Glavni meni

Prevoz motocikala - mo¾e prikolica, a mo¾e li i drugaèije?

Započeo Nika, 21 Februar, 2018, 14:49

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Nika

Tra¾eæi ne¹to drugo, naiðoh na Gavrin post u temi za ne¹to treæe, pa mi èetvrta stvar pade na pamet...

;D

Pa umesto da offujem (nije u duhu manijaka) - rek'o da otvorim novu temu - zima je, a ne¹to smo se ulenjili...

Dakle, pored ¾ene i dece, retko nalazim vremena za vo¾nju (jbt - ja jo¹ uvek pi¹em u sada¹njem vremenu) motorom. Pa dobro - teoretski uvek mogu da se ogrebem za vo¾nju od kuma, ortaka...
Jbg - èim bude lepo vreme (i steknu se ostali uslovi), spakujem porodicu u kola pa negde u prirodu, uglavnom. Svakako da mo¾e i drugaèije (evo vam auto pa se ¹vrækajte sami), ali ne ¾elim. Mislim - ¾elim - ali (ne)razum uvek prevlada i odemo zajedno. Ne malo puta mi se u toku izleta de¹avalo da za¾alim (u stvari nemogu da se setim kada nisam), ali kada proðe dan dva - dreka, prosipanje sokova po kolima, ispiranje mozga istim pitanjima, oæu pi¹kim-neæu pi¹kim, itd itd -  se zaboravi, i ostanu oni lepi trenuci upamæeni do kraja ¾ivota...

I¹ao sam ja ne jednom i motorom a oni kolima, ali iz vi¹e razloga se ispostavilo... Nepraktiènim (izmeðu ostalog - gospoða bi da vozi kad ona hoæe, koliko ona hoæe i gde ona hoæe. A kad se umori ili joj iz nekog drugog razloga nije do vo¾nje, onda bi najvi¹e volela da helikopter doðe po nju ako nema ¹ofera - èitaj - mene - da nastavi vo¾nju...).
I tako...
Veæ du¾e vreme se razmi¹ljam kako da spojim lepo i korisno...
Prikolicu nemam gde da dr¾im, a i sve mi se po glavi vrzmaju neka elegantnija, egzotiènija re¹enja.

(isèupano iz Anðelove teme "Auspuh izrada i servis "):

Citat: Gavrolini poslato 20 Oktobar, 2017, 06:22
Mozda moze...ne znam nemam muda da probam. Da ne bih skebao zato cu i poslati nekom ko se tim bavi. Jer ne bi bilo prvi puta da ja nesto sjajno zamislim ali finalni proizvod lici 1% na tu zamisao. Evo vec treci put pravim nosac za kawu na auto i ako i sad ne bude kako treba i to ce da neki krsten bravar napravi.

pa htedoh da pita Gavru- Kakav nosaè pravi¹? Za koji auto? Ja sam se nalo¾io na 2 varijate, ali se pla¹im da nijedna nije legalna u Srbiji. (plus - za drugu mi fali pik-ap  :( ):

1.
https://www.ebay.com/itm/Motorcycle-2-Receiver-Trailer-Hitch-Carrier-Pull-Behind-Hauler-Tow-Towing-Rack/360741837790?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D44040%26meid%3D320c2dab302542e7b5df402ce08feaa9%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D272329955453%26itm%3D360741837790&_trksid=p2047675.c100005.m1851

2.
https://www.ebay.com/itm/2x-MO-TOW-Motorcycle-towbar-carrier-rack-Carry-motorbike-no-trailer-Motow/272329955453?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D44040%26meid%3D4f61781bccb742a783b1793f47b2037e%26pid%3D100005%26rk%3D5%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D253193067539%26itm%3D272329955453&_trksid=p2047675.c100005.m1851

Prva mi je favorit po svemu (sem po "tro¹enju" zadnje gume  ;D ). Jeftinija, kad je ne koristi¹ stavi¹ je na policu, lagana, lako se montira / skida, mo¾e da je vuèe i manji auto, ne treba ti pik-ap / d¾ip / kombi...
Samo me ¾ivo zanima da li uopte tako ne¹to sme da se koristi u Srbistanu (ne zanima me da li ima hrabrih ljudi, nego koja je ¹ansa da ovako vuèe¹ bajk a da ne fasuje¹ kaznu i bude¹ iskljuèen iz saobraæaja dok ne otkloni¹ "Nedostatke")


I na kraju, uvek ostaje bud¾et varijanta:

https://www.ebay.com/itm/New-Lightweight-Portable-Motorcycle-MX-Trailer-Carrier-Tow-Tricycle-booster-/112390410153?hash=item1a2afd8fa9

;D

p.s. - sad, kad malo bolje razmislim - za obe mi fali motor. Ali. Prelomio sam u glavi da æe sledeæi, kad se steknu uslovi (u Srbiji?  [facepalm] aha...), biti "enduro" (izmisli¹e 50 naziva - dual sport, ADV, soft, hard...) nebitno. Ako potraje neparica, mo¾da se pridru¾im Lordu Oblivionu, jer za ono za ¹ta ja planiram da ga koristim - verovatno bi mi i kinez zavr¹io posao...). Bilo kako bilo - valja se pripremiti i bar isplanirati ¹ta i kako kada kucne taj èas...

grber

Samo da se upisem u temu posto me iste muke more... kao da sam ja pisao post  ;D

Gavrolini

Nosac sam napravio...7-8 puta sam vozio motor na njemu i sjajno se pokazao. Medjutim prodao sam auto za koji sam pravio a trenutni auto (peugeot 206) je premali da bi na njega bilo sta kacio.  Sve u svemu nosac je na prodaju i moze se lako prilagodito vecini auta. Bitno je da vozilo bude malo vecih gabarita
Tipa neki minivan i slicno. Ovako je to izgledalo na mom autu. A ako je neko zainteresovam da ga otkupi mozemo se dogovoriti.












Nika

Koliko si ga daleko vozio?
Jesi li viðao pandure usput?
Jesu li te zaustavljali?

U najmanju ruku mogu da drndaju ¹to se ne vide ¹topke i tablica, mada, kad bi samo to bio problem, lako se namontiraju ¹topke na ovaj nosaè i ram a tablicu...

Mene brine da li je to uop¹te po PeSu... Dovoljno jednom da naiðe¹ na drko¹a i da ti presedne...

Dobro je ispao  [thumb_up]
Kako ga kaèi¹ na kola? Koliko vidim, bu¹io si branik, ali kako ga fiksira¹ na kola, i gde?

Gavrolini

Branik nisam busio...samo skinuo maglenke. Naspram njih su grede u koje sam ugurao nosac i od dole ga zasrafio kao i kuka sto se srafi. 200km sam najdalje. Sretao i zaustavljali me cisto da vide. Imas pravo na dodatni teret koji ne prelazi 30cm u sirinu gabarite auta

srbac



srbac


dr32

4 wheels move the body, 2 whells move the soul... enjoy

ada

Ajde da vas ubijem u pojam. Da se bilo sta desilo misleci na neko cukanje ili bilo sta slicno ne bi te ni dunaf oprao. Prvo za svaku prepravku na vozilu ti treba saglasnost proizvodjaca a za ovo sto si ti napravio kao nosac ne bi komentarisao. Drugo skinuo si homologovane maglenke a po zakonu si duzan da ih imas. Trece napravio si nosac bez rasvete a sa samim teretom si sakrio fabricku rasvetu. Cetvrto uvrnuo si u krak sasije koji trpi maksimalno opterecenje ako se nevaram 100kg vertikalnog opterecenja i tako dalje. Da si naisao sa tim autom kroz Beograd ili Novi Sad verovatno bi te uhapsili. Sto se tice nosaca za dzipa na nekom od gornjih linkova treba naglasiti da ide u cevasti nosac euro kuke i to je uglavnom za americko trziste. Mozda bi moglo nesto da se na¹ravi ali bi ti trebalo vozilo sa cevastom sasijom sto osim na teretnjacima tesko da ces naci, pa cak i ml koji ima 3500kg vucno ima 100 kg vertikalnog opterecenja. Nazalost ali laka prikolica je najjednostavnije i najjeftinije resenje. Moze da je vuce i fica jer vertikalno opterecenje nije vece od 50 kg i daleko je od 750kg bruto opterecenja.

Gavrolini

Bla bla bla....isao kroz novi sad...kroz bg nisam. Rasvetu nisam stigao da zavrsim ali je bilo u planu. Moj motor je bio tezak 107kg.  Jebes auto cija sasija ne moze da izdrzi toliko kg. Pitao pandure pre samog projekta i niko nije znao sta da mi kaze....cak sta vise rekli su mi i da hocemo da ti pisemo ne bi znali sta da pisu. U zakonu postoji odredba gde je dozvoljen dodatni teret ukoliko ne prelazi 30cm u sirinu i metar u duzinu. Moj nosac je bio u ravni sa retrovizorima. A to za maglenke je bas smesno....pa na 50%automobila u nasoj zemlji nema ili su neispravne maglenke

Gavrolini

Po tvojoj logici onda bi svi ovi sto nose bajsove na krovu ili kao ja na zadnjem delu vozila trebali da imaju atest?

Hurricane


TT600

Kao sto Gavra rece - moj drugar isao za Grcku na godisnji odmor sa slicnim nosacem kao sto gavra ima i na nosacu vozio KTM 525 i samo su bledo gledali panduri uzput i na granicama - dve godine je tako isao na more.

Gavrolini

Lako je ici u Grcku...aj da ga vidim da ode u BG ili NS :)

banevuk

Ne zamajavaj se sa glupostima i koje kakvim skelama. Opcija da se iznajmi prikolica za 1500 dind¾i ili da istu poseduje¹, naravno ako pre toga ima¹ kuku na autu i kraj prièe. Sve ostalo je drkanje kako zakonski tako i prilikom monta¾e i demonta¾e iako æe ti reèi da je to sve dva minuta posla.

Gavrolini

Prikolica jeste najbolje resenje ko ima para da je kupi. Ja nisam imao da dam 600-700e za prikolicu i jos da je registrujem.

ada

Mozete da se ljutite koliko hocete ali zakon je jasan, a to sto se ne primenjuje i sto nasa policija do skoro nije znala sta sme a sta ne jbg, ipak je to Srbija. Ako neverujete okacicu nalepnicu sa auta koju 90 posto ljudi neznaju ni sta znaci ni cemu sluzi a govori sta auto moze da nosi ili vuce. Ja svaki dan vucem i baratam sa prikolicama i susrecem se sa svim i svacim, ali u zadnja dva meseca su poceli da hebu za sve sto je van standarda ili ne atestirano. To sto smo mi svi navikli ma lakocemo, ajde razmislite sta je bilo zadnjih mesec dana sa folijama na staklima. Svi koji nisu imali atest su imali resenje da ponude policajcu pa ako prodje prodje ili skidanje tablica na licu mesta. E sada posto moj posao je usko vezan sa automobilima i sa amss i masinskim fakultetom koliko god se vama nesvidelo zna se sta se moze a sta ne. A rec policije je samo u neznanju. Kada pricate o krovnim nosacima za biciklove nije problem jer sam krov je predvidje za teret od 50 do 100kg (samo pojedini modeli) i uglavnom se skida prednji tocak zbog visine tereta. Zadnji nosaci se kace na kuku i uglavnom sam vidjao TULE nosace sa rasvetom do 3 bicikla i ukupno 75 kg vertikalnog opterecenja.i nesme da bude siri od vozila sa otvorenim retrovizorima. Svaka naknadna prepravka na vozilu kao sto je taj nosac sto je kolega postavio samo cu reci svaka cast na hrabrosti. Da je doslo do nekog udesa a imao to na vozilu i nedaj boze pritom nekoga povredio, ne bi ga oprao ni dunav ni sava a kostalo bi.................... I svi koji hejtuju ono gore sto sam napisao samo napred. Ja samo iznosim cinjenice makar se vama nesvidele ali je tako.

Evo primera. Neka mi neko od drugara koji su komentarisali gornji tekst objasne sta znace ovi brojevi i koliko ima kilograma vozilo spremno za voznju i koliko maksimalno sme da vuce i koliko je tesko prazno vozilo.



castor

Trebalo bi da bude:
Masa praznog vozila
Ukupna dozvoljena masa vozila
Dozvoljeno optereæenje
Dozvoljeno optereæenje za vuèu/na prikolici
It's the ride that matters, not the bike…