Glavni meni

Honda VFR 800 PGM-Fi

Započeo kuglica14, 20 Jul, 2018, 22:49

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Glava Dole

Citat: Laziæ poslato 21 Jul, 2018, 21:05
Citat"A cold engine needs a higher fuel to air ratio than a warm engine, this is because it cannot vaporize the fuel as fast as a warm engine.
A carburetor cannot easily adjust for this, most have a choke that can restrict the incoming air to create more vacuum and allow the engine to take in more fuel. Because of this the car cannot perform well until it has warmed up and the choke has been opened back up.
In a Fuel injected car the fuel injectors are just set to add the extra fuel as necessary, this allows the engine to be ready almost immediately."

Èemu ruèni bilo ¹ta na agregatu sa ubrizgavanjem goriva koje kontroli¹e kompjuter...? Pitam, ne znam... Ovo iznad znam...

To ni meni nije jasno. Gas je elektronski, smesa se steluje elektronski. Auto mi npr sam podize ler na 1100 obrtaja i kad je u leru a tockovi se kotrljaju i kad je auto hladan, i kasnije spusti na 800. Komp uvek odrzava idealnu smesu i ler tako da nije kao kod karburatorskog, na -15 mozes da ga upalis, zabodes pun gas i on ide isto kao da je vruc na +30 :D Sta se ovde uopste dodaje rucno kad uloga kompa bas i jeste to, da odrzava idealnu smesu i sam regulise idealan ler u svim mogucim uslovima?

@Simon69, ne mogu da ne primetim nick pa da pitam cisto znatizelje radi... je l' nick godiste ili poza? :)
P.S. srecan rodjendan :)

Lazic

CitatSome motorcycle & power sports EFI engines do have a manually operated cold start enrichment circuit ,often marked as a "choke" on the knob, but its not actually a carburetor style choke plate .

Ako sam dobro shvatio, usled nedostatka nekih senzora ruèno potera¹ komp da pravi jaèu sme¹u...

Glava Dole

E jbm ih bas, ulozis tolko para u razvoj i onda skrtaris zbog par senzora, nesto malo dodataka na komp. ploci i softveru... sto je realno kap u moru u odnosu na sve ostalo... nije nikakva mana, pricam ko da meni svi imaju automatski sauh :D al je steta jer je realno tu bilo vrlo lako izvodljivo :D

UFF

u prevodu: cigani

jos ako ni svetla sam ne pali..  QQ lele

Hohštapler

Wax unit je automatski ruèni gas. A ta polugica je manuelni. Leptiri su zatvoreni a vazduh usisava na one rupice pored tj. Starter Valve. To se sinhronizuje na vakum metre. Ima uticaja samo na prvu 1/4 gasa.
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Lazic

Evo ga oksimoron... :D Automatski ruèni gas... :o :D

A lepo sam izgooglao ¹ta je... "manually operated cold start enrichment circuit" :D

petar357

Citat: viper poslato 21 Jul, 2018, 14:57
Citat: Laziæ poslato 21 Jul, 2018, 13:00
Ubrizgavanje i ruèni sauh, gde si to video...?
Ducati monster 620 ima ubrizgavanje i ruèni sauh.

Послато са MI MAX уз помоћ Тапатока

U kakvim sve zabludama ljudi zive ubedjeni da znaju...


Citat: Laziæ poslato 22 Jul, 2018, 00:32
Evo ga oksimoron... :D Automatski ruèni gas... :o :D

A lepo sam izgooglao ¹ta je... "manually operated cold start enrichment circuit" :D

Da, bez obzira na cudjenje neukih, polugica o kojoj je rec regulise gas.
Kada bi oni koji to ne mogu da shvate bar pogledali gde zavrsava sajla sa te polugice, ne bi morali da guglaju nego bi videli da dole na ubrizgavanju deluje isto tamo gde deluje i sajla od gasa. Isto kao kada se 1-2 milimetra odvrne gas sto je rukom lako preterati. Da li je i to mogao da radi senzor, to je druga tema.

Uglavnom, potezanje sporne polugice ne menja sastav smese kao klasicni saug nego povecava (vrlo malo) kolicinu smese pri hladnom startu isto kao minimalno dodavanje gasa, a tu preciznost je rucicom gasa tesko postici.


