Glavni meni

Akumulator u kucnoj izradi - 5 puta laksi od fabrickog

Započeo SSZGO, 12 Januar, 2011, 17:43

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

dado

Ne, na zalost baterija nema nista od elektronike u sebi. Nema cak ni strujni a ni termo osigurac. Jedino sto ima, pored izvoda + i -, je visepinski konektor koji je spojen na svaku celiju ponaosob i sluzi da se preko njega konektovanjem na "inteligentni" punjac izbalansiraju celije medjusobno tj. da svaka celija bude napunjena istim nivoom napona.To je pozeljno uraditi posle vise obicnih punjenja preko + i - izvoda ili posle duzeg stajanja baterije.

Sto se tice baterija iz mobilnih telefona, ( i to LiPO a ne LiION ) one nisu odgovarajuce za ove namene jer im je kapacitet praznjenja 2-8 C sto bi znacilo da bi za struju od 80 A kapacitet baterija u boljem slucaju trebao da bude 10000 mAh ili 10 komada vezano paralelno. Tada bi imali bateriju od 3,6 V 10000 mAh. Znaci da bi morali da povezemo 4 ovakva sistema na red da bi dobili napon koji odgovara motoru. To znaci 40 baterija ukupno !

Ja sam hteo pre koju godinu da instaliram 10 baterija NiMh 9000 mAh, velicine standardne baterije R20, umesto postojeceg akumulatora. Razlog nije bio smanjenje tezine nego mnogo bolji start motora, ali sam odustao jer mislim da bi im zivotni vek ipak bio mnogo manji od obicnog olovnog akumulatora.

Postom o baterijama namera mi je bila da, onima koji to nisu znali, predstavim moc ovih elemenata jer je neko rekao da one to ne mogu. Ipak sam misljenja da je pravo mesto za ovakve baterije na elektromobilima ili nekim elektro bajkovima kao sto je onaj KTM skoro predstavljen na forumu.

Ipak ukoliko nekoga zanima detaljnije bilo sta o punjenju, kontrolerima....... posaljite PP, mozda mogu da pomognem.

DebeliZmaj

al vek trajanja sszgo-u mislim da nije bitan nego smanjenje tezine ...
ko plati onolke novce za onu gvozdjuriju da zameni radi 4kg ustede
platice i koliko treba za ultra femsi vakumulator
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

MIKA ARHANGEL

Kupujte GEL akomulatore i uzivajte.Meni motor stoji pod nadstresnicom napolju 3 meseca i danas sam upalio bez problema.Tako da ne zelim nista lepse , a akomulator je star 4 godine.

ЯЭВОЛУТИОН

Stos u tim baterijama je u tome sto imaju manji pad snage u odnosu na akumulatore. Dakle zadrzava se 90% snage pri opterecenju, do akumulator pada na 60%. Pa onda baterija od 10 AH zamenjuje akumulator od 20 AH.
Mana je sto su jos uvek skupe i zahtevaju posebnu elektroniku za punjenje i odrzavanje na idealnom rasponu napona za svaku bateriju pojedinacno. Dakle elektronika i cena su problem, ali znam nekog decka koji je iz KINE porucio neku kolicinu baterija...cena je drasticno niza, a svaka elektronika se moze napraviti. Na R1 forumu je decko to sjajno objasnio. Nije samo u masi usteda, vec i u tome da mozes da podelis baterije u cetri odvojena dela i rasporedis gde tebi odgovara. Ko je ikada video trkacki motor zna o cemu se radi...raspored masa
p.s.
Oo sto vidite na trkackom motoru kao rezervoar je obicno samo oplata...rezervoar se nalazi mnogo nizeu ramu i pregradjen je na vise delova, kako muckanje goriva ne bi teralo motor iz balansa, narocito pri prebacivanje iz krivine u krivinu.
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

juga

Razmisljao sam na temu baterija za motor, i pre nekog vremena, mi pala ideja da koristim LiPo(imam neke od nekih uredjaja) 5000 mAh,3cel , sto znaci 3x3,7v tj. 11,4v.Fora kod ove bat. je velika struja praznjenja, sto je dobro za start motora,ali posebni punjac, opasnost od pregrevanja, prilikom punjenja pa cak i explozije. Mozda bi mogla da se ponese kao back up na put, jer je malih dimenzija, ali samo to.Kako rece MIKA ARHANGEL: gel akku i uzivajmo!http://www.youtube.com/watch?v=EseOhC8n7ro&feature=related