Glavni meni

Intervju : ®eljko Stanièiæ # 69

Započeo Radanovic, 29 Februar, 2012, 02:58

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Radanovic



Pro¹le godine si osvojio titulu prvaka Srbije u najjaèoj klasi 1000 SS . Kakav je osjeæaj osvojiti titulu ?
Svi mi vozimo da bi pobedili i osvojili titulu. Upravo taj osecaj mi je i motivacija da vozim dalje i poku¹am da svake naredne sezone pru¾im vi¹e. Ipak oseæaj prve titule je neponovljiv. Ova je bila druga za redom u 1000 SS. Od kada sam ja u trkama, veæ nekih 20 godina ne pamtim da je neko 3 puta za redom uzeo titulu u najjaèoj klasi u na¹em nacionalnom ¹ampionatu, tako da pored moguænosti osvajanja zlatne kacige eto jos jednog motiva za ovu sezonu...


Pro¹le godine si trebao voziti BMW za ekipu Rica Penzkofera na trkama izdr¾ljivosti , Endurance . Kod upoznavanja sa BMW-om na Magny Cours-u si imao pad .
Taj glupi pad, uvek ga tako nazovem jer sam zbog njega propustio priliku da nastupim na trci za jednu svetsku ekipu... Pao sam prilikom prvog izlaska na stazu, u treæem krugu, ¹ta mogu da ka¾em nego da je moja gre¹ka, u glavi mi je samo bilo da cu im pokazati kako se vozi i eto, pokazao sam... Zbog bolova u ruci i zglobu noge nisam mogao nastupiti na kvalifikacijama i trci i nakon toga prièa je bila gotova.

Da se vratimo domacem prvenstvu . Na prvoj trci u Vr¹cu si osvojio trece mjesto.
Bio sam jako razoèaran tom trkom. Veæ od treninga su poèeli problemi, jo¹ od pomenutog Magny Cours-a sam vukao bolove da bi na kvalifikacijama ponovo imao pad i jos pogor¹ao postojeæe povrede. Nakon trke,posle osvajanja treæe pozicije, hteo sam da ulo¾im prigovor i na MIlovanoviæev i na Petroviæev motor jer su me na pravcu obilazili sa velikom razlikom, bilo je i malih varnica izmeðu nas ali nakon svega, kada su se strasti i adrenalin malo smirili shvatio sam da je gre¹ka ustvari bila moja jer sam stavio jako kratak prenos i time izgubio na brzini. Odmah na dolasku na sledeæu trku sam se izvinuo Petroviæu na mojim ne sportskim postupcima.



Zatim je do¹lo Kraljevo gdje si pobjedu odnio posle borbe sa Milo¹em Milovanovicem
Ta trka mi je povratila samopouzdanje izgubljeno na poèetku sezone. Kraljevo mi dobro le¾i i tamo sam najvi¹e puta pobedio. Na ¾alost na treningu Petroviæ strahovitim padom zavr¹ava svoj nastup u sezoni 2011. Isto se de¹ava i sa Kuletom Peri¹iæem i sa jos nekim momcima u drugim klasama, tako da smo svi trku doèekali da tako kazem sa prstom na èelu. Naravno kako se upalilo zeleno svetlo prsta vise nema, samo staza, Milovanoviæ i ja. Ne bih da potcenjujem ostale vozaèe ali Kraljevo je specifièna staza, treba je voziti puno puta da bi bio brz .Upravo je to bio sluèaj samnom i Milo¹em dok su ostali imali jedva jednu-dve trke na toj stazi. Tako da veæ u prvom krugu smo se daleko izdvojili. Poèetak je obeæavao, Milovanoviæ je vodio, ja u toèku sve do èetvrtog kruga kada na jednom koèenju da ne bih udario u njega ispravljam motocikl i izleæem u travu, vracam se sa 6 sekundi zaostatka i pomisljam u sebi da je to kraj, ni¹ta se neæe promeniti, ali 3 kruga nakon moje gre¹ke Milo¹ pravi istu gre¹ku na istom mestu, malo manje vremena gubi i ja mu prilazim na 2 sekunde. To je to, dao sam sve od sebe i 3 kruga pre kraja preuzeo vodstvo i trijumfovao.


