Glavni meni

cvt menjac

Započeo stefgi, 17 Decembar, 2010, 13:54

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

stefgi

Nesto sam pricao sa drugarom oko cvt menjaca pa me interesuje da li menjacu smeta da stoji u D na semaforu sa kocnicom ili treba izbaciti u N?

Lazic


stefgi

Neki malo strucniji odgovor odnosno obrazlozenje? Poenta je u tome sto je tetki na Hondi Jazz na 38k km pocelo da se cuje neko krkljanje prilikom kretanja, cim predjes 10 15 kmh - sve se cuje normalno.

Lazic

Honda Jazz, nema pretvarac obrtnog momenta, tj ono sto kod automatskih menjaca, glumi kvacilo, nego robotizovano kvacilo koje hoce da radi takve stvari... Sasvim slucajno znam za Jazz... Inace, mislim da je to prva generacija sa cvt menjacem, brzo su se vratili na torque converter, kao mnogo elegantnije resenje, jer se koristi vec 70-ak godina... U oba slucaja, ne smeta kad stojis na kocnici u D... Tacnije, ako imas pretvarac O.M., ne smeta uopste, a ako imas robotsko kvacilo, nista vise nego kad stojis u prvoj na semaforu, sa stisnutim kvacilom...

zodiac

Nijednom automatiku ne smeta da stoji u drajvu sa stisnutom kocnicom, pritisak ulja na leru je isuvise mali da bi mogao da napravi stetu. Krkljanje se cuje zato sto je tetka vozila sa nedovoljno ulja u menjacu, ili je stradala prva brzina. Mada je i jedno, i drugo vrlo neobicno na vec 38.000km, a taj auto je jos uvek u garantnom roku bar po kilometrazi, pa pravac Delta, nema druge. Ako nije u garanciji, evo ti telefon odlicnog majstora za automatike: Mihalj, 063 513 235, Temerin.
Prijatelj je zao drug

Lazic

Naravno, ne treba turirati motor u D sa kocnicom, tada pritisak ulja ozbiljno poraste, a auto stoji...

zodiac

Stvarno ne znam koji bi kreten uradio tako nesto, i zbog cega?
Prijatelj je zao drug

Lazic

I, bre, kao da nisi video u bar 50 americkih filmova, kako ih cimaju na semaforu, kad hoce da se trkaju, drzi kocnicu i turira masinu... Govoreci o kretenima, probao ja nekad davno da vidim sta ce da se desi, njie doduse bio nesto bas jak motor, nije hteo preko 2.5k obrtaja i kad pustis kocnicu, ostro startuje... Sta zna klinac sta je torque converter i posto je... Da je bio jaci motor, verovatno bi procurelo nesto... Mada, gledao sam kako su sa VW Tuaregom, povukli B-747, pa mu nije nista crklo na licu mesta...

zodiac

Pravo da ti kazem, nisam primetio, takva mi idiotarija u zivotu ne bi pala na pamet. Ima automatskih menjaca koji ne trpe turiranje ni dok su u P polozaju, kao na primer ZF 3HP22, pa se desavalo da majstor radi motor, i taman kad sve usteluje i sredi, auto ni da mrdne. Pa ustanovi da je vrisnuo menjac 'iz cista mira, na kanalu, mame mi' ;D
Prijatelj je zao drug

Lazic

 [thumb_up] Tak`i su ti nasi majstori... Vidis, nisam znao to za turiranje... Cek jel moze kad je u N...? Mislim turirao sam dosta automatika u mestu, nikad ne crce nista na svu srecu... [uuups]

zodiac

3HP22 je imao gresku, banalnu, ali je mogla da kosta menjaca. Postupak za slobodno turiranje je sledeci: ugasen auto najmanje 30 minuta, upalis, prosaltas sve polozaje od P do 1 i nazad, ugasis, sacekas 30 sekundi, upalis opet motor i mozes da turiras koliko hoces. Mislim da se na ovaj nacin oslobadja viska ulja iz konvertera, vec kod 4HP22 je to reseno konstrukcijski, i mozes da turiras do jutra sve dok si u P ili N polozaju. Uostalom, bez brige, ovaj menjac je bio u opticaju do '83, ugradjivao se uglavnom na 4cyl i mini-6cyl modele BMW-a, nema toga vise u opticaju odavno ;)
Prijatelj je zao drug

Lazic

Svaki dan naucim nesto novo, znaci ako naletim na bembaru pre 83-e, automatik, ne turirati bez gore opisane procedure... [cheers]

zodiac

Ja bih voleo da naletim na dobar e21, ali nema ;)
Prijatelj je zao drug

stefgi

E sto volim ove motomanijake sve znaju a cak i znaju da ti kazu zbog cega znaju. Fala ljudi.
Ne postoji kod honde jazz prva brzina...tacnije ne postoje brzine...postoje samo odnosi kaisa i shodno tome motor sljaka u tom optimalnom polozaju. Ne znam da li kod cvt prenosa ima nekih lamelica malih ili sta ti ja znam pa da je neka crkla ili malo olabavila. Nije sigurno bez ulja vozila jer bi pistalo a ona sve to kontrolise a pritom vozi ko penzos (u krajnjem slucaju i jeste).
Istekla je garancija jer je 2005 god a kao sto vidite i jako malo presao. Odvezen je u servis pa cu videti sta je bilo. Inace auto me je odusevio i pokusacu da ga otkupim kad dodje vreme. Tako se lako vozi i jako je udoban i prostran. Odlican.

pozz

zodiac

Izvini, ja se prebacio na automatike, ovo kod Honde je variomat, u to nema sumnje. Nesto slicno kao variomat kod DAF 66 i nekih starih Volvoa 34x serije, ali spakovan u menjacku kutiju, prenos preko metalne trake, apsolutno superioran u odnosu na automatike i po performansama, i po trajnosti. Poenta je bila u tome da ti Mihalj moze pomoci u oba slucaja, on radi i variomate i automatike. Vrlo je lako moguce da je popustilo nesto od hidraulike, sto se cesto desava i kod konvencionalnih automatika. A Jazz je jedan odlican auto, otkupljuj.
Prijatelj je zao drug

Lazic

Ali ima taj trip, posle neke kilometraze, da kad se ubaci D, zakrlja, kao da nisi stisnuo kvacilo do kraja i trzne pri polasku, kao da si naglo pustio kvacilo, jer prvi primerci, tipa godinu dve, nisu imali pretvarac obrtnog momenta, nego glupo robotizovano kvacilo...  [cheers] Inace, odlican autic...