Glavni meni

Legende moto sporta

Započeo Gašpar, 12 Novembar, 2011, 23:50

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Gašpar

Na Zmiyin predlog, otvaram temu o svim motociklistima koji su poginuli na trkama i time usli u legendu. Takodje, spomenucemo i sve zive legende ovog sporta.



Samo u MotoGP klasi ih imamo 25 pogninulih vozaca, a evo i teksta u kome su spomenuti svi.

S obzirom da trke u presti¾noj discipline traju od 1949. godine, ispada da svake dve i po godine neko pogine. SImonèeli je postao i osmi Italijan koji je tragièno zavr¹io na stazi, ginulo se i na VN Jugoslavije

U prvoj sezoni stradao je Britanac Ben Drinkwater, dok je poku¹avao zaobiæi takmièara ispred sebe (prvak iz te sezone, Graham, na istoj je stazi poginuo èetiri godine kasnije). Jedna od najtu¾nijih godina u istoriji talijanskog motociklizma i sporta je 1951, u kojoj su poginula tri njihova predstavnika - Dario Ambrosini na kvalifikacijama u francuskom Albiju, a Ulster je bio jkoban za Santea Ðeminianija (kvalifikacije) i Ðanija Leonija (trka).

Austrijanac Rupert Holaus poginuo je na treninzima u Monci (1954.), Italijan Roberto Colombo (1957.) u Spa Frankor¹ampsu, a Bob Braun na Velikoj nagradi Zapadne Nemaèke (1960.).

U iduæih devet godina u Moto GP-u nije bilo smrtnih sluèajeva, ali izmeðu 1969. i 1989. èak 14 motociklista je ginulo na stazi. Zapoèelo je s Britancem Billom Ivijem na Sa¹enringu, a nastavilo se sa Santjagom Hererom i Robinom Fitonom (obojica 1970.), pa Anðelom Bergamontijem i Gunterom Bartu¹om (1971.).

Monza 1973. pamti dve nesreæe (Renco Pasolini i Jarno Sarinen), a za vreme Velike nagarade Jugoslavije, vo¾ene u Opatiji 1974., poginuo je Britanac Bili Nelson. VN Jugoslavije odnela je jo¹ dva ¾ivota - u Opatiji 1977. Ulrih Graf i na Grobniku 1981. Mi¹el Ru¾er.

U meðuvremenu stradali su Otelo Buskerini (Mugelo, 1976.) i Patrick Pons (Silverstone, 1980.), a posle tragedije na Grobniku usledile su i one na Le Manu (Mi¹el Fruski, 1983.) i Hokenhajmu (Ivan Palacese, 1989.).

Dok u 90-im godinama nije bilo nesreæa, Simonèelijeva je veæ treæa u poslednjih osam godina. Uz Italijana, ¾ivote su izgubila dvojica Japanaca

Daijiro Kato poginuo je na domaæem terenu, u Suzuki. Svetski prvak u klasi 250cc iz 2001. brzinom od 200km/h zabio se u zid 2003., zadobiv¹i povrede glave, vrata i prsnog ko¹a, kojima je podlegao nakon ¹to je proveo dve nedelje u komi.

©oja Tomizava nije imao ni 20 godina kad je u Misanu, na Velikoj nagradi San Marina, pao u jednom brzoj desnoj krivini, a na njega su naleteli Skot Reding i Aleks de Anðelis. Prevezen je u bolnicu, ali uskoro je podlegao povredama.

Izvor: LINK

Gašpar

#1
Ko je bio Marco Simoncelli?


Marko Simonceli (Marco Simoncelli) rodjen je 20. januara 1987. godine u gradu Catolica u Italiji. Kao devetogodisnjak postaje sampion italijanskog Minimoto sampionata, a tu je titulu osvajao jos 5 puta (1996-2000).
Godine 2002. Marco postaje sampion evropskog prvenstva u klasi do 125ccm, a iste godine vozi i sest trka u okviru MotoGP sampionata. Naredne, 2003. godine Marco vozi svoju prvu celu sezonu u MotoGP sampionatu za Matteoni Racing tim. Rauch Bravo tim preuzeo ga je 2004. godine i sa njima osvaja svoju prvu pobedu u kisnom Jerezu, ali sezonu zavrsava tek na 11. mestu. 2005. godina bila je nesto povoljnija za njega, pa je uz jednu pobedu(ponovo na kisnom Jerezu) i pet podiuma, sezonu zavrsio na petoj poziciji.