Na red su do¹li Zalu¾ani gdje si rutinski do¹ao do pobjede . Jesi li mislio da je posle ove trke titula u tvojim rukama ?
Imao sam ba¹ veliku tremu pre Zalu¾ana ali je malo popustila kada sam cuo da Milovanoviæ neæe voziti, a Petroviæ ne moze. Tada sam se i prikljuèio vasem forumu da vidim sta se to sve radi kod vas. Organizator trke, moj dobar prijatelj Dra¾enko Tintor mi je puno prièao o stazi. Znao sam za Bojana Majkiæa i Miroslava Milojeviæa Mirona da su brzi tu, takoðe poznajem dobro i Joviæa ali on vec neko vreme nije trenirao pa na trci nije imao prikljuèak. Bilo mi je jako drago kada sam na startnoj listi video ®elju Vuliæa, pa to je jedan od mojih prvih uzora, jos od kada sam ja poèinjao
devedesetih godina . ®eljo je uvek bio faca, sada vidim da je znanje i tako da kaz¾m ludost preneo na sinove koji su ba¹ brzi na stazi. Da se vratim trci, i¹ao sam na to da je najbitnije da je zavrsim i odmaknem bodovima od konkurencije iz Srbije. Zahvaljujuci Bojanu Majkiæu, koji je moj stari drug, dobro sam upoznao stazu i u¹ao u sekundu sa vodeæima. Nakon starta video sam da sam sam, Bojan i Miron su odustali zbog problema sa motociklom,a pored mene su ostali ®eljko Pavloviæ i Neboj¹a Dujakoviæ koji pravi gre¹ku u drugom krugu i pada, a Pavloviæ se dobro nosio, stvarno je veliki borac i ¹teta ¹to je kasno poèeo da se bavi moto sportom. Na kraju trke bio sam presreæan i znao sam da je 90 % posla za novu titulu odraðeno.


Nakon pauze od mjesec dana , na red je do¹la Batajnica . Imao si pad na treningu ¹to te nije omelo da dode¹ do pobjede
Da opet pad ali na sreæu bez posledica. Najozbiljnija konkurencija je bio kolega iz Slovenije, izuzetno brz vozac na BMW-u Janez Prosenik. Prvih 7 krugova imali smo ozbiljnu borbu i on tada pravi gre¹ku tako da sam trku mirno priveo trku kraju i igrom sluèaja veæ obezbedio titulu.


Na sledeæoj trci , takoðe na Batajnici vozile su se 2 trke . Jedna za prvenstvo Srbije , a druga za Istoènoevropski ¹ampionat . Na prvoj si pobjedio , a na drugoj pao
Dugo sam èekao i puno se pripremao za tu trku, a razlog je bio dolazak mog starog prijatelja i velikog rivala Martin Choya koji je veæ tada osvojio ¹ampionat Alpe Adria na kojem je na veæini staza postavio rekorde u super-stock klasi. Da ne du¾im, prvu trku sam shavtio kao zagrevanje sa starim gumama, a tu mi se pridruzio i Goran Stojanoviæ Mrsi, izuzetno talentovan vozaè sa Zlatibora. Dobro smo zagrejali publiku nekih 6 krugova kada je on zbog problema sa motorom odustao od borbe,a ja veæ daleko ispred ostalih mirno zavr¹io trku. E sada sledi glavno, moja dugo oèekivana trka sa Martinom. Vec na startu gubim jednu poziciju od drugog vozaèa iz Bugarske Kalin Kuleva i brzo ga obilazim ali u sledeæoj krivini opet idem malo ¹ire i prvi krug prolazim kroz cilj sa sekundom zaostatka za Martinom. Sledeci drugi krug Martin vozi svoj nabr¾i krug na trci, a ja ga pratim na potpuno istoj razdaljini od jedne sekunde. To mi daje nadu da mi neæe pobeæi, a veæ na poæetku treæeg kruga Martin pravi gr¹ku u prvoj krivini, proklizava mu motor i ja mu dolazim do zadnjeg toèka. Taj trenutak nikada neæu zaboraviti, pomislio sam to je to, sada nema gde, ispratiæu ga do kraja trke jer je nabrze vec dao i na kraju poku¹ati da ga obiðem, ali vec u
sledeæoj krivini naleæem na hupser i prednji toèak mi proklizava i eto me na asfaltu. sve mi se sru¹ilo... Dodu¹e poku¹ao sam da nastavim trku iza Martina sa krugom zaostatka ali koncentracija je veæ bila popustila, a i ruèica mi se iskrivila prilikom pada tako da sam nakon trke bio jako poti¹ten. Malo me je povratilo kada sam video da je moj najbr¾i krug sporiji od Martinovog najbr¾eg samo 0,08 sekundi , znaèi 8 stotih delova sekunde, a to nikom ove godine nije po¹lo za rukom na nijednoj trci na kojoj je Martin vozio ove sezone.

