Glavni meni

Statistika uzroka najcescih saobracajnih nesreca motociklista

Započeo jerej, 06 Decembar, 2010, 00:45

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

jerej

    Popularno nazvan „Hurtov izve¹taj“ je u stvari studija punog naziva „Motorcycle Accident Cause Factors and Identification of Countermeasures” ili prevedeno na na Srpski “Uzroci saobraæajnih nesreæa u kojima su uèestvovali motoristi i identifikacija protivmera”. Studija je izdana 1981. godine i tada je amerièkoj javnosti podigla nivo svesti o uzrocima saobraæajnih nesreæa u kojima su uèestvovali i vozaèi motocikala ciljajuæi jednu konkretnu stvar – nedosatak dobre obuke novih i starih vozaèa. Ovo su najzanimljivije taèke Dr.Hurtovog izve¹taja.

Izvjestaj gospodina Hurta


1.   75% saobraæajnih nesreæa u kojima uèestvuju i motocikli ukljuèuje i drugo vozilo, uglavnom putnièki automobil.
2.   25% ostalih nesreæa je svodi na koliziju motocikla sa nekim fiksnim objektom ili dijelom infrastrukture puta.
3.   Tek 3% saobraæajnih nesreæa u kojima uèestvuju motociklisti su uzrok kvara motocikla, i u taj procenat najvi¹e ulaze gumi defekti odnosno pucanje gume u vo¾nji.
4.   U saobraæajnim nesreæama sa jednim uèesnikom, gre¹ka motocikliste je priisutna u 67% kao odluèujuæi factor sa tipiènom gre¹kom prejakog koèenja ili lo¹e procene brzine u krivinama i time izletanjima iz putanje.
5.   Lo¹ put je uzrok 2% nesreæa, a ¾ivotinje na putu imaju 1% udela u nesreæama.
6.   U 67% nesreæa sa vi¹e uèesnika, motociklisti je oduzeto pravo prvenstva.
7.   Problem prepoznavanja motoriste na putu je veoma kritièan faktor. Nesreæa je ocigledna jer vozaci ne primete motociklistu ili ga primete prekasno da bi mogli da spreèe nesreæu.
8.   Namerno izazivanje saobraæajne nesreæe da bi se oborio motociklista je izuzetno retka, ali ne najèe¹æi sluèaj kada motociklista dr¾i levu stranu i biva oboren od strane vozaèa koji ne vidi motociklistu i naglo skreæe ulevo.
10.   Raskrsnice su mesto gde se najèe¹æe de¹avaju nesreæe, vozaèi (ukljuèujuæi i motoriste) èesto jedni drugima oduzimaju pravo prvenstva i ne po¹tuju saobraæajnu signalizaciju.
11.    Vremenske prilike ne utièu na 98% saobraæajnih nesreæa u kojima uèestvuju motociklisti.
12.   Najvi¹e saobraæanih nesreæa u koima uèestvuju motociklisti se de¹ava na kratkim relacijama, do prodavnice, drugara, djevojke i vrlo èesto su blizu lokacije odakle se kreæe.
13.   U 50% sluèajeva saobraæajnih nesreæa motociklista je „nevidljiv“ za uèesnike u saobraæaju zbog nekog objekta ili vozila koje ga „krije“.
14.   Svesnost da je motociklista u saobraæaju je veoma bitan faktor u prevenciji nesreæa. Na taj faktor se utièe stalno ukljuèenim svijetlima danju u gradu ili jo¹ bolje fluoriscentnim prslucima noæu.
15.   U 62% saobraæajnih nesreæa nakon kolizije je do¹lo do prolivanja goriva iz motocikla.
16.   Proseèna brzina pri kolizijama je 50kmh, a samo u 1 sluèaju od 1000 brzina je 150kmh. (Ovo je diskutabilno jer je 2010 umnogome razlièita od 1981 po broju vozila koja mogu da idu br¾e od statistike)
17.   Tipièna saobraæajna nesreæa u kojoj je uèestvovao motociklista se desila u 45 stepeni vidnog polja motocikliste bez detalja u perifernom vidu.
18.   Prepoznavanje motocikliste je najva¾nija stvar za izbegavanje frontalnih udara na motor i vozaèa.
20.   Kritiène godine su od 16 do 24 i te godine su najprisutnije u statistikama saobraæajnih nezgoda gde su uèestvovali motociklisti. Motociklisti od 30 do 50 godina nisu krizna grupa. 96% motociklista u nesreæama su mu¹karci.
25.   Veæina motociklista uèesnika saobraæajnih nesreæa ima manje od 3 godine iskustva u vo¾nji i vozi motor koji su kupili pre manje d 5 mjeseci. Kros motori su maltene neprisutni u statistikama saobraæajnih nesreæa.
26.   Gubitak pa¾nje kod vozaèa motocikla je presudni faktor u saobraæajnim nesreæama.
27.   Skoro pola sabraæajnih nesreæa sa fatalnim ishodom kao faktor ima alkohol kod nekog od uèesnika nesreæe.
28.   Motociklisti pokazuju velike probleme u izbjegavanju objekata prilikom nesreæa, countersteering se ne koristi a najèe¹æe se de¹avaju prejaka koèenja ili zano¹enja.
29.   Tipièna saobraæajna nesreæa ostavlja 2 sekunde motociklisti da reaguje i izbegne nesreæu.
30.   Retko se de¹avaju nesreæe gde je kriv motociklista koji vozi saputnika.
31.   Èuvajte se vozaèa koji imaju preko 65 godina.
33.   Boja motora nije presudni faktor kod saobraæajnih nesreæa jer je glavna povr¹ina koja ima uticaj frontalni deo gde se nalazi najmanje boje.
34.   Motori sa velikim vizirima i dodatnim osvetljenjem su manje prisutni u saobraæajnim nesreæama, ovo povezujemo sa iskusnijim vozaèima koji prilagoðavaju vozila svojim potrebama.
35.   Modifikacije motora u trkaèke varijante su prisutnije u saobraæajnim nesreæama od ostalih motora.
36.   U 98% saobraæajnih nesreæa gdje uèestvuje, motociklista je povrijeðen. U 45% sluèajeva, povrede ne spadaju u „lake“.
38.   Veæina povreda je na rukama i nogama, posebno zglobovima.
39.   Kre¹ barovi ne smanjuju rizik od povreda.
40.   Upotreba èizama, jakni i rukavica smanjuje rizik od lak¹ih povreda.
41.   U 13% nesreæa vozaèu stradaju muda ili prepone.
42.   Te¾ina povrede raste brzinom kretanja, velièinom motocikla i kolièinom popijenog alkohola.
43.   U 73% vozaè motocikla nije imao za¹titu oèiju te se uticaj vjetra i smanjena vidljivost smatra odluèujuæim faktorom u tim situacijama.
44.   Smatra se da oko 50% motociklista nosi kacigu ali dve treæine nesreæa se de¹ava motociklistima bez nje.
45.   Kacigu najèe¹æe ne nose neiskusni, neobuèeni, mladi vozaèi  ili vozaèi na kratkim relacijama i po toplom vremenu.
46.   Najveæi broj smrtnih povreda se de¹ava na grudima i glavi.
47.   Upotreba za¹titne kacige je bitan faktor u smanjivajnu povreda glave.
48.   Ne postoji faktor ogranièenog vidnog polja, zvuka ili gubitka pa¾nje zbog no¹enja za¹titne kacige.
49.   Oni koji nose kacige imaju ni¾i nivo povreda od drugih uèesnika u nesreæama.
50.   Full Face kacige znaèajno smanjuju povrede lica.
51.   Ne postoji sumnja da æe kaciga povrediti vrat prilikom nesreæe, a u onim sluèajevima kada je do¹lo do povrede vrata kaciga je bila odluèujuæi faktor pre¾ivljavanja motocikliste.
52.   66% motociklista u saobraæajnim nesreæama ne nosi kacigu, 53% odgovara da nije mislilo da im se nesreæa mo¾e desiti a 23% ka¾e da im je kaciga neudobna ili im je neprijatno da je nose.

