Glavni meni

Èi¹æenje pumpe za gorivo i provera PRITISKA pumpe

Započeo SSZGO, 21 Januar, 2011, 10:35

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

SSZGO

Pumpa za gorivo nalazi se u rezervoaru

kada se skine, zatvorena je sa svih strana tj pertlovana a filter se nalazi u samoj pumpi iza komada plastike

ono sto mene brine je koliko je filter zaprljan i kako ga promeniti ili ocistiti


problem je u tome sto filteru ne moze da se pridje, osim ako se ne isece plastika u kojoj se nalazi?


ono sto mi je palo na pamet je da otvorim pumpu i izvadim filter kompletno
da li ce pumpa raditi ako se napravi rupa u kucistu i izvadi filter?
i da zatim ubacim klasican filter na crevu sto ide iz pumpe  do karburatora

da li je to izvodljivo, potencijalni problemi itd?

i jos jedno pitanje, na samoj pumpi postoje DVA creva koja oba vode do karburatora samo su vezana sa razlicitih strana.
predpostavljam da jedno salje gorivo a drugim se vraca ?

Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

RoaD GunneR

Dok radi ne cackaj ako ti je dosadno po ovom vremenu idi na grudvanje

SSZGO

Citat: RoaD GunneR poslato 21 Januar, 2011, 10:45
Dok radi ne cackaj ako ti je dosadno po ovom vremenu idi na grudvanje

u garazi nema mesta za spam  [offtopic]

prilikom ciscenja dizni primetio sam da kvalitet rasprsivanja veoma zavisi od pritiska koji ide na dizne

ako je filter zapusen, postoji sansa da i pritisak bude slabiji od propisanog, sto je moja glavna briga

a sporedno, pretpostavljam i da prljavstina vremenom ce izbiti kroz filter koji nije ciscen godinama i ide pravo u dizne ili motor
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

RoaD GunneR

Brate ja te ne spamujem nego ti lepo kazem ako ti motor pali, radi i vuce kako treba ne ceckaj nista, zlatno pravilo

Stevan

Kad sam se slupao, meni se pumpa u rezervoaru raspala tj sve se ''rasklopilo''. Ja sam je izvadio i sklopio, vratio i motor pali i radi... Sad ne znam kako izgleda na R1, ali ne vidim zasto ne bi moglo.

SSZGO

Citat: Stevan poslato 21 Januar, 2011, 11:30
Kad sam se slupao, meni se pumpa u rezervoaru raspala tj sve se ''rasklopilo''. Ja sam je izvadio i sklopio, vratio i motor pali i radi... Sad ne znam kako izgleda na R1, ali ne vidim zasto ne bi moglo.

niti ja znam kakva je na tvom motoru, tako da... cekamo odg nekog ko se razume :)
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

Dzigi Boy

Ja sam nedavno prvi put skinuo slavinu da ocistim sito na njoj, i na moje iznenadjenje nisam nasao ni jednu jedinu trun???? kako nemam pojma, ali je sve bilo cisto.....

Naravno sszgo da je dobro proveriti cistocu, i to sve ocistiti ako ima necistoce, kad ces cistiti ako ne sad preko zime?????

Tihi_ZR

Meni je posle 20000km crkla pumpa a pre toga je 2 puta ciscena. promenio sam je celu i sada kada sam je skinuo izgleda izto. Prvo sam primetio da ne valja nesto jer se jako cula, pogotovo kada upalim motor a ne zatvorim cep od rezervoara. Kada je bila pred krajem, motor nije vukao ni malo, jedva je stotku prelazio. Ako radi dobro, ja tu ne bih nista dirao za  svaki slucaj.

SSZGO

imam dve pumpe i da crkne bole me...
ne moram ni da je cistim, ali kako da proverim da je PRITISAK dobar?
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

abarth

Prvo bi morao znati koliki treba da bude pritisak, a onda ode¹ kod "pumpija & diznija" da ti testira pumpu i izmeri pritisak.

