Glavni meni

BMW R1100GS-zamena semeringa

Započeo davidoff, 11 Novembar, 2015, 23:16

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

PECA BMW

Onda ce neko slatko da se navozi :D
Bolje biti malo lud , nego malo pametan !

davidoff

We won't forget you Marco....


Darko

Citat: davidoff poslato 11 Novembar, 2015, 23:16


Pa da pocnemo sa mrljom od ulja:






Ali gledam sliku vec 10 min i pokusavam da skapiram di curi ulje ?!?

Kralj si !

mali_zmaj

Citat: PECA BMW poslato 12 Novembar, 2015, 12:02
Odlicna stvar , jedino sto sad nema sta da se radi cele zime :D

nego kakva procedura je bila prilikom rasklapanja i sklapanja menjaca ?
ja sam imao K75 i rastavljao mjenjac. on ti ima suho kvacilo,kao kod auta. e sad dali je na gs tako pojma nemam. skines zadnji tocak,diferencijal,kardan,koji prolazi kroz zadnju viljusku,ne znam kako se strucno zove,otkacis sajlu kvacila,i vise manje si tu,industrijski fenom zagrijes deklo mjenjaca,naravno prije ga otsarafis i on se otvori kao tegla krastavaca. nasi majstori prave famu oko popravljanja bmw motocikala,i zato sam odlucio bmw vise nikad. sve u vezi njega je skupo samo kad spomenes da si vlasnik istog. a kako sam shvatio neke su mu stvari jednostavnije od mase motora.  spojevi mjenjaca i kvacila su tzv. nasuho.aluminijum na aluminijum,barem na K75,i uvjek malo maste i kaplju ali vrlo malo. to im je mana.. jedino sto mi se svidjelo,odes u bmw tomic,i narucis dio,,i dodje iz njemacke za sedam dana.. i dalje mislim da su to prosjecni motocikli ali precjenjeni. udobni,da,pouzdani ne tako koliko je izreklamirano... ne volim precjenjene stvari..
jin-jang

banevuk

Debelo razmi¹ljam da kupim tako nekog BMW-a da imam zanimaciju. Honda mi je dosadila ne pipam ni¹ta samo teram. [rofl] [rofl] [rofl] a i Djole da se ispraksira pa otvori servis ceneim imao bi posla do jaja

goranvojska

Citat: banevuk poslato 14 Novembar, 2015, 18:24
Debelo razmi¹ljam da kupim tako nekog BMW-a da imam zanimaciju. Honda mi je dosadila ne pipam ni¹ta samo teram. [rofl] [rofl] [rofl] a i Djole da se ispraksira pa otvori servis ceneim imao bi posla do jaja
jok bre.pa bmw se ne kvari......

banevuk

Citat: goranvojska poslato 14 Novembar, 2015, 20:50
Citat: banevuk poslato 14 Novembar, 2015, 18:24
Debelo razmi¹ljam da kupim tako nekog BMW-a da imam zanimaciju. Honda mi je dosadila ne pipam ni¹ta samo teram. [rofl] [rofl] [rofl] a i Djole da se ispraksira pa otvori servis ceneim imao bi posla do jaja
jok bre.pa bmw se ne kvari......
Onda ovo vodimo pod tekuæe odr¾avanje  [cheers] [cheers]

goranvojska

a tek kad se pokvari......samo magistri i doktori mehanike rade.al on se ne kvari jbg.

ðunta

Svaka èast, ne sumnjam da je posao uraðen kako treba jer ga je radio profesionalac koji se pri radu podrazumevajuæi  pridr¾ava pravila mehanike koje se ne nagla¹avaju po manuelima ili u prièi. Pri skidanju i navlaèenju menjaèa se primenjuje centra¾a jer oèas posla mo¾e da se neprimetno iskrivi potisno koplje i lepeza kvaèila. Svi rotirajuæi elementi bez obzira ¹to su svaki ponaosob balansirani moraju da se sklope po odreðenom sledu, bilo da se vrate u iste pozicije bilo da se ispo¹tuje propisano pravilo za monta¾u. Samo kvaèilo treba il valja da se podma¾e na vi¹e mesta specijalnom ma¹æu èija je cena oko 100€ za kilo, a da bi komanda i¹la èak lak¹e nego hidraulièno i smanjilo grejanje. Svaki uljni semering predviðen za rotaciju je upotrebljiv, bolji su silikonski koji odlièno zaptivaju, ne jedu osovine i ne krute se kao obièni tako brzo ¹to èini procurivanje i habanje nale¾uæe povr¹ine, pri monta¾i valja da se podma¾e hidrauliènom ma¹æu bez obzira ¹to ga u radu zaliva ulje. Kad se skine menjaè i odvoji zamajac, uputno je zameniti semering radilice koji u ovom sluèaju mora da bude visoko temperaturan, neki viton. Pri celom poslu je valjalo zameniti jo¹ semeringa na menjaèu, pogotovu izlazni ka kardanu, èisto zbog starosti. Takoðe bi imalo jo¹ po ne¹to unutar menjaèa da se èaène kad se pru¾ila prilika. Kod ovog menjaèa je kritièno pode¹avanje zazora samih le¾ajeva, jedni imaju zazor dok drugi predstezanje, fabrièki se de¹ava da nisu dobro spakovani, Bayer primio go u ¹ali, pa valja da se prekontroli¹e ¹to tra¾i specifièan alat i oseæaj. Naroèito su kritièna ta dva konusno valjkasta i oni prvi stradaju, ne sme po njima da bude nikakve senke. Rasklapanje i sklapanje mora da ide sa grejanjem bez obzira kako lako upadaju le¾ajevi  i le¾e poklopac, ko ¹to je Peca BMW naveo, a sama diht masa èini neki mali zazor koji utièe na pritisak u le¾ajevima. Zamena le¾ajeva bez obzira na istovetnost obavezno tra¾i pode¹avanje. Uz ceo posao je valjalo da se rasklopi kardan, opere, podma¾e i prepodesi ceo sklop èisto zbog tolikih godina, al to nek ostane buduæem vlasniku.

Motor je po svemu perfektan, lièno sam ga detaljno pregledao i izvozao, osim jednog redovnog finog servisa, tra¾i samo benzin, preporuka za kupovinu a po ceni je poklon. Inaèe je ovaj model BMW-a novije generacije napravljen da traje veèito, dosti¾e veæ 800.000 km, praktièno ne salomiv i izuzetno pouzdan. Jedina mana je retro izgled, telivozorski far i nezgrapan kljun, no  za neku stotku se stavi Turatek dupli far a kljun prekrati i malo modifikuje forma po uzoru na moderniju braæu. Uz promenu mape d¾amperom  ima 10 konja vi¹e, dobar izduv doda skoro jo¹ toliko, modifikacijom TB-a jo¹ ohoho i mo¾e da se meri, èak i preskoèi, GS 1200.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

davidoff

#29
Djunta hvala na preporuci i na sugestijama, verujem da ce nekome ko bude ulazio u avanturu kao ja mnogo znaciti.

Potpuno si u pravu za semering prema kardanu bila je ideja i to da se zameni ali imam racun od servisa od pre manje od godinu dana gde stoji da je on zamenjen, nisam davao mnogo na vaznosti tom racunu dok nisam "otvorio" motor i video da sve sto mi je bilo vizuelno dostupno a stoji u racunu i uradjeno pa sam odustao od ideje da rasturam i kardan. Sto se semeringa tice imas pravo za silikonske ali nazalost nisam uspeo da pronadjem iste u odgovarajucoj dimenziji a za ove koje sam stavio mi je potvrdjeno da trpe do 120 stepeni sto je sasvim dovoljno za menjac, za agregat je malo ali menjac ne dostize tako visoke temperature pa nema zime.
We won't forget you Marco....


ðunta

Citat: davidoff poslato 20 Novembar, 2015, 15:37
Djunta hvala na preporuci i na sugestijama, verujem da ce nekome ko bude ulazio u avanturu kao ja mnogo znaciti.

Za èinjenice nije potrebno zahvaljivanje, a avanture sa konkretnim primerkom mogu da budu samo putovanja u nepoznato.
...............................................................

Mislim da sam rekao gde ima silikonaca, a mo¾da sam imao i ja garnituru. Standard za uljni semering je 120°C , za vazdu¹ni agregat je malo. Ti tvoji su propi¹ali jer su se skrutili od nevo¾enja prevashodno, ¹to je i problem inaèe sa njima. Na temu menjaèa, kod serije 1100 i ponekad se javlja blagi kraktkotrajni  trzaj pri prebacivanju u pojedine brzine, ovde radi ko èuka.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

srbac

Jel na prodaju ova mazga, koja je eventualna cena ?

DUKE Vuk

I koje je godi¹te, ima li i¹ta od opreme, koje koferèe i slièno ?

davidoff

#33
Na prodaju je godiste 1994,  74500km, registrovan, kao sto se vidi i servisiran.

Evo link:

http://www.polovniautomobili.com/motori/7274805/bmw-r1100gs

Dule opreme nesto ima na njemu (rolbar i TT stitnici ruku) a ima nesto pride TT sediste i top case ali to nikako ne ide u ovu cenu od 2300eur naravno to je stvar dogovora.
We won't forget you Marco....


davidoff

Citat: ðunta poslato 20 Novembar, 2015, 18:26
Citat: davidoff poslato 20 Novembar, 2015, 15:37
Djunta hvala na preporuci i na sugestijama, verujem da ce nekome ko bude ulazio u avanturu kao ja mnogo znaciti.

Za èinjenice nije potrebno zahvaljivanje, a avanture sa konkretnim primerkom mogu da budu samo putovanja u nepoznato.
...............................................................

Mislim da sam rekao gde ima silikonaca, a mo¾da sam imao i ja garnituru. Standard za uljni semering je 120°C , za vazdu¹ni agregat je malo. Ti tvoji su propi¹ali jer su se skrutili od nevo¾enja prevashodno, ¹to je i problem inaèe sa njima. Na temu menjaèa, kod serije 1100 i ponekad se javlja blagi kraktkotrajni  trzaj pri prebacivanju u pojedine brzine, ovde radi ko èuka.

Moguce da si rekao ali ta informacija nije dosla do mene, bilo kako bilo i ovi semerinzi ce sigurno sluziti bar narednih nekoliko godina u to sam siguran.
We won't forget you Marco....


ðunta

Citat: davidoff poslato 20 Novembar, 2015, 22:37
Citat: ðunta poslato 20 Novembar, 2015, 18:26
Ti tvoji su propi¹ali jer su se skrutili od nevo¾enja prevashodno, ¹to je i problem inaèe sa njima.

Moguce da si rekao ali ta informacija nije dosla do mene, bilo kako bilo i ovi semerinzi ce sigurno sluziti bar narednih nekoliko godina u to sam siguran.

OEM BMW su obièni pa si trajali dvaes godina uz malo vo¾enja, tako da nema razloga da bilo kakav da si stavio ne traje bar deset.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

b2man

Sve sami strucnjaci! Jel pali sad taj motor? Nista vam ne verujem  [neee]

davidoff

Citat: b2man poslato 22 Novembar, 2015, 09:47
Sve sami strucnjaci! Jel pali sad taj motor? Nista vam ne verujem  [neee]
Jedva....ahahahahhhahahaha
We won't forget you Marco....


ðunta

Zakljuèiv¹i ni¹ta lak¹e gledajuæi youtube, nedavno je na jednom GS-u 1.200 slomljen deo sklopa kvaèila koji ne postoji kao zasban, a kako æe tek biti sklopljen, ne ¾elim ni da pomislim, pa me je to podsetilo na ovu temu.

Pro¹la je godina, motor je celu sezonu kod drugog vlasnika, prvobitni je nakon detaljnog servisa ostao na AT. Motor je pro¹ao kroz moje ruke i bio je jo¹ boljeg stanja nego ¹to sam preliminarno zakljuèio, meðutim, javio se primetan zvuk jednog le¾aja menjaèa, promenljiv kako se stiska i otpu¹ta kvaèilo, ¹to je tipièno za pretegnutost koja nastaje kad se ne upakuje menjaè po propisanom postupku, na sreæu moju, prvi vlasnik je to uoèio ne znajuæi ¹ta je, pa moja preporuka za kupovinu nije dovedena u pitanje. Menjaè je radio bez gre¹ke i biæe tako dok ne strada le¾aj skroz ili dok meni nepoznati novi vlasnik to ne primeti, mada mislim da mu je reèeno. Drugi nastali problem je sa samim kvaèilom, "zamajac" je pri monta¾i postavljen sa proma¹ajem za 72° tako da nije moguæe ni oèitati ni odrediti taènu taèku paljenja niti uzubljenje razvoda, motor odlièno radi ali je ostala dilema da li mo¾e jo¹ bolje. Treæe, ne znam kako je sklopljen ceo set kvaèila niti je moguæe videti bez rasklapanja, ima tu niz finesa ali je osnovno kako se ni¾u obrtne mase da se ne javi debalans koji kad je prisutan pravi ¹tetu, dodu¹e ne odmah veæ postepeno. Èetvrto, izgubljena je gumena biksna ukrasnog poklopca anlasera pa oæe da tandrèe, mo¾da i od ranije i vrlo èesto, peto, jedan od dva noseæa ¹rafa anlasera je pretegnut neadekvatnim imbusom pa je morao da radi sekaè, a kao ¹esto, tu se ima ¹to ¹ta podmazati kad je veæ bila prilika, a nije, istina, potrebne su specijalne masti koji nenamenski majstori nemaju uglavnom pa je donekle i razumljivo.   









   
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"