Glavni meni

MK TRB ViDra Tim-Bijeljina Republika Srpska BiH

Započeo Mad Max, 17 Jul, 2016, 01:42

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Mad Max

Brzi od smrti, Jaci od bola

Mad Max














Par fotki, bilo je svetski, kao sto i sampionat nosi naziv.
Brzi od smrti, Jaci od bola

Mad Max

Nas uspjeh, svjetski bodovi
24h Bol D‘or

Sve je pocelo planski, kao i svim ostalim trkackim timovima. Mada kod nas ne moze ako nema neplaniranih promjena. Tako je i bilo, prva trka za AMSS TRB ViDra Tim planirana je za april 2018 god. poznati 24h Le Man. Dovoljno vremena da se vozaci i mehanicari pripreme. Ali, 20 dana ranije Tim Menadzer Dragan Ljubinkovic Ugljo me obavjestava da vozimo 24h Bol Dor u Francuskoj na stazi Paul Ricard. Ta staza me asocira na Niki Lauda, tamo je imao prve testove. Radostan, ali I zabrinut jer po dogovoru sa Ugljom posle Zaluzana moj zadatak je bio da okupim tim mehanicara I pomocnog osoblja koji ce odraditi posao. Svako ce pomisliti da to nije tesko, ali prvo I najbitnije je da svi budu timski igraci, strpljenje, toleranciju I znanje da imaju. Mislim da vam je jasno koliko je tezak zadatak bio, pri tom odgovornost za svakog od njih.