2006. godine Marco vozi klasu 250 na povratnickoj Gileri i sezonu zavrsava na tek desetoj poziciji. Svoju prvu pobedu ostvaruje tek 2008. godine na domacem terenu - Mugello. Za ovu pobedu mnogi su trazili kaznu za Simoncellia jer je na ovoj trci zatvorio Barberu, zbog cega je Barbera i pao
.


Na trci u Katalunji, Marco je nastavio svoj pobednicki niz obisavsi Alvara Bautistu u poslednjem krugu, pet krivina pre kraja trke.


Trecu pobedu u ovoj sezoni ostvario je 13. jula 2008. u Sachsenringu ispred Bautiste i Bareber. Svoju cetvrtu pobedu ostvario je 5. oktobra 2008. godine u Australiji u tesnoj borbi sa Bautistom. 19. oktobra 2008. osvaja trece mesto u Maleziji, na stazi Sepang i osvaja svoju prvu sampionsku titulu.


Tokom 2009. godine, vozio je trku u Imoli u okvriu WSBK sampionata na Apriliji. U prvoj trci je pao, dok je u drugoj osvojio trece mesto.


25.juna 2009. godine popularni Super Sic potvrdio je da ce naredne, 2010. godine voziti u kraljevskoj klasi u okviru San Carlo Gresini Honda Racing tima.
Nakon veoma loseg starta sezone, kada je u okviru testova u Sepangu doziveo dva pada, gde je u drugom padu doslo do loma kacige, Super Sic je svoju prvu trku zavrsio na 11. mestu. Posle toga, stvari su krenule malo bolje, pa je Marco od 18. trka koliko se te godine vozilo u sampionatu, 16 zavrsio u bodovima. Sezonu je zavrsio na osmom mestu sa 125 poena. Najbolji plasman u ovoj godini mu je bio cetvrto mesto u Portugalu, a svega 0.06 sekundi ga je delilo od Dovizioso-a i prvog podijuma.


U sezoni 2011 Simoncelli je postao iznenadjenje sezone. Na prvoj trci u Kataru osvaja petu poziciju. U kisnom Jerezu Super Sic dozivljava pad dok je bio na vodecoj poziciji. U Estorilu je imao drugo startno vreme, ali je ponovo doziveo pad i to u prvom krugu. U Le Manu, u Francuskoj, Simoncelli se sudara sa Dani Pedrosom u borbi za drugo mesto. Pedros dozivljava prelom kljucne kosti i udaljavanje sa staze sa nekoliko trka. Simoncelli dobija "prodji kroz" kaznu, ali na kraju ipak zavrsava kao peti. Odbio je krivicu za ovaj sudar, tvrdeci da je kocio u granicama normale. Pre trke u Katalunji, uprava trke ga je posavetovala da razmisli o svom stilu voznje. Simoncelli je osvojio prvu pol poziciju, ispred Casey Stonera, ali nakon loseg starta, trku zavrsava na tek sestoj poziciji. Svoj prvi podijum Marco Simoncelli osvaja na Velikoj nagradi Ceske Republike u Brnu. Najveci uspeh u MotoGP klasi SuperSic je ostvario na Velikoj nagradi Australije, kada je stigao do druge pozicije u trci.
23. oktobra 2011. godine, tri godine nakon osvajanja sampionske titule u klasi 250 ccm, Marco Simoncelli je ponovo bio na stazi Sepang u Maleziji. Tokom drugog kruga, kada je bio na cetvrtoj poziciji, Marko proklizava, ali pokusava da se vrati na stazu. To mu polazi za rukom, ali se vraca na idealnu trkacku putanju gde u punoj brzini na njega nailaze Colin Edwards i Valentino Rossi. Edwards zavrsava u pesku pored staze sa dislociranim ramenom, a Super Sic ostaje da lezi na stazi bez kacige koja mu je u trenutku sudara spala.


Trka je momentalno prekinuta, a Marco je prevezen u bolnicu koja se nalazi u okviru staze. Uz sav trud lekara, Marco Simoncelli je 16:56 po lokalnom vremenu podlegao povredama. Doktor Michele Macchiagodena na konferenciji za novinare je izjavio kako je Marco preminuo od povreda zadobijenih na vratu, a u nekoliko navrata mu je cak i srce stajalo.


Poznato je da je Marco Simoncelli, popularni Super Sic bio miljenik publike, a po mom skromnom misljenju, ali i misljenju vecine, jedini dostojan Rossijev naslednik. Osim sto je bio veliki saljivdzija, Marco je bio i veoma brz vozac kome je nedostajalo iskustva kako bi njegov uspeh postajao kontinualniji. Najbolji opis nastale situacije dao je Valentino Rossi, koji je skrhkan bolom, iznjavio samo jednu recenicu - "MotoGP nece biti isti nakon odlaska Marca Simoncellia".


Autor: Igor Ga¹pareviæ

LINK

WOLVERINE


 Promeni naslov u LEGENDE moto sporta... Taako ce pomenuti i pokojnike i one koji su zivi.......  SVI SU ONI VELIKI.....

Gašpar

#3
 MotoGP: Tomizawa san-zvezda koja je kratko sijala!  http://www.automototrke.net/amt/images/stories/thumbs/L2hvbWUvbWlsYW41L3B1YmxpY19odG1sL2F1dG9tb3RvdHJrZS9hbXQvaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvTW90b0dQLzEtU2hveWEtVG9taXphd2EtTW90bzItU2FuLU1hcmluby1HUC5qcGc=.jpg


Japan, zemlja izlazeæeg sunca, kamikaza, zemlja atraktivnih vozaèa.

2009-te godine svi neutralni ljubitelji motociklizma su u¾ivali i istovremeno navijali za Aoyamu u borbi protiv nadmoænih Aprilija u poslednjoj sezoni prototipova od èetvrt litra. On je tu bitku dobio i tako postao heroj, dok je istovremeno 250-ice ispratio u istoriju. Poèetkom 2010-te kao njihova zamena rodila se nova srednja kategorija, a sasvim neoèekivano, sa njom je roðena i nova zvezda, Shoya Tomizawa! Deèko iz Èibe je za veæinu do¹ao niodakle i pobedio na prvoj trci! Njegova zvezda je zasijala vatrenim sjajem, da su mnogi, ukljuèujuæi i mene, pomislili da je konaèno do¹ao naslednik legendarnog Daijira Katoh-a, ali na¾alost umesto da ga nasledi, on mu se pridru¾io...





 http://www.automototrke.net/amt/images/stories/thumbs/L2hvbWUvbWlsYW41L3B1YmxpY19odG1sL2F1dG9tb3RvdHJrZS9hbXQvaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvTW90b0dQLzItU2hveWEtVG9taXphd2ExLmpwZw==.jpg



A kako je sve poèelo?

Kao trogodi¹njak u malom gradu Asahi u okrugu Èiba, gde je i  roðen desetog decembra 1990-te, poèeo je da vozi deèije motore, i da otkriva èari brzine, ljubav koja æe vremenom postajati samo jaèa. Sa godinama su dolazili i veæi motori, a sa poloskom u srednju ¹kolu u rodnoj Èibi, gde mu je glavni predmet bio Engleski, postaje redovni uèesnik sve japanskog prvenstva u klasi popularnih zujalica (125cc), klasi koja ima veliku tradiciju u Japanu. Na kraju 2006-te osvaja drugo mesto u tom ¹amionatu i titulu rukija godine. Naredne godine vozi paralelno u klasama 125cc i 250cc, u prvoj zavr¹ava sezonu jedan stepenik ni¾e, na treæoj poziciji, dok se u jaèoj kategorji morao zadovoljiti osmim mestom. 2008-me se u potpunosti koncentir¹e na klasu od 250cc i na kraju osvaja vice¹ampionsku titulu. Istovremeno je 2006-te i 2007-me uèestvoao i u trkama svetskog prvenstva na Japanskoj rundi ¹ampionata sa posebnom pozivnizom organizatora u klasi 125cc, a 2008-me po istom receptu nastupa i u klasi do 250cc. Iako na tim trkama nije zabele¾io znaèajne rezultate (2008-me osvojio prve bodove u okviru svetskog prvenstva zavr¹iv¹i kao 14-ti u tom jedinom nastupu), njegove vo¾nje u domaæem ¹ampionatu bile su dovoljne da zapadne za oko timu CIPMOTO-GP250 i vozeæi prvu punu sezonu u svetskom prvenstvu na Hondi na kraju osvaja 17-to mesto u ¹ampionatu sa ukupno 32 boda, i 2 deseta mesta kao najboljim rezultatima. Ipak treba imati na umu da je to poslednja sezona 250-ica i da je Honda praktièno veæ obustavila razvoj svojih motora, za razliku od Aprilije.




   http://www.automototrke.net/amt/images/stories/thumbs/L2hvbWUvbWlsYW41L3B1YmxpY19odG1sL2F1dG9tb3RvdHJrZS9hbXQvaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvTW90b0dQLzUtU2hveWFfVE9NSVpBV0EwMV8yX29yaWdpbmFsLmpwZw==.jpg



A onda dolazi 2010-ta! Nova klasa, mnogo svetskih ¹ampiona, mnogo povrtanika iz najjaèe klase, diplomci iz prethodne sezone 125cc-ca, dosta poznatih lica iz 250cc koju je ova klasa zamenila, nekoliko prido¹ilca iz sveta superbajka i superspotra, sve u svemu jako ¹areno i brojno dru¹tvo. U kvalifikacijama se na¹ao èak 41 vozaè, a kolonu je predvodio osvajanjem pol pozicije prvi favorit pred poèetak ¹ampionata, a ispostaviæe se i prvi ¹ampion, Toni Elias, ali èast da se upi¹e kao prvi pobednik u istoriji klase pripala je na¹em junaku, ©oji Tomizavi!



  http://www.automototrke.net/amt/images/stories/thumbs/L2hvbWUvbWlsYW41L3B1YmxpY19odG1sL2F1dG9tb3RvdHJrZS9hbXQvaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvTW90b0dQLzMtc2hveWFfdG9taXphd2Eta2F0YXItcG9iZWRhLmpwZw==.jpg

  http://www.automototrke.net/amt/images/stories/thumbs/L2hvbWUvbWlsYW41L3B1YmxpY19odG1sL2F1dG9tb3RvdHJrZS9hbXQvaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvTW90b0dQLzQtc2hveWFfdG9taXphd2Eta2F0YXItcG9iZWRhLTEuanBn.jpg




I dok su se svi pitali odakle je do¹ao ovaj mali, on je veæ na sledeæoj trci u Herezu pokazao da ta pobeda nije sluèajnost i da je tu da ostane osvojv¹i svoju prvu pol poziciju i drugo mesto u trci, èime je i dalje zadr¾ao vodstvo u generalnom plamanu. Njegov agresivni stil vo¾nje imao je i negativne posledice, padove u 4 od narednih 8 trka, a poslednji u Misanu je bio i fatalan. Nakon ¹to je izgubio kontrolu nad motocikolom prilikom izlaska iz jedne krivine na njega je naleteo Alex de Angelis i tu je bio kraj…




  http://www.automototrke.net/amt/images/stories/thumbs/L2hvbWUvbWlsYW41L3B1YmxpY19odG1sL2F1dG9tb3RvdHJrZS9hbXQvaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvTW90b0dQLzYtU0hPWkEtVE9NSVpBV0EtVklERU8uanBn.jpg

  http://www.automototrke.net/amt/images/stories/thumbs/L2hvbWUvbWlsYW41L3B1YmxpY19odG1sL2F1dG9tb3RvdHJrZS9hbXQvaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvTW90b0dQLzctc2hveWFfdG9taXphd2EtdWRlcy5qcGc=.jpg

  http://www.automototrke.net/amt/images/stories/thumbs/L2hvbWUvbWlsYW41L3B1YmxpY19odG1sL2F1dG9tb3RvdHJrZS9hbXQvaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvTW90b0dQLzgtc2hveWFfdG9taXphd2EtdWRlcy0xLmpwZw==.jpg




Za svega 10 trka, koliko se nalazio pod svetlima reflektora, pru¾io nam je mnogo uzbuðenja, obila¾enja, pobedu, 2 pol pozicije (drugu ostvario u Brnu) i sve je izgledalo kao da je novi ¹ampion stupio na scenu, ali na¾alsos nije tako bilo suðeno…
Oni koji su ga poznavali u padoku ka¾u da je bio jedan od najveselijih momamaka, uvek sa osmehom na licu, nikad nije propu¹tao priliku da se pozdravi sa svima èak i u prolazu, ali istovremeno je bio i jako profesionalan kada je vo¾nja u pitanju, totalno posveæen, jednostavno deèko sa harizmom, ili zrak sunca kako su ga pojedini èlanovi padoka zvali. Ipak, 5 septmbra 2010 on je zauvek oti¹ao ne napuniv¹i 20 godina, a nama ostaje seæanje na uzbudljive momente koje nam je broj 48 doneo u svom kratkom boravku na treæem kamenu od Sunca
. Veèna ti slava!





                                               http://www.automototrke.net/amt/images/stories/thumbs/L2hvbWUvbWlsYW41L3B1YmxpY19odG1sL2F1dG9tb3RvdHJrZS9hbXQvaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvTW90b0dQLzktc2hveWFfdG9taXphd2EtYm94XzEtb3JpZ2luYWwuanBn.jpg


                                                     RIP Shoya Tomizawa 5th September 2010

 Napisao Mile ®ivaniæ    èetvrtak, 01. septembar 2011.


                                                                                                                                                   Preuzeto sa LINK.

Gašpar

Citat: WOLVERINE poslato 12 Novembar, 2011, 23:54

 Promeni naslov u LEGENDE moto sporta... Taako ce pomenuti i pokojnike i one koji su zivi.......  SVI SU ONI VELIKI.....

Promenjeno

Gašpar

#5
Japanski supertalentovani motociklista Daijiro Kato poginuo je 20. aprila 2003. godine na MotoGP trci u Suzuki...


Kato je bio jedan od najtalentovanijih vozaèa svoje generacije, motociklista za kojim æe Japan jo¹ dugo ¾aliti. Aktivno se trkao od 1996. godine, no tek se 2000. godine kao 24-godi¹njak pojavio na vrhunskoj sceni, i to u velikom stilu. U svojoj prvoj sezoni u klasi 250cc ostvario je èetiri pobede i tako svima pokazao da se mo¾e ravnopravno nadmetati s najboljima.
Godine 2001. Daijiro je svima dokazao da je najbolji u klasi 250cc i s lakoæom je do¹ao do svetske titule. Vozeæi Hondu ostvario je èak 11 pobeda i postavio rekord po broju osvojenih bodova u jednoj sezoni ove klase (322).
Kato je 2002. godine pre¹ao u MotoGP klasu, gde je u prvoj sezoni vozio za Fortuna Gresini Hondu. Na slaba¹nom motoru vozio je fantastièno, bio èak i drugi u Jerezu te jednom startovao s pole pozicije. Progla¹en je 'novajlijom godine'.
Japanski vozaè sledeæe je sezone nagraðen od Honde. Pre¹ao je u Telefonica Moviestar Hondu, moænu ekipu koja se jedina mogla nositi s Rossijevom Yamahom. Njegov timski kolega Sete Gibernau na tom je motoru pravio èuda i ostvario èitav niz pobeda.





Na¾alost, Daijiro Kato nije imao priliku iskoristiti puni potencijal svog novog motora. Veæ na prvoj trci sezone u japanskoj Suzuki zaleteo se pri brzini oko 200km/h u zid. Dve je nedelje bio u komi pre nego ¹to je progla¹en mrtvim, s nepunih 27 godina.
Na treæoj trci sezone u Jerezu Sete Gibernau pobedio je i na podijumu pokazivao prema nebu posveæujuæi pobedu preminulom timskom kolegi.
Nakon Katove smrti MotoGP trke vi¹e nikad nisu odr¾ane na Suzuki.




