Glavni meni

Mercedes

Započeo pit, 29 Avgust, 2012, 15:56

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

stilgar

Citat: con3 poslato 24 Septembar, 2013, 23:37
E ljudi ja bi vam preporucio da pogledate onu emisiju "kako se pravi" i videcete da pisete gluposti bez uvrede
ferari i lambordzini sam gledo, sve rucno sklapaju al mi pricamo o kolima za smrtnike.

Lazic

Citat: krsta63 poslato 24 Septembar, 2013, 20:47
Ima istih motora koji se ugradjuju u razlicite marke vozila... i nema.
Primer VW grupacija. Prilikom izrade delova motora masine se steluju na odredjeni broj izradjenih komada. I.. prvih pet hiljada se ugradjuje u Audi, drugih pet u VW, zatim u SEAT a i na kraju u Skodu.Tim redosledom. Nakon toga ponovo alati i masine na stelovanje.  Isti motori, takoreci, ali tolerancija delova u motoru nije ista.  [doh] Tako da od Audija mozete da ocekujete veci broj predjenih kilometara u odnosu na Skodu. Moze i od Skode ali da pogodite jedan motor u pet hiljada (al se potrefio...).

mo¾da je zato na mom slu¾benom vw kediju kad je uzet nov, na dihtungu glave pisalo druga specijala, ni u folksvagenu ni u por¹eu nisu to hteli da priznaju ni za ¾ivu glavu, a od kad je kupljen nov tro¹io je ulje, mnogo, litar na 3 hiljade...:o [facepalm] A jes' ga gazda dobio od por¹ea za male pare..:o

Boban_m

A mozda sto je bio fabricki remontovan motor. Gazda je morao znati za to kad je pravio taj jeftini deal, ne znam sto tebi nije rekao :P

Lazic

Cimao ja por¹e i vw, krili kao zmija noge...:o A  gazda kao gazda redovna cena bila 15000, dobio ga za 13500, ¹ta ga briga da li je remontovan, nov, ima garanciju...:D

Mik

Citat: krsta63 poslato 24 Septembar, 2013, 20:47
Ima istih motora koji se ugradjuju u razlicite marke vozila... i nema.
Primer VW grupacija. Prilikom izrade delova motora masine se steluju na odredjeni broj izradjenih komada. I.. prvih pet hiljada se ugradjuje u Audi, drugih pet u VW, zatim u SEAT a i na kraju u Skodu.Tim redosledom. Nakon toga ponovo alati i masine na stelovanje.  Isti motori, takoreci, ali tolerancija delova u motoru nije ista.  [doh] Tako da od Audija mozete da ocekujete veci broj predjenih kilometara u odnosu na Skodu. Moze i od Skode ali da pogodite jedan motor u pet hiljada (al se potrefio...).


Da se nadovezem na ovo. Bio sam na sajmu automobila kad je izbacen poslednji Audi 6. Na prilazu hali u kojoj je Audi  izlozio vozila slusam komentar dva starija, ozbiljnija coveka "Kad sam ja radio u Audiju, ovo ovakvo nije smelo da izadje iz fabrike". Pomenuo je covek neke zazore, nista ja od toga nisam video nista (kako bi' ja, on je profesionalac), al' upadljivo je koliko svi ti svapski automobili, kupljeni u Srbiji, jedva da lice na ono sto neko ovuda protera sa stranom tablicom.

(Pa dok je Srbije, (i slicnih brloga) sve te fabrike ce poslovati bez skarta.)

CBRR1

ja ne znam kakvo je to sranje oko motora i sta je merodavno u potrosnji,u audiju motor 25okonja i trosi mi 15l a skoda 1.4 8v i trosi mi 11l jbte pa sta tu nevalja ??? ??? ???

MIGE

Citat: CBRR1 poslato 25 Septembar, 2013, 10:15
ja ne znam kakvo je to sranje oko motora i sta je merodavno u potrosnji,u audiju motor 25okonja i trosi mi 15l a skoda 1.4 8v i trosi mi 11l jbte pa sta tu nevalja ??? ??? ???
ne valja ziveti ovde...gorivo u becu,sto puta bolje od naseg

CBRR1

shvatam ja da je to do goriva jer nije realno 11 l...

Lazic

za ta 4 litra razlike ne isplati se voziti ¹kodu...:D

CBRR1

to sam ja jutros rekao,ma uzeo zeni da ima da se vozi,racunam malo trosi,crvena boja fabija 2oo4 god ko bonbona,kad ono kurac skoro ko audi jbte ali jbte..

Lazic

pa ni¹ta, daj joj tetejca, a ti peglaj ¹kodu, garant mo¾e i ona da tro¹i 15...[rofl]

dzimika

sto je lik sinoc izlupao CLS-a na nbg u spanskih boraca :D
ne znam zasto ali pokupio je semafor na raskrsnici

Lazic

Ali kako...? Za 20 godina, uspeo sam da se odvezem posle svakog èukanja, a ne vozim ba¹ sporo...

dzimika

ne znam, auto je okrenut u suprotnom pravcu, da je isao brze verovatno bi pokupio i autobusko stajaliste koj je na par metara od auta bilo

Lazic

esp, asr, abs, trap k'o na trkaèkim kolima i opet sve zavisi od majmuna za volanom...[facepalm]

Boki-KG

Citat: stilgar poslato 25 Septembar, 2013, 00:48
Citat: con3 poslato 24 Septembar, 2013, 23:37
E ljudi ja bi vam preporucio da pogledate onu emisiju "kako se pravi" i videcete da pisete gluposti bez uvrede
ferari i lambordzini sam gledo, sve rucno sklapaju al mi pricamo o kolima za smrtnike.
Ma jok, video èovek na televiziji kako se prave automobili...

Citat: pit poslato 24 Septembar, 2013, 23:01
Citat: Boki-KG poslato 24 Septembar, 2013, 22:53
Citat: pit poslato 24 Septembar, 2013, 19:43
Citat: Boki-KG poslato 24 Septembar, 2013, 18:54
Ni jedna fabrika automobila ne pravi ni¹ta veæ samo montira gotove komponente.

Sve komponente prave kooperantske fabrike koje moraju da ispune niz zahteva da bi postale OEM dobavljaèi.

Postoje dva standarda za kvalitet (ISO/TS 16949 i ISO 9001), auto fabrike tipa Mercedes, BMW, Fiat ne moraju da ispunjavaju zahteve standarda 16949 jer ne proizvode ni¹ta (dovoljan je 9001) dok dobavljaèi (proizvoðaèi) moraju da ispune 16949.

Epilog: jedan brend tj. proizvoðaæ automobila NE proizvodi NI©TA. Samo farba i to ne retko SAMO karoseriju.

      Zaborawio si najwazniju stwar....MOTOR...sigurno je da motor Mercedes ne kupuju od dobawljaca...kao i karoseriju werowatno je i menjac.Da ne ulazim sad u elektroniku i ostale elemente wesanja ...bla bla ...ako im i rade dobawljaci a to se tamo zowe podizwodjaci swe to je pod rigoroznom kontrolom ...jer da nije tako ne bi Reno imali swoje specificne kwarowe.
        Podizwodjaci postoje da bi se smanjili troskowi i proizwodnja ucinila jeftinijom i uopste mogucom.
Ni motor ni menjaè ne pravi Mercedes kao ni jednu drugu komponentu ili sklop na automobilu. Ovo ne bi bilo praktièno a ni zahvalno iz par desetina razloga koje bih mogao da navedem. Ceo projekat za neki deo, dizajn itd. razvija Mercedes, BMW ili neki drugi brend i po tim zahtevima neka fabrika isporuèuje komponente za njih. Upravo ovo je ODM (Original Design Manufacturer).
Svaki deo na automobilu proizvodi fabrika koja ima ODM 'sertifikat' tj. ispunjava zahteve kupca (Fiat, BMW... koji to samo montiraju u svojoj fabrici).

Da ne zalazim dublje u problematiku jer mi je to posao a i da ne davim, ukratko sam objasnio.
Ako ima¹ bilo koje pitanje spreman sam da ti pojasnim.

P.S. Verovali ili ne veæinu agregata za sve automobile proizvodi JEDNA ISTA fabrika, samo po drugaèijim zahtevima tj. projektima :)

Pozdrav Mi¹ko

           Kazes NEKA fabrika isporucuje motor za Mercedes...tu mi nesto nije jasno pa bi te zamolio da kazes koja je to fabrika....jer bez ironije owo je za mene welika nowost...ne kazem da je nemoguce samo ja za to nisam cuo.Mislim nemoguce je da JEDNA fabrika proizwodi motore za swe brendowe a da je nepoznata i da za nju niko nije cuo.
           Pozdraw i za tebe nismo se wideli bas odawno.
             
Pa recimo da neko ko se ne bavi menadzmentom, logistikom ili kvalitetom u autoindustriji nema ¹anse da zna ko ¹ta pravi.

Recimo jel zna¹ ko pravi skoro kompletnu unutra¹njost za Fijat? Ista fabrika koja je vlasnik Varte, a izmislila je centralno grejanje!
Postoji puno fabrika za koje ljudi nikad nisu èuli a prave jako va¾ne komponente u autoindustriji i sve te komponente imaju znak brenda koji ih otkupljuje jer taj isti brend zadr¾ava sva prava na te komponente.

Èesto brend koji je kupac neke komponente nekoj fabrici da (kupi) sav potreban alat za proizvodnju. Prese, farbaru itd. i onda postavi zahteve za proizvod koji æe da kupuje i da im cenu koju mo¾e da plati za njega.

©to se konkretno agregata tièe ne znam ime fabrike ali znam da jedna ista fabrika pravi motore za 6-7 svetskih proizvoðaèa. Kontrola proizvoda, proces i jo¹ ¹to¹ta se razlikuje ali je u pitanju ista fabrika.

Kakva bi ti¹ina nastala kad bi ljudi govorili samo ono ¹to znaju.
Èapek

Hohštapler

Upravo tako.
Evo npr. u Zrenjaninu postoji inostrana firma, ¹vabska, Draxler-Mayer, koja proizvodi komplet elektroniku i komandne table za BMW i ¹alju ih na ugradnju.
"Proizvoðaèi" kola su pre svega dobro organizovani sistemi sklapanja, sa sjajnim menad¾erima proizvodnje, logistikom itd.
A èak i za dizajn anga¾uju "spoljne" struènjake, eventualno je razvoj u matiènoj kompaniji...
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

UFF


MIGE

da,da...gledao sto puta...odlican driver  [thumb_up]

pit