Glavni meni

Akumulator u kucnoj izradi - 5 puta laksi od fabrickog

Započeo SSZGO, 12 Januar, 2011, 17:43

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

SSZGO

Naleteo sam na zanimljivu temu

http://www.r1-forum.com/forums/showthread.php?t=268406

dakle, covek je kupio  8 punjivih baterija na 3.3V , 4 je spojio redno i dobio napon od 13.2V koji je ok za motor

baterije su od 2.7 amper casova

zatim je spojio jos 4 baterije redno i povezao ih paralelno sa prve cetiri, cime je dupliran kapacitet na 5.4 amper casova sto je upotrebljivo

ukupna tezina ovog improvizovanog akumulatora je 900 grama, naspram 4.5 kg koliko je fabricki akumulator

koliko ove punjive baterije kostaju kod nas, i sta mislite o ovome?
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

srx

Realno mislim da je ovo skuplja varijanta. Koliko stvarno znaci tih 3,6kg manje?
Ne postoji lo¹e vreme, samo lo¹a oprema :)

DebeliZmaj

pa da al to su baterije koje se pune drugachije
nikako mi se ne svidja ideja da ih puni motor ... :)
kako podnose toplotu ? 2.7 Ampera ?:) .. huh .. pa ne znam
al bolje i nek je toliko tezi al ako ce ti da vishe ampera
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

SSZGO

Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

SSZGO

koliko znaci 3.6 kg?

pa recimo da zamenom fabrickog izduva za titanijumski dobijes tih 4 kg i to kosta 1000-2000 eura u radnji
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

DebeliZmaj

pa da al gore kad prochitash ... celu temu .. vidish da bash i nije
tako jeftino ...
elem.. sszgo .. verovatno ima razloga sto to kosta toliko jer imaj ko ce da da tolike
pare za to titanijumsko itd .. a dok je ovaca bitje i prodavaca...elem.. cini mi se da
su vrlo osetljie na toplotu te celije koje mislish pakujesh .. o ceni .. ne znam.. al ne deluje
jeftino ... ima li da se uzmem gotovo reshenje ?:) ..
pazi ako se ima para.. ti u teoriji mozeshi 3.7v baterija od 1000mAh ili ti amper da uzmesh
pa 10 komada u niz ti je 10A .. pa tako 4 niza ... i imash 14.8V a snaga 10A .. u teoriji ...
e sad tezina .. 30 komada baterija ... kad se skinu plastike sa njih itd... moze to manje i lakshe
da bude ali ako je polimer ili litium baterija ... veca temp moze bude veselo ...
siguran sam da bolje mozesh da prodjesh sa prichom korishtjenja nekog baterij za laptop
ili slichno pa da se prepakuju celije da dobijesh 12V al neku jacu amperazu ... :)
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

srx

Ne postoji lo¹e vreme, samo lo¹a oprema :)

bokilic

Citat: sszgo poslato 12 Januar, 2011, 17:52
http://cgi.ebay.com/1-pcs-7-2V-6800mAh-Ni-Mh-rechargeable-battery-pack-Toy-/150545069573?pt=US_Batteries&hash=item230d2f7605

kupovinom ove dve baterije za 30 eura dobije se punjiva baterija od 14.4V i 6.8 amper casova

sa tom amperazom neznam dal ces dva puta zaverglati motor.. a nacin punjenja tih baterija tesko ce biti primenjiv na motorciklu..
brmmmm

SSZGO

pa moj aku u motoru ima 9aH

ocigledno ovaj covek koji je na temi u linku u prvom postu napravio bateriju vergla dva minuta sa baterijom od 5.4 aH kada je potpuno puna

posto mom motoru treba 1-3 sekunde da startuje, to znaci da itekako moze da radi

i zar nije aH mera ZA KAPACITET, a ne za snagu ???

Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

bokilic

ma,,,hoce da zavergla,samo malo slabije,i cim malo zahladni ili se duze vozis sa upaljenim farovima,,ku..c...
a i te baterije se pune miliamperima a ne amperima,i pitanje je kolka im je trenutna snaga .....
brmmmm

SSZGO

ja se ne razumem u to, ali vidim da je tema na r1-forumu otisla na 20 strana

sigurno su napravili to kako treba, ali me mrzi sad da citam toliko...
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

Vlajko

Pa to mu dodje suvi aku..
Imas gotove raznih dimenzija koji idu u upsove..

Ja sam takav jedan stavio.. ali na motor sa kurblom.. tu se dobro pokazao..cak me je prodavac ubedjivao da traju 8 god..

Medjutim.. valjda je problem u snazi koju treba da isporuci za verglanje.. zato mora sa celijama.. te sam odustao od te ideje za cb..


15 dana nisam vozio ST i danas kljklj prc..  Exid star ni mesec dana.. djubre..
Kakve su ti misli takav ti je i ¾ivot...

Svest je trag – Znanje je pomagalo – Ljubav je odgovor

dado

Kapacitet akumulatora ne govori koliko struje trenutno on moze pa oslobodi. NiCD i NiMH baterije ( akumulatori ) mogu da oslobode vise struje u nekom kratkom vremenu nego sto to mogu olovni akumulatori koje koristimo za automobile ili motore. Medjutim problem sa NiCD i NiMH baterijama nastaje ako se istrose ispod neke granice ( ispod 0,8 V po celiji ). Tada se desava da baterije rapidno gube kapacitet i vec posle nekoliko ciklusa punjenja i praznjenja gotovo da ga  vise i nemaju. Jos jedan problem kod ovih baterija je pravilno punjenje i praznjenje koje je mnogo zahtevnije nego kod olovnih akumulatora. Cestim punjenjem ne ispraznjene baterije javlja se tzv. "memorijski efekat" a manifestuje se tako sto se baterija vrlo brzo napuni, takodje i brzo isprazni. Setite se "formiranja baterije" na starijim mobilnim telefonima.
Baterije novije generacije od NiCD i NiMH su LiION i LiPOLYMER . Mnogo su lakse,  manjih su dimenzija, trenutno oslobadjaju mnogo vise energije, mnogo se brze pune ali su i mnoooogo skuplje.

Evo primera: http://cgi.ebay.de/Kokam-5000mAh-30C-14-8V-4S-/140495136176?pt=RC_Modellbau&hash=item20b629a5b0

Ovakvu i slicne baterije koristim za modele aviona, automobila i brodova.
Konkretno za navedeni model sa linka:
4S5000 25/50C
Baterija sastavljena od 4 celije po 3,7 V ( nazivno )
Kapacitet 5000mAh = 5 Ah
Tezina cca 500 grama

E sad pored ovih oznaka proizvodjac daje i oznake jacine struje prilikom praznjenja i one su za ovu bateriju 25/50 C gde C predstavlja kapacitet sto znaci da 15 sekundi ova baterija moze da oslobodi 250 A ili moze biti trajno opterecena strujom od 125 A dok se ne isprazni. Mnogo vise nego bilo koji drugi tip baterije.
Ove baterije se pune strujom od 1 do max. 2 C sto znaci da ovu sa linka mogu da punim strujom od 10 A i bice puna za 30 minuta.
Primer: Ako alnaser vuce 50 A prilikom starta, sa ovom baterijom bi mogli da verglamo oko 6 minuta ( nesto manje u praksi ).

Problem upotrebe ovakvih baterija na postojecim automobilima i motorima je zbog sistema punjenja i praznjenja, tj. bateriju mora da puni "inteligentni" punjac, u nasem slucaju regler koji je u stanju da menja rezime punjenja u zavisnosti od stanja napunjenosti i koji ce limitirati max. struju i napon punjenja jer ce se u suprotnom baterija trajno ostetiti a moguce je i zapaliti. Takodje je potrebno instalirati i kolo koje bi iskljucilo bateriju ukoliko dodje do praznjenja ponaosob svake celije ispod 3,0 V jer bi dalje praznjenje opet trajno ostetilo bateriju.

Zakljucak: Moguce je koristiti ovakve baterije na nasim motorima ali je potrebna velika i skupa prepravka na samoj instalaciji i sistemu za punjenje !

Havarisan


dzimika

dado je ovo odlicno objasnio
a evo i primera koji je on kratko pomenuo
secamo se svi nokie 3210 koja je prva bez antene a secate se svi i debeljuce motorole cd930, nokia je morala da se formira i svaki put vreme punjenja joj je bilo dosta dug, mislim da je bilo oko 4h u proeku, dok se kod motorole baterija punila za neka 2,5h ponekad i malo manje, stvar je u tome sto je motorola u to vreme medju prvim proizvodjacima koja je ubacila inteligentni punjac u telefon koji je kontrolisao struju punjenja tako da je na pocetku punio dosta velikom amperazom a onda postepeno smanjivao, kao rezultat takvog punjenja dolazilo je do postenog zagrevanja baterije koje u to vreme nisu podrzavale takav nacin punjenja, tacnije posle nekog vremena su pocinjale naglo da se prazen, upravo ono sto je dado spomenuo, memorijski efekat
a prva nokia koja je ovo najbolje implementirala je model 6310i ali sa litijomskom baterijom, baterija koja je ogromna krece se oko 1200mah pa na vise sve zavisi od modela baterije i koja je trajala od 7 do 12 dana se punila za 2h15min

maxxa

meni se sviða ta ideja... mada mi to lièi na dosta cimanja i nesigurnosti, kad veæ postoje oni gela kumulatori koji su dosta lak¹i...
if you don't live for something you die for nothing

DebeliZmaj

ja nisam uspeo za moje sokocalo kod nas da nadjem gel vakumulator .. :( ...
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

SSZGO

Ok neka ta baterija i kosta 125 eura.

Jel ima tajintiligentni punjac u sebi?

I ako nema, sve ukupno nema sanse da predje 200 e

200e za skidanje 4 kg tereta sa motora je smesna cifra zar ne?

Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

UFF

Jeftinije je da smrsas 4 kg
Em ti ostane tih 200e em manje potrosis za hranu ;)

DebeliZmaj

mislim da kad se prave takvi specifichni vakumlatori onda se i celije
projektuju prema nameni ... :) pazi ja sam siguran da ovo moze se
``nabudzi`` i od baterija za mobilne .. pa makar ih ponili interno nekim
stabilizatorima itd... :) ..
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell