Glavni meni

Transilvanija 2017 – for girls only!

Započeo Silvana, 23 Jul, 2017, 14:01

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Silvana

Ima veæ nekoliko godina kako sanjam da proðem ono ¹to su mnogi iz mog dru¹tva veæ pro¹li: Transilvanija. Veæ sam u nekoliko navrata bila u Rumuniji, jednom èak dva dana, sa Tamarom (Bgd), a noæile smo u delu nacionalnog parka Semenik, koji le¾i na tri jezera i zove se, shodno tome, Trei Ape (Tri vode; o tome v. putopis na linku http://www.motomanijaci.com/index.php/topic,20015.0.html ).
Tamo sam okusila dobre puteve, dobre ljude i divnu prirodu, i odluèila da Rumuniju bolje upoznam. Otuda je Transilvanija samo produbljivanje lektire  8), a poznato je da su Transalpina i Transfagara¹an nezaobilazni u ¾ivotu svakog bajkeriste  [rofl].
Planovi su naèelno osmi¹ljeni jo¹ pro¹le godine, okvirno utvrðen polazak za poèetak jula, jo¹ samo da skockamo smene i druge obaveze. Polovinom juna smo utvrdile taèan datum: 5. jula Marina (Obrenovac) izlazi iz treæe smene u 7, malo se odmori i u 10.30 ona i Tamara kreæu sa Gazproma kod Panèevaèkog mosta.
Ovo je Tamara, R6.



Makica, strom 650.



Mene ugl. znate, bandit 650.



U sredu 5. jula krenule smo iz Banatskog Novog Sela oko 11.30, pravac Arad. Evro je 4,5 leje. Gorivo je 4,5 leje. Vinjeta nije potrebna za motocikle. Zeleni karton i meðunarodna vozaèka takoðe. Imamo osiguranje: putno i AMSS-ovo za inostranstvo, za svaki sluèaj.







Idemo malo neuobièajenom rutom, preko Temi¹vara i Arada, iako uglavnom svi idu preko Ðerdapa i polazna taèka za Transfagara¹an im je Kurtja de Arðe¹ (Curtea de Argeº), s juga na sever, pa u povratku idu preko Transalpine sa severa na jug. Mi smo, kao i sve ¾ene, okrenule sve naopako: iz Arada, gde æe nas saèekati drugarica Rumunka Roksana, idemo za Devu tj. Hunedoaru i prvo æemo se spustiti u Bumbe¹ti ®iju (Bumbeºti Jiu) da proðemo Transalpinu odozdo.  Mapa tog prvog dana izgledala je ovako:



Susrele smo se s Roksanom ispred restorana Vinga, tu ruèale, a Makica je malo jo¹ odspavala.



Ovo je Roksi, CBR 1000 RR.



Klopa vrhunska: èorba od ¹kembiæa (ciorba de burta) odlièna , bugarska salata je dovoljna kao èitav obrok, ovaj slatki¹ su palaèinke sa èokoladom i pavlakom a kolièina dovoljna za troje. Cene vrlo umerene, i sve to je plaæeno negde oko 60 leja, sa piæem.











U Aradu:



Odatle smo krenule u Haceg (Haþeg). Roksanina drugarica Korina nas je pozvala da prespavamo u njenom stanu, i takvo gostoprimstvo se pamti zauvek. Kad èujete ¾enu da ka¾e: „Ovde vam je ¹minka, a ovde su vam parfemi“, jasno vam je da ono Mia casa es tu casa ovde zaista ¾ivi i znaèi to ¹to ka¾e. Tako nas je Korina doèekala i poslednje veèeri u stanu u Devi, u povratku.
Ovo je Korina; vozila ranije R6.



Po¹to smo u Devu stigle oko 7.30 (Rumunija ide sat ispred nas), po¾urile smo da stignemo na Tvrðavu. Gore se ide liftom po ¹inama, a pogled na grad i okolinu je spektakularan.
A po¹to smo se pentrale po zidovima, do¹li su s policijom da nas opomenu.:)



















U èetvrtak 6. jula krenule smo dalje. Doruèkovale smo u Petro¹aniju (Petroºani). Put iz Hacega dotle je nov i krivudav, fantazija za otvaranje apetita  [yahoo] Kao u svim gradovima, trg je ogroman.





Plan je sledeæi:



Odatle smo krenule za Bumbe¹ti ®iju, a onda preèicom ka mestu Novaæ (Novaci). Put gdegde o¹teæen i ima rizle, ali je dobra priprema za prilaz Transalpini. Tu smo natoèile gorivo i nao¹trile se.
Ono zbog èega smo do¹le upravo treba da poène. Oseæanja izme¹ana. Mene su toliko napla¹ili serpentinama da sam maltene premirala od straha koliko i od uzbuðenja. A kad je krenulo ludilo... ludilo.
Asfalt fantastièan, potpuno nov, znam da je tek pretpro¹le godine potpuno obele¾en i postavljena je za¹titna ograda. Transalpina (put DN67C) jeste perverzija od puta zvana „Ðavolji drum“, duga tridesetak kilometara (prilazni putevi daju ukupno 145 km) s prevojem na visini od 2.145 metara. Dah stane kad se popne¹ na vrh. U stvari, to je ju¾ni krak Karpata, a planina koja se prelazi precizno se zove Parang (Parâng). Prevoj je Urdele (Pasul Urdele). A svega pet dana po¹to smo pro¹le, na Transalpini je pao sneg. Zato je najbolje, ka¾u, iæi u avgustu, mada mi smatramo da smo imale sreæe i ovako  :D























Kad smo si¹le sa Transalpine, sele smo u restoran na raskr¹æu i tu nas zaèas opkole oblaci: ki¹a. Najavili su pljusak za 4, a mi treba da stignemo u Sibiu na konak. Oko 5 smo obukle ki¹na odela, ali se pljusak ipak opet spustio i oko 6. Èim je pro¹ao sele smo na motore i krenule prema Sebe¹u, preciznije u mesto ©ugag (ªugag) i odatle æemo preko mesta ®ina (Jina) prepreèiti u Sibiu. Putem nas opet uhvati ki¹a, a u tih pedesetak kilometara i grad! Ipak, vozilo se kako treba. Putevi su svi u krivinama, a ako su negde i o¹teæeni, oèekujte da æete naleteti i na radove. Kao da ne pu¹taju da se potpuno razruju, ¹to je kod nas normalno.







Naravno, kako smo se odmakle i sunce je provirilo, te smo u Sibiu stigle po suvom asfaltu. Ogroman grad. Sme¹taj nam je ranije na¹ao Roksanin drugar Ðorðe (Jorj), u privatnoj kuæi, sa posebnim ulazom i ogromnom ba¹tom; dvosobni èetvorokrevetni apartman sa ukljuèenim radijatorima kako bismo osu¹ile opremu ili stvari iz torbi  [neampojma]. Cena: 50 evra, dakle 12,5 po osobi. Naravno, uveèe smo iza¹le u grad, pod punim mesecom, i shvatile da je i ovde trg ogroman, da je grad prelep i pun istorije. Nedostajao nam je jedan dan samo za njega. Ali neka smo mi probile led. Transilvanija u planu i sledeæe godine, koliko ja vidim sa dodacima.