Prvi put od osnivanja TRB ViDra tim-a da kompletna posada krece iz Bijeljine-Semberije nase.Poseban dozivljaj, sve djelimo zajedno. Posada se dijelila u dvije grupe sa dva vozila.
Kombi: Dragan Ljubinkovic Ugljo- Tim Menadzer
Dalibor Miletic- Vozac
Mirko Simic Dizna- Tehnicko odeljenje
Dario Gabrilo-Mehanicar
Nenad Petrovic Sone-Rezervni Vozac
Camper:
Veljko Vidic -Vozac
Rado Antic-Mehanicar
Dusan Stokic Dujko-Sef kuhinje
Bojan Milosevic-Pomocni Mehanicar
Igor Grujic-Mehanicar
Dragan Popovic-Pomocno osoblje
Pri polasku je bio dogovor da se cijeli put pratimo, tako je I bilo, ali do autoputa. Naravno posada u kombiju je mnogo brza I nisu gubili vrijeme. Kamper posada je lagano putovala sa povremenim pauzama I zamjenama vozaca. Svo vrijeme sala I smjeh. Imali smo malo straha od Francuske, saobracajna policija ne tolerise nikakve greske, a pogotovo za brzu voznju. Nekad oko 15:00 casova smo stigli na stazu Paul Ricard. Puno vozila, ljudi, raspakuju se, parkiraju, pripremaju boxove, svako za svojim poslom. Tamo nas je vec cekao treci vozac Brandon Cretu koji je dan ranije doputovao iz Amerike. Odmah pocinje akcija, box-tenda-motori…… mnogo mnogo toga. Navece u 21:00 casova sve zavrseno, sastanak I dogovor za sutra, prvi dan slobodnog treninga. Trkacki radni dan pocinjao je u 06:00-22:00 casova svaki dan. Vjerujem da vecina ne zamilslja da je tako naporno, mada to se ne osjeti, jer adrenalin radi svoje, a tamo ste srcem I dusom. Ujutro u Boxu nas docekuju dva mehanicara od YART ekipa, koja je nasa tehnicka podrska. Dva motora, jedan za suve uslove I drugi za kisne. Izgleda tako jednostavno kad se kaze, ali znajte da nije. Dva komplet spremljena motora od YART nije sitnica. Sve to nebi bilo dostizno I ostalo bi neispunjen san bez naseg Tim Menadzera Dragana Ljubinkovic Uglje koji je sve ovo pokrenuo I najbitniji dio organizivao tj finansije. Prvi izlazak na stazu je pripao naravno nasem ViDra Tim prvom vozacu Daliboru Miletic. Zatim Veljko Vidic, Brandon Cretu pa rezervni vozac Nenad Petrovic. Na prvom izlasku niko nista ne ocekuje, vozaci upoznavaju stazu I “memorisu” je. Svi osim Brandon Cretu su vozili prvi put Paul Ricard. Nakon prve voznje vozaci traze optimalni set-up motocikla, sto nije bas jednostavno, tri vozaca treba da se usaglase sta im odgovara, a sta ne. Razliciti stilovi voznje mnogo utice na to. Neko “agresivno” koci, neko njeznije, ali ima mirniji motor kroz krivinu, brzi izlaz bez puno gasa………. Masa detalja. Sve u svemu svi smo se slozili osim Petrovica koji je trazio da se drugacije optimira zadnji amortizer. Na jednoj deonici staze tako bi bilo dobro, ali zato na svim ostalim nije uredu. Pokusali smo I tako, ali nije vrijedilo, vratili smo na prvobitno optimiranje, koje su predlozili Miletic, Vidic I Cretu. Tako smo nastavili vozit I svo vrijeme razmjenjivali misljenja gdje, kako I zasto kociti, otvarati gas, kojom brzinom prolaziti. Tim mehanicara je odradjivao svoj dio posla, brzo, oprezno I odgovorno bez mnogo rijeci, pogledima su se razumjeli. Svo vrijeme TM-Ugljo je na pit lane pratio vremena I ispisivao na tabli GOOOOOOOOO. Sto je znacilo brze, brze. Vjerujem da ce sledeci put biti “Bic” u upotrebi  Iznenadjenje, a potajno vjerovanje svakog od nas, uopste nismo bili losi za prvi put I bez ikakvog treninga, sto fizickog, sto vozackog. Prvi dan prolazi tako, dok od drugog ocekuje se mnogo vise, sto od vozaca, sto od mehanicara. Odmah pored staze je mnogo toga za posjetiti, standovi moto opreme, montazni lokali, ogromna bina, grilovi, restorani mnogo mnogo toga. Kad dolazite kao ucesnik-takmicar nemoguce je to ispratit. Mi smo na blic sve to pregledali, ali vjerujte da je veoma kvalitetno I kao gledalac doci. Bezbroj kampova, hiljade motora, beskonacna guzva na ulazu. Drugi dan slobodnih treninga zapocinjemo po oblacnom vremenu u manjem strahu, ali I zelji za kisom. Zelji zbog toga sto smo svjesni da timovi-vozaci u top 10 nece sve rizikovati da budu najbrzi. To smo se I uvjerili kad smo culi razgovor izmedju Broc Parks-Vozac Yart I vozaca GMT 94, koji su rekli da uopste ne zele kisne uslove na ovoj stazi. Naravno pometnja je bila nakon pada Marvin Fritz vozac YART na drugom slobodnom treningu, koji je sa nekih 320+ kmh na pravcu pao. Neobjasnjiva sreca je da mu nista nije bilo. Da bih vam priblizio sta znaci biti tim koji ima fabricku podrsku ovo vam pisem. Posto je YART sve detalje I uslove sagledali, dosli su do toga da I gume zamjene, jer svaka sitnica je mogla znaciti taj neobjasnjivi pad. Odmah navece iz Japana je poslato 10 ljudi sa po 10 set-ova guma da se donese do trke. Sad mozete samo zamisliti koliki budzet imaju takvi timovi I skim se mi takmicimo. Naravno kada bi gledali u tom pravcu ne bi nikad otisli na ovo takmicenje. Ovo nije izgovor, ovo je realnost. Na drugom slobodnom treningu ostaje oblacno, ali suvi uslovi za voznju. Nazalost, na prvom izlazu Cretu dozivljava pad u zadnjoj krivini na izlazu ciljnog pravca. Bezlazen pad, klasicni “hi-side” ali docekuje se na lijevo rame I povrjedjuje ga-napuknuce zadobija. Odmah je transportovan u bolnicu u obliznji grad, gdje mu stabilizuju rame I naravno ne dobija dozvolu za dalju voznju, sto nije ni bio u mogucnosti. Na trenutak smo se zamislili gdje, kako, sta, zasto, ali odustati se ne moze niti smije. TM-Ugljo ubacuje Marka Jerman-rezervni vozac YART da vozi I optimira nas motor. M.J pravi odlicna vremena po krugu I jos na par detalja skrece paznju. Moram napomenuti da trening traje 60 min sa cetiri vozaca kod nas, pa vi sami izracunajte koliko krugova vozi jedan vozac. Nekih 5-6 efektivnih….. veoma kratko. Uglavnom napravili smo set-up motocikla I nije bilo puno pomjeranja od onog na sta smo se mi zalili. Inace Petrovic se takodje zalio na visinu sjedista, vjerujem da je imao problema na privikivanje Yamaha motocikla, jer koliko se ja sjecam 1999 god je zadnji put vozio Yamaha. Na dan prvih kvalifikacija dolaskom u box saznajemo da nam je ukraden bickil, inace elektro ,vrijednosti…….. Pola tima je bilo u hotelu, a pola u kamperu na spavanju. Ja sam licno rekao da ne moze nista “dobiti noge” ali eto desilo se. Oblacno jutro, ali izvjedrava se nakon 10:00casova. Miletic prolazi kvalifikacije u svojoj grupi, dok Vidic i Petrovic ne. Naravno ostaje nam jos jedna kvalifikacija, tako da nema razloga za strah. Dan prolazi u treningu mehanicara I vozaca u “Pit Stop” ko, sta, kuda, kako I mnogo toga sto moramo ispostovati po pravilniku. Napomenucu cu da zamjena guma je bila nekih 300-400m od Box-a veoma daleko kad morate brzo otici I vratiti se. Gume moraju sto prije doci u box da se postave grijaci.Na drugim kvlifikacijama se Vidic I Petrovic kvalifikuju. Svi u timu su odahnuli, dobro je, vozimo trku. Dan trke, svi bez mnogo razgovora zapocinju. Nakon odvezenog warm-up TM-Ugljo odlucuje da za nas tim vozi Marko Jerman. Tj. Postava za trku Miletic-Vidic-Jerman. Po pravilniku nakon Warm up u 60min vremena se moze zamijeniti vozacka postava. Nakon sto mi je rekao TM-Ugljo da mijenja vozacku postavu, ja sam mu rekao da ne zelim vozit trku i da me zamjeni Petrovic. Pitao me je par puta da li sam siguran, jer price ce biti ovakve i onakve, rekao sam da me to ne zanima. Svjestan sam da fizicki ne mogu izdrzati I ne zelim da ugrozim rezultat. Pristao je i rekao da mu je mnogo lakse ako nisam na stazi. Konacna vozacka postava Miletic-Jerman-Petrovic. Nakon toga prelazim na zaduzenje sefa boxa. Na start trke izlazi Jerman, tokom “sighting“ kruga osjeti vibracije u zadnjem tocku. Odmah, dolaskom na “grid“ obavjestava mehanicare, mijenjamo zadnji tocak i ocekujemo start misleci da je sve rijeseno. Startna procedura se zavrsava, ocekujemo warm-up krug i start trke,ali umjesto 46-te startne pozicije Jerman ulazi u box. Svi sa nevjericom gledamo, pitamo se, zasto. Ponovo problem sa zadnjim tockom, ponovo mijenjamo, ali na start ne moze vise izaci, nego mora iz box-a startovati, zadnji, tek kad svi prodju. Napomenut cu da nismo bili jedini. Sta je tu je, idemo dalje, snazno, hrabro. Jerman startuje iz box-a i odmah pocinje da “grabi“ pozicije. Tako je bilo i sa Miletic, dok je Petrovic bio stabilan tokom prvog stinta. Mehanicari traze i utvrdjuju razlog vibracija zadnjeg tocka, distanceri lancanika su bili problem, koji su odmah zamjenjeni i problem otklonjen. Prvi sati trke prolaze u najboljem redu, gdje manje vise niko ne obraca paznju. Bitan je start, posle toga se kruzi, osvajaju pozicije i nema neke prevelike nervoze, sve je rutinski. Nakon par sati YART ekipa docekuje motor u box, imaju problem sa elektronikom, mjenjaju senzor trakcije, ali ne dovoljno da nastave, pokusavaju jos nesto oko elektronike, ali motor zavrsava u box-u i nakon nekih 15min zatvaraju vrata box-a-odustaju. Sve to posmatram, cutim, ne mislim nista, ne zelim negativne misli, pogledam TM-Uglju I pogledima se odmah razumijjemo, ne komentarisemo nista. Nastavljamo dalje, sve ide kako treba, osvajaju se pozicije, napredujemo. Nakon drugog stinta Petrovic se zali na umor i dijareru, govori da ne moze nastavit. Obavjestvam TM-Uglju na sta naravno odbacuje svaku mogucnost da odustane sad. Potrazuje masazu od “Buce“ –sefa kuhinje, on mu pomaze, masire sake, daje vitamine, ali i dalje se zali na umor. Za treci stint odlazim licno u Kamper i pozivam ga da se pripremi za zamjenu, nije bio odusevljen, ali mu dajem do znanja da sad ne moze odustati. Sad se mora strpiti, odvesti kako najbolje moze, a posle cemo ga postjediti. Dolazi moralno spreman I nastavlja voznju. Znajte da nije lako, noc, hladno, vozi se pun gas, borba za opstanak, rezultat,kako vozaci tako I tim u box-u. Opet, moram napomenuti da je u box-u mnogo lakse, ali nema puno vremena za opustanje, maximalno nekih 15min nakon odlaska motora. Sve ostalo je strepnja da ne dodje ponovo nazad I nesto nije u redu! Dok trka traje, Pop sa Dujkom vozi gume na zamjenu, Mirko-Dizna mjeri pritiske, lijepi stikere na gume, Rado i Miso pripremaju gorivo,a Grujo Gabrilo i mehanicari YART-a Francuz i Slovenac mnogo opustenije provode vrijeme. Ja pretrcavam na pit-lane od box-a do TM –Uglje i konsultujem se snjim sta I kako! TM-Ugljo mi daje zaduzenje da moram utvrdit koliko stintova mogu voziti Miletic I Jerman sami bez Petrovica! Jer on je na izmaku snage, odlucujemo da zadnja dva stinta vozimo bez Petrovica. Negdje oko 05:00 casova me hvata strah da cem imati problem sa farovima, jednostavno mi doslo tako, gledam rezervne oklope I cutim! Najteze je bilo tokom svanuca, svi umorni u tisini cekamo zamjenu, ocekujemo svako u sebi nove tehnicke problem, ali sve ide samo po sebi pozitivno. Svanulo, na momenat pomislite da je sve proslo, ali daleko je 15:00 casova. Pocinje da fali guma na grijacima, sporo traje zamjena, predugo se transportuju, dva puta trcim odnosim I donosim gume, cuti, ne zali se, zato smo tu! Nije niko zakazao, idmeo dalje, rezultat skoro pa u ruci! Pomisli kako je vozacima, na limitu, umorni, promrzli, neispavani…….. Napomenucu da svi boxovi-timovi oko nass u imali kvarove-odustajanje, sto vjerujte nije lako gledati, jer ako se desilo njima, zasto ne bi moglo nama?! Vozimo, sve ide, dolazimo do ispod 20-og mjesta generalno, zgledamo se u tisini, da li mozemo, da li je moguce, cuti, cekaj kraj! Sve je odlicno, ali zadnjih dva sata, a pogotovo sat vremena je veoma mucno, nije ako ste preko 20-te pozicije, ali sve ispod toga znace bodovi, ali svjetski! Taj zadnji sat je bio veoma mucan, tako tezak i gorak. Zadnji ulaz u box je pratio kompletan YART tim I ushiceno nas upozoravali da motor dolazi na zamjenu. Na kraju Jerman ulazi u cilj sa 14 mjestom ukupno I 8-mo u klasi. Sreca, adrenalin, ali I umor su odradili da I nemamo pravu sliku sta smo napravili za ex-Yu motosport. Cestitamo jedni drugima, odlazimo da pozdravimo vozace, preuzmemo motor. Nakon svega 30 min, ponovo na posao, pakovanje, I pripreme za put kuci.

