Glavni meni

Supermoto u Srbiji

Započeo Gašpar, 01 Jun, 2014, 19:21

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Gašpar

Bajiæu je palo na pamet da organizje Supermoto ¹ampionat u Srbiji, za ¹ta se i ja sla¾em da je do¹lo krajnje vreme. Svi smo svesni da æe se u prvo vreme voziti sve i sva¹ta od XT-ova do ÈZ endura, ali Bo¾e moj, doæiæe sve na svoje mesto za par godina, samo nek se vozi  ;D

Ja sam ispred Moto oglasa i zvanièno podr¾ao inicijativu, tako da evo linka da i vi budite obave¹teni o èemu se radi  :)

http://www.moto-oglasi.com/tekst68/supermoto-u-srbiji

mkt


ЯЭВОЛУТИОН

i sta kazu ...ovaj "gerijatrijski sado mazo sampionat"....kad pocinje.....bio Kricka kod mene pa smo merili ciji je veci.....
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Radanovic

Ne znam datum , al' u prvoj sezone Supermota dobili su organizaciju i Alpe Adria sampionata  [clapp]

rboban

Ovde vec ima tema o teme... Ovo da bi posetili moto oglase? Samo kazi Gaso ako treba ima da kikcemo koliko treba! Zima je.... :)
Ride It Like You Stole It

ЯЭВОЛУТИОН

Citat: rboban poslato 27 Decembar, 2014, 19:07
Ovde vec ima tema o teme... Ovo da bi posetili moto oglase? Samo kazi Gaso ako treba ima da kikcemo koliko treba! Zima je.... :)
posetio....obavezno
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Conti-Moto

#6
Ovde je kompletan pravilnik SuperMoto sampionata Srbije ...  :-*

DODATAK  P R A V I L N I K A  2015 g.
SM 010 – 1

1.   Opste odredbe
Komisija za Supermoto MSS-a na temelju Sportskog motociklistièkog pravilnika MSS-a raspisuje SUPERMOTO OTVORENO PRVENSTVO SRBIJE za 2015. godinu.

U sprovoðenju prvenstva primjenjivaæe  se odredbe Sportskog motociklistièkog  pravilnika MSS-a , Pravilnika za Supermoto FIM-e, FIM Europe, Tehnièkog pravilnika FIM / MSS i ovog dodatka.

U ovom sistemskom takmièenju, takmièe se vozaèi, timovi i klubovi.

Prvenstvo je sistemsko takmièenje. Trke mogu biti kru¾nog i brdskog tipa.

Moto trke mogu se sastojati iz trka vi¹e motociklistièkih disciplina.
Trka svake pojedine discipline odr¾aæe se posebno.
Kriterijumii za odreðivanje prioriteta kod uvr¹tenja trke u kalendar za OPS su:
a.)   trka koja se organizuje na automotodromu
b.)   ocena delegata MSS-a
c.)   kontinuitet organizacije moto trka

Organizatori trka koje nisu u¹le u kalendar za OPS, iste mogu odr¾ati kao pozivne, memorijalne ili  trke sliènog naziva.


2.   Klase i kalendar takmièenja
Takmièenje se raspisuje za kategoriju „A1“ solo motocikli u  klasi:

S1-  do 250ccm za dvotaktne I do 450ccm za èetvorotaktne masine sa jednim ili vi¹e cilindara
S- OPEN   -  od 250ccm dvotaktni  do 450ccm èetvorotaktni i 500ccm dvotaktni  do 1000 ccm cetvorotaktni sa jedan ili vi¹e cilindara
S- JUNIOR    -  do 85 ccm dvotaktni i do 150 ccm èetverotaktni sa jednim cilindrom

Motocikli moraju zadovoljavati odredbe tehnièkog Pravilnika za supermoto

Za OPS boduje se najmanje tri a  najvi¹e sedam trka upisane u kalendar takmièenja. Kalendar takmièenja biæe objavljen u biltenu SM 01/15, koji po obavestenju  postaje sastavni deo ovog Pravilnika.


3.   Starosne granice po klasama
S1- min.16 godina
S- OPEN      - min. 16 godina
S- JUNIOR  - min. 10 godina –max 16 godina
Pod min.se podrazumeva datum  roðenja,a pod max. godina roðenja


4.   Izvr¹ne i nadzorne funkcije
Du¾nosti izvr¹nih i nadzornih funkcija slu¾benih  lica na takmièenjima opisane su u pravilniku MSS.

Moto klub koji sprovodi organizaciju takmièenja du¾an je i odgovoran za izbor sportskih sudija I funkcionera koji sprovode takmièenje.

Te osobe moraju biti obuèene i sposobne obavljati du¾nosti za koje su imenovani, te moraju posedovati odgovarajuæu licencu. Sportske sudije na takmièenju ne mogu biti vozaèi, sponzori, tim menad¾eri, mehanièari ili promoteri, koji uèestvuju u takmièenju. Sve sudije moraju ostati na stazi sa svom opremom sve dok ne proðe vreme za podno¹enje protesta.


5.   Posebni pravilnik
Posebni pravilnik odreðen je èlancima sportskog motociklistièkog pravilnika i pravilnika za Supermoto .Izraðuje ga organizator trke, a odobrava ga Komisija za supermoto.


6.   Trke
Trajanje pojedinih vo¾nji odreðuje se na sledeæi naèin :
S 1                 15 minuta + 2 kruga ili broj krugova tako da du¾ina trke bude izmeðu 15 i 20km.
S – OPEN      15 minuta + 2 kruga ili broj krugova tako da du¾ina utrke bude izmeð u 15 i 20 km.
S – JUNIOR  10 minuta + 2 kruga

Pauza izmeðu  dve trke iste klase mora biti najmanje 40 minuta.
Startne pozicije  formiraju se na osnovu vremena ostvarenih na slu¾benom treningu.


