Glavni meni

Malaguti Phantom F12 (malo promenjen)

Započeo Beogradski Fantom, 29 Oktobar, 2012, 14:34

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Beogradski Fantom

Skuter sam kupio 2006 sa svojih 18 godina. Tada mi je bilo jako zanimljivo da se vozam, vozio sam ga po svim mogucim vremenskim uslovima. Kada je kupljen, izgledao je ovako.



Nije se dugo zadrzao u toj kombinaciji boja. Kao mlad i neiskusan vozac imao sam nekoliko laksih padova i jedan malo veci udes gde sam imao direktan sudar sa autom, sa nekih 40km/h. Srecom po mene, nista mi nije bilo, ali je skuter bio potpuno unisten. Slike toga nemam jer sam bio toliko demotivisan da sam hteo da ga ostavim na mestu udesa i nikada ga vise ne vozim. Drugari su skupili delove u jednu kutiju i doneli ih u garazu. Cale je svaki dan posle posla uz pomoc lemilice sklapao delove plastika i na kraju ih je spojio. Neke delove sam morao da kupim, ali je vecina skrpljena. Onda farbanje u drugu boju.




Nisam dugo vozio sa tom bojom. Nije mi se svidelo sto je nekako mrtva kombinacija, pa sam resio da sa drugarom koji farba, ofarbam felne i deklu prenosa u belu boju. Skuter je dosta lepse izgledao.
[IMG=http://img232.imageshack.us/img232/2065/fotografija0358.jpg][/IMG]


Beogradski Fantom

Ali meni djavo nije dao mira i morao sam opet da ga farbam. Opet rasturanje, smirglanje, farbanje.



[IMG=http://img683.imageshack.us/img683/9278/09042008234.jpg]http://[/img]



Beogradski Fantom

Posto je kombinacija boja napokon bila ona koja mi odgovara, krenuo sam da sredjujem detalje. Zamenio sam slomljeni cajger.


Zamenio gume koje su bile jako lose. Stavio Pirelli sl 36 sa kojima taj skuter fabricki dolazi.


Stavio LED migavce.


Produzio sediste. Lepo ga fiksirao, odneo na dodavanje sundjera i ponovno tapaciranje.


Beogradski Fantom

Kupio sam nove retrovizore i tegice kormana.


Na YouTube-u video tutorial o pravljenju angel eye prstenova i resio da se pozabavim tim. Nabavio sam potreban materijal. Najteze je bilo naci sipku od pleksiglasa. Nasao sam je, ali je njena debljina bila 6mm, dok je debljina jedne standardne diode 5mm. Dakle ne ostaje mi mesta da se ta dioda ubaci u sipku. Nasao sam diode od 3mm koje su odlicno pasovale, ali njihova jacina nije na zavidnom nivou.




Beogradski Fantom

Kada sam styling zavrsio, krenuo sam da se bavim tuningom. Kupio sam Cilindar (kit) proizvodjaca Hebo. Alu-nikasil cilindar, klip sa 2 karike. Teorijski, sa dobro uklopljenim auspuhom i karburatorom daje nekih 10-ak KS. Nemam slike kada sam ga kupio jer sam pozurio sa ugradnjom. Sa njim sam presao nekih 4-5k kilometara. Tada je pukao plasticni puz koji pokrece uljnu pumpu i doslo je do havarije.





Koliko je u stvari nikasil jak materijal. Na slici gore se vidi koliko je klip ostecen, a cilindar nema tragove ostecenja.

Beogradski Fantom

Nakon te havarije sam se na kratko vratio na serijski cilindar. Ali ko jednom proba cari 2T tuninga, to mu zauvek ostaje u krvi. Opet novi cilindar. Ovog puta 70ccm, proizvodjac BGM. Alu-nikasil sa 2 karike, klip promera 47mm. Za nijansu jaci od Hebo cilindra koji je bio 50ccm. Dosta losije zavrsne obrade i bez aux izduva. Kod lepljenja klipa znaju da stradaju lezajevi i semerinzi usled pregrevanja. Preventive radi zamenicu i to.

[IMG=http://img101.imageshack.us/img101/4127/slika3089.jpg]http://[/img]


Beogradski Fantom

Jos jedan obavezan deo tuninga minareli masine je variomat koji je u fabrickom izdanju dosta los i nema sanse da izbaci kais do kraja. Nakon traganja odluka je pala na Malossi Multivar koji se kod minareli masina najbolje pokazao.
Evo poredjenja fabrickog i malossi variomata.



Beogradski Fantom

Onda sam se jos malo posvetio stylingu. Poceo sam da poliram neke delove.




Beogradski Fantom


Lazic


Beogradski Fantom

Nakon Cilindra uzeta i radilica sa punim polutkama. Neki mozda ne znaju, ali kod 2T masina primarna kompresija je jako vazna. Smesa se usisava u karter i onda iz kartera pod pritiskom ide kroz prelivne kanale u cilindar na sagorevanje. Sto je prostor u karteru manji, kompresija je veca i smesa brze stize u cilindar. Radilica je proizvodjaca RMS.



Phoenix

Lepo ti ovo radish  [klanjam_se]
Mene cheka sedjivanje F15 firefox-a ali neka cheka Brena  [rofl]
Trudim se, al' uzalud, Sudba ima foru gadnu:
kad treba bude¹ jeban, gaæe ti same spadnu.

Beogradski Fantom

Karburator Dellorto 12mm zamenjen Dellorto 17,5mm. Lepo ustelovan i onda samo voznja. Potrosnja kao sa 50ccm, a performanse neuporedivo bolje. Vozao sam se tako neko vreme i nakon skuter skupa u NS-u doslo je do stete. Nakon predjenih 300 km u danu, masina je izdahnula. Desilo se to da je osigurac klipa ispao iz svog lezista i zario se u zid cilindra. Gore sam pisao da je sam kit loseg kvaliteta (kol'ko para, tol'ko muzike).




Beogradski Fantom

Nikakav problem, navikao sam vec da menjam cilindre :) Kupljen malo kvalitetniji kit, Stage 6 Street Race 70ccm.




Dobra fora...


Beogradski Fantom

Radi boljih performansi kupim i rezonantni auspuh istog proizvodjaca. Po teoriji ovaj cilindar uparen sa ovim auspuhom i ovim karburatorom daje 15 KS. Verujem da je tako jer mi Piaggio liberty 125 ne moze nista :)




Kupio sam i distancer amortizera da dodatno podignem rep skutera. Ipak mi je i izgled skutera bitan, a ne samo performanse :)



Beogradski Fantom

I kad sam vec kod izgleda skutera. Dok sam nabavio potrebne delove za tuning, poigrao sam se stylingom. Sve je pocelo od kalupa.





Ovde ja kao nesto radim.

[IMG=http://img683.imageshack.us/img683/3325/slika3718.jpg]http://[/img]


Beogradski Fantom

Hteo sam i da popunim kanal koji je imao na bocnim maskama.




Beogradski Fantom

Kako je dosla zima, doslo je i vreme za kupovinu novih delova.




Kupljena je korpa kvacila i nepomicna polutka variomata (ventilvar). Proizvodjaca stage 6. Athena semerinzi vila. Malossi MHR iglicasti lezaj koji je jedan od najboljih na trzistu.

Beogradski Fantom

Krenuo sam u reparaciju vila koje su bile jako zapustene.
Kada sam ih rasturio video sam da levi stap uopste nema ulja i da je pun nekakvog blata koje je nastalo mesanjem ono malo ulja sto je ostalo i prasine koja je ulazila kroz los semering.
Evo poredjenja. Levi stap:



Desni stap:



marckony