Glavni meni

problemi sa punjenjem akumulatora i moguce posledice

Započeo ЯЭВОЛУТИОН, 19 Maj, 2018, 22:00

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

ЯЭВОЛУТИОН

Pre desetak dana mi je doteran hornet koji izbacuje vodu kao vodoskok pre nego sto temparatura dostigne 60 stepeni celzijusa...dihtung otisao a sve kao posledica loseg punjenja...
na sta treba obratiti paznju
a. izlazna struja na alternatoru izmedju faza mora biti na leru oko 20 v naizmenicne struje minimum da bi regler imao sta da regulise
b. punjnje akumulatora na leru mora biti 13,5 v jednosmerne stuje minimum sa upaljenim svetlima da bi akumulator bio dopunjavan kako treba a maklimalno punjenje ne bi trebalo da predje 14,5 volti....15 volti moze da se tolerise....ali realmo prepunjava.
c. stanje akumulatora mora biti na 75% novog....a to znaci vise od 13 v pre paljenja....sve ispod toga moze stvoriti problem.

posledice

a. na putu mozete ostati bez akumulatora
b. zamenicete regler iako nije do njega
c. usled manjka struje ventilator nece vrteti i motor ce se pregrejati....dihtung cao zdravo
d. moracete da slepujete motor kuci


provera komponenti punjenja nije komplikovana i ne zahteva veliku strucnost ali moras da znas da pratis tragove....kad crkne nov akumulator on to retko cini sam od sebe.....merenje punjnja sa starim akumulatorom koji je prazana nece dati potrebne podatke....motor mora da puni na leru...nije prihvatljivo punjenje na 2500 obrtaja....
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

milomir22

Burazeru na golfu 4 s oznakom gti, a tdi 1.9 od 150 konja, auto je serijski, nista budzeno, cipovano, motor zamalo da prokuva, srecom video na vreme da temperatura ide opasno ka crvenom. Razlog, vrisnuo akumulator, a upalio je normalno tog jutra, ili on nije provalio da je oslabio.

Tog dana, kada mi je ispricao sta se desilo, sam resio da uzmem uljaru. Mada, i ona ima nekih svojih mana.
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

stilgar

Citat: milomir22 poslato 20 Maj, 2018, 00:17
Burazeru na golfu 4 s oznakom gti, a tdi 1.9 od 150 konja, auto je serijski, nista budzeno, cipovano, motor zamalo da prokuva, srecom video na vreme da temperatura ide opasno ka crvenom. Razlog, vrisnuo akumulator, a upalio je normalno tog jutra, ili on nije provalio da je oslabio.

Tog dana, kada mi je ispricao sta se desilo, sam resio da uzmem uljaru. Mada, i ona ima nekih svojih mana.
koje mane?

El Jefe

Друштво за заштиту од животиња

Glava Dole

Znaci FZRka je bolje konstruisana od horneta :D Koliko sam je samo vozio sa potpuno raskacenim dzekom ventilatora i nikad se nije pregrejala, cak ni po gradu... kad je bio zakacen mislim da sam ga mozda svega 2 ili 3 puta cuo da se ukljuci i to kad sam ga jebavao u mestu nadprosecno dugo pa popne skoro do crvenog(tj dostigne tih 110 stepeni kojima u normalnoj voznji nikad ne moze ni da se priblizi).

Onda... sto se tice napona punjenja to dosta zavisi od motora do motora i tipa reglera. Ovaj koji je dosao s mojim motorom, neki rucne izrade, u leru drzi 12, nesto i skace cim se dodirne gas. To se vidi i po svetlu, blago se pojaca kad se da gas. Naravno ne kazem da se treba voditi mojom budzevinom, ali to godinama radi bez greske i nikad nisam imao problem s akumulatorom sem kad rikne od starosti. Dok npr onaj koji sam pravio Lazicu na istom motoru u leru punio nesto vise(preko 14V u leru kuca bez problema) nego kad se doda gas(zato sam i rekao Lazicu da ga obavezno steluje pod svetlima i gasom), kad krene da puni veci napon na kontrolnoj zici odma prespoji tiristore i opadne taman na pravu meru. Taj je ispao bolji nego ovaj na mom motoru, to je idealno, jos samo kad bi potrajao :D

A sto se one gornje granice tice to je tacno. Tih 14,5V je po meni gornja granica. Moj se pod gasom penje bas do tih 15ak volti(ima do duse i taj potenciometar za stelovanje ali nisam hteo da ga cackam) i radi to godinama sasvim pristojno ali je jedina mana to sto nesto brze isparava voda iz akumulatora pa treba spricnuti malo destilovane i proveriti na svakih par meseci. 14,2-3 je po meni idealno(bas sa KLE-a gledao u manualu i tamu kazu granice od 14 do 15V a po meni je tih 15V mnogo za aku, zato lepo potenciometar i steluj kolko hoces) :D

Onda dalje... sto se tice onoga da je 75% 13 i vise V akumulatora u stanju mirovanja-tu se ne slazem. Nekih 12.6-12.7V u stanju mirovanja je max novog akumulatora(bez obzira sta rekao racun sabiranja svih celija ponaosob). De mi izmeri molim te i uslikaj to cudo od akumulatora koje je prenocilo i ujutru pokazalo preko 13V(podrazumeva se da nije pre toga bio na punjacu). I dodao bih jos da to jeste orjentirski pokazatelj ali da ne mora da pokazuje pravo stanje akumulatora. Dobra je fora i izmeriti koliko opadne napon pri verglanju, tako se vidi otprilike i kolika mu je udarna struja(ali tu nema univerzalnog pravila, jedino ako je vec mereno na istom motoru sa novim pa imate brojku u idealnom slucaju jer ne vuce svaki motor isto struje pri verglanju).

I onda opet to oko dihtunga i venta(ne tice se korisnih saveta nego se cudim vlasniku), kako nije primetio da mu nesto nije u redu s motorom? Kad je meni satrulila zica jedne faze osetio sam otezano paljenje motora ali i blago trokiranje u visokim obrtajima. Kad sam to sredio raspevao se a on je uspevao da nakuca tako na dve faze skoro i 13V pod gasom. Da nije punio uopste verovatno bi motor poceo da puca i trokira totalno posle par kilometara pa mi nije jasno kako je taj uspeo da ga pregreje i kako bre nije primetio da mu je kazaljka zakucana u crvenom? :D


ЯЭВОЛУТИОН

vozav je zensko i penjala se motorom na durmitor iako je pre toga utvrdjen problem sa punjenjem oni su zamenili akukumulator i regler i umesto da se vrati kuci nastavila put....e pa nije bio regler ili nije bio samo regler....
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

milomir22

Citat: stilgar poslato 20 Maj, 2018, 00:44
koje mane?

Neotesan je i nekultivisan motor koji trazi divljacki nacin voznje i u tome je najbolji. Mali gas, laganu voznju i voznju na vr' gasa ne voli nikako.

Inace, danas sam presao 529 km sa motorom iz 2001. i sem, malo nazuljanog dupeta, nikakvih nelagoda nemam, da imam neko aftermarket gel sediste, ni tu muku ne bih mucio.
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

Nika

Tako je to kada je lampica sa nacrtanim akumulatorom stavljena samo kao ukras...

A zamisli da su je projektovali tako da se upali kada napon padne ispod 13 i ode preko 14,5V... Ili struju tako da prvo gasi svetla i migavce, pa bobine, pa na kraju ventilator - da su napravili da ventilator ima struje da vrti sve dok ima potrebe da vrti...

Jebem ti Hondu, to mi se na Tomosu nikad nije desilo...

ЯЭВОЛУТИОН

danasnji testovi su intresantni....namotaji na drugom hornetu daju 17 v na leru...sto je zadovoljavajuce...izgleda da je problem u magnetu koji ne uspeva da pobudi namotaje da indukuju dovoljnu kolicinu struje....ili se magnet razmagnetisao ili je napukao ....kad stigne drugi magnet zmacemo sigurno....
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Lazic

Citat: Glava Dole poslato 20 Maj, 2018, 01:30
Taj je ispao bolji nego ovaj na mom motoru, to je idealno, jos samo kad bi potrajao :D
Kako to misli¹ ??? :o ;D

Glava Dole

Jos samo kad ne bi eksplodiralo nesto* bolje receno [rofl]

Lazic


Hattrick

Ne znam zasto, ali imam bas neki cudan osecaj vezano za taj regler  :)

Lazic


mali_zmaj

Pretpostavljam ciji bi to Hornet mogao da bude...
jin-jang

milomir22

Ako je sive boje u s izvedbi, vec znam ciji je.
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr