Glavni meni

dekompresor ... chemu to sluzi ?

Započeo DebeliZmaj, 27 Decembar, 2010, 13:42

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

DebeliZmaj

napisano u ovoj sekciji pa ako sam omashio moderatori ce prebace...
citajuci uputstva razno razna i gledajuci neke sheme stalno se pominje
dekompresor ... ?:) wtf ?
[veryangry]
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

misa-pei

Dekompresor ti je "spravica" kod motora sa kurblom, koja dr¾i otvoren izduvni ventil ili otvara neki poseban ventil da bi se smanjila kompresija u cilindru i da bi mogao da lak¹e zakurbla¹. Kod motora sa anlaserom, po pravilu nema dekompresora ili se ne koristi pri paljenju.

Neki motori se i gase na dekompresor. Recimo, Guzzi Falcone, u uputstvu pi¹e da se gasi tako ¹to se stisne dekompresor. Navodno je tako i za neke KTM motore, da bi se ubla¾io povratni udar prilikom zaustavljanja radilice.

Inaèe, dekompresorom se komanduje putem posebne ruèice kao za kvaèilo ili koènicu, na volanu. Stisnuta- nema kompresije, pu¹tena-motor radi.
Država je najveći neprijatelj naroda

DebeliZmaj

aha ... pa ja josh trazim gde je to na mom motoru ;)
ok hvala na info ..
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

misa-pei

:D :D :D

Nauèiæe¹, samo polako. Niko se nije nauèen rodio.

Po¹to ionako ima¹ vremena, uzmi da malo prelista¹ (ako veæ nisi) manuel za tvoju Yamahu ili Zmajahu :D . Videæe¹ da je vrlo korisno ¹tivo da bi znao "¹ta ima unutra" a da ne mora¹ da rastura¹. Mo¾e¹ da naðe¹ i ono fabrièko uputstvo za upotrebu, u kom ti je na najprostiji naèin obja¹njeno sve ¹to proseèan "user"  motora treba da zna. Neka od uputstava idu tako daleko da èak i objasne kako se kreæe, staje, kao za osobu koja nikada nije sela na motor. Ume da bude dosta zanimljivo.
Država je najveći neprijatelj naroda

DebeliZmaj

elem.. upustva su skroz zanimljiva
al kad bude covek koji mi radi motor
imao vremena a i kad malo otopli
cemo i rasklapamo :)
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

Tamanitu

E i mene je vrlo zaintrigiralo ovo pitanje. Uff mi je u praksi odgovorio!

UFF


Tamanitu

pa glasno sam naviijao!
fala za linak

Havarisan

Tvoj motor nema dekompresor Zmaju, a sto se ti ne bi man'o motora i nastavio sa kompjuterima?!

DebeliZmaj

sad i ja znam da nema ;)
elem.. a sto se ti neba batalio internet i nastavio ...
sta god da radish :)
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

WOLVERINE

Citat: misa-pei poslato 27 Decembar, 2010, 14:12
Dekompresor ti je "spravica" kod motora sa kurblom, koja dr¾i otvoren izduvni ventil ili otvara neki poseban ventil da bi se smanjila kompresija u cilindru i da bi mogao da lak¹e zakurbla¹. Kod motora sa anlaserom, po pravilu nema dekompresora ili se ne koristi pri paljenju.

Neki motori se i gase na dekompresor. Recimo, Guzzi Falcone, u uputstvu pi¹e da se gasi tako ¹to se stisne dekompresor. Navodno je tako i za neke KTM motore, da bi se ubla¾io povratni udar prilikom zaustavljanja radilice.

Inaèe, dekompresorom se komanduje putem posebne ruèice kao za kvaèilo ili koènicu, na volanu. Stisnuta- nema kompresije, pu¹tena-motor radi.


Miso necu da kazem da gresis,, [thumb_up] [thumb_up]  [klanjam_se]  [klanjam_se]  [klanjam_se]  [klanjam_se]

ali evo slike gde se u specifikaciji vidi DEKOMPRESOR-CENTRIFUGALNI NA TENGAI-u.... ;) ;) ;) nalazi se na drugom izduvnom ventili

funkcionise isto kao kod rotaxa samo je malo bolje resen,, nemoze da zabode kao kod njega pa da napravi sranje
znaci opruga odredjenog intenziteta-snage ge stalo drzi otvorenim, dok motor nepostigne dovoljan broj obrtaja da centripetalna-centrifugalna sila ne savlada oprugu i zatvori ga,,,




misa-pei

Zanimljivo... Svaki dan, novo saznanje. Hvala, Darko. Ovo stvarno nisam znao.
Država je najveći neprijatelj naroda

MIKA ARHANGEL

Nemojte sad da se raspravljate oko tog dekompresora , ima toga mnogo i raznih modela u zavisnosti od jacine agregata, u kom vremenu je pravljen itd.
Ima i dekompresora na motociklima koji se aktiviraju elektricno kad stisnete dugme za anlaser,tako da sam ja vozao neki motor vise puta ne znajuci da ima dekompresor sve dok nije baterija ostala prazna. I onda hajd da to poguramo da upali ali nece zadnji tocak da se pokrene a taj famozni dekompresor nikako da aktiviram.Tako da sam morao motor da izguram na brdasce ,stavim i suvozaca ozadi i uz dobru gurku uspeo da ga upalim.I jos da napomenem da nekada nije postojao dekompresor pa je opljivanje na kurbli bilo citavo umece ( kao npr. neki stari horexi )