Glavni meni

Honda Super Cub

Započeo Andreja, 17 Decembar, 2013, 01:28

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Andreja

Red je da se predstavi i ova (ali samo gabaritno!) mala legenda, do 2008. ih je proizvedeno preko 60 000 000 ¹to ih èini "najproizvedenijim" (u nedostatku boljeg izraza  ;D ) motornim vozilom ikada a proizvodnja nije prestala do danas. Uz gomilu izmena, naravno. Ideja o malom i pristupaènom motorèetu je nastala kada su glavonje iz Honde obi¹le Nemaèku i videle koliko su mopedi popularni u Evropi. U poèetku su pravljene u Japanu, Tajvanu, Belgiji, Banglade¹u da bi se proizvodnja vremenom ¹irila i na Tajland, Maleziju, Indoneziju, Filipine, Mauricijus, Kolumbiju, Nigeriju, Indiju, Meksiko, Brazil, Vijetnam, Kinu, Laos, Kambod¾u, Argentinu i Peru. Da ne bude zabune, prièamo o periodu od 1958. do 2007.


Prva generacija Super Cub-a, 1958.

©ezdeset miliona?! Kako?! Pouzdanost, dostupnost delova, mala potro¹nja i nenormalna izdr¾ljivost su savr¹en recept za uspeh. Na¹u zemlju su pokretali a i dalje pokreæu Tomosi, dok Super Cub (slu¾beno C) pokreæe celu Aziju a jako je popularan u Velikoj Britaniji mada ljubitelja ima ¹irom sveta.



Super Cub kao teretno vozilo

O samom motoru:

Prve verzije su imale OHV motore od 49 kubika, dva ventila i 4.5 konja u paru sa trobrzinskim menjaèem i centrifugalnim kvaèilom, malo po malo i stiglo se do nekih 100 kubika i bregastom u glavi motora, od 1986. se koristi i èetvrta brzina. Prvi modeli su imali oko 65 kilograma dok ovi noviji, od 110 kubika sa ubrizgavanjem, elektronskim paljenjem dosti¾u skoro 100kg. Pojedine verzije (veæ od 1960.) su imale i anlaser. O maloj potro¹nji svedoèe i rezervoari na ovim motoriæima, zapremina im se kretala od 3 do 4_i_ne¹to_sitno litre a nalaze se ispod sedi¹ta. Relativno mala kompresija je bila zaslu¾na za to ¹to su ti motoriæi mogli iæi i na benzin sa jako malom oktanskom vredno¹æu, sipaj i vozi, bez razmi¹ljanja.

Ovde mo¾ete videti kako Cub pali "na zub" posle pada sa 22 metra:
Honda Cub is the number one motorcycle in the world

Jo¹ ne¹to ¹to se tièe agregata, èini mi se da kinezi proizvode C90 motore po Hondinoj licenci a ugraðuju ih u sve moguæe, skutere, pocket i pit motore, quadove, trimere za bradu, miksere za testo i tako dalje.

Brojke koje sam na¹ao na netu ka¾u da su Honde C du¾e od "na¹eg" Tomosa A3 za nekih 10-20cm, èisto da vam stvorim sliku o dimenzijama (kako ovo prljavo zvuèi :D )

Koènice su re¹ene najprostije moguæe, pozadi dobo¹, napred dobo¹ a po¹to poluga kvaèila ne postoji, mo¾ete savr¹eno bezbedno telefonirati u vo¾nji, svirati instrument, brijati se, èaèkati nos, lupati prolaznice po dupetima, moguænosti su neogranièene!
Evo i primera:
My C90 is always on my mind (motorcycle music video)

Sve verzije pozadi imaju klasiènu vilju¹ku i dva amortizera, napred "leading link" a u nekim verzijama i dobro poznatu, teleskopsku vilju¹ku.


Dve legende u Gugenhajm muzeju u Las Vegasu.

Izvori informacija:
uglavnom www.wikipedia.com i gomila foruma :)
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

Andreja

Moj prvi virtuelni ( :D ) kontakt sa ovim motorèetom je bio u Top Gear - Vietnam Specialu pre par godina.
https://www.youtube.com/watch?v=O1zfuBgCUqY

Odlièna epizoda, preporuèujem svima da skinu celu. Elem, prdavac k'o prdavac, nije me zainteresovalo motorèe od sedamdesetak kubika, planirao sam da kupim Jawu od 350ccm koja je zverina naspram Cub-a, ej! :D

Meðutim, ne znam ¹ta mi je u poslednje vreme, poèeo sam malo da vr¹ljam po Jutjubu i forumima i polako se zagrevam sve vi¹e, voleo bih da nabavim jednu, problem je ¹to ih nema kod nas. Kad sam odgledao snimke deèka koji je C90 poslao avionom u Maleziju odakle se dovezao nazad kuæi u UK, shvatio sam (mada jo¹ odavno, al' ovo je ba¹ bilo prosvetljenje :D ) da je za avanturu i vi¹e nego dovoljno 90 kuba :) Tako da, ¹ta znam, ako se pru¾i prilika, mo¾da zamenim ovo moje jare za Super Cub jednog dana :) Tro¹i litar i po u vr' glave, jeftina registracija, ne jurca¹, vidi¹ ono ¹to ne bi video pri 100km/h... Nisam ¹krtica ali za 10000 dinara vi¹e koje bih dao za registraciju XT-a mogu da napunim oko 20 rezervoara i da vidim ne¹to, XT-om nisam oti¹ao dalje od Kraljeva :D

©to se tièe snage i obrtnog momenta :D
Towing on a Honda C90 motorcycle

Da ne tupim vi¹e, evo vam link pa u¾ivajte :)


http://www.youtube.com/user/c90adventures/videos

Posebno su interesantni snimci iz Kambod¾e, Irana (koji je sudeæi po snimku i njegovim reèima potpuno pogre¹no predstavljen svetu), Indiju je napljuvao samo tako (odlièan snimak), u snimku gde se vozi Evropom mo¾ete videti otkaz zupèanika pumpe za ulje, deèkonja je vozio 1500 kilometara bez dovoljne cirkulacije ulja a Cub ide li ide!  [klanjam_se]
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

Andreja

Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

Vlajko

Ono kad su ga vozili na preraðeno ulje, bacali sa vrha zgrade i ostalo.. shvatih da je to opaka ma¹ina.. i nije mi jasno za¹to ih nema kod nas.. i za¹to to ne voze ovi skutera¹i i ostale dostavne slu¾be..  [neampojma]
Kakve su ti misli takav ti je i ¾ivot...

Svest je trag – Znanje je pomagalo – Ljubav je odgovor

perlx

Nije fensi.
Plus kubikaza prelazi nasu B kategoriju.

Vlajko

Da, ali to je ni¹ta naspram upotrebne vrednosti..  mislim da bi bolje po¹tarima èuèao nego apenac npr..

I dostavnim slu¾bama sa isèa¹enim i naopakim vozaèima koji bi i kamen pokvarili i razbili..  ;D
Kakve su ti misli takav ti je i ¾ivot...

Svest je trag – Znanje je pomagalo – Ljubav je odgovor

Andreja

Tek sad vidim va¹e postove :D
'bem li ga, Tomos je domaæe vozilo, Piaggio skuteri su svuda dostupni, SuperCub sam na¹ao u Grèkoj, ko¹taju i po soma i po jura, to mo¾e biti problem :)

Elem, videh ovaj link u temi "Sme¹ne i zanimljive slike" pa kontam da se ovde u potpunosti uklapa u prièu :)

http://www.boredpanda.org/hans-kemp-motorbike-motorcycle-photography-bikes-of-burden/
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

mkt

u Grckoj ih ima bas bas
voze ih onako zardjale i raspale ali ovo cudo i dalje ide
klinci se loze pa ih nesto budze pa divljaju ulicama

lord_oblivion

Kao kod nas ¹to se lo¾e na Tomose i skuterèiæe  :D
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

El Jefe

KYMCO CUB 50 i 110 koji se prodaje kod nas
http://www.zaslike.com/files/yuelycknrvnqambr9old.jpg
Sem ovoga vidjao sam i  QINGQI  a mislim da je i u ponudi domaceg ORIONA iz Kragujevca
Друштво за заштиту од животиња