U petak 7. jula krenule smo ka mestu Karci¹oara (Carþiºoara), jer odatle poèinje prilaz Transfagara¹anu. Mnogi idu suprotno, s juga na sever, a mi smo re¹ile da se spustimo u Kurtja de Arðe¹, odatle u Bra¹ov (Braºov) i tamo noæimo. Znamo za Jankoviæev pansion u Kurtja de Arðe¹u, èovek bajkerima daje prenoæi¹te za 6 evra, ali drugaèije smo planirale i to nam ne znaèi mnogo. Tu u Karci¹oari opra¹tamo se od Ðorða, a za to vreme shvatimo da su pored nas pro¹li mnogi motociklisti i biciklisti, i èujemo da æe put od jezera B'la lak (Bâlea Lac) na vrhu biti zatvoren zbog trke. Roksana poku¹ava da sazna kad, i na koju stranu, ali nas to sve ne uznemirava. Put æe biti zatvoren samo dva sata, eto prilike da malo u¾ivamo na vrhu. Ni sad ne znam je li bilo zatvoreno prema Karci¹oari ili prema Kurtja de Arðe¹u. Ipak je ovo poseban dan.

















































I can go from 0 to BITCH in 2,5 sec.

Silvana

#1
Transfagara¹an (Transfagaraºan) jeste devedesetak kilometara dug put (DN7C) preko Ju¾nih Karpata, taènije masiva Fagara¹, i povezuje Transilvaniju i Vla¹ku. Izgradio ga je Èau¹esku kao vojnu odstupnicu posle sukoba sa Èehoslovaèkom 1968, a gradio ga je skoro pet godina (dec. 1969 – sept. 1974) sa 50 tona eksploziva i uz zvanièno 40 ¾rtava, vojnika i civila; tela mnogih nikad nisu naðena. Ni¾i je od Transalpine, 2034 metra, i drugi najvi¹i asfaltirani put u Rumuniji. Ima 27 mostova i vijadukta, 5 tunela. Glavni tunel se zatvara 1. septembra i otvara 1. jula i nemoguæe je proæi tuda bilo kad osim leti. Put nema namenu osim kao turistièka atrakcija. I jeste atrakcija, mada je asfalt lo¹ i pun je rupa, kako pre jezera B'la tako i posle, do brane i jezera Vidraru. Ali i tu smo vozile kako treba. Mada stièem utisak da se svi tu vi¹e slikaju.

Ovo je mapa tog dana:






Na Guglu je nemoguæe ucrtati prelaz preko Transfagara¹ana, zato sam ga zaokru¾ila. To je verovatno zato ¹to nije komercijalni put i nije stalno otvoren.

Ka¾e Tamara da je Transalpina za vo¾nju, a Transfagara¹an za fotkanje  [flashing] I sla¾em se. A sledeæe godine æemo ova dva puta proæi sa suprotnih strana, da vidimo s koje strane je lep¹e  [andjeo] I dodaæemo posetu Mara Mure¹u, rudniku soli Turda i Veselom groblju u Bukovini.









Pauzu u Kurtja de Arðe¹u obele¾ila je nervoza, najvi¹e jer se u grad slila reka automobila i kolona je prolazila kroz ceo grad. Vruæina i sparina su ipak zanemarene kad smo po¹le prema Bra¹ovu. Putevi su opet za krivinarenje, mada je dosta i radova na putu. Ipak, motor tu lako i bez èekanja proðe.  Vo¾nja opet fenomenalna, putevi odlièni, vidikovci.



Po¹to smo zakasnile u zamak Bran, koji nam je bio usput ali otvoren je od 10 do 18, oti¹le smo pravo u Bra¹ov. Prenoæi¹te smo na¹le preko Bukinga dok smo èekale veèeru u restoranu, a gazdarica se obradovala ¹to vidi same ¾ene na motorima. I zaista, ne seæam se da je tom trasom, trofejem za bajkere, pro¹la neka èisto ¾enska ekipa. Mada, verujem da bi se dotle i mu¹ki posle svega umorili. Nismo imale volje da izlazimo pa smo ostale bez razgledanja Bra¹ova uveèe. Malo smo videle grad ujutro, kad nam je Roksanin drugar Andrej pokazao gde se mo¾e doruèkovati, ali smo nameraèile da subotu posvetimo zamkovima.





