Glavni meni

Akumulatori - oznake

Započeo Hohštapler, 11 Mart, 2014, 08:44

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

ninja66

Citat: DebeliZmaj poslato 12 Mart, 2014, 16:11
imash li neku opciju za jeftinije moto akumulatore ?
ono uz otkup starog ... jel moze i UPS baterija u otkup ?

Ortak radi obezbedjenje, vozio je TDM sa tom baterijom, jedino njega da pitam.

Ivan 1986

Kad smo vec ovde,da li je uvek bolje uzeti akumulator sa vecom amperazom,tj ako je za motor propisano 7A staviti na primer 10A,ima li to negativnih strana,na primer po sistem punjenja,alternator,regler....?
I ako zelis sigurniji akumulator,kog proizvodjaca traziti,ima li razlike na nasem trzistu?

UFF

Samo YUASA ti je prva ugradnja
nece da smeta jaci ako fizicki moze da stane tj ako nije veci (izmeri velicinu kucista)

Slaninar

Citat: UFF poslato 03 April, 2014, 15:11
Samo YUASA ti je prva ugradnja
nece da smeta jaci ako fizicki moze da stane tj ako nije veci (izmeri velicinu kucista)

Jesi siguran da ne smeta veci kapacitet?
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

Tatica

#24
Купио сам за мој мотор прошле недеље за 2.300 дин. у Батери-шопу у Цвијићевој. Класичан киселинаш, Унибат, 9 ампер-часова, иако фабрика прописује 12. Међутим, и са са затеченом седмицом мотор је палио одлично. Ако је мотор исправан и пали лако, без проблема може да има јефтиније и лакше акумулаторе, са нешто мање ампер-часова. Обратите пажњу поред напона (12 волти), капацитета (н.пр. 9 ампер-часова) и на стартну струју (н.пр. 130 ампера), јер она не сме да буде мања од онога што прописује фабрика.  То је битно за ефикасно стартовање, јер анласер заврти брже, а и јача струја тренутно иде на бобине и свећице. Ако овај служи добро и само две године, обзиром на ниску цену лакше се поднесе него кад убрзо после истека гаранције рикне неки скупи акумулатор.
Иначе, акумулатор који има више капацитета (ампер-часова) од онога што је фабрика прописала, никако не може да штети мотору. Аналогно, н.пр. уградњи већег резервоара за гориво. Анласер би могао да врти дуже код проблема са стартовањем. Или, за оне са мултимедијалним мотоциклима, на излету ће музика дуже да свира.

UFF

Citat: Slaninar poslato 03 April, 2014, 17:10
Citat: UFF poslato 03 April, 2014, 15:11
Samo YUASA ti je prva ugradnja
nece da smeta jaci ako fizicki moze da stane tj ako nije veci (izmeri velicinu kucista)

Jesi siguran da ne smeta veci kapacitet?

nisam
samo mi je logicno
da se ne isprazni ako dugo stoji ili dugo vergla

Slaninar

Citat: UFF poslato 05 April, 2014, 19:16
nisam
samo mi je logicno
da se ne isprazni ako dugo stoji ili dugo vergla

Struja punjenja treba da bude srazmerna kapacitetu. Kad se stavi akumulator veæeg kapaciteta, mo¾e biti lo¹ije punjenje nego ¹to njemu pasuje. Barem koliko se ja razumem. Neka me ispravi neko ako gre¹im.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

Ivan 1986

moze li da znaci da veci kapacitet akumulatora zahteva i vece opterecenje sistema punjenja na motoru,tj namotaja,alternatora?
inace, ima li neko iskustva ili zna nesto o LP akumulatorima,posto planiram da uzmem takav?

