Glavni meni

Xross Challenge 2018

Započeo ProjectLord, 26 Januar, 2018, 17:00

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

lord_oblivion

I ja praktikujem tu varijantu  :)
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

mkt


feelgod

Kakav klip, bio sam prisutan ali nisam to mogao videti ovako.

Hvala

lord_oblivion

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

ProjectLord

99% cu ici (ukoliko ne zapalim preko, mada je neizvesno...), i prijavljujem se za C klasu.
Zato i pitam, ako bi imala grupa od bar 5 ljudi da se prijavimo zajedno zbog popusta.

Uzgred, posto idem Caddy-jem (od miloste zvan Kendi) imace mjesta za jedan motor, pa ako neko zeli da podelimo trosak puta.
Jedini uslov, skidanje prednjeg tocka i blatobrana, zbog prostora.

icatenej

©ta znam - za onoga ko se stvarno TAKMIÈI ovaj iznos kotizacije je sigurno simbolièan. Ova trka se boduje za razne nacionalne, kao i za Alpe Adria ¹ampionat i u tom smislu je prilika mnogima iz okru¾enja ili Jevrope da u donekle lak¹oj konkurenciji od one na popularnijim hard enduro trkama osvoje neke bodove... Budimo realni - iznos kotizacije (120-140 evrova) nije èak ni na nivou osnovnog servisa neophodnog za pripremu motora za ovakvu trku. Za poreðenje: kotizacije na Erzbergu za trku ove godine su: 140 EUR samo za prolog, 225 EUR za Prolog i Hare Scramble, dodatno 10 EUR za one koji su prijavili ove glavne dogaðaje i hoæe da voze i Endurocross dogaðaj. 55 EUR je na Erzbergu kotizacija samo za hill climb dogaðaj (Rocket Ride). Sliène cifre su i za ostale poznatije trke (Romaniacs, Megawatt i sliène).

Sla¾em se da je ¹teta ¹to nema neki dogaðaj namenjen totalnim amaterima (poput mene) za neku simboliènu sumu i na stazi primerenoj amaterskom (ne)znanju i (ne)umeæu u kome bi ipak mogli da osetimo èari "trke", ali pretpostavljam da je broj ozbiljnih uèesnika i onih koji bi da se stvarno takmièe vi¹e nego dovoljan da se popuni predviðeno vreme i raspored.

Gavrolini

Romaniacs je dosta skuplji. A da li znas da na erzbergu ako ne prodjes prolog oni ti vrate pare za Hare scramble. Da li znas da na erzbergu u toj ceni je uracunat kamp sa wc i tusevima. Da li znas da na erzbergu preko celog dana imas neke dogadjaje tipa  fmx a uvece redbull zurke? Da li znas koliko se ddgo vozi erzeberg i koliko tamo se vozaca prijavi? Da li znas da na erzbergu ako ozbiljnije padnes helikopter dodje po tebe. Ako slucajno sve to znas onda je totalno suludo sto si bilo koju trku poredio sa erzbergom jer ovo je samo par stavki koje tamo imas i uracunate su u cenu. A pored toga tamo odes i nakupujes se opreme na originalnim standovima po smesnim cenam jer su uvek akcije a ovde te sacekaju Sagmajsteri da ti oderu kozu s ledja.

icatenej

Pojma nemam kakvi su dodatni sadr¾aji na Erzbergu i da li je kamp sa tu¹evima ukljuèen u "entri fi" jer nisam bio, ali bih voleo da odem da do¾ivim to ludilo :) Inaèe - da - znam uglavnom sve ¹to ima smisla znati o ovim "velikim" hard enduro trkama jer me zanima i pratim to, ali ja uop¹te nisam poku¹ao da uporedim XCross sa tim trkama u smislu velièine samog dogaðaja. Kada i AKO XCross postane multimilionski sponzorisani biznis kao Erzberg, Megawatt, Romaniacs ili Sea to Sky onda æe sigurno i ti prateæi sadr¾aji zabave za ¹iroke narodne mase biti daleko bogatiji (da ne ka¾em da æe na va¹aru biti vi¹e tezgi, a biæe i Go-Go igraèica pod ¹atrama...). ®urke se prave da bi veseli narod potro¹io jo¹ vi¹e para. Isto je i za trgovce. Sigurno ne prodaju robu sa gubitkom...