Koliko si padova imao tokom svoje karijere i koji su bili najte¾i ?
Nisam nikada brojao ali mislim da sam imao oko 30. Ne seæam se ni koji je ba¹ bio najte¾i ali nisam imao nikada neke te¾e povrede



Kako vidi¹ stanje moto sporta u Srbiji i da li mo¾emo ocekivati napredak ?
Jako lo¹e ali nismo jedini, svuda je kriza evo pogledajmo Bugarsku,Hrvatsku, Sloveniju, Tursku, nigde nema puno takmièara, mi smo jos i dobri, a kako stvari stoje 2012. nas oèekuje ba¹ jak ¹ampionat . Klasa hepening ima ba¹ dosta vozaèa i biæe ih i u ubuduæe ali klasa 125 pomalo brine. Jako malo vozaèa. Za ovu godinu najavljano je uvoðenje klase skutera pa mo¾da ta klasa dovede nove mlade vozaèe.

Pored vec pomenutih staza , na kojim stazama si jo¹ vozio pro¹le sezone ?
Prosle sezone nisam puno vozio, kao recimo 2009. i 2010. Pored domaæih staza i veæ pomenutog Magny Cours-a, bio sam jos samo u Turskoj, stvarno sve pohvale za Istmbul Park, vrhunska staza i u Serresu.

Koja ti je najdra¾a ?
Moja najdra¾a staza je Kraljevo, nekako se tamo najbolje oseæam svih ovih godina, mada sam poslednje sezone mnogo zavoleo Zalu¾ane.

Kako ocjenjuje¹ stazu u Zalu¾anima ?
Zalu¾ane sam vozio 2000. godine ali samo treninge, ne¹to sam imao problem sa motorom i nisam nastupio na trci. Pro¹le godine kada sam èuo da ce biti trka nisam bio ba¹ presreæan, ali rekao sam sebi kako je drugima, tako i meni. Nakon trke javno sam izjavio da iako sam pobedio nisam odu¹evljan stazom i nisam da se vi¹e vozi u ¹ampionatu. Ali sve se menja od septemra kada na nagovor moga kolege i dobrog druga Stevana Puriæa , inace ¹ampiona u klasi 1000 Hepening,dolazim na pripreme pred Batajnicu. Bli¾e upoznajem sve momke oko staze, Milo¹a Vucelju, bracu Rudiæ, Rapu, Regodiæa, Babiæa i da ne nabrajam sada sve i ostajem odu¹evljen celom atmosferom na pripremama. Tako da i ove sezone planiram veæ u aprilu da doðem u Zalu¾ane na prve kilometre ove sezone.

©ta bi trebalo uraditi na toj stazi , da bi se na njog mogao voziti recimo Istocnoevropski ¹ampionat ?
Nisam bas kompetentam da odgovorim na ovo pitanje ali moje misljenje je da Zalu¾anima samo fali dobar asfalt na pojedinim mestima i najbitnije izletne zone, ima par opasnih mesta na stazi...

Motociklizam je veoma skup sport . Kako izlazi¹ na kraj sa finansijama ?
Ne znam ni sam. Tehnièki sport, mnogo toga zavisi od opreme na motociklu, a sve je mnogo skupo. Imam sponzora za osnovne stvari ali sve je to na nekoj prijateljskoj osnovi. Ne smem ni da pomislim kako je momcima koji tek poèinju i nemaju sponzore.