7.   Trening
Vozaèi æe imati dva slobodna (neslu¾beni) treninga, sa merenjem vremena svim zainteresovanim vozaèima. Uèestvovanje  je neobvezno.

U sluèaju prijavljenih vi¹e od 32 vozaèa, rezultati postignuti na drugom neslu¾benom treningu raèunaju se kao predkvalifikacijoni. U tom sluèaju  uèestvovanje je obvezno.
Organizator neslu¾beni trening i startninu za isti mora najaviti i precizirati Posebnim pravilnikom.

Vozaèi æe imati jedan slu¾beni trening u trajanju od 15 minuta. Rezultati odreðuju startnu poziciju.
Maximalni broj vozaèa 32.
U sluèaju jednakog vremena, odluèuje drugo postignuto vreme.
Vozaè je odgovoran za postavljanje ispravnog transpondera na motocikl.

Ukoliko vozaè ne postavi transponder na motocikl ili transponder nije postavljen na ispravno mesto na motociklu, vremena neæe biti zabele¾ena. Shodno tome vozaèeva vremena neæe biti uzeta u obzir za startne pozicije. Ukoliko je broj vozaèa na treningu manji od propusne moæi staze prema homologaciji staze,  ¾iri odluèuje da li æe vozaèu omoguæiti nastup na trci sa poslednje startne pozicije.


8.   Startni brojevi
Startne brojeve vozaèi dobijaju na poèetku sezone i ne mogu ih u toku sezone menjati. Startni brojevi dodeljuju se na osnovi plasmana iz protekle godine a pravo na broj 1, 2 ili 3 , mo¾e imati iskljuèivo prvak i redom u klasi prethodne godine.
Brojevi su:
 S 1                    od   1do 999  bela podloga i crni broj
 S OPEN           od 1 do 999   ¾uta podloga  i crni broj
 S JUNIOR        od 1 do 999  crvena podloga ¾uti broj

Startni brojevi moraju biti na vidljivim mestima na prednjem i boènim podlogama. Podloga za brojeve dimenzija je 280mm ¹irine i 200mm visine.

Brojevi su dimenzija: visina 140mm, ¹irina 80mm, ¹irina crte 25mm, razmak izmeðu brojeva 15mm. Novi vozaèi dobijaju prve slobodne brojeve na samom takmièenju ili mogu sami odabrati odreðeni broj koji nije veæ zauzet u klasi koju voze.
Vozaèi mogu zadr¾ati pro¹logodi¹nje brojeve za isto moraju dobiti odobrenje od Komisije za Supermoto
Vozaèi mogu imati brojeve na poleðini kombinezona ,ali isti moraju odgovarati brojevima na motociklu.


9.   Startni postupak
Konaèna odluka o promeni motocikla koji æe se koristiti na  trci mora biti donesena pre ulaska s motociklom u predstart.

15 minuta pre starta kruga zagrevanja
Ulaz u  predstart je otvoren
Motocikli svih vozaèa moraju biti sme¹teni u predstart .

10 minuta pre starta kruga zagrevanja
Zvuk sirene.
Maximum od 32 vozaèa mo¾e izaæi na stazu i zauzeti svoja mesta na startnoj poziciji.
Motocikli se moraju gurajuæi postaviti na svoje startne pozicije na startnoj re¹etki, i moraju ostati uga¹eni.

Grejaèi se mogu koristiti na startnoj re¹etki, upotrebljavajuæi iskljuèivo prenosive generatore, sa maximalnom snagom od 1.Kw. Dozvoljen je samo jedan generator po motociklu.
Pregledanje motora je dozvoljeno, ali je zabranjeno dolivanje goriva.

Na podruèju startne re¹etke dozvoljen je pristup vozaèima, lideru tima, dva mehanièara po vozaèu, jedan nosaè ki¹obrana(samo ako je odreðen od organizatora), komentator, televizijska ekipa, fotografi, i sudije trke.

5 minuta pre starta kruga zagrevanja
Izlaz iz predstarta na stazu.predstart  se zatvara za motocikle. Ulaz u  predstart ostaje otvoren.
Motocikli svih vozaèa moraju biti na startnoj re¹etki.
Jo¹ uvek je dozvoljeno pregledanje motocikla i upotrebagrejaèa. Zabranjeno je dosipanje  goriva.
Zabranjeno je no¹enje za¹titnih kaciga u ovom vremenu.

Kazna za ka¹njenje na startnu re¹etku je gubitak startne pozicije. Zakasneli motocikli zadr¾avaju se u predstrart .
Vozaèi su du¾ni po¹tovati odluke sudija

4 minute pre kruga zagrevavanja
Istièe se tabela «4 minute»+zvuk sirene.
Generatori se moraju iskljuèiti, i grejaèi se moraju skinuti sa guma.
Generatori, grejaèi i ostala oprema mehanièara mora se ukloniti sa startne re¹etke.
Svi osim vozaèa, moraju  napustiti podruèje startne re¹etke.
Ulaz u  predstart se zatvara.

Ako vozaè ima mehanièkih problema, i motocikl se ne mo¾e popraviti na startnoj re¹etki, dozvoljava se njegov izlazak u prostor «pit line», gdje èe uz pomoæ mehanièara poku¹ati otkloniti kvar.

Ako mehanièari  otklone kvar pre nego prvi vozaè zavr¹i prvi krug zagrrevanja, vozaè mora ostati u pit line, i mo¾e krenuti na dva kruga zagreavanja iz tog prostora, i to tek nakon ¹to mu to dozvoli direktor  trke.
Vozaè u ovom sluèaju zadr¾ava svoju startnu poziciju.

Ako mehanièari osposobe motocikl nakon ¹to je prvi vozaè zavr¹io prvi krug zagreavanja, vozaè ostaje u pit line i mora startovati trku sa te pozicije.

2 minute pre starta kruga zagrevanja
Tabla «2 minuta» + zvuk sirene.
Vozaèi moraju obuæi za¹titne kacige,  pale svoje motocikle, i pripremaju se za start 2 kruga zagrevanja.

Ako vozaè ima problema sa paljenjem motocikla, dozvoljava se njegov izlazak u prostor «pit line», gde æe uz pomoæ mehanièara poku¹ati otkloniti kvar.

Ako mehanièari  otklone i kvar pre nego prvi vozaè  zavr¹i prvi krug zagrevanja, vozaè mora ostati u pit line, i mo¾e krenuti na dva kruga zagrevanja iz tog prostora, i to tek nakon ¹to mu to dozvoli direktor trke.
Vozaè u ovom sluèaju zadr¾ava svoju startnu poziciju.

Ako mehanièari osposobe motocikl nakon ¹to je prvi vozaè zavr¹io prvi krug zagrevanja, vozaè ostaje u pit line i mora startovati trku sa te pozicije.

1 minutu pre starta kruga zagrevanja
Zvuk sirene.
Samo vozaèi i sudije su na startnom prostoru.

Ako vozaè nije upalio, ili mu se ugasio motor, dozvoljava se njegov izlazak u prostor «pit line», gdje æe uz pomoæ mehanièara poku¹ati otkloniti kvar.

Ako mehanièari otklone  kvar pre nego prvi vozaè zavr¹i prvi krug zagrevanja, vozaè mora ostati u pit line, i mo¾e krenuti na dva kruga zagrevanja iz tog prostora, i to tek nakon ¹to mu to dozvoli direktor trke.
Vozaè u ovom sluèaju zadr¾ava svoju startnu poziciju.

Ako mehanièari osposobe motocikl nakon ¹to je prvi vozaè zavr¹io prvi krug zagrevanja, vozaè ostaje u pit line i mora startati utrku sa te pozicije, i to tek nakon ¹to mu to dozvoli direktor utrke.

Procedura kruga zagrevanja
Sudija koji startuje hoda kroz startnu re¹etku od 1. reda do kraja, zaustavljajuæi se kraj svakog reda, dr¾eæi dve prekr¹tene crvene zastave .

Nakon njegovog signala vozaèi tog reda kreæu u krug zagrevanja.
Ako se vozaèu ugasi motocikl, on mora zadr¾ati svoju startnu poziciju i dignuti ruku.
Odmah nakon ¹to su svi vozaèi krenuli u dva kruga zagrevanja, on mora po naredjenju  sudije odgurati svoj motocikl u «pit line».

Ako uspe upaliti motocikl pre nego prvi vozaè zavr¹i prvi krug zagrevanja, vozaè mora ostati u pit line, i mo¾e krenuti na dva kruga zagrevanja iz tog prostora, i to tek nakon ¹to mu to dozvoli direktor trke.
Vozaè u ovom sluèaju zadr¾ava svoju startnu poziciju.

Ako uspe upaliti motocikl tek nakon ¹to je prvi vozaè zavr¹io prvi krug zagrevanja, vozaè ostaje u pit line i mora startovati trku sa te pozicije, i to tek nakon ¹to mu to dozvoli direktor trke.

Kada su svi vozaèi krenuli u krug zagrevanja sudija starta daje signal, i bilo koji vozaèi koji kasne na start ili nisu upalili svoj motocikl ne mogu se ukljuèiti u vo¾nju dva kruga zagreavanja.

Zabranjena su nepotrebna zaustavljanja na stazi, kao i isprobavanje starta.

Kraj dva kruga zagrevanja
Direktor trke  stajaæe na startnoj liniji dr¾eæi crvenu zastavu.
Sudija starta stajaæe  na kraju startne re¹etke , te æe uzdignuti zelenu zastavu, kada se startna re¹etka ispuni.

Vozaè koji ima tehnièke probleme tokom dva kruga zagrevanja, mo¾e otiæi u pit line, i izvr¹iti popravak. On se vi¹e ne mo¾e vratiti na svoju startnu poziciju u re¹etki.
Sudije æe pomoæi vozaèima pronaæi svoja mesta u startnoj re¹etki.
Vozaè koji na pitanje sudija ne zna odgovoriti koja mu je startna pozicija bièe ka¾njen novèanom  kaznom.

Na startnoj poziciji vozaèi zaustavljaju svoj motocikl na naèin da je prednji tocak do linije koja oznaèava njegovo startno mesto, i zadr¾avaju motocikl upaljenim.

Jednom kada zauzme svoju startnu poziciju, vozaèe je ne mo¾e menjati, ne mo¾e otiæi u pit line, ili primiti pomoæ za start. Ako 30 sekundi pre starta neki vozaèi nisu na svojim startnim mestima, Direktor trke mo¾e narediti start utrke.
Vozaèi koji stignu sa kruga zagrrevanja nakon ¹to je dignuta zelena zastava, smatraju se «zakasnili na start».

Zakasnili na start gube pravo da zauzmu svoje startne pozicije, veæ æe startovati sa zadnje pozicije. Oni se moraju zaustaviti iza sudije sa zelenom zastavicom, te æe startovati odatle.

Ako se vozaèu ugasi motocikl, on mora zadr¾ati svoju startnu poziciju i dignuti ruku. Ne dozvoljava se odlagati start, iz bilo kakvih drugih razloga.

Vozaè koji odmah ne uspe osposobiti svoj motocikl, mora poslu¹ati naredbu sudije starta, te odgurati svoj motocikl u «pit line», gde mu mehanièari mogu pomoæi.

15 sekundi pre starta
Kada uvidi da su svi vozaèi spremni za start, direktor trke odlazi sa staze, dr¾eæi crvenu zastavu. Ako se vozaèu ugasi motocikl, on mora zadr¾ati svoju startnu poziciju i dignuti ruku.
Ne dozvoljava se odlagatii start, iz bilo kakvih drugih razloga.

Taj vozaè mora odmah poslu¹ati nareðenje sudije starta, te odgurati svoj motocikl na zadnju startnu poziciju, te mora ostati tamo sve dok se ne da znak za start.

Ako uspe upaliti motor, mo¾e krenuti sa te pozicije.

Ako ne uspe upaliti motor, mora odgurati motor u pit line, gdje mu mehanièari mogu pomoæi. Nepo¹tovanje ovog nareðenja sudije povlaèi penalizaciju ili diskvalifikaciju.

Nakon ovoga direktor trke spu¹ta crvenu zastavu, te poèinje startna procedura sa svetlima. Pali se crveno svetlo koje stoji upaljeno od 2 – 5 sekundi.
Znak za start je kad se crveno svetlo ugasi.

Startna procedura sa zastavicama
Ako nije moguæe startovati sa crvenim svetlom, upotrebljava se zastava. Procedura je ista sve do 15 sekundi pre starta.

Kada uvidi da su svi vozaèi spremni za start, direktor trke odlazi sa staze, dr¾eæi crvenu zastavu. Ako se vozaèu ugasi motocikl, on mora zadr¾ati svoju startnu poziciju i dignuti ruku.
Ne dozvoljava se odlagati start, iz bilo kakvih drugih razloga.

Taj vozaè mora odmah poslu¹ati nareðenje sudije starta, te odgurati svoj motocikl u pit line, gdje mu mehanièari mogu pomoæi oko paljenja. Ako uspe upaliti motor, mo¾e krenuti sa te pozicije, ali tek po odobrenju sudije.

Nepo¹tovanje ovog nareðenja sudije povlaèi penalizaciju ili diskvalifikaciju. Nakon ovoga direktor trke spu¹ta crvenu zastavu, te podi¾e zastavu starta. Starter spu¹ta zastavu izmeðu 10 i 15 sekundi, ¹to je znak za start trke.


10.   Nepravilan start
Nepravilnim startom smatra se ako osovina prednjeg toèka pojedinog motocikla preðe liniju startnog mesta, pre nego se ugasi crveno svetlo. Svaki takav start kazni æe se kaznenom penalizacijom u trajanju od 15 sekundi.

ODLO®EN START
Motori se gase, startni se postupak ponavlja od taèke 2 minuta pre starta dva kruga zagrevanja, a broj krugova trke se smanjuje za jedan. Buduæi da pod odreðenim okolnostima mo¾e biti vi¹e od jedne startne procedure, za svaku ponovljenu broj kruga se smanjuje za jedan.


11.   Restart trke
Ako se trka mora nastaviti, to se mora uèiniti sa najmanjom moguæom pauzom nakon prekida. Èim se svi vozaèi vrate u Pit stop direktor trke du¾an je obavestiti sve vozaèe o vremenu nastavka trke.
Startna procedura biæe identièna kao i kod starta trke, ali se pojedina vremena tokom startne procedure mogu skratiti.

RESTART TRKE AKO JE ODVO®ENO MANJE OD 50% PREDVIÐENOG TRAJANJA
kreæe se od poèetka startne procedure; svi vozaèi zauzimaju startna mesta prema rezultatu kruga pre nego je crvena zastava bila istaknuta.
vozi se cela trka

vozaèe koji su u prvom delu odustali iz raznih razloga, direktor trke mo¾e iskljuèiti iz trke, ili ih uvrstiti da startuju sa zadnjih startnih mesta
ako je nemoguæe ponovno startovati nema osvojenih bodova za prvenstvo
dozvoljava se promena motocikala

RESTART TRKE AKO JE ODVO®ENO VI©E OD 50% PREDVIÐENOG TRAJANJA
smatra se da je odvo¾ena puna utrka
za redosled se raèuna redosled vozaèa u krugu koji je prethodio prekidu
bit æe podeljeni puni bodovi u prvenstvu

ZAVR©ETAK TRKE
Kada vodeæi vozaè po zavr¹etku poslednjeg kruga doðe do startno-ciljne linije biæe obave¹ten da se trka zavr¹ava, mahanjem crno-belom (¹ahovsko polje) zastavicom od strane sudije na stazi. Ista zastavica biæe pokazana i svim ostalim vozaèima.
Ako je zavr¹etak trke oznaèen gre¹kom kasnije od slu¾benog trajanja trke, rezultati se uzimaju iz kruga slu¾benog trajanja trke.

U bilo kom drugom sluèaju, kao ¹to je sluèaj da je mahanjem zastavicom (¹ahovsko polje)trka gre¹kom zavr¹ena pre slu¾benog trajanja, rezultati se uzimaju iz kruga kad je zastava istaknuta.

FOTO FINI© TRKE
U sluèaju foto fini¹a za dva ili vi¹e vozaèa, biæe donesena odluka u korist onoga vozaèa èiji prednji rub toèka pre preðe liniju starta-cilja.


12.   Park Ferme
Prva tri plasirana u pojedinim klasama, nakon zavr¹etka trke, du¾ni su svoje motocikle staviti u zatvoreni prostor na najmanje 30 minuta radi zavr¹nog tehnièkog pregleda ili kontrola po ulo¾enom prigovoru.
Izlazak vozila iz parka mo¾e dopustiti samo direktor takmièenja.

Osim slu¾benih osoba zatvoreno parkirali¹te mora biti ispra¾njeno od svih osoba, a vozaèi mogu pristupiti u zatvoreno parkirali¹te samo po pisanom odobrenju i overi direktora trke.
Organizator odgovara krivièno i materijalno za nastalu ¹tetu od treæih osoba (gledatelja), ako do nje doðe zbog neosiguranog “park ferme-a”.


13.   Pravila vo¾nje
Tokom vo¾nje vozaè je du¾an voziti unutar obele¾enih delova staze . U sluèaju izletanja du¾an je vratiti se na stazu na naèin da istu ne skraæuje tako da ne ostvaruje prednost u odnosu na putanju ostalih vozaèa .U koliko sudija krivine prijavi vozaèa za kraæenje staze, vozaè se ka¾njava diskvalifikacijom, ili penalizacijom od 15 sekundi.

Svako obila¾enje izvan obele¾enih delova staze, po prijavi sudije krivine vozaè se ka¾njava diskvalifikacijom, ili penalizacijom od 15 sekundi.

U sluèaju pada svaka pomoæ sa strane osim za to ovla¹tenih osoba je zabranjena i povlaèi sankciju iskljuèenja iz vo¾nje i rezultata , a tuðom pomoèi smatraæe se svaka pomoæ osim pomoæi sudija na stazi koji to èine radi pomoæi vozaèu i prohodnosti staze za nesmetano odvijanje trke.

Izlazak vozaèa u park vozaèa za vreme vo¾nje smatra se odustajanjem iz te vo¾nje te se ne mo¾e vratiti i nastaviti vo¾nju , a kada bi se isto desilo isti vozaè automatski se iskljuèuje iz trke.

Nepo¹tovanje signalizacije od strane sudija na stazi koju ukazuju vozaèima te ometanje ostalih uèesnika vo¾nje povlaèi kaznu iskljuèenja za vozaèa koji prouzrokuje isto za tu vo¾nju.

Vozaèi koji se tokom treninga ili trke bezrazlo¾no zaustave bilo gde na stazi osim pit line, radi meðusobne ili tuðe konsultacije, biæe ka¾njeni iskljuèenjem sa treninga ili trke.

   
Novo !!!
Conti ROAD !!

Conti-Moto

#7
14.   Slu¾beni signali
Signali se daju zastavama, dimenzije svih zastavica moraju biti : 80 cm visine x 60 cm visine.

Boje zastavica moraju se bez dvoumljenja raspoznavati, a zastavice moraju biti èiste. Dimenzije i boje zastavica biæe predmet kontrole prvoga dana takmièenja.

Lokacije sudijskih mesta i zastavica biti æe predmet homologiranja staze te inspekcije staze pre takmièenja, a te se pozicije ni u kom sluèaju ne smeju menjati.



ZASTAVICE I SVETLA ZA PRU®ANJE INFORMACIJA I OBAVEZA VOZAÈIMA

NACIONALNA ZASTAVA   - mo¾e se  koristiti na startnoj liniji za oznaèavanje starta trke
ZELENA ZASTAVA   - na stazi je sve u redu, sve je spremno za poèetak starta treninga/trke
- zelenom zastavicom koristi se iskljuèivo pomoænik startera
CRNO–BELA ZASTAVA
(¹ah polje)   - istièe se u mahanju
- oznaèava zavr¹etak treninga ili trke
®UTA ZASTAVA
U MIROVANJU   - oznaèava opasnost na stazi ili neposredno uz stazu- vozi oprezno
®UTA ZASTAVICA
U MAHANJU   - oznaèava neposrednu opasnost na stazi ili neposredno uz stazu
- vozaèi moraju usporiti i pripremiti se za zaustavljanje
- preticanje je strogo zabranjeno na ostvareno ukupno vreme trke.
 U oba sluèaja vozaè mo¾e biti ka¾njen i dodatnom novèanom kaznom ili kaznom
  iskljuèenja sa treninga ili trke.
 - Ukoliko je vozaè odmah nakon preticaja pod ¾utom zastavicom shvatio kr¹enje
    pravila ¾ute zastavice, podigao ruku, propusti ispred sebe vozaèa/e koje/g je
    pretekao, vozaè neæe biti ka¾njen
PLAVA ZASTAVA   - istièe se mahanjem
- sporom/jim vozaèu/ima oznaèava da æe biti preteknut/i od br¾eg vozaèa
- spori vozaè/i ne smeju/u smetati br¾em/im vozaèu/ima
- nepo¹tovanje pravila plave zastavice ka¾njava se odlukom direktora
CRVENA ZASTAVA   - istièe se u mahanju
- istièe se istovremeno na svim sudijskim mestima i oznaèava prekid
treninga ili trke
- vozaèi moraju odmah usporiti i vratiti se u pit stop
CRVENA ZASTAVA  U
PIT STOPU   - istièe se u mirovanju
- vozaè/i se moraju odmah zaustaviti
 - vozaè/i ne smeju preæi mesto isticanja
CRVENO SVETLO     - istièe se na startnoj liniji - svetlo je neposredno pre starta trke upaljeno
   2-5 sekundi, nakon toga se gasi - to je start trke
CRNA ZASTAVA   - vozaè sa istaknutim startnim brojem na tabli, mora po zavr¹etku tog kruga
  skrenuti u pit stop i zaustaviti se. Vozaè se ne sme ponovno ukljuèiti u trku bez
  odobrenja.



TABLE ZA PRU®ANJE INFORMACIJA I OBAVEZA VOZAÈIMA   
PLOÈA SA STARTNIM BROJEM   - crne boje sa belim brojem
- broj mora biti najmanje visine 25 cm, ¹irine 15 cm, debljine 4 cm
PLOÈE STARTNE PROCEDURE   - dimenzije min 50 cm ¹irine x 50 cm visine u crnoj ili plavoj boji sa belim slovima
 i brojevima
ODGOÐEN START   - dimenzije min 50 cm ¹irine x 50 cm visine u crnoj ili plavoj boji sa belim slovima
 ODLO®EN START  ili   START DELAYED

15.   Uniforme sudija
Uniforme sudija – odeæa i ki¹ne kabanice moraju biti neutralne boje u odnosu na zastavice. Preporuèuje se upotreba narand¾astih prsluka ili kombinezona i ki¹nih kabanica.
Minimalno godi¹te  sudija krivine je 16 godina.

16.   Bodovanje
Mesto   1.   2.   3.   4.   5.   6.   7.   8.   9.   10.   11.   12.   13.   14.   15.   16.   17.   18.   19.   20.
Bodovi   25   22   20   18   16   15   14   13   12   11   10   9   8   7   6   5   4   3   2   1

Da bi se pojedina klasa bodovala za Prvenstvo Srbije:
mora se odr¾ati najmanje 3 takmièenja od upisanih u kalendar
boduju se sva odr¾ana takmièenja

17.   Utvrðivanje redosleda pojedinaca
Rezultati trke biæe uzeti prema poretku kojim su vozaèi pro¹li startno-ciljnom linijom i prema broju zavr¹enih krugova. Vozaèi moraju proæi ciljem najkasnije 5 minuta iza pobednika, u protivnom im se taj krug neæe raèunati u rezultatu. Vozaè mora proæi ciljnu liniju u kontaktu sa motociklom.
Ako je broj zavr¹enih krugova isti, bolji je onaj vozaè, koji je bio bolji u zadnjem zavr¹enom krugu.

Redosled vozaèa na pojedinom takmièenju utvrðuje se na osnovi  sabiranja bodova iz odr¾anih vo¾nji. U redosledu je bolji vozaè koji je sakupio veæi broj bodova. Ako je taj broj isti onda je bolji vozaè koji je imao bolji rezultat u drugoj vo¾nji.

Pojedinaèni redosled u svim klasama u sezoni dobija se sabiranjem svih osvojenih bodova.

Ako je taj broj isti, onda je bolji u ukupnom redosledu onaj vozaè koji je imao vi¹e boljih plasmana tokom sezone , a ako je i tada broj isti bolji je onaj koji je imao bolji plasman na posljednjoj trci.

18.   Utvrðivanje redosleda timova i klubova
Redosled klubova -odreðuje se na temelju broja bodova svih vozaèa dotiènog kluba na pojedinom takmièenju.

Vozaèi klubova mogu biti iz bilo koje klase. Ukoliko isti vozaè nastupa u dve klase za plasman klubova uzima mu se samo rezultat iz jedne klase (bolji rezultat).

Redosled timova -odreðuje se na temelju osvojenih bodova vozaèa tima. Sastav tima mo¾e èiniti najvi¹e tri vozaèa tima, bez obzira na klasu i pripadnost klubu.

Uslovi za dobijanje timske licence nalaze se u Motociklistièkom pravilniku na stranicama www.motosavez.rs Na kraju sportske sezone biæe progla¹eni rezultati redosleda klubova i timova.

Ako se po zavr¹etku jednog, ili svih odr¾anih takmièenja u jednoj sezoni, prilikom izrade  plasmana dogodi da dva tima imaju isti broj bodova, bolje mesto zauzeæe:
- onaj tim koji je zauzeo veæi broj boljih mesta na svim bodovanim takmièenjima.
- onaj tim koji je na poslednjem takmièenju/trci, ostvario bolji rezultat.
- onaj tim èiji je vozaè napravio najbolje vreme kruga na tom takmièenju.

Ako se po zavr¹etku jednog, ili svih odr¾anih takmièenja u jednoj sezoni, prilikom izrade klupskog plasmana dogodi da dva kluba, imaju isti broj bodova, bolje mesto zauzeæe:
- onaj klub koji je zauzeo veæi broj boljih mesta na svim bodovanim takmièenjima.
- onaj klub koji je na poslednjem takmièenju, ostvario bolji rezultat.

19.   Nagrade i priznanja
Organizator  je du¾an dodeliti pehare, odmah po zavr¹etku svake od trka za pojedinu klasu i to:
U plasmanu vozaèa  pehare za I – III mesto

U plasmanu timova I – III mesta pehar

Ove odredbe se odnose na takmièenja u drzavnom sampionatu Srbije.

Prilikom primanja poèasnih nagrada vozaèi su du¾ni izaæi na pobednièko postolje obuèeni u vozaèki ko¾ni  kombinezon.

Vozaèima koji budu kasnili na dodelu nagrada i budu neadekvatno obuèeni, neæe se dozvoliti dolazak na podijum i neæe im biti uruèene poèasne nagrade.

Prilikom primanja poèasnih nagrada za “Timove”, njih mogu preuzeti iskljuèivo punoletne osobe, ovla¹tene od  licenciranih lica, primereno obuèeni
Organizator mo¾e na pojedinom takmièenju dati i posebne nagrade koje mora propisati Posebnim pravilnikom.

Na kraju takmièarske  sezone MSS æe dodeliti nagrade:
Vozaèima:     I  -  III  - mesto u klasi medalja ili pehar i diploma
Klubovima:    I  -  III - mjesto medalja ili pehar i diploma
Timovima:     I  -  III - mjesto medalja ili pehar i diploma

20.   Prijave i verifikacije
Klubovi moraju poslati spisak svojih vozaèa organizatoru,  sa startnim brojevima i klasama u kojima nastupaju,  najmanje 10 dana pre takmièenja. Svako prijavljivanje za takmièenje izvan ovog roka ili na samom takmièenju, smatra se zakasnelom prijavom, te se ka¾njava dodatnom naplatom od 20 eur.(protivvrednost dinara)

Pravo uèestvovanja na trci imaju svi uredno prijavljeni vozaèi koji imaju:
- prilo¾enu potpuno ispunjenu prijavu za takmièenje iskljuèivo na obrascu MSS-a(www.motosavez.rs)
- takmicarsku licencu za supermoto va¾eæu za tekucu godinu (SM-A).
- potvrdu o uplaæenoj startnini od 50 eur (protivvrednost dinara) za prijavu u jednoj klasi,

Ukoliko se rezultati za Otvoreno Prvenstvo Srbije izvlaèe iz rezultata meðunarodne trke, tada startnina iznosi onoliko koliko je propisano Pravilnikom trke vi¹eg ranga.
pri verifikaciji i tehnièkom pregledu vozaèi mogu prijaviti svoja maximalno 2 mehanièara.

Za njih organizator mora izdati obele¾ene akreditacije, sa upisanim startnim brojem vozaèa, èiji su oni slu¾beni mehanièari, te pripadnost klase.
Mehanièari su osigurani od strane organizatora, zajedno sa sudijama na takmiècnju.
Samo ovako verifikovani mehanièari imaju pravo biti u pratnji vozaèa na stazi i u pit-line prostoru.

21.   Oprema vozaèa
Tokom treninga i trke vozaèi moraju nositi za¹titnu opremu i to:
- motociklistièki jednodelni ili dvodelni ko¾ni kombinezon preporuèuje se debljina min 1,2 mm
 dozvoljava se upotreba i drugih materijala, uz uslov da imaju oznaku «usklaðeno sa FIM pravilima». Proizvoðaè
 opreme odgovaran je za dokazivanje da njegova roba odgovara tim pravilima, MSS ne mo¾e biti odgovoran za
  bilo kakve povrede nastale upotrebom vozaèeve opreme.
- preporuèuje se upotreba ¹titnika za leða
- rukavice i motociklistièke èizme
- za¹titna kaciga s va¾eæim standardom ECE-22-05, JIS T 8133:2000, SNELL M 2005
- kaciga mora dobro pristajati i biti propisno stegnuta, te mora biti u dobrom stanju.
 kaciga iz vi¹e delova se dozvoljava, uz uslov da se lako i brzo mo¾e skinuti samo seèenjem poveza za bradu.
 Sportski sudija mo¾e u bilo koje vreme treninga ili trke pregledati kacigu. U sluèaju da kaciga ne odgovara
 va¾eæim standardima, on mora sa nje ukloniti oznake homologacije, i zadr¾ati je do kraja takmièenja.
 Vozaè mora tada doneti novu kacigu, koja je takoðe podlo¾na pregledu i odobrenju.
 Kacige i viziri/naoèare, moraju biti neo¹teæene bez ogrebotina
 Dozvoljava se upotreba naoèara, za¹titnih naoèara, vizira i «tear off's», koji moraju biti od ne rasprskavajuæeg
  materijala.

Sportski sudija mo¾e izvesti sledeæe provere pre nego ¹to dozvoli vozaèu nastup na treningu ili trci:
- da kaciga dobro pristaje vozaèu
- da nije moguæe povuæi povez preko brade
- da nije moguæe povuæi kacigu preko vozaèeve glave povlaèeæi je sa zadnje strane

22 Prigovori i ¾albe
Prigovori  na tok odvijanja takmièenja

Za sve uoèene nepravilnosti na takmièenju svi uèesnici - nosioci funkcionerskih, i takmièarskij licenci, kao i sudije aktivne na takmièenju mogu ulo¾iti prigovor direktoru trke i ¾iriju.
Prigovori se ula¾u pisanom formom, zajedno s obaveznom taksom u visini od 10 .000,00 dinara..
Obavezna taksa se uplaæuje kao novèana garancija do okonèanja predmeta spora.

Ako prigovori nisu jasno formulisani i dokumentovani i ako nije prilo¾ena novèana garancija, isti se neæe razmatrati. Prigovori se predaju u odrðenim rokovima:
-  prigovori  na rad Tehnièke komisije organizatora i Komisije za verifikaciju podnose se u roku 30 minuta po objavi
 startne liste i moraju biti re¹eni pre starta slu¾benog treninga
- prigovori na rezultate i nepravilnosti na treningu podnose se najkasnije 30 minuta nakon objavljivanja privremenih
 rezultata treninga i moraju biti re¹eni pre poèetka starta takmièenja
- prigovori na redosled podnose se najkasnije u roku 30 minuta nakon objavljivanja  privremenih rezultata i moraju biti
 re¹eni pre progla¹enja konaènih rezultata
- Prigovori na merenja vremena ne mogu se podnositi.
- Prigovori na izreèene novèane kazne na takmièenjima ne mogu se podnositi.
- Prigovore re¹ava ¾iri takmièenja.

Sve slu¾be moraju ostati na raspolaganju ¾iriju do isteka rokova za prigovore.
Ukoliko je prigovor opravdan, taksa se vraæa  podnosiocu prigovora.
Ukoliko je prigovor neopravdan, taksa ostaje organizatoru.

Prigovori na tehnièku ispravnost motocikla

Prigovor, koji se odnosi na tehnièku ispravnost motocikla, ula¾e se najkasnije 30 minuta nakon zavr¹etka trke.
Prigovori se ula¾u u pisanoj formi.Za proveru tehnicke ispravnosti motocikla mora se precizno navesti  na sta se prigovor odnosi (decidno navesti deo motora i njegov strucni naziv).Uz prigovor obavezno se uplacuje taksa od 500eur

Obavezna taksa se uplaæuje kao novèana garancija do okonèanja predmeta spora.
Ako prigovor nije jasno formulisan i  ako nisu prilo¾eni depoziti, isti se neæe razmatrati.

Ako je za proveru navoda iz prigovora potrebno rastavljati motocikl, tada se uz obaveznu taksu uplaèuje dodatni depozit prema pravilniku takmicenja.

Dodatni depozit se mo¾e povisiti za sve nastale tro¹kove, ukoliko je pregled izvr¹en posle zavr¹etka takmièenja.

Na zahtev tehnickog delegata ili predsednika tehnièke komisije, vozaè ili njegov mehanièar, du¾ni su prema nalogu rastaviti motocikl, te omoguæiti pregled prema prilo¾enom prigovoru.
Pri pregledu motocikla mogu biti prisutni samo tehnièki delegat,predsednik tehnièke komisije, vozaè  i  mehanièar pregledavanog motocikla.

Ukoliko je prigovor opravdan, obavezni depoziti se vraæaju podnosiocu prigovora, a vozaè na koga je ulo¾en prigovor biæe ka¾njen od strane ¾irija takmièenja.
Ukoliko je prigovor neopravdan dodatni depozit daje se vozaèu na koga je ulo¾en prigovor, a obavezna taksa ostaje organizatoru.

23. Gorivo
Dozvoljena je upotreba iskljuèivo bezolovnog benzina.

24. Tro¹kovi koje snosi organizator takmièenja
-   Upisnina u kalendar
-   licenciranje staze
-   organizacijono-tehnièki
-   naknada za polisu osiguranja od odgovornosti
-   inspekcija staze
-   poèasne nagrade
-   posebne nagrade


25.   Novèane kazne
- novèane kazne izreèene od direktora i ¾irija pojedinaènog  takmièenja…………..15,00 – 300,00 eur ( protivvrednosti dinara).
- vo¾nja izvan  trkali¹ta..............................................................70,00 eur (protivvrednosti dinara).
- nepo¹tovanje odluke sudije....................................... 30,00 - 300,00 eur (protivvrednosti dinara).
- neno¹enje oznaka (vozaè, mehanièar, sudija, itd.)...................15,00 eur (protivvrednosti dinara).
- prigovaranje i vreðanje slu¾benih osoba....................70,00 – 300,00 eur (protivvrednosti dinara).
- naknada za izgubljeni transponder.........................................300,00 eur (protivvrednosti dinara).


26 Satnica takmièenja
U posebnom pravilniku takmicenja mora biti navedena satnica takmièenja.

Organizator mo¾e organizovati dvodnevno takmièenje na naèin da u subotu budu organizovani prijem takmièara, tehnièki pregled, verifikacija dokumenata, slobodni treninzi (nije obavezno), a u nedjelju obavezni slu¾beni treninga i trke.



   PREDLOG SATNICE :   
Subota      
   Verifikacija   16,00-16,30   
   Tehnièki pregled   16,45-17,30   
   Slobodni trening   17,00-17,45   
            
Nedelja   Verifikacija      07,00-07,30   
   Tehnièki pregled      07,45-08,15   
   1. sednica ¾irija      9,30   
   Slu¾beni trening      10,00- 10,15   
   Dalje prema Posebnom pravilniku………   

Za satnice trka koje se odr¾avaju u sklopu Prvenstva AA, vazi satnica AA.
 

27. Klasa AMATER S – OPEN
Takmicenje se raspisuje u sledecoj klasi:

1.AMATER motocikli moraju odgovarati tehnickom pravilniku za supermoto MSS za klasu S – OPEN.
2. AMATER motocikli moraju biti supermoto ili enduro homologirani ili registrovan.

S – OPEN – od 250ccm dvotaktni do 450ccm cetvorotaktni i 500ccm dvotaktni do 1000ccm cetvorotaktni sa jednim ili vise cilindara.
-   Obavezno odstraniti retrovizore i zmigavce sa motocikla.
-   Obavezno prelepiti prednju i zadnju svetlosnu signalizaciju
-   Gume iskljucivo homologirane za ulicnu upotrebu

28. Oprema vozaca mora odgovarati pravilniku supermoto-a MSS (tacka 21)

29. Startni brojevi
Startne brojeve vozaci dobijaju na pocetku sezone i ne mogu ih u toku sezone menjati.

Brojevi se dele po klasama i to:
AMATER od 1 do 999 bela podloga i crveni broj

-Startni brojevi moraju biti na vidljivim mestima na prednjim i bocnim podlogama.
-Podloga za brojeve dimenzije 280mm sirine i 200mm visine.
-Brojevi su dimenzija: visina 140mm,sirina 80mm,sirina broja 25mm,razmak izmedju brojeva 15mm.
-Vozaci mogu imati brojeve na poledjini kombinezona ali isti moraju odgovarati broju na motociklu.

30. Prijave i verifikacije
Pravo uèestvovanja na trci imaju svi uredno prijavljeni vozaèi amateri  koji imaju:

- prilo¾enu potpuno ispunjenu prijavu za takmièenje iskljuèivo na obrascu MSS-a(www.motosavez.rs)
- takmicarsku licencu za supermoto va¾eæu za tekucu godinu ili izvadjenu jednokratnu licencu koja vazi za sve takmicare osim za lica mladja od 18 godina.
- potvrdu o uplaæenoj startnini od 30 eura (protivvrednost dinara) za prijavu u jednoj klasi.
-takmicari amater s-open klase  koji vade licence za tekucu godinu MSS je obavezan da izda licencu na kojoj ce biti vidno naznaceno SM-B.


31. Zavr¹ne odredbe
Ovaj Pravilnik je usvojen na redovnoj  sednici  komisije za Supermoto MSS odr¾anoj novembra 2014. godine.
Tumaèenje ovog Dodatka pravilnika je u nadle¾nosti  komisije za Supermoto MSS





    Predsednik  za Supermoto                                                                               Predsednik MX komisije      
Novo !!!
Conti ROAD !!