Glavni meni

O lubrikantima za lanac - u sitna crevca

Započeo Slaninar, 30 Mart, 2017, 08:05

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Slaninar

Napravio sam jo¹ jedan podu¾i èlanak. Ponovo je akcenat na bajsevima, ali neke osnovne stvari su univerzalne.
U sklopu èlanka obja¹njena je i viskoznost ulja (SAE gradacije za motorna i ulja menjaèa), pa i to mo¾e biti zanimljivo.
©to se samog podmazivanja lanca tièe, svakako treba naglasiti da kod motocikala lanac trpi puno veæe i sile i brzine, tako da gu¹æi lubrikanti koji se bolje lepe neæe biti toliko lo¹ izbor, niti stiæi da zalepe toliko prljav¹tine (a i motor nema finih mehanizama menjaèa koji se mogu nakupiti prljav¹tinom, pa lo¹ije raditi).

http://www.bikegremlin.com/2017/03/30/o-lubrikantima-za-lanac-bicikla-detaljno/
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

mrle

koji naziv teme...

manijaci, lubrikant, crevo... :)

jevta

Tu pi¹e da menjaèka ulja nisu dobra ,a proizvoðaèi motora ka¾u sae90.
jel mo¾e poja¹njanje.

8.2.1. Menjaèko ulje

Menjaèka ulja uglavnom poseduju EP aditive. Da bi EP (eng. Extreme Pressures) aditivi napravili za¹titni film na podmazanim povr¹inama, potrebni su, kako im ime ka¾e Ekstremni Pritisci. Bez obzira na snagu vozaèa, lanac bicikla ne podnosi takve pritiske. Pored toga ¹to ni¹ta ne koriste za ovu namenu, veæina EP aditiva deluje korozivno na aluminijum (od kojeg se prave mnogi lanèanici). Na kraju, menjaèko ulje lepi dosta prljav¹tine na sebe, u odnosu na neka druga ulja, a nije srazmerno otpornije na ispiranje vodom.

Sve u svemu – izbeæi menjaèko ulje ako je moguæe. Za nu¾du, ¹to manje viskozno, ¹to pre ga sprati i zameniti boljim lubrikantom.


Slaninar

Tako kako pi¹e. Lo¹i su za aluminijum. Ako motor nema alu lanèanika ne bi trebalo da je toliko kritièno.
Mada na mojoj Uamani ne pi¹e menjaèko, veæ preporuèuju motorno ulje za lanac.

Ima boljih re¹enja, a nisu skuplja. Monogradno motorno prvo pada na pamet.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

jevta

Znaèi kad ima aluminijum ni¹ta menjaèko.
Mada su blokovi od aluminijuma ,a tu ima dosta ostataka ulja.
Ja sam u uputstvima dosta nailazio na sae 90 bez preporuke koje ,a to su menjaèka

Slaninar

Citat: jevta poslato 30 Mart, 2017, 11:07
Znaèi kad ima aluminijum ni¹ta menjaèko.
Mada su blokovi od aluminijuma ,a tu ima dosta ostataka ulja.
Ja sam u uputstvima dosta nailazio na sae 90 bez preporuke koje ,a to su menjaèka

Verujem, i ja sam. Spomenuo sam i u tekstu (i u onom o mastima), isto je kao i sa kupanjem: pravilno i redovno raditi je va¾nije od vrste (i kvaliteta) sapuna. Scottoiler je najbolji dokaz te teorije: relativno retko ulje, koje se stalno nanosi i spada sa lanca - dakle lanac uvek èist i podmazan, a ulje nikakvo posebno - i traje nekoliko puta du¾e nego sa ostalim vrstama podmazivanja. Isto va¾i za lanac bregaste, koji je uvek zatvoren, èist i okupan u ulju (motora).

Ipak, ako se gleda sam lubrikant kao takav - koliko sam do sada uspeo saznati, menjaèko ulje nije idealno.  

©to se menjaèa tièe - u bloku menjaèa ulje nije na otvorenom, ne¹to se drugaèije pona¹a. Uvek se dodaju i inhibitori koji neutrali¹u negativna svojstva aditiva. Ali tamo gde aditivi nisu neophodni, bolje je bez njih.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

jevta

Ubedio si me da u moj srbojler od sada sipam motorno ulje [kralj] [kralj]

Slaninar

#7
Citat: jevta poslato 30 Mart, 2017, 12:50
Ubedio si me da u moj srbojler od sada sipam motorno ulje [kralj] [kralj]

Za srbojler bih preporuèio 10W monogradno zimsko - koje se inaèe vodi i koristi i kao hidraulièno ulje.
Ako ti je to previ¹e retko, mo¾e i SAE 30.
Generalno su monogradna em jeftinija, em imaju manje aditiva koji za ovu namenu samo smetaju.

Inaèe za bajs mi se odlièno pokazao testerol (FAM-ov je ispod 300, NIS-ov ne¹to preko 300 din. litar, oba su prstojnog kvaliteta) - razbla¾en sa naftom po ¾elji - 1:1 do 1:4, zavisno od spoljne temperature.
Na motoru koristim Scottoiler, a toliko se vozim da mi pola litre njihovog, inaèe bezobrazno skupog ulja koje po strukturi na dodir & oko najvi¹e slièi testerolu, traje vi¹e sezona. :( 
Inaèe, kod njihovog ulja je caka da se ispira vodom, ¹to kod testerola ba¹ i nije sluèaj (zato mi je i dobro za bajs kad su ki¹e), pa bi trebalo da je kao optimalno za tu namenu. Nisam uspeo skontati koje ulje prepakuju pod svojim brendom za tu namenu.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

ðunta

Samo povr¹no, ulja za menjaèe su agresivna na obojene metale ako nemaju dodate blokatore, a to se uglavnom ne navodi na pakovanju i èesto èak nije navedno u dati, postoji neki standard ASTM, ne znam napamet, koji se odnosi na korozivnost.  Po praviliu GL 5 je agresivniji i kad postoji izbor, bolje iæi na GL4/5 ili samo GL4 ali tih ulja je sve manje. Po mom nekom zakljuèku, hipenoli su arahaik kad raznorazni sprejevi nisu bili u upotrebi tako da bi takve preporuke iz manuala i tretirao praistorijskim. Podmazivanje lanca kapanjem ulja je uvek bolje od èvrstog maziva u spreju, stalno podmazano i ne lepi se pra¹ina, Scotoil jeste odlièno a mnoga iskustva ptvrðuju da su teteroli odlièni. LS menjaèka ulja su posebna kategorija i idu iskljuèivo u specijalne konstrukcije menjaèa i diferencijala i nisu za upotrebu  podmazivanja lanaca.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

Slaninar

montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen