Glavni meni

Afrika Twin 2011? - Pomoc

Započeo noam chomsky, 27 Januar, 2011, 14:52

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

noam chomsky

Pomagajte drugari. Posle visemescnog mozganja koje mi je pozamasno skratilo vreme na rapsolaganju da sve dolenavedeno uradim, dosao sa na odluku da umesto da kupim nov, podmladim moj staru, prastaru, modernom tehnologijom pregazenu Africu. Molim vas da ovo ne preraste u temu gde cemo komentarisati zasto ja ovo ne bih ili bih trebao da radim i koliko je Afrika penzionerska, kangrba ili kakva vec. Moja je, prija mi, dovoljna mi je za sada i molim vas da to ostavimo za neku drugu temu. Unapred se zahvaljujem na tome i onima koji bi je napadali i onima koji bi je branili. Dakle, prepravke koje mene zanimaju su sledece:

Amortizacija:
Promene vila u Sachs 48mm ili vile sa KTM 640 ili 990 (48mm, adventure varijante). Prve prodaje Boano sa potrebinm Kit-om za ugranju na Afriku a za drugu bi mi trebala pomoc „boljeg“ strugara. Obe dozvoljavaju montiranje i gornjeg i donjeg blatobrana, prvi za upotrebu van puta, drugi za asfalt i bolju zastitu od vode sa istog.
Promena zadnjeg vesanja u Ohlins. Ovde i nema neka velika dilema, jer svi sajtovi o preradama enduro motora pominju samo ovaj tip vesanja.

Kocenje:
Prednje kocnice na Africi su diskutabilne po snazi, a u svakom slucaju pripadaju proslom veku. Ideja je da se stave plivajuci diskovi i tu se javlja dilema: Jedan veliki 300 ili 320mm ili dva manja kao sto je sada. Ova odluka ce usloviti i izbor vila jer nemaju sve vile kacenje za dva diska. Proizvodjaca ima mnogo, pominje se najvise „braking“. Klesta bih menjao u „brembo“ iako sam cuo da i nissin(fabricki na Africi) ima jako lepu i veliku ponudu kljesta. Uz kljesta i diskove, naravno ide i konverzija u „pancirna creva“ i „plocice“. Pancirna creva ne nude dilemu ali plocice nude. Ne znam ali apsolutno nista po pitanju izbora plocica. Sto se zadnje kocnice tice, vidim da „braking“ nudi i zadnji disk tako da se i tu postavljau sva pitanja koja i za prednje kocnice.

Gorivo:
Plasticni ili karbonski ili „NovoPlasticni - neunistivi“, velika je razlika u ceni izmedju prva dva i treceg. Nivo kolicine goriva nedostaje na Africi i cela „akcija“ prebacivanja na rezervu je suvusna ukoliko ovaj bude postojao. Naravno sistem kontrole nivoa goriva ima strujno napajanje, treba povezati i to sa instrument tablom. Cuo sam da Boano nudi neki ventil, ali nisam uspeo da nadjem na njegovom sajtu. U ovu pricu bih uveo i Pumpu za gorivo. Prica se o Facet avionskim pumpama i „mikuni“ koju nudi Boano. Obe rade posao i jedna od njih ce na moju papriku. Ne zanimaju me preveliki rezervoari (gubi se na offroad mogucnostima) i ne zanimaju me rezervoari pod repom (nema potrebe, jedan kanister sve to resava)

Plastike:
Prednja plastika je skoro sigurno Boano Rally. Ovo odrazumeva da su prednjei bocne platike u jednom komadu. Opet ima plasticni  i karbnoski. Zadnje plastike ostaju iste, samo mi treba pomoc plasticara da ih malo „ubrzamo“, tj stanjimo.

Signaliozacija:
Novi farovi idu napred u paru sa Boano Rally plastikom. Za prednje migavce postoji dilema da li stavljati Acerbisove stitnike ruku sa vec ugradjenim migavcima ili samo male bele led mgavce na mesto originalnih. Dilema je ekonomske prirode. Acerbis je skuplji i pitanje je koiko ce takva lokacija migavaca dozvoliti da isti prezive i najmanje padove i zaleganja. Zadnji migavci ce biti mali LED migavci. Sto se sirene tice ja bih najradje brodsku sirenu stavio, ali to je nerealno ali ostaje zelja za glasnijom sirenom.

Struja:
Rasklapanjem svega posle pada uvideo sam da su osiguraci, releji i CDI prilicno rastrkani po celom motoru i ideja je da se sve to lepo upakuje u kutiju ispod sedista. Dakle treba naci dobrog i ambicioznog elektricara koji ima vremena da se ovime pozabavi. U novu elektricnu instalaciju treba ubaciti i „merac nivoa goriva“, „12v uticnicu“, Nov akumulator, novu digitalnu instrument tablu („Koso“), nove proracune zbog novih potrosaca, nov „sposobniji“ relej i verovatno jos nesto sto meni nije palo na pamet a hoce elektricaru. Navigaciju ne planiram da koristim ali onaj „komunikator“ je obavezan. Posto mi se cini da bi ovo opteretilo akumulator, citao sam o nekim kontolorima napona i punjenja akumulatora koji se mogu instalirati na korman.

Menjac:
Od kad je imam Afrika „ispada“ iz 4. Brzine. Neki kazu to je fabricka greska, neki kazu to je zato sto tako mora. Ako je fabricka greska ja bih je ispravio. Pokazivac brzine je nesto sto fali, nije neophodno ali ako moze da se doda nije na odmet. Znam da ima majstora u Srbiji koji ovo rade u kucnoj radinosti(Joska).

Motor:
Instalacija Dyno Kit-a je jedino sto mi pada na pamet. Ako ima jos ideja tu sam da ih cujem. Povecanje kubikaze, ako je prevelik i preagresivan posao za „dugotrajnost“ neopterecene masine, me ne zanima.

Lanac i lancanici:
Od njih dosta zavisi sta ce motor da mi daje. Znam se povecanjem ili smanjenjem broja zupcanika menja i vrsta iskoriscenja Afrike. Uzeo bih oba jer ce Afrika biti koriscenja i na dugim putovanjima bez mnogo oof-roada ali i na iskljucivo off-road putovanjima.

Top i grana:
Ja bih najradije granu premestio da ide ispod repa, ne znam koliko je to izvodljivo kod V-twin motora, ali ako neko zna ili ima ideju, voleo bih da je cujem.
lepota prirode je refleksija lepote nauke

dzimika

moje misljenje je da dok sve to pazaris i dok zavrsis, kad budes stavio na papir shvatices da si mogao da pazaris motor na kome bi morao neke sitne modifikacije samo da uradis

e sad, ako si resio afriku da zadrzis narednih 5 godina onda ti se taj poduhvat mozda i isplati ali ne racunaj da ces to sve zavrsiti u roku od 2 meseca aktivnog rada, tj svakodnevnog

noam chomsky

Mislim da si potcenio cenu novog motora, a mozda i precenio cenu ovih prepravki...KTM ne silazi ispod 14000, BMW ispod 16000, to je mnoooooogo para...napravio sam neku okvirnu racunicu i mislimda su elektroinstalacije najgori zderac vremena, ali videcemo...
lepota prirode je refleksija lepote nauke

dzimika

nisam mislio na nov motor, moze se naci preko KTM u dobrom stanju ako pricamo o modelu 990, a jedini bmw koji kosta 16000 je gs1200 i sa njim zaboravi na cist off road
ako bi sve uzimao gotovo od boano-a onda ces ustedeti dosta vremena, ali novca nikako
ja jesam pobornik honde ali ulaganje u motor star 15godina se nikako ne isplati osim ako ne planiras da je zadrzis narednih nekoliko godina (minimum 5)

Stevan

Za ovo ti prvo treba dobra ekipa ljudi. Stavi sve na papir, pa malo vidi oglase pa odluci. Mozda je malo rizik ovo.

dzimika

evo recimo KTM 990ADV je na mobile.de od 2006 do 2008 od 6500e pa na gore, stim sto cena verovatno moze da ide i dole malo i jos ako naletis na plac mozes dobiti i povracaj PDV-a, carina je smesna stavka a sada ni registracija nije neka stavka za tu kubikazu, a imas i malo stariji model 950ADV koji je isto dobar pa razmisli malo

noam chomsky

Ovo ce izgleda da izadje na temu o razlici izmedju KTM-a iAfrike a to mi nije bila namrea....Ktm je ktm, meni je to pre svega ruzna naprava, drugo KTM je naprava koja mora da se cesto i disciplinovano odrzava, ima masinu koja mozda nije nasvirana na limite, ali je jako blizu njega, ko zna sta je i ko toj napravi radio, tako da je kupovina te naprave tek macka u dzaku...i na kraju, 6500 + carina + prvi servis  zamena svega i svacega na njemu nije isto sto i ovo sto ja radim...mene nece da kopsta vise od toga, a imacu NOV MOTOR...savremeniji i kvalitetiniji od polovnog KTM-a...ali ne bih da se raspravljamo oko toga u ovoj temi, to cemo negde uz pivo, ovde bih voleo da ljudi daju komentare na spisak, ponude savet ili sugestiju, ponude svoje usluge itako dalje...motor ostaje kod mene dok budem vozio motor ako uradim sve ovo, nema nikakve pice o prodaji, pre bih ga poklonio :D
lepota prirode je refleksija lepote nauke

dzimika

ne ne, nisam hteo da pricam o razlici nego o tome da ako motor uzimas za ono sto si naveo ADV990 je nesto sto ti zavrsava posao a da mu nista ne moras menjati (maska, rezervoar, vile, kocnice) a po onome sto si naveo sto bi promenio daces para skoro kolko bi mogao da nadjes dobar primerak preko, veruj mi svasta sam razmisljao da radim sa TA i odustao od 99% stvari iz prostog razloga - neisplativo

e sad, zamisao koju imas za afriku je dobra a evo i nacina kako mozes da ustedis malo parica, masku mozes sam da napravis, mozda nece izgledati kao ona kod boana ali ce sigurno raditi posao, poslacu ti link gde mozes da nadjes sve potrebne materijale za pravljenje maske, sto se tice kocnica mozes svasta da kombinujes cak i sa kljestima od drugih motora, tipa od VFR-a (sto cesto koriste) ili od KTM-a kao i sa diskovima, posalji saletu TA96 poruku da ti da link od njegovog prijatelja iz italije sto je preradio TA600, mislim da je i ovde par puta postavljao ili link ili slike
u svakom slucaju, elektrika jeste najveci problem i veruj mi da je mozda bolje da je ne diras tj da je ne prepravljas, pa cak i ako prepravljas da CDI izbacis na mesto koje nije ispod sedista ali da nije na mestu gde moze voda da dopre
ali ajd kad se budemo videli pa da se ispricamo malo vise na temu ovoga svega posto dosta ima da se pise :D

noam chomsky

Jbg, znam, ali problem je sto ono sto je najgore moram da radim...posle pada i rasklapanja sam shvatio da je sve sto je bilo napred od elektronike smrskano...sve...releji, osiguraci, zice prikljestene, farovi krivi (a ne pukli)...nosac levog migavca slomljen (a plastika ziva - neverovatno-)...to moram da radim vec podosta, pa reko ajde kad je bal da je maskenbal...a i ona kutija ispod sedista nicemu ne sluzi, barem neni, pa da je napunim svim tim glupostima...Sto se viljuski tice, prihvaticu savet Baneta brotherhooda pa ce stavim WP usd sa KTM-a, samo da nadjem blatobran za nju i strugara...Blatobran naavno ide onaj sa lc8 990 adventure i visoki sa 640 adventure
lepota prirode je refleksija lepote nauke

bajone

verovatno si veæ dobro istra¾io xrv sajt gde mo¾e¹ da proèita¹ ¹ta pa¹e od nekog drugog motora na tvoj model. ja bih ti preporuèio da pokupi¹ delove od nekih modela i da ih instalira¹ na svoj motor. napravi¹ listu koj motor je dobar u èemu itd. i onda ode¹ na oglase ili moto otpade i na taj naèin æe¹ mnogo jeftinije proæi.

na primer, moja aprilia godi¹te do 97 ima fabrièki usd prednju vilju¹ku koja je izuzetno èvrsta i tvrda. takoðe ima brembo koènice i ne bi ti trebala pancirna creva jer kako moj motor koèi sada, sve jaèe od toga bi bilo preterano po mom mi¹ljenju.

takoðe razmisli od toj rally prednjem izgledu. puknuæe¹ mnogo para a vizir æe ti biti previsok jer takvi motori su manje-vi¹e predviðeni da se voze stojeæi. bolje kod plastièara modifikuj postojeæu masku i napravi neki on-off sistem za vizir ako ide¹ na put.

poz!
Æuti i saraðuj..

noam chomsky

Hvala Bajone, pregledao sam dosta i stvarno ima mnogo opcija, pogotovo za coveka koji ima dobrog strugara. Najveci problem je osovina volana koja mora biti uza od Afrikine da ne bih morao ram da secem. Sve na xrv se svodi na budzenje sa starij endurskijih modela ili na WP iz KTM-a i to iz KTM-a samo zato sto mogu da se nadju polovne, a sammim tim i jftinijie. Racunam da je WP viljuska sa KTM je u najgorem slucaju proizvodnja 2004-5 godiste i takva cinjenica prati u stopu ideju da malo modernizujem tehnologijku rada Paprike-fantastike...
lepota prirode je refleksija lepote nauke

Gvozden

Jesi video Africa Queen motore!?  A shto se tice maske, ima i lepshih od Boano set-a, ali to je vec stvar ukusa. BAsh sam gledao cene Boano, nije to bash toliko skupo .. Samo shteta da ne dirash motor, kad vec kupusash bajk.
Srecno !

rboban

Igranka je velika, ja sam radio manje prepravki od tebe, a proveli smo oko tri meseca u garazi... SRECNO!!!! Pratim!!!
Ride It Like You Stole It

rboban

PS, tu sam i da pomognem kad krene posao koliko mogu!!!
Ride It Like You Stole It

noam chomsky

@ Gvozde: Ni meni se narocito ne svidja Boano plastika ali od onih koje sam video najvise podseca na original...jbg...ako znas za jos ptoizvodjacxa daj da vidim...

@RBoban: secam se tvoje Afrike iz oglasa. Treba pomoc uvek, toga nikad nije bilo viska. A vremena nemam ni pola koliko ti, sezona na vratima, mora se pozuriti...
lepota prirode je refleksija lepote nauke

BANE BROTHERHOOD

NISAM COVEK OD MNOGO RECI ali ....ja se javljam da pomognem oko projekta !!!!naravno koliko mi vreme bude dozvoljavalo ...ali za savete sam tu i u pola noci tako da PUCAJ SAMO!!!! ;D ;D ;D
PAIN IS TEMPORARY GLORY IS FOREVER!!!

SSZGO

veliko gubljenje vremena i para

apsolutno neisplativo

jel ti nije lakse da prodas AT i uzmes bolji motor koji sve to ima vec sto si naveo?


uci se na tudjim greskama, ja sam tako se cimao oko kola i izgubio 10000e na kraju...


ovaj poduhvat jednak je pokusaju da se Pentium 3jka nafura da radi brze pomocu velikog vodom hladjenog kulera i overklokovanja...
Tesko izvodljivo, puno kosta, motor ce mozda raditi i biti bolji, ali Pentium 4 imas na svakom cosku upola cene projekta...
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

noam chomsky

Nije...nema takav motor a ono sto je slicno kostalo bi barem duplo skuplje...
lepota prirode je refleksija lepote nauke

SSZGO

Citat: noam chomsky poslato 27 Januar, 2011, 20:00
Nije...nema takav motor a ono sto je slicno kostalo bi barem duplo skuplje...

ja ne znam u kojoj ti zemlji zivis, ili mozda gledas cene novog u radnji?

spominjes neke cene od 14-16000 ???
pa ja mislim da za upola , tj 7000, imas motor koji hoces, star 2-3 god...
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

noam chomsky

lepota prirode je refleksija lepote nauke