Glavni meni

I pre nas su se vozili motori, vozice se i posle

Započeo Charuga, 05 Jun, 2015, 09:13

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

DebeliZmaj

Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

mali_zmaj

jin-jang

motoklasik

#62
Citat: Mil@n poslato 13 Jul, 2016, 13:46
Citat: El Jefe poslato 13 Jul, 2016, 13:09
Имам негде његов ценовник.
Postavi ga ovde da vidimo kakve su cene bile  :)

Zanimljive prièe iz mladosti i odrastanje uz motore...veæina nas je imalo sliène dogodov¹tine...
Motoklasik,svaka èast za sada¹nju kolekciju motora  [clapp]


Neko je vec ovde postavljao tuserov cenovnik, mislim da je bas ovaj moj koji sam pre par godina "premijerno" postavio na moto-forumu UMS, ali mogu opet i ovde.

Ko se ne seca tog perioda, traba podsetiti da se silinzi dele sa 7 da se dobiju marke, a onda marke sa 2 da se dobije evro (ili odmah sa 14).

Mada, apsolutni iznos ne znaci nista, radi poredjenja novi Merdedes (preteca sadasnje E-klase, osnovni model bez dodatne opreme) je pocetkom 80-ih kostao 20.000 maraka - samo devizna cena u Autokomercu plus carina i porezi jos oko 120%. Slicne dazbine su bile i za motore.
Sama carina i nije bila tako strasna, oko 25% i motor je mogao da se preuzme. Ali, da bi se izvrsila registracija, trebalo je platiti i poreze koji su dopunjavali troskove do onih pomenutih oko 120% a postojali su: savezni, republicki i opstinski porez...

Po ovom cenovnoku iz 1981. (cuvam ga i u originalnoj papirnoj verziji) sam ja kupio Kawu Z750L1, srebrnog iliti silber...
Cene su eksportne, bez austrijskog poreza na promet...





A ovo je sledeci, iz 1882, koji mi je Tuser poslao zajedno sa raznim prospektima, kao starom kupcu:





A ovo je Vererov cenovnik iz 1981, sto mi je poslao, sa uputstvom:










DebeliZmaj

hm... ne vidim yamahe ...
nije ih bilo il nije bilo zainteresovanih ?
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

Lazic


Dukags

Citat: DebeliZmaj poslato 13 Jul, 2016, 10:38
dukags: koji to moped ?

Koliko se seæM Adler, al i¹'o, dodu¹ verovatno jurimo 30 na sat al' ko te pita va¾no bilo da nije PoniExpres :)

Hohštapler

Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

mali_zmaj

Mi koji smo devedesetih usli u pubertet i odrastali tih godina,mene je sa 15 uhvatio rat recimo,smo toliko izgubili u zivotu da je to nevjerovatno..,ovo je odrastanje sazrijevanje i dozivljaj...  Ove price su stvarno nesto lijepo....
jin-jang

rboban

Uspomene... Cini mi se nikad necu zaboraviti prvu voznju na japancu, cak se i ne secam koji je, kardan, yamaha neka... Mislio sam da sam upao warp prostor. Deset puta sam stajao, pa krenem, prva, druga, treca... Nisam spavao tri dana, te davne 1990.... Ne znam sta bi sad moglo da mi proizvede taj osecaj. Ne znam...


Sent from my iPad using Tapatalk
Ride It Like You Stole It

Darko

Citat: rboban poslato 13 Jul, 2016, 22:48
Ne znam sta bi sad moglo da mi proizvede taj osecaj. Ne znam...

mmm , na primer , voznja H2R-a   ;)



poslato sa kuracpalackriminalac

motoklasik

#70

KAWASAKI Z 750


1981.g. sam kupio prvi NOV japanski motor. Kawasaki Z-750.

Sa drugarom sam otisao u Austriju u Murek kod Tusera. Kod Tusera je moglo da se plati samo eksportna cena motora, jer, posto je granica bila blizu, njegov covek podje, ponese izvozne papire, zajedno overimo i on se vrati sa papirima nazad a mi produzimo u SFRJ. To je znacilo da je mogao da se kupi 750 po eksportnoj ceni, koliko bi kostao 500 po maloprodajnoj.

