Glavni meni

25.000 Poginulih bajkera za 10 godina

Započeo Hattrick, 12 April, 2017, 15:35

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Hattrick

Sudeci po tome sto je svaki bajker ujedno i automobilista, a svaki automobilista nije bajker, navodi me na zakljucak da su bez ikakve pristrasnosti ipak bajkeri daleko bolji i kompletniji vozaci od kavezara.
Takodje, sudeci po tome sto neko "ne cuje motocikl" uprkos auspuhu od 130db koji se cuje na 2km, i "ne vidi ga" sa 120-130km/h uprkos upaljenom svetlu, cudim se kako bi video na Nemackom autobahnu automobil bez upaljenih farova koji ti nailazi iza ledja sa 280km/h ili vise ?
Po meni cim neko isece put sa pravom prvenstva prolaza, prouzrokuje nesrecu, i pravda se da nije video "projektil" sa upaljenim farom koji ide 130km/h, ja bih mu oduzeo dozvolu na licu mesta.
Naravno kako motociklima, tako i (pogotovo) automobilistima ponuditi kurseve napredne voznje sa umanjenom premijom osiguranja ako poloze. Svakome ko uzrokuje udes u kome ima vise od 40% krivice nametnuti taj kurs kao obavezan.

Kostić

#21
zato laziæ hoæe da svi kejd¾eri malo voze motor. ima smisla. nego, nije li pro¹le godine èovek nastradao kad je udario u auto koji je vozio motociklista? ako smem da primetim, te prve pogibije obièno budu na poèetku kad se razgale bajkeri i sustreti i slièno. posle stane. i da malo pogledamo psiholo¹ke profile nastadalih, tajming, de¹avanja, periferije. ko forenzièari. mislim da bi tu bilo mesta za neku polemiku. koliko motociklista pogine bez kategorije, koliko sa. koliko je imalo tragova alkohola, koliko nije. i tako i slièno.

navajo

Moze li li neka dodatna info o toj obuci koju drzi zandarmerija, gde, koliko parica, kontakt...?

Ovih dana, pod utiskom desavanja malo prelistah crne hronike po forumima...prosek godina 24-28, mladost, zelja, adrenalin, neiskustvo...jbg

ЯЭВОЛУТИОН

nismo mi jedinstveni po "izini nisam te video" to je recenica koju svi automobilisti mantraju vec decenijama....motorciklisti cesto prave prekrsaje ali retku su direktni krivci za nezgode...jer u glavnom pokusavaju da sacuvaju zivu glavu....da li je nekad neko cuo da je motorciklom neko uzeo prednost automobilu....ja jos nisam....
nema nacina da te vidi neko ko ne gleda niti da te cuje neko ko ne slusa....dzaba svetla, tweety fluo uniforme i decibeli....
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

megaidiot

Citat: navajo poslato 12 April, 2017, 20:15
Moze li li neka dodatna info o toj obuci koju drzi zandarmerija, gde, koliko parica, kontakt...?
http://abm.rs/trening-bezbedne-voznje/osnovni-aktivni-trening/
Da se razumemo, nece te ovo spasiti od budale, ali moze da pomogne, najvise u nacinu razmisljanja kad vozis.

MIGE

Citat: megaidiot poslato 12 April, 2017, 23:48
Citat: navajo poslato 12 April, 2017, 20:15
Moze li li neka dodatna info o toj obuci koju drzi zandarmerija, gde, koliko parica, kontakt...?
http://abm.rs/trening-bezbedne-voznje/osnovni-aktivni-trening/
Da se razumemo, nece te ovo spasiti od budale, ali moze da pomogne, najvise u nacinu razmisljanja kad vozis.
ne,ne,znam boljeg instruktora  ;)

misa-pei

Bio sam na tom (sliènom kursu), kad ga je organizovao Ðunta. Hvala mu, izuzetno je zanimljivo. Mnoge stvari èovek zna, samo ne primenjuje, neke se stvari ponavljaju, neke sam, bogami, prvi put èuo i probao. Vredi. Malo drugaèije se pristupi vo¾nji (posebno po gradu), poka¾e se totalno drugaèiji naèin upravljanja motorom, koji nekom le¾i, nekom ne. Instruktor mi je bio Dimitrijeviæ. Sjajan lik, iako je pandur :) .