Tihi_ZR

Za to pitaj majstor Makija. On zna garant jer je strucnjak za pumpe.

SSZGO

znam koliki treba da bude pritisak pumpe...

ali kako se meri , jel mora da bude na motoru ili se skida, ko moze da izmeri i kako, MAJSTOR MAKI  i ovaj spomenut iznad mi nista ne znaci, daj link do profila ili nesto...
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

dado

Meri se tako sto povezes manometar preko " T " razvodnika na napojnu granu, upalis motor i procitas. Za tvoj motor mislim da je negde oko 2,8 Bara. Pumpa bi trebalo da da i vise ali je ogranicava regulator pritiska koji se nalazi na ramu za dizne i iz njega izlazi povratni vod koji ide u rezervoar. Mozes na kratko stisnuti crevo povratnog voda kada motor radi i ako pritisak predje 2,8 Bara, pumpa je OK.

Ako se odlucis da otvoris pumpu i vidis sta ima u filteru, prvo ces se razocarati na kakvo gorivo vozimo. Cesto deo prljavstine prodje kroz filter i zaprlja dizne. Isto tako je cesto pumpa ispravna ali zaprljani filter ne propusta dovoljnu kolicinu goriva.

SSZGO

ok, konacno konkretan odgovor :)

samo neki detalji:

za pumpu kaze da je pritisak
94 kPa (2.94 kg/cm2, 42.6 psi)
jel to znaci 2.94 bara ?

kacim sliku
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

SSZGO

#14
e sad me interesuje da li manometar kacim dok motor radi ili samo dam kontakt da se pobudi pumpa?

i gde tacno se kaci, na koje crevo, posto ih ima 20?

crevo na regulatoru pritiska koje vodi nazad u rezervoar? ili negde drugde?

kacim jos jednu sliku sa jasnijim prikazom


12 - razvodnik goriva (u koje ulazi crevo iz rezervoara)
13 - dizne
10 - regulator pritiska (vidi se izlaz za crevo sa donje strane)
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

SSZGO

Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

dado

Pritisak je onda 2,94 Bara po tvojim podacima. Manometar kacis na napojno crevo koje dolazi iz rezervoara sa jedne starane, a sa druge strane ubacis parce creva i konektujes ga na Throttle Body ( tamo gde je ulaz za napajanje gorivom ).

Startujes motor i citas pritisak.

Nemoj meriti pritisak manometrom koji nije otporan na benzin ( npr. plasticnim sa kompresora za vazduh ), nego sa nekim metalnim dovoljno kvalitetnim.

johann

Mislim da pritisak nije problem veæ KAPACITET pumpanja.
Neko je pomenuo da mu je motor i¹ao kao strina jedva 100, a to znaèi da je pritisak pumpe bio dobar jer je gorivo pro¹lo kroz regulator pritiska.
Al kad treba vi¹e snage logièno je da treba i vi¹e goriva e tu nastaje "kvaka" kad pumpa ne mo¾e da isporuèi dovoljnu kolièinu goriva.

Najèe¹æi uzrok crkavanja pumpe, vo¾nja na rezervi pumpa se hladi gorivom a kad na mahove ostane suva (skretanje u krivini, dizanje na zadnji) dolazi do rada na "suvo"  

SSZGO

ispravka, pritisak treba da bude 2.84


ok, znaci manometar kacim izmedju pumpe i  razvodnikla goriva ?



nasao sam jednu sliku, ovde pokazuju kako je, jel, manometar povezan na crevo izmedju pumpe i razvodnika goriva

i drugi uredjaj koji se veze na regulator pritiska ??? sta je ovaj drugi uredjaj i jel to neophodno ?
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

SSZGO

#19
podpitanje #1

ako je pritisak dobar - da li je neophodno otvarati pumpu i cistiti ili da batalim tu radnju?

podpitanje #2

da li se sme staviti filter goriva izmedju pumpe i razvodnika goriva, da li ce to da smanji performanse pumpe tj pritisak ?


podpitanje #3

da bi se manometar prikacio potreban je adapter? da/ne?
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor