Glavni meni

Piaggio liberty 125

Započeo Blaza, 23 Jul, 2018, 18:15

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Glava Dole

Ja predlazem da se prvo skine glava pa posle premeri napon :) Ovako:



I onda naravno stavis pipalice na kleme akumulatora(moguce da su malo oksidirale pa malo zagrebi sa samim pipalicama da te posle ne pobune vrednosti) i reci koliko je u praznom hodu a onda ako ne mozes sam nek ti neko pomogne i zavergla motor dok ti ocitavas isto tako vrednosti(da bi video koliko je opao napon) pa izvesti.

P.S. Lepo deluje unimer, kolko para?



Blaza

#21
Citat: Glava Dole poslato 27 Jul, 2018, 16:11
Ja predlazem da se prvo skine glava pa posle premeri napon :) Ovako:



I onda naravno stavis pipalice na kleme akumulatora(moguce da su malo oksidirale pa malo zagrebi sa samim pipalicama da te posle ne pobune vrednosti) i reci koliko je u praznom hodu a onda ako ne mozes sam nek ti neko pomogne i zavergla motor dok ti ocitavas isto tako vrednosti(da bi video koliko je opao napon) pa izvesti.

P.S. Lepo deluje unimer, kolko para?



A gde stavljam koju zicu, crnu i crvenu? Mislim na akumulatori jel jedna ide na + a druga na - ili?

Unimer je kostao 1100 na kupindu

Glava Dole

Pa na plus i minus, crvena klema je i na motoru isto plus a crna minus, ali to je bitno kod analognog(sa skazaljkom), kod njega ti bukvalno nebitno, pokazace potpuno istu vrednost u decimalu kako god ih okrenes samo sa prefiksom "-" koji zanemaris.

Blaza

#23
Citat: Glava Dole poslato 27 Jul, 2018, 16:55
Pa na plus i minus, crvena klema je i na motoru isto plus a crna minus, ali to je bitno kod analognog(sa skazaljkom), kod njega ti bukvalno nebitno, pokazace potpuno istu vrednost u decimalu kako god ih okrenes samo sa prefiksom "-" koji zanemaris.
Merenje je pokazalo kad je upaljen motor 12.45, a kada sam pokusao da verglam 12.10... mada on i ne vergla posteno po zvuku bih rekao da bendix ne pravi nikakav kontakt sa zupcanikom

El Jefe

Мерење пуњења се врши са потпуно исправним, напуњеним акумулатором. Дакле да ли је твој акумулатор потпуно исправан и потпуно напуњен?
Друштво за заштиту од животиња

Blaza

Citat: El Jefe poslato 27 Jul, 2018, 19:15
Мерење пуњења се врши са потпуно исправним, напуњеним акумулатором. Дакле да ли је твој акумулатор потпуно исправан и потпуно напуњен?
a nisam strucknjak. Mislio sam da ce ovo merenje da mi kaze da li mi je akumulator ispravan  [neampojma]

Glava Dole

Bas tako, njemu uopste motor ne pali, slabo vergla. Na punjenje prelazimo tek kad se sredi paljenje.

Po tim vrednostima je aku manje-vise okej u praznom hodu mada bih ga ja ipak stavio preventivno i na neki punjac malo(100% napunjen je inace oko 12.6-12.7V).
A sto se pada napona tice pri verglanju to je sasvim okej, pa cak i nedovoljan pad, ako je aku u outu ume to da padne i na 6-7V pa zato i ne sumjam bas na njega(posebno jer si rekao da se i sa kablovima isto ponasa). U prevodu mozda i previsok napon tu ostaje pri verglanju s obzirom da se aktivira najveci potrosac na motoru jer se negde javlja neki otpor, ispada kao da alnaser vuce premalo struje.
Da je stator alnasera probio vukao bi vise a slabo okretao(jer i probija tako sto napravi kratak spoj)... po ovome bih ja prvo pretreso sve kontakte, tipujem na to(masa na motoru, kleme akumulatora osmirglati, proveriti oko releja dal je sve cisto i cvrsto, na samom alnaseru)... Pa ako ne upali prespojis i relej direktno(od 4 zica imas dve tanje i dve deblje, ti prespojis dve deblje i tad bi trebalo da zavergla) u slucaju da su mu zasmecovali kontakti pa radi nekako ali ne kako treba(mada obicno il radi il ne radi al ko ce ga znati)...

Sredice se to, samo polako i zivce na ler :D Okej si ti, slusas savete i odma sve isprobavas, pa nekad moramo da ubodemo problem... nisi u fazonu da samo ispitujes do besvesti a ne mrdnes prstom :D Uboscemo ga nezvao se ja Glava Dole ;)
(ovaj... pa i ne zovem se tako [rofl] )

Blaza

Citat: Glava Dole poslato 27 Jul, 2018, 21:09
Bas tako, njemu uopste motor ne pali, slabo vergla. Na punjenje prelazimo tek kad se sredi paljenje.

Po tim vrednostima je aku manje-vise okej u praznom hodu mada bih ga ja ipak stavio preventivno i na neki punjac malo(100% napunjen je inace oko 12.6-12.7V).
A sto se pada napona tice pri verglanju to je sasvim okej, pa cak i nedovoljan pad, ako je aku u outu ume to da padne i na 6-7V pa zato i ne sumjam bas na njega(posebno jer si rekao da se i sa kablovima isto ponasa). U prevodu mozda i previsok napon tu ostaje pri verglanju s obzirom da se aktivira najveci potrosac na motoru jer se negde javlja neki otpor, ispada kao da alnaser vuce premalo struje.
Da je stator alnasera probio vukao bi vise a slabo okretao(jer i probija tako sto napravi kratak spoj)... po ovome bih ja prvo pretreso sve kontakte, tipujem na to(masa na motoru, kleme akumulatora osmirglati, proveriti oko releja dal je sve cisto i cvrsto, na samom alnaseru)... Pa ako ne upali prespojis i relej direktno(od 4 zica imas dve tanje i dve deblje, ti prespojis dve deblje i tad bi trebalo da zavergla) u slucaju da su mu zasmecovali kontakti pa radi nekako ali ne kako treba(mada obicno il radi il ne radi al ko ce ga znati)...

Sredice se to, samo polako i zivce na ler :D Okej si ti, slusas savete i odma sve isprobavas, pa nekad moramo da ubodemo problem... nisi u fazonu da samo ispitujes do besvesti a ne mrdnes prstom :D Uboscemo ga nezvao se ja Glava Dole ;)
(ovaj... pa i ne zovem se tako [rofl] )
A sad cu da odem da precesljam to... Nego masa na motoru sta mu to dodje? Kleme cu osmirglati, relej mislim da znam ga je po recima Revolucije, i jos da probam te zice da prespojim pa javljam rezultate. Ne zivciram se. A zanima me i hocu da naucim :D Zoves se Milos, 96, iz Cacka ako se ne varam. Pratim ovaj forum par godina, ispratio sam tvoj rad na fazeru i fasciniralo me koliko znas za tvoje godine :D P.S ja sam rodom iz Cacka :D

Glava Dole

Isto kao klema na akumulatoru samo sto je usrafljena na sam blok motora. Kod njega je najverovatnije kod samog alnasera, tj jedan zajednicki sraf drzi i masu i alnaser, ne bi bio ni prvi ni poslednji kome je masa zadala glavobolje. Bar je na svim skuterima koje sam radio do sad uvek bilo tako.

Hvala :D Samo eksperimentisanje, i ako sjebes nesto ne brini, na greskama se najbolje uci... provereno :D Tu ko cvika(da nesto ne zezne) moze da se slika :D

Tako je, samo sto nisam rodom iz Cacka nego iz Smedereva, ali u Cacku zbog studija zivim poslednje 3god pa sam najveci deo vremena tamo :D

I ja ti i dalje savetujem da ipak resis i kurblu, zatrebace kad tad ;) Trebalo bi da moze da se nadje vrlo povoljno taj mehanizam, sad vec sigurno ima dosta rashodovanih. i onda te boli uvo i ako rikne aku a nisi pri parama... kix i teraj ;) Kad resis ovo naravno :D

Blaza

Da li mogu relej da ispitam pomocu unimera?

Blaza


i jel ove dve crvene sto si bile na releju treba da spojim da bi alansovao?

Lazic



Sa'æu da ti objasnim... :D


Prièam o tvojim amaterskim potrebama... :D

1. Crvena ¾ica ide skroz desno, crna u COM
2. Na levoj polovini te zanima samo jedna stavka, taèno u sredini, kao mali zvuènik. To je pi¹talica kojom proverava¹ da li su neke ¾ice u kratkom spoju. Ako pi¹ti, jesu.
3. Na desnoj polovini koristo¹ opseg do 20V (<20V), jer ni¹ta oko kola/motora/kompjutera ne radi preko 20V. Time proverava¹ da li ima¹ dovoljan napon gde treba.
4. Malo ni¾e desno ima¹ 3 opsega za naizmeniènu struju, tu æe¹ koristiti samo <750V jer je kuæna instalacija na 220V, a veæina ureðaja radi na 100-250V.

Merenje Ampera, dioda i kondenzatora æe¹ nauèiiti kako ti bude trebalo...

[cheers] [cheers]






edit:
'ladno sam propustio celu stranu...  :o :wtf: [facepalm] [rofl]

Blaza

#32
Citat: Laziæ poslato 28 Jul, 2018, 15:50


Sa'æu da ti objasnim... :D


Prièam o tvojim amaterskim potrebama... :D

1. Crvena ¾ica ide skroz desno, crna u COM
2. Na levoj polovini te zanima samo jedna stavka, taèno u sredini, kao mali zvuènik. To je pi¹talica kojom proverava¹ da li su neke ¾ice u kratkom spoju. Ako pi¹ti, jesu.
3. Na desnoj polovini koristo¹ opseg do 20V (<20V), jer ni¹ta oko kola/motora/kompjutera ne radi preko 20V. Time proverava¹ da li ima¹ dovoljan napon gde treba.
4. Malo ni¾e desno ima¹ 3 opsega za naizmeniènu struju, tu æe¹ koristiti samo <750V jer je kuæna instalacija na 220V, a veæina ureðaja radi na 100-250V.

Merenje Ampera, dioda i kondenzatora æe¹ nauèiiti kako ti bude trebalo...

[cheers] [cheers]






edit:
'ladno sam propustio celu stranu...  :o :wtf: [facepalm] [rofl]
probao se relej da testiram i pokazao mi je kratak spoj. U ponedeljak cu da odem po drugi relej i stavi ga pa javljam sta se desava. Hvala za uputstvo, vrlo korisno :D

Citat: Glava Dole poslato 28 Jul, 2018, 14:35
Isto kao klema na akumulatoru samo sto je usrafljena na sam blok motora. Kod njega je najverovatnije kod samog alnasera, tj jedan zajednicki sraf drzi i masu i alnaser, ne bi bio ni prvi ni poslednji kome je masa zadala glavobolje. Bar je na svim skuterima koje sam radio do sad uvek bilo tako.

Hvala :D Samo eksperimentisanje, i ako sjebes nesto ne brini, na greskama se najbolje uci... provereno :D Tu ko cvika(da nesto ne zezne) moze da se slika :D

Tako je, samo sto nisam rodom iz Cacka nego iz Smedereva, ali u Cacku zbog studija zivim poslednje 3god pa sam najveci deo vremena tamo :D

I ja ti i dalje savetujem da ipak resis i kurblu, zatrebace kad tad ;) Trebalo bi da moze da se nadje vrlo povoljno taj mehanizam, sad vec sigurno ima dosta rashodovanih. i onda te boli uvo i ako rikne aku a nisi pri parama... kix i teraj ;) Kad resis ovo naravno :D
A mislim da sam video na bloku motora mase koje jos uvek nisam dirao. Cekam relej drugi da probam koji cu uzeti u pon pa ako nije onda nastavljam sa potragom. A bilo mi je skroz interesantno da ceprkam danas i naucio sam dosta naravno slusajuci vase savete :D U ponedeljak idem da uzmem relej pa cu se raspitati i za kurblu :D

Glava Dole

Krpio kofer pa nisam bio tu na vreme jbg, valjda nisam zakasnio :D

Citat: Blaza poslato 28 Jul, 2018, 15:35
Da li mogu relej da ispitam pomocu unimera?

Ne mozes, moras na dve tanje da mu dovedes 12V pa onda unimer stavis na pistalicu i onda mora da pisti izmedju dve debele i pokaze oko 0, kao kad na prazno spojis crnu i crvenu direktno(obicno bude neka decimala vise, to nemoj da te buni, u pitanju su nekvalitetne pipalice). Naravno kad je skinut s motora, mada mozes i da otkacis dve debele i tu stavis unimer a ovamo pritisnes kocnicu i start kao kad bi ga palio i tad treba unimer da zapisti(ponavljam, nikako dok su debel zakacene ne stavljaj pistalicu, spalices ga).

Citat: Blaza poslato 28 Jul, 2018, 15:46

i jel ove dve crvene sto si bile na releju treba da spojim da bi alansovao?


Jeste, kad te dve debele prespojis trebalo bi da zavergla. Kolko ja vidim jedna je nagorela a druga skroz ispala iz buksne. Vrlo moguce da bas u tom cucu grmi zec :) Da je kontakt bio dobar ne bi imala razloga da pocrni buksna ;) Dakle otpor u instalaciji kao sto sam i mislio na osnovu simptoma i prethodnog merenja :D Cudo sta ta stvarcica zvana unimer sve ume da konstatuje i isprica samo kad se malo promozga :D


Lazic

Zato mu i rekoh da kupi prokletinju... Odjednom shvati¹ da mo¾e¹ da popravi¹ brdo stvari... Ili bar dijagnostikuje¹... :D

ЯЭВОЛУТИОН

dobro....i sad se vas dvojca drkadzija....ako cizal i glava dole...vratite na moje postove na prvoj strani.....sto se bre pravite pametni....mislim da sam radio bar stotinu libertija.... ponavlja se ista mana na svim....par mana i to je to...
-davac stopke
-automat anlasera
-konektror alternatora i automatskog sauga
-regler
-namotaji
............to je spisak normalnih kvarova.....
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Lazic

Niko to ne spori, al' vidi¹ da smo deèka nagovorili da malo pro¹iri vidike, ni¹ta od navedenog ne mo¾e da proba bez unimera... :D

Glava Dole

Nista novo nisi rekao, a tek ne sto ima uopste veze sa ovim slucajem pa nek si ih uradio i milion. Mi smo ipak uz pomoc unimera ustanovili sta ga konkretno jebe, neki otpor u instalaciji.
Davac stopke otpada, ukljuci logiku... da je on ne bi mogao nikako da zavergla, ne bi uopste davao signal releju. Zbog njega moze samo il da radi il da ne radi a ovde je problem slabo verglanje(dakle glavni relej je aktiviran sto ipak ne znaci da "prenosi dovoljno struje", tj javlja se neki otpor.(to jesi uboo ranije i s tim se slazem, relej je vrlo moguc prolbem, uostalom vidi se na slici iznad da je zica nagorela).
Namotaji i regler mu za paljenje ne trebaju, posebno s obzirom da je spajao i kablovima na auto, a unimerom je ispitao napon u praznom hodu i pri verglanju i utvrdio da vuce premalo struje. Ovo ce proveriti kad ga bude startovao po punjenju.
Kakve veze automatski sauh ima sa verglanjem? To kao prvo, a kao drugo kad je automatski sauh skroz raskacen motor je pod sauhom a kako grejac u njemu zagreva... sta vec ima unutra, neku prosirljivu tecnost igla ispada lagano i zatvara sauh-diznu. Dakle struja do sauha nema veze sa hladnim startom. Ni konektor alterantora takodje ako je akumulator napunjen.
Ja nisam radio konkretno libertyija al u sustini skutera do sad najvise i jesam a sve je to na istu foru tako da sam sto se toga tice prilicno potkovan ;)

Ih bre majstore, ja da te ucim osnovnim stvarima :) :-*
(sace mi jebati sve po spisku... osecam [rofl] )



misa-pei

Država je najveći neprijatelj naroda

Lazic