Glavni meni

zamena lezajeva u tockovima

Započeo dzimika, 06 Januar, 2011, 09:55

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

dzimika

pre neki dan sam zavrsio zamanu leazajeva u zadnjem tocku, desni je dobio veliki luft i tocak je malo setao ali nista strasno i sada kad je konacno zazimilo konacno resih da se pozabavim malo sa tim

zamena je manje vise izgledala isto kao na ovom snimku

How to Replace Wheel Bearings

ili ovako ako imate alat za vadjenje lezajeva

motorcycle wheel bearing replacement, engine bearings removal - ATV

lezajevi mogu da se stave u zamrzivac da bi se malo "stisli" ali i ne moraju a i lezajevi koji idu kod nas su zatvoreni tj imaju oznaku ZZ ili UU(kod honde i mozda jos nekih) pa ih ne treba podmazivati jer su fabricki podmazani a samim tim sto su zatvoreni sprecava se ulazak prljavstine a izgledaju kao na slici



Uploaded with ImageShack.us

prodavnice u kojima ima veliki izbor pominjane su u temi o prodavnicama pa da ne ponavljam :D

inace celokupan materijal je kostao oko 1000din a tu racunam i nove semeringe ali ako sacuvate svoje tj ako su u dobrom stanju onda trosak moze biti i manji


Raja

Ova zamena je kada se ima alat za vadjenje lagera.Kako izvaditi lezaje bez alata.

dzimika

u prvom snimku imas kako se vadi lezaj bez alata a u drugom sa alatom specijalizovanim za tu namenu
u svakom slucaju jedan od nacina je i da se uzme anker za beton, jedini problem je ogranicenje velicine ankera, koji moze da se prepravi i da se nakaci na njega cekic koji kliza na sipci :D (farbachev predlog)

Raja

Neznam od cega im je tocak na prvom snimku ali mislimda na  svim motorima na zadnjem tocku se nalazi metalni distancer izmedju dva lagera i nema sanse da se izbije lager srafcigerom kako su oni prikazali ili ja nesto neznam.Ja sam pravio alat od metalne sipke na vrhu savijene pod 90% i zasiljene.Sipka se provuce kroz prvi lager pa se izbija onaj drugi.Mislim da i onako vadjenje semeninga srafcigerom dovodi sigurno do njegovog ostecenja i da nije dobro

dzimika

u pravu si za distancer, ali taj distancer je obicna sipka koja samo na sredini nema puno lufta ali se moze pomeriti malo levo desno i tako doci do ivice spoljnog prstena lezaja, ja sam izbio sa obicnim srafcigerom koji je blago savijen, tj vrh mu je malo savijen upravo za potrebu izbijanja spoljnog prstena lezaja.
sto se tice semeringa, moze se opusteno izvuci srafcigerom a da se ne osteti, ja sam sva tri semeringa uspeo da izvucem a da ih ne ostetim

dado

Jedan od najjednostavnijih nacina, pod uslovom da Vam ne treba lezaj kojeg vadite, je da zavarite plocicu u otvor lezaja i izbijete ga uz pomoc sipke i cekica sa druge strane.

dzimika

ako ga vec vadis sigurno ti ne treba :D 
a i da ti treba zdrav razum je da stavis novi jer izbijanjem moze stari da se osteti

©eki

 Samo, ovaj alat je extra stvar. Takodje, prava stvar za vadjenje le¾ajeva iz kuæi¹ta motora gde je prilaz samo sa jedne strane.

SSZGO

mene interesuje, KAKO ZNATI da su lezajevi za zamenu ?
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

©eki

 U svakom sluèaju, ako toèak ima lufta, to je siguran pokazatelj.

dzimika

Citat: SSZGO poslato 29 Januar, 2011, 22:02
mene interesuje, KAKO ZNATI da su lezajevi za zamenu ?
posto su ti tockovi skinuti, stavis osovinu u lezaj ali samo jedan i vidis da li ima lufta tj da li unutrasnji deo radi po nekoj osi, ne bi trebalo da ima ni mm lufta, i tako uradis za svaki od lezajeva, ako makar jedan ima lufta menjas sva tri
recimo kod mene je samo jedan imao luft, ali kad sam malo ispipao i obrnuo krug na ostala dva osetio sam pod prstima da kuglice unutra nisu vise kuglice i da pomalo zapinju