Glavni meni

I pre nas su se vozili motori, vozice se i posle

Započeo Charuga, 05 Jun, 2015, 09:13

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

slave74

KH bih voleo da vidim u ovoj temi. Cini mi se da su cak i uvozeni u SFRJ preko neke firme u Rijeci..

motoklasik


Motocikliste stalno ocrnjuju u stampi? Nista novo.
Evo listam ukoricene primerke nekih starih moto-casopisa, i vidim u listu "Motorizacija" od juna 1947. prikaz sa moto-trka odrzanih tada u Beogradu i opis dogadjaja koji su ih pratili. Na prethodnoj strani novinar kritikuje komentatora samih trka, pa nastavlja dalje... Znaci, malo sta se promenilo:


Ako se klikne na sliku, mislim da ce moci da se cita direktno, da ne prepisujem:




Najkarakteristicniji mi je opis pri dnu levog stupca - " ...kada se defile pretvorio u besomucnu jurnjavu po Terazijama, izazivajuci strah kod prolaznika..."
Sta reci, oduvek smo bili besprizorni... ;D ;D


Lazic


Hattrick



Lazic


motoklasik

#126
Citat: Boban_m poslato 26 Oktobar, 2016, 05:09
Motoklasice, snimi ovaj:

http://miami.craigslist.org/mdc/mcy/5803017707.html


Eh, Bobane, ma sta da snimam? Pa eno ga dole u garazi....  :D ... u prvoj boji i fabrickom stanju... :D
Doduse, model B sa nesto drugacijim rezervoarom i sa repicem iza zadnjeg sedista.... ali sa zicanim tockovima i kurblom... sto kasnija godista vise nisu imala...

KAWASAKI  Z 400 Twin

Ovo je jos jedna moja "uspavana lepotica". Kawasaki Z 400 model B iz 1978. godine.











Ponekad ga izvucem iz dna garaze, prebrisem prasinu, dopunim akumulator, sipam sveze gorivo i upalim ga.

Naravno, na KURBLU. Poseban je to osecaj paljenja motora relativno vece zapremine na kurblu, kad posle energicnog pritiska nogom motor ozivi, covek ima utisak da mu je svojim potezom nekako udahnuo zivot. Ovakve stare, "gvozdene" motore ne treba paliti na anlaser, izgubi se pola uzitka.

I onda, naravno, do Usca na piæe, uz nekoliko jacih odvrtanja gasa, tek da se i on i ja  podsetimo na stare dane.

A posle nazad, ponovo u garazu do sledeceg leta, a do tada, znam, bezbroj puta ce mi na cas proci kroz glavu lepi trenuci na tom motoru, na koje me podsecaju i neki pehari koje smo zajedno osvojili na trkama old-tajmera.




Dve sezone smo ta Kawa  i ja u prvenstvu Srbije u starovremenskim motorima bili drugi na kraju sezone, u generalnom plasmanu u klasi do 500ccm.
Pobedjivali smo u Vrscu i dvotaktnu Yamahu RD350 (koju je vozio Stankovic iz Vrsca).
Sada je ovaj moj Z-400 u penziji, napunio je 40 godina staza... mada ima tek 38 godina zivota, one dve godine koje je proveo na trkama racunao sam mu duplo... i zato ima beneficiju da bude garaziran u garazi koja se zimi greje... :D  to je zasluzio 2006.g. pobedom nad Yamahom RD-350 starom, vazdusnom...

Tako ovaj Z 400 sada provodi svoje "penzionerske" godine. Vratio sam ga u serijsko stanje, tj. vracan je standardni upravljac, stop-lampa i migavci.

A imao je sa mnom i blistavih trenutaka:

Vrsac 2006. godine:






Batajnica 2007. godine:








mali_zmaj

Ima li sta da nemas od motora u garazi...,sunce ti zarko,koji sam ja  amater...,sta je covjek provozao u zivotu,ja necu za dva vjeka!! Svaka cast!!!
jin-jang

stilgar

sad ga drma italijanska groznica, dolazi na usce sa Ducatijem, a pre njega moto guzzi Le man, a ove lepotane gvozdene ne dovozi vise da im se divimo, bar mi stariji :)

mali_zmaj

Pa dobro,vjerujem da i talijani imaju svojih cari!!!!
jin-jang

stilgar

#130
Citat: stilgar poslato 26 Oktobar, 2016, 21:21
sad ga drma italijanska groznica, dolazi na usce sa Ducatijem, a pre njega moto guzzi Le man, a ove lepotane gvozdene ne dovozi vise da im se divimo, bar mi stariji :)
p.s. mada ja dolazim sa jednom babom iz 1986 koja je takodje bila njegova, on ne seta vise svoje babe na pivo i kafu :) nego maloletnice 2000to i mladje :)

motoklasik

#131

Gledam je danas u garazi.
Hvatam sebe da osecam (straho)postovanje prema tom motoru.
Nije to motor, to je:

HONDA CR 500R

Sve je pocelo jos davno kada se u robnoj kuci "Beogradjanka" pojavio zuti Tomos cross 50 junior (1976.), i kada mi je sestra koja se tek zaposlila podigla kredit za njega a ja da joj dajem pare za ratu, od dzeparca i povremenog rada preko omladinske zadruge.

Toliko sam tada bio ponosan na tog Crossa 50. Posle njega promenuo sam mnogo motora, ali ostao je negde pritajen taj virus pravog terenskog motora. Uvek sam sa divljenjem gledao kros takmicenja i odusevljavali su me ti ultra lagani, a snagom nabijeni motori.

Negde valjda 1981. kupi Rade Kocka Suzuki RM 125 (zutog, naravno), doveze ga iz Austrije i naravno pocne divljanje na Uscu. Ne toliko na malom krugu vec vise po parku prema Muzeju savremene umetnosti... Dao i meni da probam par puta, nisam do tada ni pretpostavljao da nesto tako zivahno i nervozno postoji u obliku motocikla...

Posle su, tu i tamo, imali kroseve jos neki drugari i ja pre petnaestak godina odlucim da kupim pravog takmicarskog krosa.
Listao sam malo po netu, citao uporedne testove i uocim da sa rastom kubikaze (i snage) tezina uopste, tj. minimalno raste.

I onda, naravno, po srpskoj logici - daj sto jace. Kupim novu dvotaktnu takmicarsku HONDU CR-500R. Tek kad sam poceo da je vozim shvatio sam da nisam kupio motor. To vozilo bi se moglo nazvati raznim imenima, a motorom ponajmanje. Najpribliznije je mozda - razularena i nepredvidljiva zver. Teska samo 101 kg. Takve iznenadne izlive snage nikad nigde ni pre ni posle tog motora nisam osetio. I mogu iskreno da kazem - to je jedini motor od koga zazirem (da nekazem da ga se po malo i bojim).

U pocetku nisam mogao ni da ga upalim. Odnesem kod Spaleta u servis da pogleda jel nesto nije u redeu sa paljenjem, on pregleda, kaze - ovo je sve novo, nema sta da ne bude u redu. Dodje Nesa Zaric koji je tada jos radio kod Spaleta, u onim svojim cokulama i onako navikao na svoje stare Triumphe i BSA-e i Ducatije koji se i pale samo na kurblu - upali je iz prve. I ponovi to vise puta, tek da ne pomislimo da je bilo slucajno.

Sta cu, kad sam video kako je Nesa pali, krenem u teretanu i kazem treneru da mi napravi neki program vezbanja prvenstveno za podlaktice i desnu nogu.  :D  
Posle sam je nekako i palio, kad sam malo ojacao. Stvar je u tome sto treba toliki potisak nogom da se radilica zavrti odredjenom brzinom. Ispod te brzine nema varnice. A motor dvotaktni, jedan cilindar, naravno, nema ni dekompresora ni izduvnih ventila da otvaraju kompresiju u svakom drugom taktu.

Najcesce smo se drugar i ja vozili na nasipu iza 45.bloka. Bio je idealan teren, zamlja i trava, malo smo ga prilagodili i na malom prostoru dobili kao neku stazu sa mogucnoscu nekoliko razlicitih skokova. Cak smo kupili jos jednu Hondu CR-500, po pola, malo stariju ali dobru, da ne akamo mnogo ovu novu (bar sto se tice padova). To je na slikama ova sivo-plava. Tako sam ja jedno vreme imao jednu i po Hondu CR-500.

Kada zemlja nije mnogo suva, na primer dan posle kise, kada kramponi dobro "hvataju", kada je poteram svom snagom po pravcu (jedino tu i mogu svom snagom, za ostale situacije nisam dorastao), stvarno imam utisak kao da sam ispaljen iz neke velike pracke.   Kao magija. Lud motor, potpuno.

Vozio sam je jednog leta (na prikolici) na Durmitor, u Zabljak, gde je taj drugar imao kucu, tamo je tek bilo uzivanje.
Ali, nikad nije covek na njoj mogao da se opusti. Uvek maksimalna koncentracija, uvek voznja na "ziletu" ali zato i osecaj u voznji koje se nikako recima ne moze opisati.

Vremenom sam izgubio kondiciju a dobio tezinu, tako da je poslednjih par godina nisam uopste vozio, upalim je po nekad radi reda, ispred garaze.

Ovo su slike sa te improvizovane staze iza bloka 45.
Prvo je ta starija, plava. Pogledajte samo koliko sabije amortizere pri doskoku, na drugoj slici, u odnosu na prvu:














A ovo na slikama dole je ta crvena, nova. Neverovatno je kako taj motor podnosi i ispravlja veliki broj vozacevih gresaka. Za razliku od kroseva 125 ccm, pa i 250 ccm, ovaj ima obrtnog momenta (snage da povuce) i na niskim obrtajima, pa svako zavrtanje gasa iako i na maloj turi dovodi do trenutnog odziva i ispravljanja motora, na primer posle loseg doskoka. Bez obzira sto u skoku nije saltovano jednu ili dve brzine nize.







Ove slike dole su namerno bez kacige.  ;D
Slao sam ih jednom drugu koji inace zivi u Americi a jako je nepoverljiv jos dok je ziveo ovde, znam da drugacije ne bi poverovao da sam ja:







Trebalo bi da krenem opet malo u teretanu!  ;D    
Ako se malo dotegnem, da se odvazim da je ponovo vozim na leto. Prosle godine sam uradio mali servis, filter, ulje u menjacu, ulje u viljuskama, zamesao mesavinu uz dodatak ricinusa... i izisao sa par drugara na nasip... danima posle su jos bili pod utiskom...




Andreja

Po¹tovanje...

Ko nije probao, ne mo¾e ni da zamisli o èemu se radi :)
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

Lazic

Zamisli face Japanaca kad su probali prototip... :o ;D

Charuga


bogdan

#135
i pre nas su koriscene  gopro kamere  :)
! No longer available

Mik


Poljak

#137
@Motoklasik: kolega, jesi li ti dolazio 91-e na Usce sa devojkom na tom 3Z 250?
Hvalila su mi se 3 budale pandura - pocetnika kako su zviznuli "onog pozadi" na zutom trotockasu pendrekom po ledjima jer nisu hteli da stanu. Dok mi to pricaju, ja se prisecam da se na jedinom zutom trotockasu koga sam u to vreme vidjao na Uscu pozadi vozila neka devojka, pa pocinjem jos jace da se smejem, jer i ovako nisam mogao da smirim smeh kad su mi te 3 budale istrcale pod tockove i rasirili se kao 3 ogromna slova X   [rofl]  [rofl]  [rofl] Jeeeedva sam uspeo da zaustavim motor a da ih ne pregazim...  [ludak]  Toliko sam se smejao da nisam mogao da izvadim dokumenta iz novcanika, prsti su mi se tresli. Jos mi je u glavi slika kako onaj u sredini mase nekom minijaturnom lampicom...
Ja sam u to vreme vozio crveno/belu Kawu GPX750R

stilgar

ajmo motoklasik, zima je napolju, nema nista od voznje, daj jos neku lepu pricu o nekom starom lepotanu :) imas ti bese i Z900 :)

Lazic

Samo je stvar koliko traje apstinencija... Po ovakvom vremenu sam kupio klea, svaki dan sam vozio, makar 10-20km... :D