Trazio sam da mi posalju cenovnik, on mi ga je poslao sa prospektima, a ja sam ga svuda nosio sa sobom, gledao svaki cas, pravio kalkulacije, racunao dazbine, sve sto sam mogao prodavao, da kupim bas 750, a ne 400 ili 500.
A i to sa uvoznim dozvolama na povratnike iz inostranstva..... E, to mi se jedino ne svidja iz tog vremena, stalno u nekoj petljavini sa nelegalnom kupovimnom uvoznih dozvola, ovlascenjima na kojekakve babe i tetke, a bilo je bogami i oduzimanja motora ako onaj na cije ime je uvezeno prizna da je prodao uvoznu dozvolu i da motor nije njegov. Ali, na drugi nacin se do motora nije moglo.

A ja uspeo da nagovorim oca da mi da uvoznu dozvolu. Tri godine pre toga on uvezao auto, bio ponovo u inostranstvu (kao vojni pilot, u tehnickoj pomoci u africkim zemljama) i dobio ponovo dozvolu za uvoz.. Za one mladje, ta dozvola je samo omogucavala da se uveze motor, uz puno placanje carinskih ili poreskih dazbina koje su bile visestruko vece nego sada, ali bez nje nije moglo nikako.

Uh, kako sam se divno osecao kad me zaustavi policajac, a prvo im je bilo da povicu: "ciji ti je to motor, ko je uvoznik, zabranjeno je otudjivanje, jel istekao rok za otudjenj!?", ja kao uplaseno kazem: "Nov je motor, tek uvezen". On se primi, u stilu, morace to da se vidi sa vlasnikom na koga je uvezeno, da se istrazi, motor na proveru, a ja na kraju kazem: "To mi je otac, dao mi malo da se provozam". Pandur popizdi.


U prodavnici u Austriji nam viljuskarom natovarili motor u drvenoj kutiji na prikolicu, pa kuci.
Mi smo jos posli sa nekom velikom slep-prikolicom, i jedini auto koji je imao kuku a da nam je na raspolaganju bio je - FICA. U povratku, natovaren motor, i "fica" svakih 20-ak kilometara prokuva. Posle smo nekako shvatili da treba da se zavucemo tik iza kamiona, sto blize, na metar-dva, onda nema tolikog otpora vazduha, iza kamiona kao da se stvara neki vakum i "fica" se ne pregreva. Kao da nas kamion vuce. Ipak kamion u neko doba pobegne, Fica prokuva, pa cekamo drugi da se zavucemo iza njega i tako do Beograda smo ih ko zna koliko izmenjali.

A kad smo ga kuci u dvoristu izvadili iz kutje, sklopili, montirali prednji tocak, satove , akumulator, povezali instalaciju, sipali benzin, damo kontakt, lampice sijaju, migavci rade, pritisnem anlaser - on mrtav, kao da sam pritisnuo u zid. To pamtim kao jedan od vecih neprijatnih ¹okova u zivotu.

Zovnemo Radeta Kocku telefonom, pocnem da mu objasnjavam sta se dogadja, molim ga da on dodje, a on me u pola price prekine i kaze: -Skinite motor sa æope i stavite na centralni stender, upalice odmah. Ko je tada znao za sigurnosni prekidac paljenja na bocnoj nozici.

I onda, najzad to PRVO paljenje novog motora. Cinilo mi se tada da je ceo svet moj. I ne secam se da sam se vise ikada u zivotu tako nestvarno osecao.









Odmah sam, s ponosom otisao da na njemu provozam devojku, moju sadasnju zenu.

Pa onda, u prolece 1982. odlazak u Trst da se stave bolje gume (naravno, Miselin), i mali spusteni volan (Magura), sto bi rekli Nemci, M-lenker. Pare sam (preko dozvoljenog iznosa) krio u unutrasnjosti fara.
U povratku utripujem da ce carinik videti da su nove gume, pa sve vozim zemljanom bankinom pored puta da se malo zaprljaju, da ne primeti.

Raznih dogodovstina je bilo. Nekad je jako tesko secati se lepih stvari.









DebeliZmaj

kapiram da tad nisi gledao koji su dot gume
nego samo da se nabave :) ...
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

DebeliZmaj

gledam opet gore cenovnik ... ono katana u
nazivu motora razlika da te
zaboli glava...
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

El Jefe

Друштво за заштиту од животиња

Kostić


stilgar

Citat: kosta66 poslato 17 Jul, 2016, 13:07
Citat: motoklasik poslato 17 Jul, 2016, 01:20




a ¹to bez kacige....
Krajem 70 i pocetkom 80 kacige su imali samo potomci diplomatskog kora i deca pilota jat-a i njihovi bliski prijatelji. Ne secam se da si negde u radnji mogo da kupis nolan ili agv  8) mogo si da imas ono slemce sa kozom preko usiju ako si imo vezu na vojnom otpadu ili u miliciji. Jebes kacige tih godina je vetar u kosi bila moda ☺

Kostić

eno mu je na drugoj slici. moglo je da se kupi u ¹vabiji i triesto, al bilo skupo, a mi nismo imali navike da ih nosimo, ko je nosio, nosio je zbog presti¾a, a ne zbog da mu èuva glavu, a ovakav 750 sam sanjao. a prvi susret 82'ge ovo. mahom su ih imali puni¹e, kao i danas kad kupi¹ novo... mislim da je veæa radost bila imati to i biti viðen, nego imati to i otresti tries iljada u 365 dana... mada je bilo izuzetaka


stilgar

ja sam umiro za boldorkom 900 i kawom Z900, a i danas bi voleo da ih imam makar mi stajali u sobi






a ko je imo CBX bilo je ko u pesmi taj je jebo sta je hteo :)



motoklasik

#78

Citat: kosta66 poslato 17 Jul, 2016, 13:07

a ¹to bez kacige....

Ne znam, mozda bi najbolji odgovor na to pitanje bio: A sto da ne?

Inace, u to vreme sam uvek nosio kacigu ako bih procenio da ce da padne kisa, da se ne vozim sa mokrom kosom...

A opremom je tada vec pocela da nas snabdeva jedna  problematicna ekipa iz kraja koja je "poslom" cesto isla u Nemacku i jos neke zemlje zapadne Evrope.
Problem je bio sto u svom sistemu "nabavke" nisu bas mogli da biraju velicinu a u odabiru modela su se rukovodili sistemom onoga sto ima vecu istaknutu cenu.

Tako je i ovaj JEB's stigao do Beograda po simbolicnoj ceni. Cuvam i jednu Arai kacigu iz 1980.godine, takodje nabavljenu preko njih, crnu, sa tankim zlatnim linijama.


Citat: stilgar poslato 17 Jul, 2016, 13:15

Krajem 70 i pocetkom 80 kacige su imali samo potomci diplomatskog kora i deca pilota jat-a i njihovi bliski prijatelji. Ne secam se da si negde u radnji mogo da kupis nolan ili agv  8) mogo si da imas ono slemce sa kozom preko usiju ako si imo vezu na vojnom otpadu ili u miliciji. Jebes kacige tih godina je vetar u kosi bila moda ☺

Nije bilo po radnjama, ali moglo je da se dodje do kacige i tada...
Sednes uvece u voz za Trst, ujutro si tamo, kupis sta ti treba i uvece opet na voz, sledece jutro si kuci.
Pri tome, usput poneses i par farmerki i das u Komision da se prodaju, da povadis put...

Jedino je trebalo imati vise od 18 godina, da izvadis pasos....


Citat: kosta66 poslato 17 Jul, 2016, 13:26

.... a ovakav 750 sam sanjao. a prvi susret 82'ge ovo. mahom su ih imali puni¹e, kao i danas kad kupi¹ novo...,,,,




Imali su velike japanske motore (Forke a potom i Bol d' or-ove i dr.) i Rade Kocka, i Brana Pelikan i Fica (Kawu KH500 pa onda Forku), Gedza (Kawu KH250, narandzastu), Lija (zutu Yamahu RD) itd. a niko od njih se ne bi mogao nazvati punisom.
Radili ljudi, odvajali kintu za motor, prodaju prethodni, nekad na tome i zarade, pa nadodaju i kupe bolji...






Mil@n

Daj jo¹ teksta,fotki i seæanja iz pro¹lih vremena  [clapp]