Izvor: LINK

zmiya

Ima li negde neki dobar snimak njegovog fatalnog udesa?

Gašpar


WOLVERINE

Citat: zmiya poslato 13 Novembar, 2011, 00:09
Ima li negde neki dobar snimak njegovog fatalnog udesa?

Ne........  prekopao sam net......  samo ovako nesto.......

Daijiro Kato's fatal crash: various angles

MIGE


WOLVERINE



  Treba dodati i pilote iz WSBK, SBK, AMA SBK, TT ISLE OF MAN...

Gašpar

Norifumi Norik Abe 1975-2007


Moto scena je izgubila jo¹ jednog velikana, u saobraæajnoj nesreæi u gradu Kavasaki u Japanu poginuo je Norik Abe. Po policijskom izve¹taju poginuo je naletev¹i svojim skuterom na kamion koji je vr¹io nepropisno polukru¾no skretanje...
U svet motociklistièkog sporta je u¹ao sa 11 godina trkajuæi se u japanskom moto kros ¹ampionatu, na brzinske trke je pre¹ao sa 15 godina gde je pokazao veliki talenat. 1992. godine je u japanskom ¹ampionatu u klasi do 125ccm bio drugoplasirani da bi veæ sledeæe godine osvojio titulu. U motoGP padok je u¹ao kao vozaè po pozivu za veliku nagradu Japana kada je ¹okirao sve boriv¹i se za pobedu ali je sa staze izleteo samo tri krivine pred kraj. To je bilo dovoljno da ga Keni Roberts anga¾uje u sezoni 1995. kao fabrièkog vozaèa Jamaha tima. Nakon promene pravila i uvoðenja èetvorotaktih ma¹ina u MotoGP ¹ampionat Abe ne uspeva da se privikne tako da 2003. godine napu¹ta tim i postaje test vozaè Jamahe. Poku¹ao je da se vrati 2004. ali neuspe¹no, 2005. prelazi u Superbajk ¹ampionat gde veoma uspe¹no vozi za tim Jamaha Franucuska ali 2006. ga sreæa opet napu¹ta i ne uspeva da ostvari ni jedan podijum. 2007. se vraæa u domovinu da uèestvuje u svejapanskom superbajk ¹ampionatu.




Izvor: LINK

AndreyRR

Isle of Man TT: It has killed 200 people. But still they come. Maybe that's why they come

Gašpar

#13
Imam par molbi za sve.

Dajte predloge za sve legende za koje mislite da zasluzuju da se nadju u ovoj temi.
Molim vas, NE postavljajte tekstove na engleskom jeziku. Gledajte da to budu opsirniji novniski clanci kao ovi koje sam ja do sada postavljao.
Takodje dajem sebi za pravo da izmenim vase postove, kako bi svi izgledali vizuelno isti.
Legenda je mnogo i uz vasu pomoc, svi ce biti pomenuti. Redom, prvo MotoGP legende, pa WSBK i WSS, zatim TT Island, legende domaceg sampionata i mnogi drugi.

Nadam se da me razumete.

dzoni tattoo

     Mogu Vam samo reci da je kompletna EICMA 2011 bila u znaku Marka,imao je nebrojeno slika,cak i panele sa velikim slikama,svoj memorijalni stand,svi moto magazini su ga imali na naslovnim stranama i puno teksta unutra,Rifle je u svojim izlozima imao njegove kolekcije,na Hondinom standu 58 je prvi motor...respect ! imate slike kod mene na facebook-u : dzoni koji tetovira .

robbief

Michael "Mick" Doohan, 5puta za redom sampion GP-a. Nadam se da neko ima neki dobar clanak o njemu.
smooth

zmiya

Bilo bi dobro da se odvoje oni koji su nastradali od ovih drugih legendi...Kad mo¾emo da imamo onoliko op¹tih tema,
za¹to da ovo ¹to se tièe motociklizma da sabijamo  u jednu temu.