Imaju li sponzori sluha za motociklizam ?
Motociklizam je jako slabo medijski ispracen na na¹im prostorima, samim tim vecim firmama i nije neki interes da se reklamiraju ukoliko nisu to firme iz ove bran¹e, sve se svodi opet ponavljam na neku prijateljku pomoæ i ulaganje ljudi koji su zaljubljenici u ovaj sport, a kojih je na ¾alost malo.

Sa koliko godina si poceo da vozi¹ motore ?
Motore sa 10, a trke sa 14. Ni sam ne znam da li treba da se kajem zbog svega ovoga, puna soba pehara, preko 100, ukupno 5 titula ¹ampiona, zvanièno 4, ali kada pogledam ni¹ta od svega toga. Da sam svu ovu energiju usmerio na neki drugi sport ili posao mo¾da bih ne¹to i stekao u ¾ivotu...



Koja je prva trka koju si vozio ?
Prva trka je bila u mom rodnom gradu , Aranðelovcu , 26.jula 1992.

Koja od brojnih trka tokom tvoje karijere ti je posebno ostala u sjecanju ?
Bilo je puno trka,a verovali ili ne , seæam se skoro svih. Ne bih sada da izdvajam ali svih ovih godina bilo je jako puno zanimljivih duela sa Petroviæem, Milovanoviæem, ranije sa Malecom, Golingerom...

Ko ti je vozacki uzor ?
Prvo je bio Biaggi, nekako se bas u to vreme pojavio kada sam ja poceo, onda vec od njegove prve trke u 125cc 1996. god Rossi naravno. Sada nemam ni jednog uzora ali izuzetno po¹tujem sve vodeæe vozaèe iz GP-a, pre svih Stonera i Spiesa, a iz WSBK Carlosa Checu i Biaggia.



Planovi za ovu sezonu ?
Nova Honda CBR1000RR 2012. sti¾e poèetkom marta. Novosti su da nisam vi¹e u Breziku, kako su mi rekli u finansiskoj su krizi i nisu u moguænosti da plate dobre vozaèe. Da su ispali fer prema meni i pozvali me da se lepo dogovorimo mozda bih i ostao sa njima jer sam sa Bo¾om Mihailoviæem imao i imam izuzetno dobar odnos ali ovako su za neku siæu doveli druge vozaèe tako da je moj prijatelj iz detinjstva inaæe i nekada¹nji sampion u 600cc Nikola Buljiæ re¹io da zbog mene ponovo aktivira svoj stari klub "NB Racing" tako da æu ove sezone braniti boje ovoga kluba. Uvoznik Honda motocikala za Srbiju "Delta automoto" je kao i pro¹le sezone i ove stala uz mene i finansiraæe jedan deo pomenutog motocikla dok æe drugi deo platiti moj novi klub. Uz mene ostaje i moj dobar prijatelj Kole, inaèe vlasnik firme
"Guevara" koja se bavi uvozom proizvoda renomiranih svetskih proizvoðaèa iz oblasti motociklizma: Pirelli, Ipone, HJC, DID, Carbone Loraine, Arai... A najva¾nije uz mene je i dalje moja ekipa koja me prati veæ du¾i niz godina... Moj brat Doca, zatim mehanièari Zvonko Peri¹iæ i Danijel Markoviæ, drugovi Milo¹ Manojloviæ, Stevan Puriæ, Rade Smiljkoviæ i Zoran Miloseviæ.
Nastupiæemo na svim trkama za nacionalni ¹ampionat sigurno dok su sve druge trke pod znakom pitanja zbog finansija.U svakom sluèaju mozete me oèekivati u Zalu¾anima veæ poèetkom aprila. Motociklizam je sport za koji su vam potrebne 3 stvari, pre svega talenat, zatim dobar motor i d¾aba sve to ako nemate sreæe. Nadam se da æu je imati i ove godine!!





http://www.zeljko-stanicic.com/

http://www.facebook.com/zex.stanicic





interview by Zvjezdan Radanoviæ

Kengur

 [clapp]

Ko je imao prilike da upozna Zeljka, zna kakva je to ljudina i pozitivac!

Zelim mu svu srecu ove godine!

Brrka

A ja da mu pohvalim oklope na ovoj Hondi :)