E sad, ako sav taj hajp i glamur velikih moto-sport dogaðaja turimo sa strane, ono ¹to ostaje zajednièko za taj neki Erzberg i ovaj "na¹" XCross je èinjenica da mora¹ da anga¾uje¹ popriliènu logistiku za cca 3 dana takmièenja kao i pripremu pre i "raspremu" posle svega. Èitava vi¹ednevna logistika u toku samog dogaðaja kao i vi¹emeseèna priprema pre samog dogaðaja svodi se na par sati glavne trke (da ne ka¾em sat i po do dva koliko treba favoritima da zavr¹e trku) - tako je na Erzbergu - tako je i na XCross-u. Razlika je u tome ¹to èitavu logistiku u sluèaju XCrossa treba pokriti iz fonda prijava i eventualnih sponzora koji nisu Red Bull i slièni :)

Misli¹ li da je Erzberg 1995 kad je ta trka zapoèeta lièio na ovo ¹to je danas? Ljudi se bre zajebavali - ima¹ na tjubu snimaka iz trka '95, '96, '97... "Trkali" se sa ¹lemovima sa rogovima, "trkali" se prikolièarima, skuterima i drumskim motorima - zajebavali se... Pri tome, tamo je od poèetka bila i glavna "ozbiljna" trka - Hare Scramble koju je sponzorisao Red Bull, kao i danas. Znaèi - full biznis od poèetka.

Po meni je veliki uspeh da su organizatori XCross-a za svega tri godine do¹li do nivoa da oèigledno nema potrebe da organizuju neku revijalnu trku i za likove poput mene da bi namakli jo¹ koji dinar, opravdali tro¹kove i eventualno ne¹to i zaradili. Jer, valjda se to pravi da bi se ne¹to i zaradilo? Organizatoru je valjda cilj da napravi neku zaradu, a takmièarima (naglasak je na takmièarima) je cilj da se takmièe, pobede, osvoje neke bodove kako bi sebi privukli neke sponzore itd...

Ipak, kao ¹to rekoh - ¹teta. Mislim da bi bilo vi¹e posetilaca i vi¹e zabave (samim tim i bolji ukupni do¾ivljaj celog dogaðaja) da imaju i tu neku revijalnu "trku" za ¹iroke narodne mase.

Gavrolini

Ja sam bio na erzbergu dva puta, ne kao vozac vec kao clan tima. A bio sam i na prvom xcrossu na kopaoniku kao vozac.  Poredjenje je nezamislivo. Kao da se ne radi o istom sportu

ЯЭВОЛУТИОН

jeli jeo milka cokoladu...u nemackoj i ovde ista cena...doduse tamo 200 a ovde 170 grama ali razlika u ukusu.....apsurdistan bato...ali uvek se nadje neko da opravda to.
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

icatenej

Citat: Gavrolini poslato 28 Februar, 2018, 16:34
Ja sam bio na erzbergu dva puta, ne kao vozac vec kao clan tima. A bio sam i na prvom xcrossu na kopaoniku kao vozac.  Poredjenje je nezamislivo. Kao da se ne radi o istom sportu

Bio si na Erzbergu '95-te ili 2015-te? Jasno ti je da su u pitanju pare i muzika... Nema potrebe pljuvati po XCrossu. I tu bi sigurno bilo vi¹e muzike da ima vi¹e para i ozbiljnih sponzora koji duvaju za vratom... Koliko se seæam, prvi XCross je bio totalni pilot projekat sa puno entuzijazma a malo svega ostalog, pa ne vidim kako tvoje iskustvo sa tog dogaðaja mo¾e da se poredi sa iskustvom sa dogaðaja koji traje 20 i kusur godina i èiji se bud¾et meri milionima evra. ©to onda ne pomene¹ da na taj Erzberg ni kao gledalac-posetilac ne mo¾e¹ da uðe¹ ako se nisi istovario za najmanje 55 EUR koliko ko¹ta najjeftinija ulaznica u predprodaji? Pri tome, ako dolazi¹ motorom preko dana ne plaæa¹ parking na prostoru predviðenom za parkiranje motora, ali ako dolazi¹ autom, onda se parking plaæa 25 EUR dnevno plus 60 EUR ako hoæe¹ da ostane¹ preko noæi i da kampuje¹. To je cca 300 EUR za tih par dana samo da bi GLEDAO jebenu trku. A da, zaboravih, imaju i VIP paketi za gledaoce i kreæu od 190 EUR DNEVNO (tu nije ukljuèen parking i nije ukljuèeno ni¹ta drugo, ali zato mo¾e¹ da doruèkuje¹, ruèa¹ i veèera¹ kroasane i bezalkoholna piæa u "VIP Lounge") pa idu do 624 EUR DNEVNO za koje pare ima¹ priliku da te provozaju na damperu po kamenolomu  [ludak], mo¾e¹ da leti¹ helikopterom 10 minuta iznad kamenoloma i da se provoza¹ u organizovanoj turi kvadovima ili motorima... Pa normalno da æe da organizuju Red Bull ¾urke svaku noæ...

Znaèi - jo¹ jednom - uop¹te ne poku¹avam da uporedim niti sam uporeðivao Erzberg i XCross kao dogaðaje - potpuno je jasno da nisu uporedivi, samim tim ¹to je bud¾et jednog i drugog totalno neuporediv. Ali isto tako ne vidim i da treba opljunuti XCross. Ja bih voleo da to za¾ivi i da iz godine u godinu bude sve vi¹e uèesnika, da se pojave ozbiljni sponzori i svetski poznati vozaèi - ¹to da ne?

@Rev - ne znam na koga se odnosila tvoja opaska za Milka èokoladu. Da u pravu si - jebena Milka ko¹ta isto ili slièno ovde i u Germaniji i razlikuje se ukus. Zbog toga ja jedem u Srbiji "Najlep¹e ¾elje". Ako je poenta bila u tome da za X nekakvih para "ovde" dobije¹ ne¹to a "tamo" u Germaniji dobije¹ ne¹to vi¹e, to je zbog toga ¹to smo mi sada neokolonija, eksploatisani smo i kolonizator nam diktira uslove. Ali tu opet ne mo¾e da se povuèe paralela sa jednom moto trkom. Jer, za razliku od 'leba koji mora¹ da jede¹, moto trku ne mora¹ da vozi¹. Niko te ne bije po u¹ima. Ako su organizatori oma¹ili cenu kotizacije, neæe biti prijavljenih takmièara pa æe cela stvar da propadne - vrlo prosto...

Razmi¹ljam ne¹to, koliko u Srbiji mo¾e¹ da se najede¹ za 190 EUR dnevno i kako mo¾e¹ da se provede¹ za 624 EUR dnevno... bato moj... :P

Bojan

Citat: ЯЭВОЛУТИОН poslato 28 Februar, 2018, 18:01
jeli jeo milka cokoladu...u nemackoj i ovde ista cena...doduse tamo 200 a ovde 170 grama ali razlika u ukusu.....apsurdistan bato...ali uvek se nadje neko da opravda to.

Pa veci je apsurd da Milku tamo ni ne jedu zato sto je sranje, a kod nas je jos uvek vode kao cokolada prva liga

monsterbnt

Bio na erzbergu kao clan ekipe i fotograf. Akreditacija uredno odobrena u roku od dva dana od poslatog zahteva, kostao me je samo put i hrana, press centar na nivou olimpijade, wifi na vrh brda 100mbs, vozaci sa quadovima koji nas razvoze po stazi, obezbedjeni markeri kako se amateri ne bi umesali medju nas i smetali nam, u press centru hostese sa svim potrebnim informacijama, sendvicima i kafom...

Xcross na zahtev za akreditovanje ne odgovara do 3 dana pred dogadjaj, a onda za akreditaciju zahtevaju da im pustis reklame i najave u novinama, press centar ne postoji uopste, internet mozes samo da sanjas, po stazi se kreci sam, tuces se sa debilima koji slikaju mobilnim za facebook, ne postoji niko zivi ko bi ti ijednu informaciju dao, a onda ti posle traze da im das dzabe sve slike jer boze moj dali su ti akreditaciju.....

Sve to ne kosta mnogo, a znaci mnogo za sam dogadjaj jer ako te ne isprate mediji nema nista ni od sponzora....
Smrt SVIMA!!!!

Bishke

Gavra i monster su sve rekli i zatvorili vrata

Nije sve u parama ima nesto u novcu ;D
You should do one thing every day that scares you

icatenej

@Monster - to je upravo konstruktivna i konkretna prièa - ako ekipa koja organizuje XCross ovo sluèajnim sluèajem èita, eto odliène prilike da se ove godine poprave pa da makar taj segment dignu na daleko vi¹i nivo. Cenim da odgovoriti na emajl i odobriti akreditaciju ne zahteva nikakve pare, da organizovanje dobrog press centra takoðe ne zahteva ni¹ta posebno, da se i Internet mo¾e "baciti" po planini sada veæ relativno jednostavno i jeftino ili barem organizovati na nekim kljuènim mestima itd... Èak i razvoz fotografa na kljuèna mesta gde se oèekuje najzanimljivija akcija, mislim da ne bi trebalo da predstavlja problem organizatorima... Po meni to su sitnice koje mogu da dignu nivo dogaðaja, ali ¹ta ja znam...

icatenej

Èitam sad pravilnik za ovogodi¹nju trku i dve stvari su mi upale u oèi. Prva je da æe ove godine takmièari nositi GPS Tracker, tako da æe u svakom trenutku moæi da se vidi pozicija svakog takmièara na stazi (barem u teoriji). Koretna izvedba ovog sistema mo¾e znaèajno da digne nivo trke. Idealno bi bilo obezbediti sajt (mo¾e se integrisati i u postojeæi XCross sajt) i mobilnu aplikaciju za Android/IOS tako da svako zainteresovan mo¾e poptuno transparentno da prati ¹ta se de¹ava na stazi. ®ivo me zanima da li æe u realnosti biti i¹ta od toga...

Druga stvar je upotreba GPS-a za navoðenje po tracku. Citiram deo iz pravilnika:

CitatGPS ureðaj nije obavezan ali je jako po¾eljan. U sluèaju magle i lo¹e vidljivosti, na direktoru trke je da odluèi da li æe pustiti da startuju samo takmièari sa GPS ureðajem ili i ostali. Trasa æe biti oznaèena ali ne tako detaljno kao prethodnih godina.
[wtf]

Ovo mi totalno nije jasno... Znam da je na Red Bull Romaniacs OBAVEZNO posedovanje barem jednog GPS ureðaja (i to sa spiska koji je organizator naveo u pravilima) a preporuka je da takmièar ima barem jo¹ jedan ili dva komada kod sebe. Ako veæ staza neæe biti detaljno trasirana, za¹to uop¹te ostaviti moguænost takmièarima da biraju da li æe imati GPS ii ne? Razumem da ovo nije dogaðaj koji se odvija u zatvorenom prostoru (poput Erzberga ili Megawatta) i da je slièniji Romaniacs-u i jasno mi je da je te¹ko garantovati i pored najbolje volje da æe ostati u ¾ivotu markacija na 60 km staze po planini (jer ima¹ svega, malicioznih ljudi najpre...) ali onda brate, propi¹i da je GPS obavezan na stazi i zdravo. Ovako oseæam da æe biti svega - ima satima posle trke da skupljaju motoriste po planini... Evo ga radi poreðenja izvod iz pravilnika za Red Bull Romanicas - obavezna oprema koju vozaè mora da ima kod sebe:

Citat1 GPS per competitor
    1 lighter
    1 GSM mobile phone in waterproof packaging (able to phone out and receive calls)  Please ensure phone is fully charged.
     - Tips, Competitors could carry an 'external battery charging device' to ensure will be able to stay in contact if a time consuming motorcycle breakdown assistance or contact with the HQ medical rescue team is required.
    - Switch of battery consuming apps and ''Social media apps'' to preserve the battery charge.
     
    The below contact numbers must be on the mobile phone competitors are using during the race:-
    - Medical rescue 1 0040 731 270 884
    - Medical rescue 2 0040 751 869 322
    - Bike breakdown 0040 731 270 881   (motorcycle not able to continue)
    1 torch (flashlight)
    6 smoke rocket-flares or 2 red hand-held smoke flares
    1 distress mirror
    1 Litre of water
    1 foil survival blanket
    1 wind and waterproof jacket
    1 pencil + contact number + first aid medical assistance form
    1 spare spark plug (If not fuel injection)
    1 tool set for basic repairing
    1 motorcycle tube or repairing set, if no mousse is fitted
    1 set of spare batteries for GPS
    helmet

Za¹to je te¹ko "prepisati" dobru praksu?


monsterbnt

Za press centar te kosta da postavis sator, stolove i stolice. Za internet se obratis MTS ili Telenoru i donesu ti mobilni repetitor (naravno uz medijsku pokrivenost). Treba ti i ozbiljan PR covek koji ce sve oko medija da organizuje. Kad sponzori vide da je dobra pokrivenost u medijima nece biti problem za pare. Moras da imas i svoju ekipu koja ce medijima obezbediti KVALITETAN materijal, a to neces dobiti od volontera.... Nesto se ne secam da su ikad platili fotografa, kamermana i novinara koji ce to da im urade...

Nije tesko prepisati dobru praksu ali problem je sto u srbiji svi gledaju da sto manje plate, a posle im neko drugi kriv....
Smrt SVIMA!!!!

Bojan

Porediti  takmicenja Red Bull Romaniacs i Xross je kao porediti Moto GP sa BSB ili cak nize. Nisam bio ni na jednom dogadjaju ali znam sta Red bull moze da plati i izgura. Ja sam svojevremeno ponudio organizatorima Xrossa da im pomognem ali me nikad nisu zvali.
Ono sto me pokrene kod ovakvih debata je zelja nasih ljudi da popljuju sve sto je domace. Ja sam vise za nase je-super je, daj da napravimo jos bolje. Koliko znam sve su pokrenula dva coveka tako ko ima zelje i volje da u jednoj godini napravi jos bolji i zanimljiviji Romaniacs moze da startuje ove godine.
Kad se samo setim kako su se izrugivali sa   Exitom na pocetku. A danas gde je Exit.

Jbg @monster traze dzaba fotose, daj im, pomogao si nesto domace da zivi,  a fotke ces lako prodati drugim ako su dobre.
Pozdrav



monsterbnt

Jbg ja od toga zivim, placam stan, hranu, racune, i ako par dana koliko to traje ne radim mene kosta. Ako nista drugo moram svoj odmor da koristim da bi to radio, da platim sebi put, smestaj, hranu... Prakticno ja iz svog dzepa placam nekome promociju, a ako nema medijske pokrivenosti, nikome te slike ni ne trebaju pa nema ni prodaje sa strane. Prica kako eto pomazem nesto domace ne pije vodu jer ko ce meni da pomogne ako se sjebe prilicno skupa oprema ili mi treba novi aparat?
Nece nijedan ozbiljan fotograf ni kamerman takav dogadjaj pokrivati za dzabe, ni ovde ni u svetu (u svetu se ni ne ocekuje)

Sve gore navedeno je lako resivo ako ima volje, ali ovde ocigledno nema.
Smrt SVIMA!!!!

Gavrolini

Niko nema nameru ga pljuje meni je drago sto u Srbiji ima sve vise ozbiljnih trka. Samo kazem da je po mom misljenju preskupo ucesce za ono sto se dobije. A da svake godine napreduju i da je sve bolje to jeste.