo sam ti rekao sta da kupis i da ja stojim iza onoga sto ti kazem,karbovi su ti sinhrnizovani i iz moje garaze taj motor je izasao samo sa knedlicom na naglo dodavanje gasa,kad se polako dodaje nije imao knedlu, ako se secas, kako ja uspem da sinhronizujem karbove kako ti kazes sa ventilima koji nisu dobri,e to je nesto sto se godinama uci...i verovato neces skoro saznati..sa tim crevcima za vodu mozes da sinhronizujes levi i desni guz da jedan ide gore jedan dole,zato ste i imali neuspeli pokusaaj sinhronizacije,to nemoze,vakumetre da si stavio bilo bi drugacije..iz moje radionice je izasao sa sinhronizovanim karbovima i radio je na leru kao sat ako se secas,kazes problem opet posle edelju dana,pa donesi delove covece...
kazes skida se agregat za stelovanje ventila tog prednjeg,ja se i nesecam dali smo to radili ili ne,pojma nemam,ako je bio dogovr da to odradim budi ubedjen da jesam.ako treba u najmilie da se zakunem samo reci,i to cemo resiti,
.neskida se agregat i neizvrce sa nosaca kako ti rece/to je ono pusto poznavanje mehanike..pa cak i prednja glava moze da se skine a da se neskida agregat,ima nacin prost kao pasulj...no dobro ventili rekosmo,neskida se nista cak se i voda neispusta, ,vec se samo oslobodi desni hladnjak,skida prednja bombina,i odvije deklo celo poklopca ventila na dva srafa,ukupno 6 srafa m6 ili ti za 10 kljuc,skinuo sam ih milion do sad,i imas kad pomeris deklo u stranu pristup ventilima, pogotovu spornom izduvnom ventilu i ja tako vec godinama to radim da nebi dosao u situaciju da sporni prednji sraf polomim ili da oblajzneako vec nije oblajznut  jer to ljudi pretezu li slabo stegnu al namazu  lekom i diht masama plus imas jako malo mesta za manevar i samo stelovanje ventila od rama.,to bi kao vozac afrike trebalo da znas,ako ti je krebnuo proces gorenja i nenaaleganja venttila,na svakih 50 do 100km mozes da ih stelujes uvek ce biti pretegnuti...ako ti ventili ne nalezu pocinje pucanje na auspluh ili karburatore i to se cuje,ja to cuo na tvom motoru nisam,i da sam cuo reko bih ti i skidao bi glave,
i nema neke velike veze sa tvojim problemom koji si ti imao,dosao si sa konstatacijom da ti nevaljaju karbovi jer je sve drugo ok i da je majsto pre mene to sve ispregledao..
ah da ako ti je laksee evo i kako pridjes izduvnom ventilu,dali ti regler zadovoljavajuce puni i dali ti paljenje radi svoj posao kako treba ostalo je da se ispita do kraja,zns postoji pistolj za proveru tacke paljenja,i to se proverava tamo na levoj prednjoj dekli,mozda ce ti neko objasniti i kako, i od toga kad je mal kasnije paljenje hoce da ima knedlu,naravno nisi dosao da i to resim,i to se cak steluje kad treba na ..odredjen nacin ali to je vec majstorija koju ti netreba da znas..a verujem da si proverio ono okacis stipaljku na kabl i proveris,pa ako je struja losa kasni paljenje pa i tu bude problem s prebacivanja  niskog u visoki rezim rada...a znas ljudi tako sumnjaju u karbove a bude drugi po nekad problem...no dobro nisi dosao da se problem resi..a resio bi ga sa novim delovima,
 
znas mnogo ljudi prati sta se radi,sigurno nebih sebi dozvolio losu reklamu ja od ovoga zivim i hranim porodicu i stojim iza svog rada,imenom prezimenom nadimkom,
umem da pogresim umem i da ispravim gresku,ako nesto neznam zovem sve moguce kolege da vidim kako da resim problem..sto je nekad bez delova nemoguce,samo neko treba da ih kupi,da ih donese...nekazem da sam svaki motor popravio ali sam afrika popravio i doveo u ispravno stanje vise nego sto si ti video..
zao mi je sto vam je upao sraf u usis,ali sta je tu je,i dalje stojim iza onoga da dones delove,dodjes da platis do kraja i da cu ti ja namestiti motor da nema knedlu...
i stojim iza svega toga sto ti rekoh...nadje se uvek vremena da se motor dotera i da se problem resi...
ti sad radi sta hoces pisi ovako pisi onako ja sam BORIS MARJANOVIC nadimak BOKILIC i nestidim se MOG POSLA I MOG ZNANJA ILI NEZNANJA  dali sam covek ili ne to neka prosude drugi ljudi.

brmmmm
fruitcake
Pocetnik
*

Van mreže Van mreže
 Motor:
XRV750 RD04
 Facebook: Poseti
oddball

Lokacija: BGD
Poruke: 152
Kvalitet: +39 (25%)
Zahvalnice: 6

WWW
Odgovor #18 - 08 April, 2014, 11:43 Ocena: 0
Ignoriši

ako vec copy/pasteujes sa BJB-a bar to uradi pravilno... da li si ti palio svesku to me ne zanima, "ja mojim poslom hranim porodicu" nikako ne sme da ti bude izgovor jer na taj nacin onda imas zelju da opravdas svoje greske zbog kojih i tvoje i moje kolege bajkeri mogu cak i da stradaju. A siguran sam da u tom slucaju ti sigurno neces pomoci tim porodicama i hraniti i te porodice. Ja se jako dobro secam koja je prica bila kada sam uzimao motor, vrlo dobro znam sta je receno kada sam ti placao, i pre nego sto optuzis nekoga da laze ili da ti duguje nesto malo premotaj film i sigurno ces se setiti da tada nisam dosao sam kod tebe. Sa druge strane ti imas nesto nazvrljano u svesci ko zna kad, mozda i jutros napisano, a ja imam krive ventile. I sigurno si fenomenalan majstor cim si uspeo da sinhronizujes karburatore kada je kompresija u jednom cilindru daleko manja nego u drugom, sam sebe si ukopao ovom izjavom. I ne secas se sta sam sve rekao da uradis na motoru ali se zato jako dobro "secas" da sam ti tacno pola para ostao "duzan". Pre nego sto nastavis dalje da lupetas, opet cu te podsetiti, ja kod tebe nisam bio sam. I jos jednom si se izlanuo pred ljudima da si vrlo dobro znao da je problem na njoj u prednjem cilindru samo sto si tvrdio da je uzrok kvara nesto drugo, sto opet govori koliko si dobar majstor.

Sto se tice poslednja dva posta predlazem uredinicima da ih prebace u temu "Servisi i radionice" jer se tice mog iskustva sa doticnim na bokilicevu inicijativu. Osetio se prozvanim jer je na BJB komentarisao kvar koji je kasnije obrisao. Osmi post ovog topika je u sklopu priprema motora za put i bavi se navedenom temom.

fruitcake
Pocetnik
*

Van mreže Van mreže
 Motor:
XRV750 RD04
 Facebook: Poseti
oddball

Lokacija: BGD
Poruke: 152
Kvalitet: +39 (25%)
Zahvalnice: 6

WWW
Odgovor #19 - 24 April, 2014, 08:31 Ocena: 0
Ignoriši


Motor se već nekoliko dana vozi. Većina "zlih duhova" je isterana, a sledeće što će biti zamenjeno je regler. Neću stavljati Hondin već jedan domaći proizvod. Dokazano nebrojano puta da radi kao zmaj. Stavio sam ga na KLE500 i dobro je radio. Naravno, svima poznat Joškin regler je u opciji. Međutim, pre neki dan me je kontaktirao kolega bajker da mi kaže da reglere pravi i Bane iz Pančeva i kaže da su dobri. Ja nisam do sada čuo za njega, ako neko zna svaka informacija je dobrodošla.

Slika "Afrika na kiši" Smiley




Uskoro ću imati još neke lepe vesti vezane za samu fotoreportažu.
« Poslednja izmena: 07 Jul, 2014, 18:03 fruitcake »

Stranice: [1] 2 3 4 ... 6
Štampaj
Moto Manijaci  |  Putovanja, izleti, skupovi, klubovi  |  Putopisi (Urednik: Andreja)  |  Tema: Fotoreportaža "Paths of PLW", approx 1.700km, 4 zemlje CRO, BiH, MNE & SRB