Ćao, Anonimni posetioče
Stranice: [1]
Štampaj
Autor Tema: Supermoto u Srbiji  (Pročitano 3210 puta)
0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
Gašpar
Moto Manijak
*******

Van mreže Van mreže
 Facebook: Poseti
Jedan je Japan

Lokacija: Vrsac/Beograd
Poruke: 14996
Kvalitet: +3595 (23%)
Zahvalnice: 364

WWW
01 Jun, 2014, 18:21 Ocena: +2
Ignoriši

Bajiću je palo na pamet da organizje Supermoto šampionat u Srbiji, za šta se i ja slažem da je došlo krajnje vreme. Svi smo svesni da će se u prvo vreme voziti sve i svašta od XT-ova do ČZ endura, ali Bože moj, doćiće sve na svoje mesto za par godina, samo nek se vozi  Grin

Ja sam ispred Moto oglasa i zvanično podržao inicijativu, tako da evo linka da i vi budite obavešteni o čemu se radi  Smiley

http://www.moto-oglasi.com/tekst68/supermoto-u-srbiji

mkt
Moto Manijak
*******

Van mreže Van mreže
 Motor:
dignuti branici i rogljaste gume
Lokacija: BGD
Poruke: 18683
Kvalitet: +10089 (54%)
Zahvalnice: 156

Odgovor #1 - 04 Jun, 2014, 01:00 Ocena: 0
Ignoriši

prava stvar  clapp clapp clapp palac gore palac gore palac gore
ЯЭВОЛУТИОН
Moto Doktor
Moto Manijak
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
zlata, kata i zeka ....babe naravno 35+
Poruke: 20185
Kvalitet: +7589 (37%)
Zahvalnice: 681

Odgovor #2 - 25 Decembar, 2014, 19:00 Ocena: 0
Ignoriši

i sta kazu ...ovaj "gerijatrijski sado mazo sampionat"....kad pocinje.....bio Kricka kod mene pa smo merili ciji je veci.....

samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11
Radanovic
Vikend bajker
*****

Van mreže Van mreže
Poruke: 3746
Kvalitet: +1909 (50%)
Zahvalnice: 144

Odgovor #3 - 26 Decembar, 2014, 12:14 Ocena: 0
Ignoriši

Ne znam datum , al' u prvoj sezone Supermota dobili su organizaciju i Alpe Adria sampionata  clapp
rboban
Opaka faca
Moto Doktor
Vikend bajker
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
K5Tan600A
 Facebook: Poseti
Lokacija: Obrenovac - Srbija
Poruke: 3306
Kvalitet: +841 (25%)
Zahvalnice: 93

Odgovor #4 - 27 Decembar, 2014, 19:07 Ocena: 0
Ignoriši

Ovde vec ima tema o teme... Ovo da bi posetili moto oglase? Samo kazi Gaso ako treba ima da kikcemo koliko treba! Zima je.... Smiley

Ride It Like You Stole It
ЯЭВОЛУТИОН
Moto Doktor
Moto Manijak
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
zlata, kata i zeka ....babe naravno 35+
Poruke: 20185
Kvalitet: +7589 (37%)
Zahvalnice: 681

Odgovor #5 - 27 Decembar, 2014, 20:17 Ocena: 0
Ignoriši

Ovde vec ima tema o teme... Ovo da bi posetili moto oglase? Samo kazi Gaso ako treba ima da kikcemo koliko treba! Zima je.... Smiley
posetio....obavezno

samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11
Conti-Moto
Iskusni pozer
****

Van mreže Van mreže
Lokacija: Novi Sad ........ Jovana Popovica 61F 021/679 1016
Poruke: 1533
Kvalitet: +563 (36%)
Zahvalnice: 141

WWW
Odgovor #6 - 14 Januar, 2015, 19:54 Ocena: +1
Ignoriši

Ovde je kompletan pravilnik SuperMoto sampionata Srbije ...  Kiss

DODATAK  P R A V I L N I K A  2015 g.
SM 010 – 1

1.   Opste odredbe
Komisija za Supermoto MSS-a na temelju Sportskog motociklističkog pravilnika MSS-a raspisuje SUPERMOTO OTVORENO PRVENSTVO SRBIJE za 2015. godinu.

U sprovođenju prvenstva primjenjivaće  se odredbe Sportskog motociklističkog  pravilnika MSS-a , Pravilnika za Supermoto FIM-e, FIM Europe, Tehničkog pravilnika FIM / MSS i ovog dodatka.

U ovom sistemskom takmičenju, takmiče se vozači, timovi i klubovi.

Prvenstvo je sistemsko takmičenje. Trke mogu biti kružnog i brdskog tipa.

Moto trke mogu se sastojati iz trka više motociklističkih disciplina.
Trka svake pojedine discipline održaće se posebno.
Kriterijumii za određivanje prioriteta kod uvrštenja trke u kalendar za OPS su:
a.)   trka koja se organizuje na automotodromu
b.)   ocena delegata MSS-a
c.)   kontinuitet organizacije moto trka

Organizatori trka koje nisu ušle u kalendar za OPS, iste mogu održati kao pozivne, memorijalne ili  trke sličnog naziva.


2.   Klase i kalendar takmičenja
Takmičenje se raspisuje za kategoriju „A1“ solo motocikli u  klasi:

S1-  do 250ccm za dvotaktne I do 450ccm za četvorotaktne masine sa jednim ili više cilindara
S- OPEN   -  od 250ccm dvotaktni  do 450ccm četvorotaktni i 500ccm dvotaktni  do 1000 ccm cetvorotaktni sa jedan ili više cilindara
S- JUNIOR    -  do 85 ccm dvotaktni i do 150 ccm četverotaktni sa jednim cilindrom

Motocikli moraju zadovoljavati odredbe tehničkog Pravilnika za supermoto

Za OPS boduje se najmanje tri a  najviše sedam trka upisane u kalendar takmičenja. Kalendar takmičenja biće objavljen u biltenu SM 01/15, koji po obavestenju  postaje sastavni deo ovog Pravilnika.


3.   Starosne granice po klasama
S1- min.16 godina
S- OPEN      - min. 16 godina
S- JUNIOR  - min. 10 godina –max 16 godina
Pod min.se podrazumeva datum  rođenja,a pod max. godina rođenja


4.   Izvršne i nadzorne funkcije
Dužnosti izvršnih i nadzornih funkcija službenih  lica na takmičenjima opisane su u pravilniku MSS.

Moto klub koji sprovodi organizaciju takmičenja dužan je i odgovoran za izbor sportskih sudija I funkcionera koji sprovode takmičenje.

Te osobe moraju biti obučene i sposobne obavljati dužnosti za koje su imenovani, te moraju posedovati odgovarajuću licencu. Sportske sudije na takmičenju ne mogu biti vozači, sponzori, tim menadžeri, mehaničari ili promoteri, koji učestvuju u takmičenju. Sve sudije moraju ostati na stazi sa svom opremom sve dok ne prođe vreme za podnošenje protesta.


5.   Posebni pravilnik
Posebni pravilnik određen je člancima sportskog motociklističkog pravilnika i pravilnika za Supermoto .Izrađuje ga organizator trke, a odobrava ga Komisija za supermoto.


6.   Trke
Trajanje pojedinih vožnji određuje se na sledeći način :
S 1                 15 minuta + 2 kruga ili broj krugova tako da dužina trke bude između 15 i 20km.
S – OPEN      15 minuta + 2 kruga ili broj krugova tako da dužina utrke bude izmeđ u 15 i 20 km.
S – JUNIOR  10 minuta + 2 kruga
 
Pauza između  dve trke iste klase mora biti najmanje 40 minuta.
Startne pozicije  formiraju se na osnovu vremena ostvarenih na službenom treningu.


7.   Trening
Vozači će imati dva slobodna (neslužbeni) treninga, sa merenjem vremena svim zainteresovanim vozačima. Učestvovanje  je neobvezno.

U slučaju prijavljenih više od 32 vozača, rezultati postignuti na drugom neslužbenom treningu računaju se kao predkvalifikacijoni. U tom slučaju  učestvovanje je obvezno.
Organizator neslužbeni trening i startninu za isti mora najaviti i precizirati Posebnim pravilnikom.

Vozači će imati jedan službeni trening u trajanju od 15 minuta. Rezultati određuju startnu poziciju.
Maximalni broj vozača 32.
U slučaju jednakog vremena, odlučuje drugo postignuto vreme.
Vozač je odgovoran za postavljanje ispravnog transpondera na motocikl.

Ukoliko vozač ne postavi transponder na motocikl ili transponder nije postavljen na ispravno mesto na motociklu, vremena neće biti zabeležena. Shodno tome vozačeva vremena neće biti uzeta u obzir za startne pozicije. Ukoliko je broj vozača na treningu manji od propusne moći staze prema homologaciji staze,  žiri odlučuje da li će vozaču omogućiti nastup na trci sa poslednje startne pozicije.


8.   Startni brojevi
Startne brojeve vozači dobijaju na početku sezone i ne mogu ih u toku sezone menjati. Startni brojevi dodeljuju se na osnovi plasmana iz protekle godine a pravo na broj 1, 2 ili 3 , može imati isključivo prvak i redom u klasi prethodne godine.
Brojevi su:
  S 1                    od   1do 999  bela podloga i crni broj
  S OPEN           od 1 do 999   žuta podloga  i crni broj
  S JUNIOR        od 1 do 999  crvena podloga žuti broj

Startni brojevi moraju biti na vidljivim mestima na prednjem i bočnim podlogama. Podloga za brojeve dimenzija je 280mm širine i 200mm visine.

Brojevi su dimenzija: visina 140mm, širina 80mm, širina crte 25mm, razmak između brojeva 15mm. Novi vozači dobijaju prve slobodne brojeve na samom takmičenju ili mogu sami odabrati određeni broj koji nije već zauzet u klasi koju voze.
Vozači mogu zadržati prošlogodišnje brojeve za isto moraju dobiti odobrenje od Komisije za Supermoto
Vozači mogu imati brojeve na poleđini kombinezona ,ali isti moraju odgovarati brojevima na motociklu.


9.   Startni postupak
Konačna odluka o promeni motocikla koji će se koristiti na  trci mora biti donesena pre ulaska s motociklom u predstart.

15 minuta pre starta kruga zagrevanja
Ulaz u  predstart je otvoren
Motocikli svih vozača moraju biti smešteni u predstart .

10 minuta pre starta kruga zagrevanja
Zvuk sirene.
Maximum od 32 vozača može izaći na stazu i zauzeti svoja mesta na startnoj poziciji.
Motocikli se moraju gurajući postaviti na svoje startne pozicije na startnoj rešetki, i moraju ostati ugašeni.

Grejači se mogu koristiti na startnoj rešetki, upotrebljavajući isključivo prenosive generatore, sa maximalnom snagom od 1.Kw. Dozvoljen je samo jedan generator po motociklu.
Pregledanje motora je dozvoljeno, ali je zabranjeno dolivanje goriva.

Na području startne rešetke dozvoljen je pristup vozačima, lideru tima, dva mehaničara po vozaču, jedan nosač kišobrana(samo ako je određen od organizatora), komentator, televizijska ekipa, fotografi, i sudije trke.

5 minuta pre starta kruga zagrevanja
Izlaz iz predstarta na stazu.predstart  se zatvara za motocikle. Ulaz u  predstart ostaje otvoren.
Motocikli svih vozača moraju biti na startnoj rešetki.
Još uvek je dozvoljeno pregledanje motocikla i upotrebagrejača. Zabranjeno je dosipanje  goriva.
Zabranjeno je nošenje zaštitnih kaciga u ovom vremenu.

Kazna za kašnjenje na startnu rešetku je gubitak startne pozicije. Zakasneli motocikli zadržavaju se u predstrart .
Vozači su dužni poštovati odluke sudija

4 minute pre kruga zagrevavanja
Ističe se tabela «4 minute»+zvuk sirene.
Generatori se moraju isključiti, i grejači se moraju skinuti sa guma.
Generatori, grejači i ostala oprema mehaničara mora se ukloniti sa startne rešetke.
Svi osim vozača, moraju  napustiti područje startne rešetke.
Ulaz u  predstart se zatvara.

Ako vozač ima mehaničkih problema, i motocikl se ne može popraviti na startnoj rešetki, dozvoljava se njegov izlazak u prostor «pit line», gdje če uz pomoć mehaničara pokušati otkloniti kvar.

Ako mehaničari  otklone kvar pre nego prvi vozač završi prvi krug zagrrevanja, vozač mora ostati u pit line, i može krenuti na dva kruga zagreavanja iz tog prostora, i to tek nakon što mu to dozvoli direktor  trke.
Vozač u ovom slučaju zadržava svoju startnu poziciju.

Ako mehaničari osposobe motocikl nakon što je prvi vozač završio prvi krug zagreavanja, vozač ostaje u pit line i mora startovati trku sa te pozicije.

2 minute pre starta kruga zagrevanja
Tabla «2 minuta» + zvuk sirene.
Vozači moraju obući zaštitne kacige,  pale svoje motocikle, i pripremaju se za start 2 kruga zagrevanja.

Ako vozač ima problema sa paljenjem motocikla, dozvoljava se njegov izlazak u prostor «pit line», gde će uz pomoć mehaničara pokušati otkloniti kvar.

Ako mehaničari  otklone i kvar pre nego prvi vozač  završi prvi krug zagrevanja, vozač mora ostati u pit line, i može krenuti na dva kruga zagrevanja iz tog prostora, i to tek nakon što mu to dozvoli direktor trke.
Vozač u ovom slučaju zadržava svoju startnu poziciju.

Ako mehaničari osposobe motocikl nakon što je prvi vozač završio prvi krug zagrevanja, vozač ostaje u pit line i mora startovati trku sa te pozicije.

1 minutu pre starta kruga zagrevanja
Zvuk sirene.
Samo vozači i sudije su na startnom prostoru.

Ako vozač nije upalio, ili mu se ugasio motor, dozvoljava se njegov izlazak u prostor «pit line», gdje će uz pomoć mehaničara pokušati otkloniti kvar.

Ako mehaničari otklone  kvar pre nego prvi vozač završi prvi krug zagrevanja, vozač mora ostati u pit line, i može krenuti na dva kruga zagrevanja iz tog prostora, i to tek nakon što mu to dozvoli direktor trke.
Vozač u ovom slučaju zadržava svoju startnu poziciju.

Ako mehaničari osposobe motocikl nakon što je prvi vozač završio prvi krug zagrevanja, vozač ostaje u pit line i mora startati utrku sa te pozicije, i to tek nakon što mu to dozvoli direktor utrke.

Procedura kruga zagrevanja
Sudija koji startuje hoda kroz startnu rešetku od 1. reda do kraja, zaustavljajući se kraj svakog reda, držeći dve prekrštene crvene zastave .

Nakon njegovog signala vozači tog reda kreću u krug zagrevanja.
Ako se vozaču ugasi motocikl, on mora zadržati svoju startnu poziciju i dignuti ruku.
Odmah nakon što su svi vozači krenuli u dva kruga zagrevanja, on mora po naredjenju  sudije odgurati svoj motocikl u «pit line».

Ako uspe upaliti motocikl pre nego prvi vozač završi prvi krug zagrevanja, vozač mora ostati u pit line, i može krenuti na dva kruga zagrevanja iz tog prostora, i to tek nakon što mu to dozvoli direktor trke.
Vozač u ovom slučaju zadržava svoju startnu poziciju.

Ako uspe upaliti motocikl tek nakon što je prvi vozač završio prvi krug zagrevanja, vozač ostaje u pit line i mora startovati trku sa te pozicije, i to tek nakon što mu to dozvoli direktor trke.

Kada su svi vozači krenuli u krug zagrevanja sudija starta daje signal, i bilo koji vozači koji kasne na start ili nisu upalili svoj motocikl ne mogu se uključiti u vožnju dva kruga zagreavanja.

Zabranjena su nepotrebna zaustavljanja na stazi, kao i isprobavanje starta.

Kraj dva kruga zagrevanja
Direktor trke  stajaće na startnoj liniji držeći crvenu zastavu.
Sudija starta stajaće  na kraju startne rešetke , te će uzdignuti zelenu zastavu, kada se startna rešetka ispuni.

Vozač koji ima tehničke probleme tokom dva kruga zagrevanja, može otići u pit line, i izvršiti popravak. On se više ne može vratiti na svoju startnu poziciju u rešetki.
Sudije će pomoći vozačima pronaći svoja mesta u startnoj rešetki.
Vozač koji na pitanje sudija ne zna odgovoriti koja mu je startna pozicija biče kažnjen novčanom  kaznom.

Na startnoj poziciji vozači zaustavljaju svoj motocikl na način da je prednji tocak do linije koja označava njegovo startno mesto, i zadržavaju motocikl upaljenim.

Jednom kada zauzme svoju startnu poziciju, vozače je ne može menjati, ne može otići u pit line, ili primiti pomoć za start. Ako 30 sekundi pre starta neki vozači nisu na svojim startnim mestima, Direktor trke može narediti start utrke.
Vozači koji stignu sa kruga zagrrevanja nakon što je dignuta zelena zastava, smatraju se «zakasnili na start».

Zakasnili na start gube pravo da zauzmu svoje startne pozicije, već će startovati sa zadnje pozicije. Oni se moraju zaustaviti iza sudije sa zelenom zastavicom, te će startovati odatle.

Ako se vozaču ugasi motocikl, on mora zadržati svoju startnu poziciju i dignuti ruku. Ne dozvoljava se odlagati start, iz bilo kakvih drugih razloga.

Vozač koji odmah ne uspe osposobiti svoj motocikl, mora poslušati naredbu sudije starta, te odgurati svoj motocikl u «pit line», gde mu mehaničari mogu pomoći.

15 sekundi pre starta
Kada uvidi da su svi vozači spremni za start, direktor trke odlazi sa staze, držeći crvenu zastavu. Ako se vozaču ugasi motocikl, on mora zadržati svoju startnu poziciju i dignuti ruku.
Ne dozvoljava se odlagatii start, iz bilo kakvih drugih razloga.

Taj vozač mora odmah poslušati naređenje sudije starta, te odgurati svoj motocikl na zadnju startnu poziciju, te mora ostati tamo sve dok se ne da znak za start.

Ako uspe upaliti motor, može krenuti sa te pozicije.

Ako ne uspe upaliti motor, mora odgurati motor u pit line, gdje mu mehaničari mogu pomoći. Nepoštovanje ovog naređenja sudije povlači penalizaciju ili diskvalifikaciju.

Nakon ovoga direktor trke spušta crvenu zastavu, te počinje startna procedura sa svetlima. Pali se crveno svetlo koje stoji upaljeno od 2 – 5 sekundi.
Znak za start je kad se crveno svetlo ugasi.

Startna procedura sa zastavicama
Ako nije moguće startovati sa crvenim svetlom, upotrebljava se zastava. Procedura je ista sve do 15 sekundi pre starta.

Kada uvidi da su svi vozači spremni za start, direktor trke odlazi sa staze, držeći crvenu zastavu. Ako se vozaču ugasi motocikl, on mora zadržati svoju startnu poziciju i dignuti ruku.
Ne dozvoljava se odlagati start, iz bilo kakvih drugih razloga.

Taj vozač mora odmah poslušati naređenje sudije starta, te odgurati svoj motocikl u pit line, gdje mu mehaničari mogu pomoći oko paljenja. Ako uspe upaliti motor, može krenuti sa te pozicije, ali tek po odobrenju sudije.

Nepoštovanje ovog naređenja sudije povlači penalizaciju ili diskvalifikaciju. Nakon ovoga direktor trke spušta crvenu zastavu, te podiže zastavu starta. Starter spušta zastavu između 10 i 15 sekundi, što je znak za start trke.


10.   Nepravilan start
Nepravilnim startom smatra se ako osovina prednjeg točka pojedinog motocikla pređe liniju startnog mesta, pre nego se ugasi crveno svetlo. Svaki takav start kazni će se kaznenom penalizacijom u trajanju od 15 sekundi.