Insistira se na defanzivnoj vo¾nji, mada je mene mnogo vi¹e puta u ¾ivotu iz kritiènih situacija izvukla upravo agresivna vo¾nja. Mislim da je upravo to moguænost da èovek nadgradi svoje znanje i da bukvalno oseti kad treba primeniti jedan ili drugi naèin vo¾nje - taènije, postupak u datoj situaciji.

Najbolje i za svakog najpreporuèljivije je, s moje taèke gledi¹ta, da poku¹a da ne doðe u kritiènu situaciju. Da preduzme sve ¹to je u njegovoj moæi da predvidi sumanute reakcije onog ispred, iza, sa strane. Onog koji tek seda u kola, 20 kilometara dalje. Neki put ni to ne uspeva.

Od onog Vujaniæa mi se povraæa, najbla¾e reèeno. Ni Jevtiæ mi nije simpatièan. Imam utisak da rade za dr¾avu, da navræu vodu na dr¾avnu vodenicu, ne pominju gluposti koje pravi zakonodavac i ¹to je najva¾nije, ne bore se protiv njih. Aminuju ih. U svakom intervijuu koji sam gledao, tako se poan¹aju, posebno Vujaniæ.

A 25000 je cifra koja slu¾i za lo¾enje matoraca, za pokretanje hajke na motoriste, za seèenje muda istima.
Država je najveći neprijatelj naroda

megaidiot

Citat: misa-pei poslato 13 April, 2017, 00:29
Instruktor mi je bio Dimitrijeviæ. Sjajan lik, iako je pandur :) .
[thumb_up]
e taj, ja sam bio dok su bili pri klubu zandarmerije, ovo sad ne znam koja je organizacija.

eclipse4

u pocetku sam kupio kurir jer sam mislio da je to zajsta najbolja novinu u Srbiji za brisanje dupeta kad nema toalet papir ili smirgle.....na zalost,posle sam video da ne valja sa time ni dupe brisati,razmazuje se mastilo......

Jefta

Citat: misa-pei poslato 13 April, 2017, 00:29
Bio sam na tom (sliènom kursu), kad ga je organizovao Ðunta. Hvala mu, izuzetno je zanimljivo. Mnoge stvari èovek zna, samo ne primenjuje, neke se stvari ponavljaju, neke sam, bogami, prvi put èuo i probao. Vredi. Malo drugaèije se pristupi vo¾nji (posebno po gradu), poka¾e se totalno drugaèiji naèin upravljanja motorom, koji nekom le¾i, nekom ne. Instruktor mi je bio Dimitrijeviæ. Sjajan lik, iako je pandur :) .

Insistira se na defanzivnoj vo¾nji, mada je mene mnogo vi¹e puta u ¾ivotu iz kritiènih situacija izvukla upravo agresivna vo¾nja. Mislim da je upravo to moguænost da èovek nadgradi svoje znanje i da bukvalno oseti kad treba primeniti jedan ili drugi naèin vo¾nje - taènije, postupak u datoj situaciji.

Najbolje i za svakog najpreporuèljivije je, s moje taèke gledi¹ta, da poku¹a da ne doðe u kritiènu situaciju. Da preduzme sve ¹to je u njegovoj moæi da predvidi sumanute reakcije onog ispred, iza, sa strane. Onog koji tek seda u kola, 20 kilometara dalje. Neki put ni to ne uspeva.

Od onog Vujaniæa mi se povraæa, najbla¾e reèeno. Ni Jevtiæ mi nije simpatièan. Imam utisak da rade za dr¾avu, da navræu vodu na dr¾avnu vodenicu, ne pominju gluposti koje pravi zakonodavac i ¹to je najva¾nije, ne bore se protiv njih. Aminuju ih. U svakom intervijuu koji sam gledao, tako se poan¹aju, posebno Vujaniæ.

A 25000 je cifra koja slu¾i za lo¾enje matoraca, za pokretanje hajke na motoriste, za seèenje muda istima.
Zajedno smo bili na kursu :) sjajna stvar i za preporuku svakome.

UFF

kurs bezbedne voznje?  [rofl]


jaaaaooo koje proseravanje pa ne zivimo u amerikama jbt, pise li na tom kursu npr "na pumpama ne sipati gorivo po rezervoaru i ne paliti pljugu?" i slicno za retarde


ne kazem da ne mozes da cujes ili cak naucis nesto novo ali dzaba ako ga posle primenjivati neces i ako nisi glup naucices tj naucio si i dosad i sam odlicno i ne treba ti kurs za debile a ako jesi ni kurs ti pomoci nece

[rofl] zamisljam nekog trkaca ili stuntra koji se sam obucavao kako je dosao na kurs i neko mu drzi predavanje o countersteering-u i kako mora da se nagne vamo da izbaci tamo da radi rukama a ovaj moze zmureci da uradi bolje od predavaca sve sa namerno obrnuto postavljenim tezistem


megaidiot

Citat: UFF poslato 13 April, 2017, 03:03
ne kazem da ne mozes da cujes ili cak naucis nesto novo ali dzaba ako ga posle primenjivati neces
upravo tako, isto kao i tablica mnozenja.

Hattrick

Dobro, pazi poenta kursa napredne voznje je da to ne bude samo za bajkere, vec za sve, pogotovo automobilste i one koji vec imaju sudski dokazane krivice u saobracajnim udesima.
Mozda bi to bio jedini nacin i da brdo kretena koje je kupilo dozvolu, nauci koliko-toliko nesto.
Pogotovo sta znaci put sa prvenstvom prolaza, i za sta sluze retrovizori.
Oni koji ne zele da primene, svakako nece, ali onda vise nema izgovora za zestoko represivne mere, ako se delo ponovi.

Hattrick

Mada bi sasvim dobar pocetak bio i da se sazove konferencija za stampu, gde ce tuzioci i sudije saopstiti da se od ovog dana, recenica: "Nisam ga video", ne uzima vise u obzir, u bilo kom kontekstu.

Boban_m

I oduzima se vozacka dok ne pojede 100kg mrkve da mu se oci poprave, a mora da jede u MUPu da ne slaze.

Hattrick

I mora da plati sve dnevnice i pljeskavice za pandure koji rade prekovremeno dok cekaju da pojede sargarepe.

Kostić

al kad matorac ka¾e da je ipak èuo ne¹to novo. neko ko se najahao. to je za po¹tovanje, a ne kad doðe gavra i isprosipa znanje nekome ko je padao dok se on nije rodio. ja bi voleo da mene neko nauèi kako se vozi zimi. da se napravi zimski kurs. ipak ima i nas 'pet budala' koji motor koristimo kao osnovno prevozno sredstvo, pa da nauèimo ne¹to novo. ja bi voleo da nauèim kako da padnem po snegu a da ne slomim ðoku ;D

te tehnike koje se uèe, mi matori znamo, ali ih ne primenjujemo. svako vozi onanko kako mu odgovara. kurs bezbedne vo¾nje treba da slu¾i onome, ko je tek seo na motor i nije ni¹ta nauèio, pa da manje pada dok ne nauèi. i naravno da se snaðe u ne¾eljenoj situaciji, ukoliko je to moguæe, a vi¹e je moguæe ne¹o nemoguæe. neko to nauèi na tvrd i bolan naèin, neko pak ako mu neko poka¾e. tvrd i bolan naèin su keva dugog ¾ivota.

a voleo bi da æaskam sa ljudima koji voze motor recimo makar 5 zima. tu bi bilo lovaèkih prièa za smejanje.

inaèe, ako te æale ne nauèi trikovima ¾ivota, nema tog kursa koji æe da da te nauèi kako da se spase¹. æale je bog. ja moju decu nisam nauèio da voze. mirnije spavam kad ih ja vozim gde treba.

Hattrick

Ja bih vrlo rado isao na napredni kurs voznje na ledu, gde casove drze stare kajle raznih evropskih Rally sampionata.
To sto te oni nauce, ne mozes da naucis sam, niti bilo ko slabijeg kalibra od njih moze da te nauci.
Ne kazem da bi mi to bog zna sta pomoglo u svakodnevnom zivotu, ali bilo bi dobro zezanje 100%, i to dodatno znanje sigurno ne bi odmoglo u nekoj kriticnoj situaciji kad je napolju led i -20°c.









Kostić

nema¹ pojma ¹ta bi sve nauèio od tih likova. realno, ono ¹to æe da ti pomogne je upravo taj zimski 'trening', tj, malo usavr¹avanja refleksa i tehnika na snegu i ledu, ali ne u saobraæaju naravno. ali uzmi u obzir i da oni voze vozila koja su savr¹enstvo u odnosu na vozila koja se koriste u saobraæaju. ako zanemari¹ tu èinjenicu, eto te u novinama, bahati napravio lom. mnlogi se lo¾e na trkaèe po saobraæaji u takvi mahom naprave gadne lomove. ako proba¹ da vozi¹ motor po snegu i savlada¹ ga da ne pada¹ stalno, mnogo lak¹e æe¹ da izbegne¹ pad u nobranom gro¾ðu i da se izvuèe¹ u letnjoj sezoni. primarna fora je upravo da izbegne¹ ono ¹to se izbeæi mo¾e. jer na primer, izbegao si situaciju i nastavio ili stao i tu je kraj scene. nisi izbegao situaciju koja mo¾e da se izbegne, pao si i recimo udario u ogradu na primer èime si izazvao te¾e posledice koje su mogle da se izbegnu.

to treba da bude osnova obuke svakog vozaèa. a ne, sedi vozi ¹kolski i polo¾io si. ja imam priruènik za vozaèe iz doba mog æaleta, debeo ko crnaèki kurac. ono ¹to u njemu ima, nema u celom srednje¹kolskom obrazovanju. zato nam omladina i gine.

Kostić

#39
a sve vas bi naterao da odete kod gavre da vas nauèi ¹umskim trikovima. ali sa gikserima. jeste seronja za sve pare i ne po¹tuje matorce, al ume da vozi po blatu i livadi a da ne padne. giksera. gledao sam njih nekoliko kod ufa kad su dolazili, samo je gavra pro¹ao kroz blato bez straha u govoru tela. verovatno neæete da razumete ¹ta lajem, ali nije ni va¾no. a zimi bi vas ja terao da idete samnom malo u ¹umicu... ;D

a ovo ¹to bi ti voleo mo¾e¹ i sam negde na planini, al tvoj auto i njihov su dva pojma. ja sam nekada davno maltretirao makija po ko¹u zimi kroz ¾bunje i drveæe. uvek je izlazio beo iz fiæe i jebo mi majku bolesnu. jednom sam ga maltretirao na pijaci, u to vreme nije bilo ba¹ ko danas gu¾va, po snegu. dr¾ao se za sedi¹te i kad je iza¹ao nije teo da uðe u auto da idemo kuæi. naravno nije ni pribli¾no trkaèima, ali je iskustvo svakako. danas mnogi tripuju te driftove po saobraæaju i jako su dobri, ali realno to ne treba da se radi. ipak nismo sami na ulici.