U subotu 8. jula po¹le smo da vidimo èuveni zamak Pele¹ u Sinaji i Bran, poznat kao dvorac grofa Vlada Cepe¹a (Vlad Þepeº), to jest Drakule.

Plan:



Pele¹ je plemiæki zamak iz 19. veka, bogato ukra¹en duborezom, srebrom i zlatom, galerijama sa 2000 slika, oru¾jem i predmetima sa svih strana sveta, dvorac sa sistemom za ventilaciju, centralnim grejanjem i strujom, srebrnim kadama sa hladnom i toplom vodom. Darovi mnogih carskih i vlastelinskih porodica kraljevskom paru Karlu I i Elizabeti Hoencolern ostali su da svedoèe o svetskoj kulturi i obièajima. Bogatstvo nemerljivo. Zanatski savr¹eno, ovo mesto svedoèi o svemu ¹to je Rumunija imala pre Èau¹eskua. Mada, opet su pojedinci bili nosioci velikog imetka, ali u Rumuniji koju je vodio Èau¹esku siroma¹tvo je bilo sveop¹te. Ovaj dvorac nije nikad vraæen kraljevskoj porodici veæ je ostao muzej. Karte su dvojake, jeftinije za razgledanje prizemlja, 20 leja, i skuplje za posetu spratu, 30 leja. Dozvola za fotografisanje ko¹ta 35 leja. Mi smo stigle subotom, a to znaèi èekanje u redu za karte i ulazak, tako da je bolje doæi radnim danom ili obezbediti karte preko neta.









































Bran je pravi srednjovekovni dvorac, a do njega se sti¾e preèicom pri povratku iz Sinaje u Bra¹ov. Na mapi se vidi, od mesta Predeal postoji skretanje, jasno obele¾eno, ka tvrðavi R¾nov (Râºnov)i ka Branu. R¾nov nismo stigle da obiðemo; opet ostaje ne¹to za sledeæu godinu   [dancing]























Na ovom mestu je jo¹ u 13. veku postojalo utvrðenje koje su od drveta podigli tevtonski vitezovi, a razorili ga Mongoli 1242. Kasnije je podignut dvorac 1377; u njemu je u 20. veku, posle mnogih vladara, boravila i kraljica Marija Edinbur¹ka, rumunska vladarka iz habzbur¹ke dinastije, majka kasnije kraljice Marije Karaðorðeviæ. Mnoge sobe odi¹u njihovim prisustvom, dok je Drakula iskori¹æen za marketing. Zna se da Vlad Cepe¹ nikad nije kroèio u Bran, ali postoje odaje koje govore samo o njemu i Bremu Stokeru, zamislite, koji je prvi napisao  roman o Drakuli.  Sam Stoker nije nikad ni video niti je spomenuo Bran u romanu. Novac vlada svetom. A mi smo shvatile da je od novca jo¹ vrednije vreme, jer nismo uspele da vidimo R¾nov, a ova dva dvorca bismo mogle uvek iznova gledati i otkrivati stalno ne¹to novo. Meðutim, ponestaje nam vremena.
Po povratku u Bra¹ov, spakovale smo se i po¹le u Devu. Cilj je bio da se domognemo tog grada jer od njega imamo jo¹ oko 400 km do Beograda, a Makica u nedelju 9. jula opet ide u treæu smenu. Od Bra¹ova do Sibiua i¹le smo magistralnim putem, krajnje solidnim. Do Deve smo od Sibiua stigle potpuno novim auto-putem, noæu. Ostale smo na konaku opet kod Korine i ujutro po¹le za Temi¹var, auto-putem, da dobijemo malo na vremenu. U Temi¹varu, naravno, pauza, i tamo smo se oprostile od Roksane.















Kuæi smo stigle na vreme, sa mnogo utisaka koje sam ja lièno slagala èitavu nedelju, a verujem da je tako bilo i sa mojim prijateljicama. Ostavile smo iza sebe u Rumuniji èetiri prijatelja: Roksanu, Korinu, Ðorða i Andreja. Hvala im na dru¹tvu i pomoæi, a naravno da smo ih pozvale da nas posete.

