Glavni meni

pravilan napon punjenja za 2t

Započeo sasa ns 1, 25 Jun, 2017, 12:46

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

sasa ns 1

koji je pravilan napon punjenja na  2t skuteru longija 50 ccm.Znaci kolio znam fabrika akumulatora kaze 13.8-14.2 v ,ali sta kaze praksa da li cim s upali na leru pod svetlima mora da bude toliki i sve do punog gasa.Kod mene je oko 12,2 v na leru pa kad povecavam do punog gasa raste do 15v ali kao da mu treba malo vise vremena- nije bas analogno tome da kad dignes na pun gas,on dize polako.Proveravao unimerom od prvog dana novog motora nekoliko puta i stalno je  isto.Motor ima voltmetar -fabricki -samo crtice i stalno se isto desava.Sad imam problem da mi je dva puta za mesec  dana pao napon ispod 11v  pa neznam da li prepunjava ili  je to normalno

ЯЭВОЛУТИОН

ti skuteri imaju regler koji cudno radi....dakle....imas dve zice koje izlaze iz namotaja koje idu na regler ali jedna pre toga se odvaja za svetla i ima load opteecenje u vidu otpornika.....dovoljna je jaca sijalica od propisane da skuter vise ne puni....ili da load resistor probije i da slabo puni....a regleri su ocajnog kvaliteta....koristi vise kurblu za paljenje i bice to O.K.
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Glava Dole

Oh... jos jedna slicna tema... vazi isto sto i za motocikle... racunaj da ta mala govanca na skuterima od 4ah koji se obicno stavlja obicno ne isteraju vise od sezone :) eventualno 2 ako imas srece... koliko ti je star aku, koliko cesto se skuter vozi, da li ima alarm? Sudeci po tih 15V na punom gasu to je ok :)

Glava Dole

#3
Citat: ЯЭВОЛУТИОН poslato 25 Jun, 2017, 13:28
ti skuteri imaju regler koji cudno radi....dakle....imas dve zice koje izlaze iz namotaja koje idu na regler ali jedna pre toga se odvaja za svetla i ima load opteecenje u vidu otpornika.....dovoljna je jaca sijalica od propisane da skuter vise ne puni....ili da load resistor probije i da slabo puni....a regleri su ocajnog kvaliteta....koristi vise kurblu za paljenje i bice to O.K.

Varas se... radio sam kompletnu instalaciju tako da znam... bilo davno al ako me pamcenej dobro sluzi ima 3 namotaja na statoru koji sluze samo za signalizaciju(zato i radi svetlo samo kad je motor upaljen, tinja kad je na leru i pojacava se kad se da gas, stalnog napona nema vec sijalica koristi naizmenicni direktno sa namotaja uz rezistor, to da), a druga dva namotaja idu na regler za punjenje akumulatora i kontrolnu tablu... tako da jaca sijalica realno ne sluzi nicemu u slucaju punjenja akumulatora kod skutera... eventualno da se sijalica veze direktno na 12V a namotaji koji su sluzili za svetlo preusmere ispred reglera... znam da su to ljudi radili u slucaju ugradnje xenona, samo nisam siguran koliko regler u tom slucaju izdrzava i koliko je dugotrajan :)

EDIT: aha, sad kapiram kad sam procitao ponovo, nisam citao s paznjom... da, pricamo maltene istu stvar, s tim sto ne mislim da jaca sijalica moze da utice na punjenje u slucaju skutera(s obzirom da su namotaji razdvojeni i da sijalica cak i koristi naizmenicni napon pre reglera sa odvojenih namotaja) :) Ali mozda se i varam...

ЯЭВОЛУТИОН

sa namotaja idu sledece zice...

1. zuta - faza
2. bela - faza
3. crveno crna - visoki napon
4. plavo bela -  pick up
5. opciono zelena ili crna - masa statora

http://www.kymcoforum.com/index.php?action=dlattach;topic=8121.0;attach=6440;image

samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Glava Dole

Bravo, osvezio si mi pamcenje, bas tako, tu si u pravu, samo mislim da jaca sijalica ne moze da utice na punjenje jer se napaja sa odvojenih namotaja... masa jeste zajednicka ali su izvodi izdvojeni... jedino ako ne mislis da nekako opterecenje utice na magnetno polje, mada u to cisto sumnjam :) Koliko se secam ista ta zelena/crna je jedna od dve na regleru, bela(il zuta, bem li ga, nije ni bitno koja je za svetlo koja za punjenje, koga interesuje ispratice sam gde koja vodi na samom statoru) je druga(i tu sad imamo naizmenican nestabilizovani napon), i dalje iz reglera ide na aku koji napaja tablu, sirenu, alnaser(ovde dobijamo regulisan jednosmerni)... dok svetlo ide uz rezistor(da ne bi crkavale sijalice kad se odvrne gas) direktno sa namotaja, tj jedne od te dve faze :)

ЯЭВОЛУТИОН

jedna zica koja fura fazu ida direkt na regler, a druga ide na regler i racva se ka svetlu.....tu nastaje problem jer kad ej sijalica jaca vuce napon sa jedne od dve faze alternatora....pa regler vise nema sta da ispravi....sa ugasenim svetlima skuteri mnogo bolje pune, sto da su odvojene faze za svetlo i punjenje ne bi imalo veze,,,,nazalost sam istudirao tu oblast vise nego sto me realno zanima....
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Lazic

Hmm, i kle je poèeo da puni sa uga¹enim farom kako treba...

rboban

Ride It Like You Stole It

Lazic

Ako je gledati po naponu punjenja... :D

Glava Dole

KLE ima vezan far direktno na 12V sa akumulatora kao i svaki normalan motor, koristi jednosrnih 12V posle reglera kao i svi ostali potrosaci na motoru :) Ovi prdavci ne, tako da ne moze da se poredi :) Svetlo im zato i radi samo dok je motor upaljen :) Nisam nesto preterano duboko zalazio u materiju, bio sam ubedjen da su potpuno nevezani ovi za punjenje i ovi za svetlo... ako je neko u pravu onda je to revolucija, svakako je kroz njegove ruke proslo neuporedivo vise takvih nego kroz moje :) Al nebitno, sa skuterom je sve u redu, moguce samo da je aku na izdahu i nista vise... jer, kao sto rekoh, bas kratko traju ti mali... meni nikad nije ostao u dobroj formi nijedan vise od jedne sezone :)

Lazic