Hohštapler

Petre, 'fala, to sam i ja hteo da ka¾em al nisam umeo da objasnim

Citat: Hoh¹tapler poslato 21 Jul, 2018, 19:33
Lazicu, kakva crna sme¹a, ovo je pgmfi, taj "saug" nije kao kod karba da menja protok vazduha, taj "saug" je zapravo "ruka na gasu"

A znam jer sam video ¹ta ta sajlica radi. ;)
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

ЯЭВОЛУТИОН

aj sad...kad ste takli u moj domen
postoje dve vrste rucnog "sauha" na injection motorima ....prvi sistem radi isto sto i automatski WAX-sistem...otvara rucno baypas za smesu na leru (enrichner)....drugi sistem cak nije ni obogacivanje smese vec se zove "fast idle"...cesto se nalazi na ducati motorima ali ne samo njima....otvara klapnu gasa da ne bi morao da drzis gas dok se motor greje...ni jedno ni drugo nisu "sauh" ili "choke" kao sto su bili na prvobitnoj varijanti na karbovima gde klapna zatvara dovod vazduha i time obogacuje smesu.
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Lazic

#29
Nije bilo Petra mesec dana na forumu, veæ sam se zabrinuo da neæe vi¹e da se dru¾i sa nama... A toliko smo lepih trenutaka proveli na dru¾enjima i vo¾njama...

E da Petre, kad bilo koliko da¹ gas, ne obogaæuje¹ sme¹u ni malo, odnos goriva i vazduha je isti... Èak i na karburatorima sa "ajn¹pric" pumpom samo u trenutku dodavanja gasa motor dobije trenutno malo vi¹e goriva... Govoreæi o neukosti, koliko neko mora da bude neuk da bi podr¾avao onog raspalog izdajnièkog pedera... Tek koliko zuba mora da ima, najmanje treæinu...

petar357


Ovo je bila recenica u mom prethodnom postu:

"Uglavnom, potezanje sporne polugice NE MENJA sastav smese kao klasicni saug nego povecava (vrlo malo) kolicinu smese pri hladnom startu isto kao minimalno dodavanje gasa"
a ti mi na to objasnjavas da dodavanje gasa  ne menja sastav smese. Koncentrisi se malo. To je isto kao da neko kaze: danas je nedelja, a ti kazes: nije, nego je danas je nedelja.

Da toga koga pominjes kao izdajnickog pedera nema, trebalo bi ga izmisliti, jer kako bi smo drugacije uzivali u frustracijama tebi slicnih...


Lazic

#31
 :violina:

Da bi gorivo palilo odnos sa vazduhom treba da je oko 14:1... Toliko je i pri 5% gasa, i 10 i 15 i 80 i 100%, uvek je oko 14:1, osim kad je hladno gorivo pa ga treba malo vi¹e...

Dakle za vas nefrustrirane obo¾avaoce vuèiæevog èmara, sme¹a se NE obogaæuje davanjem gasa...

El Jefe

Друштво за заштиту од животиња

petar357

Citat: Laziæ poslato 22 Jul, 2018, 17:52
:violina:

Da bi gorivo palilo odnos sa vazduhom treba da je oko 14:1... Toliko je i pri 5% gasa, i 10 i 15 i 80 i 100%, uvek je oko 14:1, osim kad je hladno gorivo pa ga treba malo vi¹e...

Dakle za vas nefrustrirane obo¾avaoce vuèiæevog èmara, sme¹a se NE obogaæuje davanjem gasa...

Sve sto si napisao u vezi smese je tacno...
Samo, CITIRAJ MI gde sam ja to napisao da se smesa obogacuje davanjem gasa. Pisalo je da se povecava kolicina smese zavrtanjem one polugice, a ne sastav.

Lazic

Danas je nedelja...

Mada da ne gre¹im du¹u, u pravu si ja sam pogre¹no interpretirao poveæanje sme¹e kao obogaæivanje, moja gre¹ka...

Hohštapler

...èekaj... èovek be¹e prodaje motor??!
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

ЯЭВОЛУТИОН

Citat: Laziæ poslato 22 Jul, 2018, 20:11
Danas je nedelja...

Mada da ne gre¹im du¹u, u pravu si ja sam pogre¹no interpretirao poveæanje sme¹e kao obogaæivanje, moja gre¹ka...
a da ne gresim dusu ne postoji termin povecanje smese, vec siromasna ili bogata smesa....inace idealan odnos za sogorevanje je 14.7 :1 odnos vaduh gorivo za bogatu i 14,1:1  za siromasnu  i zove se i stochhimetrijska smesa,,,idealno za punu snagu je ona koja bi bila na ivici bogate ....posto nam je ekologija bitna  (dovoljno su nam sns botovi zagadili zivotnu sredinu) motori sa indzesn sistemima i katalizatorima radi zadovoljavanja ekoloskih normi cesto rade blizu siromasne smese...
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

El Jefe

И Харли Дејвидсон са карбуратором.
Друштво за заштиту од животиња

Hohštapler

(JEBO me lebac kud sam i pito...)
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Lazic