Cena putovanja, sa gorivom, hranom, piæem, dva plaæena noæenja i ulaznicama za zamkove: 200 evra.
Preðenih kilometara: 1.800.
Iskustvo: neprocenjivo.


I can go from 0 to BITCH in 2,5 sec.

Bori¹a


MIGE


goranvojska


eclipse4



mali_zmaj

jin-jang

Hurricane

..bravo za putopis, èista 10-ka!!

a za podvig, sta reæi, objasnile

[clapp]

MIGE


Bori¹a


UFF


megaidiot

lep putopis, lepe slike.  [thumb_up]
cela ta oblast je fenomenalna za vozanje i ima svasta da se vidi, da covek odvoji i 10 dana ne bi bilo dosadno, a mozda i ne bi sve video.
Citat: Silvana poslato 23 Jul, 2017, 14:01
iz Arada, gde æe nas saèekati drugarica Rumunka Roksana, idemo za Devu tj. Hunedoaru i prvo æemo se spustiti u Bumbe¹ti ®iju (Bumbeºti Jiu) da proðemo Transalpinu odozdo.  Mapa tog prvog dana izgledala je ovako:


kakav je taj put od arada do deve? moze li da se vozi lepo ili je smaranje sa kamionima?
juce sam stao na raskrsnicu kod mosta gde biras da li da ides na lugos do nastavka autoputa ili na taj put. i krenuo ja tuda do prve kafane ('disko nesto' u sred nigde, ispred kafane stoji rumunka u fluorescentnom disko izdanju i priziva sve koji prolaze da stanu, jako smesno, vama je bila s leve strane pre mosta) pa okrenuo nazad na lugos posto sam imao mnogo da vozim do kuce, a taj do autoputa znam i dobar je kad nema kamiona, a bilo ih je.

Citat
Mene su toliko napla¹ili serpentinama da sam maltene premirala od straha koliko i od uzbuðenja. A kad je krenulo ludilo... ludilo.

mislim da je tamo i rastinje upilo smrad lamele na isdisaju, oseca se i kad nema vozila ;D

Citat
Transfagara¹an (Transfagaraºan) jeste devedesetak kilometara dug put (DN7C) preko Ju¾nih Karpata, taènije masiva Fagara¹, i povezuje Transilvaniju i Vla¹ku. Izgradio ga je Èau¹esku kao vojnu odstupnicu posle sukoba sa Èehoslovaèkom 1968, a gradio ga je skoro pet godina (dec. 1969 – sept. 1974) sa 50 tona eksploziva i uz zvanièno 40 ¾rtava, vojnika i civila

onaj spomenik na brani, ako ne gresim, to je dignuto u cast tih ljudi jel tako? verovatno gresim, nisam nasao nista o spomeniku, pa sam ga krstio elektrorumun.
ovaj put je bilo obezbedjenje sa kalasima tamo gde se penjes do spomenika tako da niko nije mogao da ode gore da slika, a odatle je pogled fenomenalan.

Major


castor

It's the ride that matters, not the bike…

Hattrick

Polako bre, sta ste navrle, nije Arapin vise tamo  :)

JovanaDjo

Fantazija zenske :)

Poslano sa mog SM-A510F koristeæi Tapatalk

misa-pei

Sjajno. Ba¹ sam u¾ivao èitajuæi.
Država je najveći neprijatelj naroda

navajo

Uzivala sam citajuci, mada sam redovno pratila fotke i desavanja na grupi....bicu vredna kao pcelica, vozicu do sledeceg leta sto vise kilometara, pa da vam se i ja pridruzim na sledecem putesestviju sa Debelom:)

boki68

lep putopis cestitam na izboru vozio sam bas ovakvu turu doduse malo duze ali u sustini ovo ,lepa tura svakome treba preporuciti da vidi  i provoza motor po Rumuniji .