Znajte da je ovo zabavno na tv-ekranima, mnogo truda –odricanja-volje I mnogo toga je potrebno da se samo ucestvuje na jednoj trci od 24h. Ovo je istorijski rezultat za cijeli ex-YU motosport, a da ne pominjem kakav je za SRBIJU! Trke izdrzljivosti ne zavise od tri brza vozaca, nego od cijjelog tima, svi moraju disati kao jedan, to je porodica tih 7-10 dana u suprotnom neuspjeh je zagarantovan. Ovo je najbolji rezultat TRB ViDRa tim u svjetskom sampionatu, tezimo tome da ga odrzimo. Sledecua trka nam je 24h Le manns.

Zahavljujemo se nasem sponzoru, Gospodinu Slaven Ristic, Gospodi iz AMSS Mirko Butulija i Bozo Mihajlovic.

Pozdrav za sve navijace TRB ViDra Tim
PS: samo uporni i istinski zaljubljenici ce procitati do kraja.

Hvala

Text: Veljko Vidic
Brzi od smrti, Jaci od bola

Glava Dole

A mislio sam da sam ja najveci strucnjak za pisanje bezenternih poruka :o Citam sutra a osecaj da ce biti dobro :)

castor

It's the ride that matters, not the bike…

Hohštapler

Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Mad Max

Hvala svima !

Inace, nisam smeo previse da se opustim, jer ce biti previse i onda ljudi nemaju volju da citaju :)
Brzi od smrti, Jaci od bola

Hohštapler

Pisi lebac ti razani ljubim,  ko nece da cita nek ode na drugu temu!
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

megaidiot


Ivicat


Mad Max

Kraljevi ste :)

Ovo je copy-paste sa face profila kluba.

Inace za forum bih .................... tipkao bez kraja.

Bice prilike, onda cu ovde da se opustim.

Hvala
Brzi od smrti, Jaci od bola