Glavni meni

Uvoz motora procedura,realnost i mitovi

Započeo TroxX, 17 Januar, 2011, 14:16

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

TroxX

Posto se mnogima mota uvoz motora u glavi,a uvek ima nekih dodatnih pitanja
kako,gde i sta ajd malo da sve to pojednostavimo i postavimo smernice radi olaksanja avanture.
Ja cu ovde obraditi Italiju,a posto ima dosta ljudi koji imaju
iskustva sa Nemackom,Svicom,Amerikom ako zele nek urade isto
i tema nek postane lepljiva cisto da mogu svi da se orijentisu.



Malo dodatnih informacija,ukoliko trazite motor preko neta,preko vec poznatih sajtova dilera ili oglasa privatnih lica traziti motore koji se nalaze
u kontinentalnim delovima Italije tipa Lombardia,Veneto,Emilia Romagna,Friuli-Venezia Gulia i eventualno Piemonte,
zasto ovo pisem iz prostog razloga sto necete naci nijednog prevoznika koji ce pristati za neku normalnu sumu
da vam doveze motor iz drugih oblasti Italije cisto zbog daljine puta,ili ce pristati ali ce vam za transport
uzeti podobranu sumu evropskih novcanica i dovoz kola iz Italije se vecinom radi iz ovih oblasti tako da ljudi vezuju slepanje kola i motora u kombiju sa ovim oblastima,niko nece ici samo zbog jednog motora 500 km u pravcu Rima tj. hove ali ce vas odrati.Normalno ukoliko sami svojim vozilom idete po motor ne obazitrite se na ovo.
Vecina specijalizovanih salona koji prodaju motore sa vec spremljenim izvoznim papirima se nalazi u Lombardiji u
i okolini Milana ovo su njihove web prezentacije (naknadno cu dodati jos)

www.actionbikeworld.com
www.motoexport.com
www.moto.it/mesadesign  (vlasnik nas covek Dragan )
http://dealer.moto.it/msp/
http://www.valtermoto.it/
http://www.systembike.it/
http://www.pfibike.com/sale.htm


Sajtovi

www.moto.it
www.subito.it
http://moto.autosupermarket.it/
http://www.motonline.com/index.cfm

Ukoliko vec na netu nadjete motor stupite u kontakt sa vlasnikom putem poziva,sms-a ili e mail-a,skajpa,mesendzera
i prvo mu postavite pitanje dali bi prodao motor koji bi isao za izvoz.Po dobijenom odgovoru aktivnosti planirate dalje iz
razloga sto
nece puno Italijana da se zeza s vama oko odjave motora nego im je lakse da ga prodaju Italijanu cak i po nizoj ceni
da bi sve to izbegli(odnosi se na privatne oglase),ukoliko zeli da proda bez obzira sto motor ide za  izvoz krenite sa ispitivanjem oko stanja motora,radjenim servisima
i ostalim informacijama sto podrobnije.Relno motori u Italiji su slabije odrzavaniji nego recimo Svica,Svabija i vaze za jeftinije
sto je i istina,ali sve zavisi od slucaja do slucaja.Ukoliko nadjete motor po izuzetno niskoj ceni koji
je 500-600 evra jeftiniji od proseka znajte da je oglas patka ili je zesca krsina dok recimo mozete naci model koji je tamo skuplji nego ovde sa placenim uvoznim dazbinama,trazite prosecnu cenu u 90 % slucajeva ce te
nakon malo price sa vlasnikom  spustiti cenu za jos minimum 150 evra u odnosu na pocetnu,servisnu knjizicu ce te dobiti
u 10 % slucajeva nazalost.
Ukoliko se sa vlasnikom dogvorite oko svih detalja i utanacite cenu nije lose ako mozete da mu posaljete mali deposit ukoliko mozete i imate nekog u Italije,ne pricnicp tipa western union na nevidjeno nego dogovor za deposit kao garanciju da vas ceka i saljite preko prijatelja
jer i dogovor i obecanja nisu cvrsta garancija da ce vas cekati da dodjete po motor bez para,vec ga moze prodati ako dobije istu ili
bolju ponudu od drugih kupaca koji ce stici pre vas sto se meni desilo jedno 3 puta znaci" ko pre devojci" njegova je.

Inforacije oko brojeva prevoznika koji rade dovoz nemam puno imam mozda par brojeva koje vam mogu poslati na pm cisto da ne bude reklame,
to su u vecini slucajeva
brojevi ljudi koji su i sami bajkeri tako da kad odu po motor mogu ga pogledati umesto vas,upaliti,probati i javiti vam dali
je stanje kako je receno i dali da ga uzima ili ne.



Dali sami mozete dovesti motor vozeci ga-Tesko

Motor se moze dovesti na 2 nacina odjavljen sa spremljenim izvoznim papirima na spelerici(u kombiju,kamionu,ili gepeku kola ako stane
kao sto je Gavra dovezao njegovog krosa iz kupovine po nasoj zemlji) ili vozeci registrovan sa Italijankim tablicama
sto nije problem ako imate Italijanke papire ili papire neke druge zemlje clanice EU posto vecina zabara zahteva
prenos vlasnistva pri prodaji,
znaci sami da sednete na motor i dovezete ga iz Italije ne mozete posto ne postoje izvozne tablice kao u Nemackoj

Postoji varijanta sa nekom vrstom papirnih tablica koje vam obezbedjuje salon u kojem ste kupili nov/polovan motocikl
alo koliko sam razumeo izdaju se samo za teritoriju Italije da bi otisli iz mesta kupovine do mesta stanovanja,nisu za inostranstvo.

Princip odjave motora koji je ovde dovezen sa italijanskom tablicom ne znam,cuo sam da moze to da se uradi u SUP-u nasem i u Italijnskoj abasadi,ali ne znam tacno detalje.

Cene prevoza se krecu u rasponu od 200-300 evra kako vam se zalomi dali je u tu cenu
uracunat ulaz na nasoj granici ili ne,a cena izvoznih papira u Italiji od 80-120 evra zavisi
koliko je prevoznik spretan.

Kalkulator troskova
1.Motor npr 2000 evra(u Italiji)
2.Izvozni papiri 80-130 evra
3.Transport 200-300 evra-Ako vam neko kaze da trebate da platite jos za neke stvari odjebite ga ne postoje.
4.Ulaz na grani 30-50 evra(Srbija)
5.Ocitavanja brojeva 0.5 evra
6.Lezarina zavisi do 10 evra za par dana
7.Spediter cene se razlikuju od 80-150 evra
8.Carina i pdv zavisi
(procena se radi gledanjem u knjigama za svaku zemlju ponaosob za motore od 2000 godista i starije ne postoje podaci o vrednosti u Inostranstvu,vec samo za mladje.Slobodno recite prevozniku da u kupoprodajni ugovor upise nizu cenu od placene jer nista ne gubite ako vam prihvate i rade procenu na osnovu ugovora na konju ste,ako vam ne prihvate carinice ga po knjigama i platicete koliko vam odrede.
Posle samo registracija ostaje

Videli ste dosta oglasa gde se motor prodaje u Srbiji na ime kupca,sta to znaci da je motor uvezen placene sve dazbine,odjavljen sa lica koje ga je uvezlo i ukoliko ga kupite dobijate sve ove papire i registrujete ga na svoje ime u mestu prebivalista.



Pre nego sto osoba koja dovozi motor ode za Italiju potrebno je dati mu punomoc koji ga ovlascujete da vama u vase ima izvrsi dovoz motocikla iz inostran
stva,punomoc se overeava u sudu ili opstini.

Koje papire morate imati da bi dovezli motor iz Italije,ili koje vam moraju doneti sa motorom.Gde se tacno u Italiji vade svi ovi papiri ne znam nisam isao licno(kod notara,u ACE-u auto moto savezu Italijie,opstini)nagadjam

1.Carte dell esportazione-odjava(da ga tako krstim) vidi sliku
2.Libreto annulato- odjavljena saobracajna
3.Kupoprodajni ugovor overen kod advokata-notara.(Ovo overava osoba koja vam vrsi dovoz motocikla u Italiji).


Kada sa motociklom dodjete na granicu republike srbije potrebno je na granici uraditi u spediterskoj agenciji ulaz,sto svaka osoba koja vam dovozi motor
zna sa uradjenim ulazom ide na u carinarnicu koja je ovlascena za carinjenje vozila koja se nalazi u vasem gradu ili u neposrednoj blizini.

Pre nego sto dodjete dojete u carinarnicu u bilo kojoj agenciji za tehnicki pregled vrsite ocitavanje brojeva rama i motora
i sa tim i ostalim papirima nalazite speditera koji vam sve ostalo sredjuje na vama je da platite lezarinu za motocikl dok stoji u carinarnici,i kada se procena zavrsi
da platite iznos carine i pdv-a i uslugu spditeru za obavljen posao.

Sa svim papirima koje dobijete nazad od carine-sazetu dokumentcaiju,papire iz Italije,uplatnicu o placenoj carini i pdv-u,
ocitanim brojevima itd odlazite radite tehnicki za registraciju,idalje u sup i registrujete motor.