Mislite o tome.

serbduck

Baba Kurana pojede metar drva ... i ne trazi vode!

vudu

  [clapp]

Iz liènog iskustva mogu da potvrdim dobar deo ovog istra¾ivanja,a da nemah kacigu sada bih ovo pisao iz "veènih lovi¹ta"  [thumb_up]
VALJEVSKA  PODVALA

Gašpar


Ivan1979

Mislimo mislimo  [thumb_up]    bar ja mislim svaki put kad okrenem kljuc . A i da ne mislim dovoljana mi je ona jeza sto mi se svaki put spusti niz kicmu  [cheers]

Dzambo

Odlicna stvar. Ja cu izdvojiti ono sto je po meni, pored kacige i opreme, najbitnija stvar.

28.   Motociklisti pokazuju velike probleme u izbjegavanju objekata prilikom nesreæa, countersteering se ne koristi a najèe¹æe se de¹avaju prejaka koèenja ili zano¹enja.

mali_zmaj

jin-jang

WOLVERINE



       Sto rece mali zmaj ,,, sve je tacno ali meni zapade ovo za oko,,,,

26.   Gubitak pa¾nje kod vozaèa motocikla je presudni faktor u saobraæajnim nesreæama.

Jbg,, cinjenica je da je nasa kultura u saobracaju jako losa i da je paznja presudan faktor kod ucesnika na dva tocka,,  moras paziti i na sebe i na druge ugesnike,,  to mi izgleda kao vojna vezba sa bojevom municijom,,,  stalno nekakve eskivaze i cimanja,,

dzimika

trebalo bi pojuriti po netu jer pretpostavljam da ima negde i novijih studija, ali verujem da je i dalje 90% ove studije slicno, tj da su brojke ostale priblizno iste

Lazic

Citat: WOLVERINE poslato 11 Decembar, 2010, 00:48
26.   Gubitak pa¾nje kod vozaèa motocikla je presudni faktor u saobraæajnim nesreæama.
Jbg, cinjenica je da je nasa kultura u saobracaju jako losa i da je paznja presudan faktor kod ucesnika na dva tocka, moras paziti i na sebe i na druge ugesnike, to mi izgleda kao vojna vezba sa bojevom municijom...  stalno nekakve eskivaze i cimanja,,


Meni je najveci problem u voznji sto sam previse opusten, nekada davno mi je instruktor na drugom casu rekao, da kada sednem za volan, kao da sam popio apaurin... :D U kolima to i nije toliki problem, al` na motoru je dovoljan trenutak nepaznje i odeeee...

A svaki dan kad se malo vise vozim motorom po gradu, osecam se kao da sam na vezbi sa bojevom municijom...

UFF

Citat: Lazic poslato 11 Decembar, 2010, 15:38
Meni je najveci problem u voznji sto sam previse opusten, nekada davno mi je instruktor na drugom casu rekao, da kada sednem za volan, kao da sam popio apaurin... :D U kolima to i nije toliki problem, al` na motoru je dovoljan trenutak nepaznje i odeeee...

Sve dok ti zena/cimerka/devoja to isto ne kaze dok nju "vozis" OK si  ;)

Lazic


BANE BROTHERHOOD

PAIN IS TEMPORARY GLORY IS FOREVER!!!

MIGE


Panta Zemunac

Ne, samo to ne...pa to mu cimerka stalno i govori, zato je i poèeo da vozi (mtrvake)!! [rofl]

Lazic


Plazma Keks

Sve je apsolutno tacno... Joj kad vidim one u sorcevima, papucama, bez majice i kacige, najezim se skroz... Ako nosis sorc, bar nosi i stitnike, a ne da posle nosis ogromne oziljke. jednom nisam nosio kacigu, ali na biciklu i moglo je da se zavrsi fatalno, zato nikad necu sesti na motor bez kacige...

Lazic


Dzigi Boy

Citat: jerej poslato 06 Decembar, 2010, 00:45
   
41.   U 13% nesreæa vozaèu stradaju muda ili prepone.




Iz iskustva kazem da je ovo najgore.......:((((((((((((((((((((((

Lazic