ЯЭВОЛУТИОН

struja punjenja zavisi od snage akumulatora.....ali naravno da nema veze ako je akumulator i duplo jaci ako je ispravan....prazan akumulator od 72 ah vuce vise struje nego prazan od 12 ah, ali pun vuce skoro isto....takodje ako je sve kako treba ni akumulator manje nazivne snage nece praviti problem pri startovanju motora kada je akumulator u top stanju...
Postoje motori koji zahtevaju vecu startnu snagu...recimo burgman 400....ali je kaseta gde akumulator ide napravljena tako da samo taj akumulator staje i nijedan drugi.....najvece opterecenje na akumulatoru trpe jednocilindrasi dvocilindrasi.....cetvorocilindras pali i sa upola slabijim akumulatorom....provereno 7 ah pali motor koji nosi 14 ah ako je sve kako treba..... zato sto u prvih par sekundi ispucaju skoro svu startnu snagu......kod 1 i 2 cilindra ni to nije dovoljno...
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Slaninar

Sve se sla¾em, sem jedne zaèkoljice kod punjenja. Postoji optimalna struja punjenja, koja je srazmerna kapacitetu. Idealno je, ako se dobro seæam, puniti akumulator sa 1/10 kapaciteta. Dakle, akumulator od 10 Ah bi trebalo puniti strujom od 1A, dok je onaj od 14 Ah najbolje puniti strujom 1,4 A.  Verujem da je regler i struja punjenja motora projektovan naspram fabrièki deklarisanog kapaciteta akumulatora. To znaèi da æe jaèi, ili slabiji akumulator trajati malo kraæe nego ¹to bi trebalo.

Dakle, stavi¹ veæi akumulator od fabrièkog, on bude skuplji, veæi, te¾i, a kapacitet mu br¾e opada (zbog slabije od optimalne struje punjenja) i posle kraæeg vremena ispadne skoro isto kao da je stavljen slabiji. Tako je barem u teoriji. Praksa je ipak drugo, zavisi od motora do motora i tu je najbolje videti iskustva vlasnika koji su eksperimentisali.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

ЯЭВОЛУТИОН

Citat: Slaninar poslato 06 April, 2014, 18:26
Sve se sla¾em, sem jedne zaèkoljice kod punjenja. Postoji optimalna struja punjenja, koja je srazmerna kapacitetu. Idealno je, ako se dobro seæam, puniti akumulator sa 1/10 kapaciteta. Dakle, akumulator od 10 Ah bi trebalo puniti strujom od 1A, dok je onaj od 14 Ah najbolje puniti strujom 1,4 A.  Verujem da je regler i struja punjenja motora projektovan naspram fabrièki deklarisanog kapaciteta akumulatora. To znaèi da æe jaèi, ili slabiji akumulator trajati malo kraæe nego ¹to bi trebalo.

Dakle, stavi¹ veæi akumulator od fabrièkog, on bude skuplji, veæi, te¾i, a kapacitet mu br¾e opada (zbog slabije od optimalne struje punjenja) i posle kraæeg vremena ispadne skoro isto kao da je stavljen slabiji. Tako je barem u teoriji. Praksa je ipak drugo, zavisi od motora do motora i tu je najbolje videti iskustva vlasnika koji su eksperimentisali.
jok ....regler pusta 13-14 volti punom snagom alternatora.....potrosaci skidaju ampere i ono sto preostane puni akumulator.....akumulator ne moze da se prepuni jer u momntu kad se izjednace naponi punjenje prestaje.....za punjenje je potrebna razlika u naponu.....optimalna struja punjenja produzava vek akumulatoru....ali ona se odnosi na dopunjavanje praznog a ne za punjenje akumulatora na vozilu.....
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Slaninar

Ako se stavi veæi akumulator, onda nije problem da se prepuni, koliko da punjenje bude slabije nego ¹to treba. To sam hteo reæi.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

ЯЭВОЛУТИОН

akumulator  moze da se prepunjava na motoru samo neispravnim reglerom.....nema drugog nacina.....pun akumulator ne vuce struju i ne moze se prepuniti.....potrebna je razlika u naponu punjenja veca od volt ipo da bi doslo do punjenja akumulatora...te se akumulator od 12v puni strujom od 13,5 do 14,5.....jaca struja pojacava vetrenje vode jer pocinje da kljuca.....takodje i naglo praznjenje opterecuje akumulator toliko da pocinje da kljuca....
kako neko vec rec akumulator je isto rezervoar kome je cep kalibrisan na 13.5 do 14.5 volti...tu se doliva, a slavina je kalibrisana na izlaznu snagu.....dakle dolivas volte i praznis ampere.....punis polako a praznis naglo pri strtovanju.....sve ostalo sto se desava je neispravnost sistema :)O
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11