Nadam se da je ikom ovo pomoglo,ili ce pomoci objasnio sam postupke za koje ja znam,ako neko zna nek doda jos,mozda sam nesto zaboravio ili pogresno protumacio.

Slike dokumenata koje se dobijaju iz Italije,ovo se odnosi na privatna lica,za firme ne znam proceduru,dodajte samo jos ovlascenje,ostale dokumente dobijate sa carine.






ЯЭВОЛУТИОН

Iz mog iskustva, najbolji dilovi se prave tako sto pet ljudi idu kolima po cetri motora u kontinentalni deo italije. Okolina Rima je najeftinija pa zato je tamo i najlakse zavrsiti kombinaciju. Dakle 1 kola pet ljudi , cetri motora. Kupe se motori i onda kolonica do severa italije. Em je lepa tura, em dogovoris sa nekim nasim koji vuklu sleoperima utomobile da ti poteraju cetri motora i zavrse spediterske usluge (na 4 motora 600 evra) a onda kolima u majcicu Srbiju. Samo vam jave kad da podignete motore....Usteda je i do 500 evra po motoru, u odnosu da doterujete motor samo za sebe.
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

pit


        Odlicna kombinacija Revolution...mada ne bi bilo lose ni do Barija na trajekt pa do Bara ....Crna gora pa voznjica do kuce.Sve jedno koja je ideja je odlicna samo treba da se skupi ekipa .

Panta Zemunac

Pa jes...ali samo ako idu èetiri dilera koji æe posle ovde preprodati bajkove a da se skupe èetiri bajkera, koji bi iskljuèivo za sebe kupili a pre toga da pronaðu odgovarjuæe...e to je malo te¾e!

No saveti su dobrodo¹li...jo¹ da ts.marko oda kako on dpteruje iz Èe¹ke...pa da razmislimo

Inaæe uporeðujuæi godi¹ta i cene, pa ovde su pojedini modeli skuplji i do soma evra u odnosu na Italiju...totalna nebuloza

ts.marko

#4
Citat: Panta Zemunac poslato 18 Januar, 2011, 01:28


No saveti su dobrodo¹li...jo¹ da ts.marko oda kako on dpteruje iz Èe¹ke...pa da razmislimo

Inaæe uporeðujuæi godi¹ta i cene, pa ovde su pojedini modeli skuplji i do soma evra u odnosu na Italiju...totalna nebuloza
Koje crne Èe¹ke, iz ©vajcarske, Panto!!!

TroxX

#5
Citat: Panta Zemunac poslato 18 Januar, 2011, 01:28

Inaæe uporeðujuæi godi¹ta i cene, pa ovde su pojedini modeli skuplji i do soma evra u odnosu na Italiju...totalna nebuloza

Sto nebuloza dodaj ,prevoz,odajvu,carinu i vec imas 700 evra minimum troskova na osnovnu cenu motora preko,prosla su vremena kad su preprodavci zaradjivali 500 evra po motoru.

Revolution napisao sam ovo zbog razloga da ljudi koji mozda razmisljaju o uvozu imaju u vidu kako i sta,dali ce ici sami po motor,neko im dovesti,ili coporativno u kupovinu na njima je da odluce.
Slazem se za oblast Rima,Barija i Campanije da su jeftiniji motori,ali brate i najvise kradenih je u tim delovima Italije,a i ostaje pitanje voznje tih motora do severa,nemas pravo voznje motora sa stranim tablama,nemozes da izvrsis prevod,odjavljenog da ga vozis po Italiji ne smes.
Ko moze nek doda za neku drugu destinaciju Marko na tebe je red

ts.marko

A sad malo ©vajcarska.

©to se tièe motocikala, a i automobila, mislim da su najbolje odr¾avani u Evropi. To naravno ide zajedno sa vozaèkom kulturom a i standardom. Tehnièki pregled motornih vozila je izuzetno strog i radi se iskljuèivo u njihovom TCS (na¹ Auto-moto savez). Privatni tehnièki pregledi ne postoje. Ako je pretrpljena neka veæa ¹teta na motoru tipa iskrivljena vilju¹ka isl., a na lice mesta izlazila policija i ima zapisnik, taj motor vi¹e ne mo¾e da se registruje, tj. ide na otpad ili se prodaje u delovima.

Kad se kupi motor, dobijete poni¹tenu saobraæajnu dozvolu. Ako kupujete od Gara¾e dobijate i raèun koji je potreban za carinu. Ako se kupuje od privatnog lica onda bi trebalo da napi¹ete neki ugovor o prodaji i taj ugovor overite kod advokata. Ta usluga ko¹ta oko 50fr. Ili da naðete nekog gara¾istu koji æe da vam napi¹e raèun i naravno date mu neki franak za to.

Znaèi od ©vajcarskih papira treba samo poni¹tena saobraæajna dozvola i raèun. Ni¹ta vi¹e.

Ja imam prevoznika sa kojim radim du¾e vreme. Ja platim motor, stavimo ga na njegov kamion i pravac Srbija. Put do Srbije me ko¹ta od 300-450fr, u zavisnosti gde se motor nalazi u CH. Plus oko 90 evra za ¹pediciju, èitanje brojeva. U proseku tro¹kovi po motoru budu oko 400 evra bez carine. Tu veæ padate u milost i nemilost carinika. Jedinstvena tarifa ili osnovica NE POSTOJI. Uvek ima od-do. Za motore starije od 10god. za osnovicu se uzima 10% od vrednosti novog. Raèun koji ste prilo¾ili obièno ne priznaju. E, sad, ako je carinik dobro raspolo¾en, dala mu ¾ena te noæi, itd. mo¾ete da proðete malo bolje. De¹avalo mi se da za motor star 20 godina platim 20000dinara a i preko 30000. Meni naravno ostaje moguænost ¾albe na visinu carine, ali kad doðem sledeæi put na carinu... [prebicute]

Kad idete svojim autom ili kombijem po motor morate na na¹oj granici da prijavite na koju carinu carinite motor. To se  naravno plaæa. Carini se tamo gde vam je prebivali¹te ili u mestu koje je najbli¾e. Od dana ulaska u zemlju zakonski rok za poèetak postupka carinjenja je 72 sata. Kad stignete na carinu naðete neko ¹peditera i to je to.

Postoji moguænost i da sami sednete na motor i dovezete ga.
U tom sluèaju sa poni¹tenom saobraæajnom dozvolom i paso¹om odete u Auto-moto. Tamo vratite staru saobraæajnu i uzmete Export tablice i saobraæajnu koja ide iz njih. Ako se uzima do 20.-tog u mesecu ko¹ta oko 320fr. Od 20-30 oko 200fr. I va¾i do kraja tog meseca. Sedajte na motor i kuæi. Naravno ko sme da se usudi na put od 1600km a da ne uradi servis.

Kad se sve sabere, za motor proizvodnje 90 - 96.97g. tro¹kovi carine i transporta budu oko 600evra, s tim ¹to rastu kako raste i godi¹te.

Naravouèenije, mora¹ da bude¹ u tom poslu, da poznaje¹ ljude tamo, da ide¹ relativno èesto, obilazi¹ gara¾e, juri¹ po lokalnim oglasima, itd. Cene na internetu su uglavnom jaèe nego kod nas.
Sve u svemu, nije ba¹ mala zajebancija.

Havarisan

idem ja u Petak za Nemacku, ako nekom treba motor oko 200 od Ulm-a mozemo se dogovoriti.

bopk

Drugar  je letos seo na avion, otisao za Bolonju tamo kupio stroma i dovezao ga do Nisa. U povratku je isao Bar-Bari pa kroz Crnu Goru. Prethodni vlasnik (italijan) mu je dao neko osiguranje koje valjda retko ko hoce da da. U Crnoj Gori je na pitanje carinika da li ima osiguranje pokazao taj papir i nije platio nista ili nesto vrlo malo za prolaz.
U povratku je svratio do mene da vidim motor ali ne secam se da li mu je tablica bila papirna ili ne. Znaci postoji mogucnost da covek tamo kupi motor, sedne na njega i doveze ga do kuce.

©eki

Vrlo korisna tema  [thumb_up].  Ali je èinjenica da su motori ipak najjeftiniji u Srbiji. Kada bi sad kupovao motor, ne verujem da bi se maltretirao sa uvozom.   2007. godine po podacima MUP-a je bilo oko 13.500 registrovanih motocikala u Srbiji, da bi se 2009. ta cifra popela na oko 27.000. Znaèi duplo. Zakon tr¾i¹ta, odnosno ponude i tra¾nje je odredio ovako niske cene motocikala kod nas. Da me neko pogre¹no ne shvati, ne generalizujem stvar i  naravno, ima i izuzetaka.

®or¾ GTI

Prvo poz svima i poz za trox-a, ovde djole iz bg-a sto smo uzimali onu cbr600 f4 od vitorija pre 2-3 god ako se secas, znaci sve sto kazes za uvoz je tako, samo sto zelim da dodam nemojte cariniti u bg-u zato sto vam motor bleji po mesec dana  u spediterskom prostoru a lezarina vam samo kuca po dzepu, najbolje negde u unutrasnjosti ako imate nekog prijavljenog npr Kraljevo ili Krusevac, mene je za apriliu rs 125 97 god, 2007 god. kada joj je cena ovde bila oko 2000 do 2300 eura izasla 80 eura sa sve carinom i spediterom, a za bg- je trebalo oko 300 do 350 eura.
I jos nesto dobro sve isproveravajte sve od  zabara, nama je rekao da je motor u fulu a imalo je ispravljanje trouglova i neke sitne plastike, a kupovao sam motore iz Svice i mogu vam reci da je to najbolje jer su motori u extra stanju oni moraju da imaju MFK to je neki specijalni tehnicki pregled, mada su sad poludeli sa cenama u poslednje vreme, ali motor vredi svaku paru pa ko voli nek izvoli.

RRa¹ko

ma sto se tice carinika samo je pitanje koliko ces da castis i bilo koju cenu ce da ti prizna, iz licnog iskustva govorim..  a to maltretiranje oko uvoza je prava zajebancija, meni neki pajser spediterski napisao u carinskoj deklaraciji da motor ima 1100kg i proveo sam 24 casa na carini dok mi lik(carinik) na kraju nije rekao mozemo da ti zavrsimo ovo al moras da castis!!! koliko 150eura  [glavazid] toliko!
a pregovori su izgledali otprilike ovako
Tesna Koza 4 Sojic i Trpkovic - Dvaes'

DaChaS

pohvale za temu i za trud oko objasnjavanja  [clapp] [clapp]

Atirudra

Poz bajkeri! Moram podelit iskustvo rodaka koji je iso licno do Wiena tj Beca Austrija da kupi hondu TA , vc iz srbije je naso naravno 5 zgodnih motora koje bi volio pogledati i uzeti po ceni i zgledu i karakteristikama procitanim na sajtevima kao 1000pa.at etc, doso tamo Bec, pogledo 2-3 motora i nazvo 4-tog TA i nekoj vukojebini 70 km od Beca. Vlasnik mu rece na tel da je sve super. On u kola i doso tamo, kad stigo skoro u sok pao, prvo kako je izgledo ,nije ko na slici!!! Drugo tip ga nije mogo ni upalit , ni na verglanje ni na guranje:) hahahaaa ovako izgleda smesno cela scena al kad sam ides i svaki minut trosis svoje pare ...... bogami nije bas do  veselja, i tako poslo ga mentalno u 3 PM i vratio se u Bec kupio Deauvila za 3 inesto iljada E u super stanju. Ukratko - karoche , gledanje bajka preko neta je fino i krasno , otici licno je 2 i korak , a tamo sta nades tako ti je.... Sretno
-------------- -_- ---------------

ts.marko


UFF

Da li je tacno da ako se polovan motor preko kupi od firme da ce mi se carina racunati na cenu koja ce mi stajati na racunu a ne po kataloskoj vrednosti?

I gde mogu da saznam koja je tacna kataloska vrednost motora koji zelim da uvezem?

DebeliZmaj

ako mnogo odstupa cena na rachunu od cene u katologu nece proci ..
osim ako nisi ministar i ne uvozish dzip ...
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

joka

A to, va¾i samo za ð¾ipove!      [rofl] [rofl] [rofl] [cheers]

davidoff

Citat: UFF poslato 04 April, 2011, 13:04
Da li je tacno da ako se polovan motor preko kupi od firme da ce mi se carina racunati na cenu koja ce mi stajati na racunu a ne po kataloskoj vrednosti?

I gde mogu da saznam koja je tacna kataloska vrednost motora koji zelim da uvezem?

Kao sto Zmaj kaze ako ti je kataloska vrednost i prikazan racun priblizni +-100/200e onda postoji mogucnost da ti priznaju racun,ako ti je racun "bezobrazno mali" rizikujes da navuces gnev "ovlasenog lica" i da te ocepe za carinu..... ;)

Katalosku vrednost uzimaju iz kataloga koji bi trebao imati svaki spediter,a ako nemas speditera predlazem da kontaktiras clana bullet88 on ima katalog... ;)
We won't forget you Marco....


ts.marko

Meni nisu NIKAD priznali raèun, a ocarinio gomilu.

Ovde mo¾ete videti pribli¾nu osnovicu za carinjenje. Varira +/- 10%

http://dat.de/fzgwerte/index.php?jsessionid=6C5586DBC1A35FAEF8FAB0713CBFAFC1