Glavni meni

Èepovane gume

Započeo Ivicat, 03 Jul, 2014, 15:18

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Tatica

Како сам решио дилему која је овде тема:

Пре два дана приметим, после ''пливања'' у кривини, да ми је задња гума скоро сасвим издувана. Довучем се до пумпе, напумпам и видим по средини забијен леп шраф за дрво. И будем у великој дилеми - шта да урадим. Проблем сам решио после кратке игре - ''тестирајте себе'':

1. Где живиш?                    а) Дортмунд, Немачка                     б) Београд, Србија
2. Шта возиш?                   а) S 1000 RR  стар 2 године             б) ZZR стар 20 година
3. Породична ситуација   а) самац без обавеза                         б) отац три студента
4. Послодавац:                  а) Влада Немачке                               б) Влада Србије

Уколико су Вам сви одговори под а): Одмах шлепером АДАК-а пребаците мотор у овлашћени сервис где ће вам уградити обе нове одговарајуће гуме
Уколико су Вам сви одговори под б): Лагано се одвуците до најближег вулканизера, пукните три евра за чеповање и возите се у здрављу и весељу!

jevta

Taman sam kreno da ti dam + [doh]
Kad ukapiram razbacivanje 3 evra vulkanizeru.Pa komplet za cepovanje sa par glista kosta  1 evric kupim pa cepujem sam. :P
Inace kad krenem na put dalje od 100 km od kuce nosim sprej za gume,pribor za cepovanje i pumpu.

Ivicat

Citat: hurricane poslato 03 Jul, 2014, 17:34
zamoliæemo Ivicata da nam izraèuna...

Kao prvo, Ivica T.!

Kao drugo, zezaj, zezaj. A kada ti budem izracunao da ce za 500km da ti crkne svecica na motoru, onda cu se ja smejati.  ;D

Lazic

Ili zupèasti kai¹ na mojoj divnoj hondi...:o [facepalm] :'(


@Tatica:
Imao si i treæe re¹enje, kap super lepka i ljudski zavrne¹ ¹raf i eto èepa...:o ;D

Tatica

Citat: Laziæ poslato 03 Jul, 2014, 23:42
Ili zupèasti kai¹ na mojoj divnoj hondi...:o [facepalm] :'(


@Tatica:
Imao si i treæe re¹enje, kap super lepka i ljudski zavrne¹ ¹raf i eto èepa...:o ;D

Ма јебе ми се за три евра, нисам ја џимрија као оне Швабе!
А ту фору са увртањем шрафа чувам за зиму, када заледи. Заврнућу пар стотина комада, да не клиза!

Lazic

Ma kad nema èepova i vulkanizera u blizini, super lepka i ¹rafcigera sigurno ima...;D

stilgar

a gde u bg-u ima da se kupi taj kit za cepovanje

djolefer

Nema gde nema.. Kinezi tempo metro itd
:D

Slaninar

#28
Kupi¹ novu gumu - probu¹i ti se - zakrpi¹. Peèurkom, bolje nego èepom.

Kupovina vo¾ene, veæ tro¹ene gume koja je krpljena je veæ druga stvar. Ko voli, mora, samo napred. Samo kad stavi¹ na papir koliko je ta polovna uglavnom veæ potro¹ena - I stajala, bar jednu sezonu morala je biti vo¾ena - zagrevana, hlaðena - onda nisam siguran kolika je tu stvarno u¹teda. Zbog 10-20 evra u¹tede po sezoni, vozi¹ staru gumu sa kojom ne zna¹ ¹ta je bilo.   [stop]



Citat: Conti-Moto poslato 03 Jul, 2014, 18:59
Cepovanje gume ne mora da napravi problem, a ko nema srece moze da ima i veoma ozbiljan problem ...
Mi kao narod jesmo uvek najpametniji, to ne moze niko da nam oduzme !
Mi poboljsavamo (ionako) lose japanske, italijanske, nemacke i britanske motore, stalno im pronalazimo neke greske i "uklanjamo ih".

I da se vratimo na cepovanje gume, ko ima srece nece imati problem, ko ima manje srece moze da upadne u ozbiljan ...

Ukoliko strani predmet (ekser, zica, sraf itd) probije gumu moze se desiti (a ne mora) da se osteti jedno ili vise slojeva platana.
Ostecenjem platna postoji opasnost da se isto u toku voznje isto pocepa i tada dolazi do momentalnog ispustanja vazduha.
Platna u gumi daju cvrstinu, gornji sloj gume nas drzi u krivini a unutrasnji drzi vazduh.
Verovatno vam se nekada desilo da napravite malu rupicu na majici, dovoljno je ostecenje samo jedne niti. Dalju pricu znate.
Sa razlikom sto majica nije pod opterecenjem.


Neki proizvoðaèi stavljaju platno, a neki èeliènu mre¾u. Ja i to gledam kad kupujem gume.  :/
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

UFF

evo jefta sad izbacio gumu koji je vozio ovih dana uz duz jadranske magistrale, jel bezbednije na zicama ili sa cepom?

http://s17.postimg.org/huuso9kpr/10526076_10152484042284098_718024375136101653_n.jpg

bigbad86

Na zicama je zakon ali samo nocu. Kad das gas po mraku sevaju varnice i onda se ribe loze `vo `no :P

Ivicat

Citat: hurricane poslato 03 Jul, 2014, 15:29
...a minus snaga lepka po mm2?

Vidis, nisam lepo razmislio o tvojoj sugestiji. Sada vidim da nisi u pravu. U prvom postu sam samo 'pokusao' da izracunam kolika centrifugalna sila, usled obrtanja tocka, deluje na cep. Bez drugih uticajnih faktora (lepak, struktura gume, velicina i oblik rupe,...) jer ti drugi faktori ne uticu na tu silu, vec imaju uticaj na (ne)ravnotezu sila...

rboban

Kad biram polovne gume uzimam iskljucivo cepovane! Tako znam zasto je tamo neko skinuo sa motora.....
Ride It Like You Stole It

lord_oblivion

Mudro  8)

Ja nikad nisam imao problema sa èepovanim gumama. Dodu¹e, ni ne vozim 300 pa da centrifuga poèupa èep.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

Nikolacbr

Ja sam promenio dosta cepovonih guma i nikad problem..Ali zadnjih,prednju se ne bih usudio da stavim.

Lazic

Citat: rboban poslato 07 Jul, 2014, 00:14
Kad biram polovne gume uzimam iskljucivo cepovane! Tako znam zasto je tamo neko skinuo sa motora.....
Nema¹ pojma, mo¾e da se pogine od manjka vazduha u gumi...:o ;D

lord_oblivion

A da, i ¹to reèe Ziæla, hol¹raf i kap superlepka  [thumb_up]
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

goranvojska

Citat: lord_oblivion poslato 07 Jul, 2014, 01:58
A da, i ¹to reèe Ziæla, hol¹raf i kap superlepka  [thumb_up]
...........i drzi to.nemojte bre da razmisljate o tome.pa niko ne vozi 300 konstantno 5 sati pa da se desi nesto.nemamo mi toliko para da bacamo 150e (mozda neko ja nemam)i kupujemo nove gume.pa 90% nas jedva i ove troskove izdrzava.isto ima tema o uljima,sta kako ,najgore je kad nema ulja.pa mi smo od 80-te sipali ininu deltu 5,i nikom nista nije falilo.vozili se i tad.sad idete u krajnost ko da ga drzite u max broj obrtaja pa kako ce.ja smem da se kladim u motor da sipam obicno menjacko ulje sae-90 i da se vozim i da mu nista ne fali.ne trosite vase dragoceno vreme na te gluposti -cepovana ili ne.

Kostić


sasa ns 1

moje drugo ime je stedisa ,znai cepovanje,nekad sam cepovo  kod vulkanizera kola i motor-30 godina voznje,a sad radim sam,kupim kod kineza ceo alat za 2oo dindzi i pici.Netreba ni lepak a i moze.Zadnjih 30 godina nisam se mnogo navozo sa gumom koja nije cepovana ili lepljenja,QAimam recept i kako  srediti cep koji pusta.Prvo za taj recept treba ukljuciti mozak,sto sam i uradio pre jedno 10 godina.Naime  na autoputu kod zagreba pokupim ekser u moto gumu,cepujem je i teram jos jedno 15000 km bez problema.Guma dodje skoro ko slik i cep pocne po malo da pusta,recimo za 10 dana 1 bar.Idem kod raznih vulkanizara i svi kazu  daj da ti stavimo drugi cep.Ja kazem ne hvala.-Stedisa.nALETIM NA JEDNOG POSTENOG VULKANIZARA I ON AKAZE gurni cep unutra i stavi drugi,ja to i uradim ali ono opet pusta na istom mestu,ali ima i siri cepovi koji nema da se kupe nego mora kod vulkanizera.Posto je guma bila gotova a ja necu da placam UKLJUCIM MOZAK-IZDUVAM GUMU SKORO SKROZ  UZPRICAM PENE -SAMO PAR SEKUDI ,GUMU NADUVAM I ODMA VOZI,RUPA IZMEDJU CEPA SSE TRAJNO ZATVORILA.To je kasnije uradjeno na kolima i motoru bar 10 puta,cak i  tamo gde nema cepova jer velika kolicina pene je nepotrebna da bi zatvorila rupu tako da penu mozete koristiti 5-6- puta  ako imate pumpu pored sebe jer ceo sadrzaj pene sluzi ne da bi zacepio gumu nego da bi je naduvo,a posto imas pumpu pored sepe  duvaj pumpom a cep  ili rupu krpi sa malo pene