Glavni meni

Razlièiti motori za razlièita tr¾i¹ta

Započeo milomir22, 15 Decembar, 2018, 13:30

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

milomir22

           Po¹to sam od svoje 10. godine ¾ivota pasionirani ljubitelj motocikala, imao sam podosta vremena da ma¹tam i sanjarim o tome ¹ta bih vozio da imam pare koje nisam imao. Na na¹im prostorima ponuda motora oèajna, jo¹ u Kragujevcu si na prste mogao izbrojati vlasnike japanskih motora, a malih kubika¾a nije bilo ni za lek. Viðao sam 1 apriliju rs 125, klinac koji ju je vozio je bio upeèatljiv jer nikada nije imao kacigu, veæ je stalno nosio onaj graðevinski ¹lem. Elem, aprilijica mi se dopadala dok se ne upali, previ¹e me je podseæala na frezu i motornu testeru.

          Brat je veæ par godina putovao po Evropi (vozi kamion)-prete¾no zapadnoj, gde je imao prilike da vidi motore od 250 i 400 kubika (mada su i tamo bili retkost) sa, verovali ili ne, 4 cilindra koji su linijski rasporedjeni. Prièao mi je da je zvuk veoma slièan veæim kubika¾ama, da su 4-taktne ma¹ine koje fino idu i veoma se lepo èuju. Internet tada nisam ni imao, ne¹to me je zezao dial-up, ali u ¹koli smo imali neki preistorijski komp sa netom, gde sam na¹ao da japanska 4-ka ima predstavnike u ovom segmentu i da me brat nije lagao. You-tube nije ni postojao, pa se sve zavr¹ilo na slikama, ali danas je drugaèije.

https://www.youtube.com/watch?v=j4mBj68aLMg#

https://www.youtube.com/watch?v=RMLLs4Ibgcs#

https://www.youtube.com/watch?v=KsdZXp-RQBA#



          Sad, ¹ta je poenta, znam da u Japanu imaju neke stroge propise oko kubika¾a i da velike kubika¾e nisu legalne ili ¹ta veæ, pa su zbog toga pravili malolitra¾ne 4-cilindarske agregate, i jasno mi je da se u evropi veæina motociklista ne bi zajebavala sa malom kubika¾om ako je tu 600 ili 1000 cc, ali verujem da su ovi motoriæi imali svoje mesto i na evropskom kontinentu. Mo¾da se ne bi prodali u onim brojkama kao njihova starija braæa, ali za¹to ih uop¹te nisu uvozili i za¹to su ostali egzotika za nabaviti, a tek odr¾avati, kada nije moralo da bude tako?


Sa 18 godina bih voleo da imam ne¹to od ovoga, a i za neiskusne je svakako bolja varijanta od r-a 600, koji je za poèetnika ipak prejak.
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr


milomir22

Nije to taj motor, ninja je 2 cilindra¹, zxr 250 je drugaèija zverka dosta.
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

Glava Dole


Slaninar

Realno, pogotovo sa propisima kakvi su, 400 kubika je majka mara. Ali to ne poveæava pi¹u, pa se slabo prodaje. Pa ih zato ni ne nude.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

El Jefe

По тој теорији нај већи курац имају они који иду пешке или можда грешим?
Друштво за заштиту од животиња

Darko

jok ,obrnuto je ... najvece pise - najvece kubikaze ... dakle , hayabuse  ;)

Hattrick

Citat: El Jefe poslato 15 Decembar, 2018, 15:31
По тој теорији нај већи курац имају они који иду пешке или можда грешим?

Pa opste je poznato da Mandingo i Rocco Siffredi voze obojica Lamborginije, jer im frka zbog malih kita.  [rofl]

Slaninar

Citat: El Jefe poslato 15 Decembar, 2018, 15:31
По тој теорији нај већи курац имају они који иду пешке или можда грешим?

Op¹te je poznata stvar da najveæi kurac ima Boro iz Pobede!

https://www.youtube.com/watch?v=HLEHBgaFS1o#
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

Hattrick

Kakva je ovo gejstina ovde, samo se o kurcima prica.  :)

milomir22

©ta napraviste od teme, nabijem vam ga u dupe.
[thumb_up] [samoubistvo] [panic] [neampojma]

P.S. sad razumem fantoma u temi o golfu  ;D
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

Hattrick


ЯЭВОЛУТИОН

250 i 400 su napravljena samo za pojedina trzista....imao sam prilike da otvaram cbr250rr....klipovi ko od tomosa a ventili ko ciode....na leru 5000 a vrti se 18000...ide kilavo sa mojom tezinom i dere se ko pocepan....imas utisak na 100 da je 200....
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Biker-Boy

Famozne masinice, onomad sam imao RF 400R za Japansko trziste, verzija sa varijabilnim ventilima, fantazija motor, imao 90 i nesto hiljada, radio perfektno,  zao mi sto sam ga prodao.
I feel the need..... the need for speed !!!

Hattrick

GSXR 400, prvi model pa kasniji. 60HP. Zanimljiva mala masina.










milomir22

Citat: ЯЭВОЛУТИОН poslato 15 Decembar, 2018, 22:09
250 i 400 su napravljena samo za pojedina trzista....imao sam prilike da otvaram cbr250rr....klipovi ko od tomosa a ventili ko ciode....na leru 5000 a vrti se 18000...ide kilavo sa mojom tezinom i dere se ko pocepan....imas utisak na 100 da je 200....

Sla¾em se da su 250-ice preslabe, ali za 1. motor bi poslu¾ile sasvim solidno, 400-ke veæ imaju ¹ta da pru¾e, a registracija bi bila sme¹na. Ono ¹to mislim da je problem kod ovih motoriæa su male dimenzije i te¹ko bi se odrasla osoba smestila, mada ovaj rf 400 izgleda identièno 600-ki. Meni bi bilo veoma zanimljivo da probam neki 400 cc 4-cilindra¹.

https://www.youtube.com/watch?v=qnuw9dmdZP4#
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

El Jefe

Бандит 400 гарант има неко у твом крају.
Друштво за заштиту од животиња

stilgar

#17
Steta sto japanci, a i ostali ne prave motore u S,M,L,XL.XXL velicinama. Nije samo kubikaza problematicna po trzistima, ako si visok i krakat nema sanse da mozes da se spakujes i uzivas u R masinama ko covek, nego mora da se zadovoljis sa nekim endurom il turingom. Ko sto oni nizi i sitniji ne mogu da se veru na endurace itd. Imas 190 cm i kupis lepo jednu R1 XXL i vozi se ko covek :)
p.s. cini mi se da su motori do kraja 80ih bili gabaritniji i cvrsci, samim tim i tezi, bar oni koji su radjeni za evropu.

El Jefe

Њима је ако се не варам 600 кубика била нека врста граничне кубикаже. Ко је хтео нешто веће морао је да полаже здравствене тестове, малте не као за астронаута + порез.
Друштво за заштиту од животиња

stilgar

Citat: El Jefe poslato 15 Decembar, 2018, 23:16
Њима је ако се не варам 600 кубика била нека врста граничне кубикаже. Ко је хтео нешто веће морао је да полаже здравствене тестове, малте не као за астронаута + порез.
zato je za njihovo trziste i napravljena gomila lepotana honda cb 400 super sport, suzuki GSX 400F Katana F, kawasaki z400FX, jamaha xj400 seca... sa 4 cilindra, a tek dvocilindrasa kolko je bilo...