Ćao, Anonimni posetioče
Moto Manijaci  |  Motori  |  Motori  |  KTM (Urednici: zmiya, Bishke)  |  Tema: KTM 990 Supermoto
Stranice: 1 [2]
Štampaj
Autor Tema: KTM 990 Supermoto  (Pročitano 4311 puta)
0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
abarth
Pozer
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
Aprilia Falco fighter, Ducati Pantah cafe, Aprilia Tuareg Scrambler in progress, Husaberg FE450e
Lokacija: NS
Poruke: 504
Kvalitet: +114 (22%)
Zahvalnice: 6

Odgovor #20 - 09 Decembar, 2010, 00:44 Ocena: 0
Ignoriši

Pa ti si počeo da smaraš sa Dorsodurom i sa tim kako je KTM uvek bolji  prebicu te
 
Rece vlasnik dorsodura   rofl
UFF
***********
Administrator
Mega Moto Manijak
**********

Van mreže Van mreže
 Motor:
Honda CB600F Hornet '03
Yamaha FZ6 Fazer '04
Suzuki DL650V-Strom '05
Honda CBR600F4i '06
Yamaha MT-03 '07
KTM 690SM '08
Yamaha YZF-R1 '08
Honda CB1000RA '09
Honda CRF250L '13

Lokacija: Belgrade
Poruke: 42108
Kvalitet: +11380 (27%)
Zahvalnice: 1002

Odgovor #21 - 09 Decembar, 2010, 00:48 Ocena: 0

Pa druze tvoj prvi komentar je kako se ktm mnogo teze vozi
Aj da se ne pravim pametan ali ako si sam rekao da je velika razlika u kubikazi i snazi kako to da je samo 3kg tezi?
abarth
Pozer
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
Aprilia Falco fighter, Ducati Pantah cafe, Aprilia Tuareg Scrambler in progress, Husaberg FE450e
Lokacija: NS
Poruke: 504
Kvalitet: +114 (22%)
Zahvalnice: 6

Odgovor #22 - 09 Decembar, 2010, 01:00 Ocena: 0
Ignoriši

 hello prvo sam rekao da je prevelik motor...  Možda je on 3kg teži ali kad se vozi kao da ima 33kg više. Jbg probaj pa ćeš videti...
WOLVERINE
Vikend bajker
*****

Van mreže Van mreže
Poruke: 3004
Kvalitet: +492 (16%)
Zahvalnice: 32

Odgovor #23 - 09 Decembar, 2010, 01:20 Ocena: 0
Ignoriši

Dokazaklo  se sa KTM LC8 ne možemo fino ponašati, na njemu nas očekuju situacije od kojih nam se ledi krv u venema, ako podlegnemo sugestiji SMR-a. U ovoj priči u prednosti su ljudi bez zdravog razuma.

Sve ovo mora teći ovim putem, ovo je ovako normalno. To je jedan KTM, i kao svaki KTM ili SMR motocikl predviđen je za trke, ili je bio upravo takav pa makar to bilo i u samo jednoj od faza njegove proizvodnje i usavršavanja. KTM-a, pogonjenog svojim velikim V2 agregatom, kojeg nikada nisu u Mattighofen-u iz prave proizveli za upotrebu u trkama, ali se zato sa LC8 blokom nekada proizvodio za te svrhe, davno, još kada je iznad Dakar-a sunce zračilo svojom jakom narandžastom bojom prilikom svakog svitanja i smiraja. Od kraja 2002. godine je prethodnik 999 kubnog agregata Dakar relijima pogonio monarhijske Adventure, a sve LC8-ce najdivljiji pustinjski dromedari od ovog pretka potiču.

Njegova forma je i interesantna i neobična i lepa i funkcionalna. Jedinstvena...

Prilično se razlikuje od prve generacije 942-kubnih modela, koja su imala ugrađen karburator od sadašnjih 999-kubnih sa injektorima, jer su na njima tokom usavršavanja zamenili sve moguće delove koje su mogli, počevši od kompletnog menjača.

Ono što je nama bitno, je to da u bloku, bez obzira na granice Euro3 i dB, još uvek gori vatra, još uvek hoće da se silno kreće i vuče kako i priliči jednom trkačkom motociklu. Ovakve mašine su nestrpljivije od jedne prosečne mašine sa prosečnim blokom, kao da njegovi delovi iznutra i nemaju trenja. Ovaj agregat je jako lagan, ima svega 45-50 kilograma u zavisnosti od toga sa čime je napunjen. Na koji način se može konstruisati lagan agregat? Naravno, sa lakom radilicom, tu leži tajna superiornosti LC8-agregata, njegova relativno laka radilica ga cini tako agresivnim.

Njegov izgled poboljšavaju linije na felnama i njegov natpis 990.

Ne možemo reći da je ovako masivnom motociklu gnjavaža 114 konjskih snaga nešto previše,na protiv nedostaje jos 10-ak ks ali je zato podatak 97 Nm-a. Ne smemo dozvoliti, da nas ponovo slažu podaci, naime u motociklizmu se ne radi o suvim tehničkim podacima, nego o osećajima koje imamo prilikom vožnje na njima, a u tome su V2-ke odlične.

Poenta, zbog čega postoje supermoto stvorenja: ogromni Brembo diskovi, zahvaljuju se na pitanju, jako se dobro osećaju.

Prilikom rukovanja kočnicama takođe moramo biti oprezni, još uvek tapkamo na osetljivom terenu, a ni ovde nam nije potrebno ništa veće od jednog kaži-prsta ili srednjeg prsta. Na SMR-u je svaka komanda toliko precizna, da nam se čini kao da ga je sastavila jedna profesionalna ekipa za trke i to samo za naše potrebe. Ovo nam se toliko dopada kod KTM-ova, a nekima upravo ovo smeta, jer ne znaju šta im je činiti sa ovoliko preciznim instrumentima.

Unikatna KTM instrument tablu. Na izgled je lepa, ali je i dobar pokazivač svih potrebnih podataka. Jedino je na njoj izostao pokazivač nivoa goriva, jer je kako i ukupno 15 litara, tako i rezerva od 3,5 litara goriva je malo, kada uzmemo u obzir potrebe Keihin ubrizgivača pri žešćim tempom.

Da bi dugo opstala ova profinjenost, treba obratiti pažnu na KTM-a. Na kraju svake sezone je preporučljivo pročitati onu listu obaveznog servisa, koju možemo pronaći u priručniku motora. Ako se pridržavamo preporučenih saveta, nećemo imati nikakve probleme sa bilo kojim motociklom, a sve savete stručnjaka možemo naći u tim priručnicima, počev od čišćenja kočionog sistema pa do zamene maziva i tečnosti, i tome slične sezonske zadatke. Jedna Yamaha ili jedan Suzuki i bez ovih sezonskih servisa nam mogu godinama pružati rad istog kvaliteta, dok bi kod KTM-a više primetili razliku zbog zanemarivanja preporučenih saveta, i to iz razloga što mu je izvanredan kočioni sistem sofisticiraniji, sportskiji nego kod prosečnog Suzukija ili prosečne Honde.

Umesto jeftinijih ne-R SM-a Brembo i kovanih Marchesini-a su postavljene petokrake livene felne

KTM poseduje jedan trik, odnosno kako se održavaju blokovi LC8: nekoliko trenutaka nakon startovanja agregata, sve dok se pritisak ulja ne normalizuje, agregat radi znatno neravnomernije. To su trenuci, kada ne trebamo dirati ručicu gasa, i na taj način sa time nećemo imati nikakvih problema.

Instinktivno smo osećali, da je KTM oduvek bio motocikl određenog sloja ljudi. Motor onih ljudi, koji obožavaju sirovu snagu. Fabrički KTM 990 SMR bi mogao biti pomalo brutalniji, zbog čega bi bio i opasniji po život samim tim i zabavniji, ali je usavršen zbog onih „levorukih“ koje je potrebno zaštititi od sebe samih, u prva tri prenosa brzine ubrizgivač ne ubrizgava dovoljno goriva, nezavisno od toga što smo to naredili jakom komandom gasa.

Zbog svoje eksplozivnosti, u drugom stepenu prenosa brzine bi se trebao na svaku jaku komandu gasa popeti na zadnji točak, u agregatu je ovo i prisutno, ali je prenos snage toliko kontrolisan, da polako pristiže do 180-nog zadnjeg pneumatika, što je, naravno, u svakodnevnom životu jako korisno i uvek će nam dobro doći, sem u nameri dizanja motocikla na zadnji točak. Na ovakvom motociklu se ne ide u gradsku vožnju (na ovu reč se SMR nakostrešio od gađenja) umesto toga SMR – u više prija vožnja na trkačkim stazama.

U gradskoj vožnji se iznenađujuće dobro upravlja njime, jer je ipak njegova supermoto veličina poveća, iako je za V2 supermoto odličan. Jedan Ducati Hypermotorad je od njega niži, pogotovo njegova prednjica i osetno je uži kod kolena, ali je sve ovo cena LC8-nog vodenog hlađenja i za dve i po litre većeg rezervoara nego kod Hyper-a, što je na ovaj način za četiri litre manji od bez-R-a 990 Supermoto iz Bumforda, čija je zapremina 19 litara. Zahvaljujući tome je njegova zaštita od vetra bolja, nego motoru iz Italije. Moramo se pomiriti sa time: ako se krećemo prevelikom brzinom, vetar će svakako užasno duvati na svakom od njih, počev od Aprilie Dorsodura sve do Yamaha XT660X-a. Iznad 150 km-h njegov balans je ionako poljuljan, ali je ipak stabilniji nego već pomenut Hypermotord.

Na njemu ima dovoljno prostora za komešanje, sedište mu je prilično tvrdo samo da se zna ipak je ready to race motor u pitanju. Oklop rezervoara i prednja maska, po mom mišljenju, su mogli biti i manji, ali je na ovaj način dobijena mnogo veća zaštita od vetra.

Za SMR-a je krivudav put, serpentin prava igraonica, šteta što ih kod nas nema u većem broju i što nisu boljeg kvaliteta, jer se inače njegovo trkačko WP ogibljenje koristi za peglanje brlja, u čemu su odlični. Njegov agregat voli da na otvorenom prostoru ispušta svoju melodiju, svirati svoju skalu gore-dole svojim dubokim, promuklim tonom, pritom bez reči, jer poznaje samo jedan pasus, što otprilike glasi ovako: „dodaj gas idiote, dodaj ga već jednom! “. Interesantno je to, da pojedincima upravo ovo odgovara, upravo ovo obožavaju, dok drugi zbog ovih reči nikada neće KTM SMR-a kupiti za sebe.

Pravi WP, istinski karbon, prаvi dizаjn. Pojedini detalji Kiskа-dizajna se čine kao da se sastoje od linija koje su se slučajno srele. Ali to čak i rаdi!

Nema svako potrebu za njim, jer se ovaj motor mora voziti a ne gurikati. Osoba, koja ga kupuje radi laganog vozikanja, ta nije normalna, jer je za takve svrhe bolji SM-T ali je čak i taj hardcore. Ah, da, ta osoba je verovatno i slepa, jer se sa njega već iz daleka može pročitati da on ujeda! Prilikom testa KTM-a moramo pomenuti studio za dizajn Kiska, koji je dizajnirajući R-a obratio pažnju, kako na liniju tako i na boje, da bi nam savršeno dočarale sposobnosti motocikla. Najlepši detalj – što je relativno, i naravno izuzimajući prednje ogibljenje – natpis 990 i njegov okvir, koji se nalazi ispod sedišta, i pored njega smeštenu predivnu toplotnu izolaciju na izduvnom sistemu. Istovremeno, nije vredno SMR-a detaljno pregledavati, jer kod grla upravljača, ili kod žica smeštenih ispod sedišta, a niti kod spojeva kanala za vodu i ulje, jer ćemo u protivnom naći takve detalje, koje su mogli preciznije i lepše izraditi.

Sedište suvozača je previše strmo, ne može podneti težinu, pogotovo u gradu. Čestom promenom brzine se suvozač prebrzo umara.

Svojeglavi menjač smo već spomenuli, i skoro da smo iscrpeli temu svih nedostataka, kada ne bi postojali primerci, koje kupuju osobe, kojima bi više pristajala, recimo jedna Honda. Ovaj motocikl ne zna za laganu vožnju. Cimanje sam uspeo izbeći samo čestim pritiskanjem ručice kvačila prilikom proboja kroz saobraćajnu špicu : ispod trihiljade obrtaja toliko zvekeće motor ispod nas, zahvaljujući laganoj radilici, da kasnije nemamo srca da nateramo prisutni obrtni moment na rad.


Ako ga posmatram kao svakodnevni motocikl, za tu upotrebu je već skoro dovoljno sofisticiran i udoban, mada je previše agresivan i bučan, što nas čini previše upadljivim u saobraćaju. Ako KTM posmatramo kao Ready to Race, jedina mana mu je to, što je u prva tri stepena prenosa brzine premlak zbog elektronsko produženog prenosa snage. Kada bih kupovao KTM 990 Supermoto R-a, tražio bih od njega da bude toliko divlji, koliko god mu je Bog podario, da mi ne naređuje ubrizgavač, koliko brzu reakciju ja od njega zahtevam.


Razliku u ceni između fabričkog supermotora i R-a je nešto više od 600 eura, čine kovani Marchesini točkovi sa Y felnom, strukiran rezervoar za gorivo, trkački Brembo, nešto karbona, i supersjajni lak R-a, a koja je razlika opravdana, a pri tom nam još i ostaju zadnji držači nogu, koji ne nedostaju kao kod SuperDuke R modela.

Tinejdžeri, koji su nedavno položili vozački ispit, maštaju o ovakvom motociklu, i oni koji imaju mladu dušu, koje nije sramota pokazati svoju luckastu prirodu na SMR-u.... svi oni uglavnom sanjaju o ovakvoj mašini.
UFF
***********
Administrator
Mega Moto Manijak
**********

Van mreže Van mreže
 Motor:
Honda CB600F Hornet '03
Yamaha FZ6 Fazer '04
Suzuki DL650V-Strom '05
Honda CBR600F4i '06
Yamaha MT-03 '07
KTM 690SM '08
Yamaha YZF-R1 '08
Honda CB1000RA '09
Honda CRF250L '13

Lokacija: Belgrade
Poruke: 42108
Kvalitet: +11380 (27%)
Zahvalnice: 1002

Odgovor #24 - 09 Decembar, 2010, 02:07 Ocena: 0

U gradskoj vožnji se iznenađujuće dobro upravlja njime, jer je ipak njegova supermoto veličina poveća, iako je za V2 supermoto odličan.

Ma gde si ovo iskopao?
Ti sto su ga ocenjivali garant nemaju pojma kad su napisali da je iako glomazan takodje i  iznenadjujuce upravljiv Grin
WOLVERINE
Vikend bajker
*****

Van mreže Van mreže
Poruke: 3004
Kvalitet: +492 (16%)
Zahvalnice: 32

Odgovor #25 - 09 Decembar, 2010, 02:16 Ocena: 0
Ignoriši


Ma gde si ovo iskopao?
Ti sto su ga ocenjivali garant nemaju pojma kad su napisali da je iako glomazan takodje i  iznenadjujuce upravljiv Grin

 Za one koji znaju da voze i koji su testirali ovaj motor,, takva je konstatacija,,, posto sam ga i ja probao vise puta,,, mogu da se prikljucim toj konstataciji... Veliki obrtni momenat, dovoljno snage, mala masa ,,,, sve predispozicije su na njegovoj strani nevidim zasto bih bio beskoristan za grad? namigujem namigujem namigujem namigujem namigujem
zodiac
Drama Queen
Pozer
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
KTM 640 LC4 Sixdays
Vrhovni Samojeb

Poruke: 902
Kvalitet: +149 (16%)
Zahvalnice: 0

Odgovor #26 - 11 Decembar, 2010, 18:32 Ocena: 0
Ignoriši

Vi kako hocete, ja ovo ne bih vozio. Zna se za kakav tip motocikla ide ta snaga, za sm je to previse. Ovaj motor je poziv na samoubistvo.

Prijatelj je zao drug
UFF
***********
Administrator
Mega Moto Manijak
**********

Van mreže Van mreže
 Motor:
Honda CB600F Hornet '03
Yamaha FZ6 Fazer '04
Suzuki DL650V-Strom '05
Honda CBR600F4i '06
Yamaha MT-03 '07
KTM 690SM '08
Yamaha YZF-R1 '08
Honda CB1000RA '09
Honda CRF250L '13

Lokacija: Belgrade
Poruke: 42108
Kvalitet: +11380 (27%)
Zahvalnice: 1002

Odgovor #27 - 11 Decembar, 2010, 23:32 Ocena: 0

Ovo zadnje si nekad pricao za R-ove
A jednocilindrase tad nisi voleo jer se ritaju namigujem


Previse je samo kad biju Grin
zodiac
Drama Queen
Pozer
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
KTM 640 LC4 Sixdays
Vrhovni Samojeb

Poruke: 902
Kvalitet: +149 (16%)
Zahvalnice: 0

Odgovor #28 - 12 Decembar, 2010, 00:18 Ocena: 0
Ignoriši

Ja i dalje pricam da je to samo za r-ove. Previse je to snage i obrtnog momenta za tako visok i relativno lagan motor. A ritanje je pocelo da mi se svidja.

Prijatelj je zao drug
BANE BROTHERHOOD
BRANG THE LOVE CHOKE
Vikend bajker
*****

Van mreže Van mreže
 Motor:
A STO BI JA VOLEEEEOOOOO DA IMAM MOTOOOOOR!!!
 Facebook: Poseti
LET THERE BE BROTHERHOOD

Lokacija: ZEMUN
Poruke: 3293
Kvalitet: +728 (22%)
Zahvalnice: 38

Odgovor #29 - 12 Decembar, 2010, 00:42 Ocena: 0
Ignoriši

dobra je bre krmacha ova narandzasta  dobra je do bola!!!

PAIN IS TEMPORARY GLORY IS FOREVER!!!
zodiac
Drama Queen
Pozer
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
KTM 640 LC4 Sixdays
Vrhovni Samojeb

Poruke: 902
Kvalitet: +149 (16%)
Zahvalnice: 0

Odgovor #30 - 12 Decembar, 2010, 00:46 Ocena: 0
Ignoriši

Dobra. Nego i uz nju treba da isporucuju neke fensi stake, jebiga.

Prijatelj je zao drug
Stranice: 1 [2]
Štampaj
Moto Manijaci  |  Motori  |  Motori  |  KTM (Urednici: zmiya, Bishke)  |  Tema: KTM 990 Supermoto