ODLOŽEN START
Motori se gase, startni se postupak ponavlja od tačke 2 minuta pre starta dva kruga zagrevanja, a broj krugova trke se smanjuje za jedan. Budući da pod određenim okolnostima može biti više od jedne startne procedure, za svaku ponovljenu broj kruga se smanjuje za jedan.


11.   Restart trke
Ako se trka mora nastaviti, to se mora učiniti sa najmanjom mogućom pauzom nakon prekida. Čim se svi vozači vrate u Pit stop direktor trke dužan je obavestiti sve vozače o vremenu nastavka trke.
Startna procedura biće identična kao i kod starta trke, ali se pojedina vremena tokom startne procedure mogu skratiti.

RESTART TRKE AKO JE ODVOŽENO MANJE OD 50% PREDVIĐENOG TRAJANJA
kreće se od početka startne procedure; svi vozači zauzimaju startna mesta prema rezultatu kruga pre nego je crvena zastava bila istaknuta.
vozi se cela trka

vozače koji su u prvom delu odustali iz raznih razloga, direktor trke može isključiti iz trke, ili ih uvrstiti da startuju sa zadnjih startnih mesta
ako je nemoguće ponovno startovati nema osvojenih bodova za prvenstvo
dozvoljava se promena motocikala

RESTART TRKE AKO JE ODVOŽENO VIŠE OD 50% PREDVIĐENOG TRAJANJA
smatra se da je odvožena puna utrka
za redosled se računa redosled vozača u krugu koji je prethodio prekidu
bit će podeljeni puni bodovi u prvenstvu

ZAVRŠETAK TRKE
Kada vodeći vozač po završetku poslednjeg kruga dođe do startno-ciljne linije biće obavešten da se trka završava, mahanjem crno-belom (šahovsko polje) zastavicom od strane sudije na stazi. Ista zastavica biće pokazana i svim ostalim vozačima.
Ako je završetak trke označen greškom kasnije od službenog trajanja trke, rezultati se uzimaju iz kruga službenog trajanja trke.

U bilo kom drugom slučaju, kao što je slučaj da je mahanjem zastavicom (šahovsko polje)trka greškom završena pre službenog trajanja, rezultati se uzimaju iz kruga kad je zastava istaknuta.

FOTO FINIŠ TRKE
U slučaju foto finiša za dva ili više vozača, biće donesena odluka u korist onoga vozača čiji prednji rub točka pre pređe liniju starta-cilja.


12.   Park Ferme
Prva tri plasirana u pojedinim klasama, nakon završetka trke, dužni su svoje motocikle staviti u zatvoreni prostor na najmanje 30 minuta radi završnog tehničkog pregleda ili kontrola po uloženom prigovoru.
Izlazak vozila iz parka može dopustiti samo direktor takmičenja.

Osim službenih osoba zatvoreno parkiralište mora biti ispražnjeno od svih osoba, a vozači mogu pristupiti u zatvoreno parkiralište samo po pisanom odobrenju i overi direktora trke.
Organizator odgovara krivično i materijalno za nastalu štetu od trećih osoba (gledatelja), ako do nje dođe zbog neosiguranog “park ferme-a”.


13.   Pravila vožnje
Tokom vožnje vozač je dužan voziti unutar obeleženih delova staze . U slučaju izletanja dužan je vratiti se na stazu na način da istu ne skraćuje tako da ne ostvaruje prednost u odnosu na putanju ostalih vozača .U koliko sudija krivine prijavi vozača za kraćenje staze, vozač se kažnjava diskvalifikacijom, ili penalizacijom od 15 sekundi.

Svako obilaženje izvan obeleženih delova staze, po prijavi sudije krivine vozač se kažnjava diskvalifikacijom, ili penalizacijom od 15 sekundi.

U slučaju pada svaka pomoć sa strane osim za to ovlaštenih osoba je zabranjena i povlači sankciju isključenja iz vožnje i rezultata , a tuđom pomoči smatraće se svaka pomoć osim pomoći sudija na stazi koji to čine radi pomoći vozaču i prohodnosti staze za nesmetano odvijanje trke.

Izlazak vozača u park vozača za vreme vožnje smatra se odustajanjem iz te vožnje te se ne može vratiti i nastaviti vožnju , a kada bi se isto desilo isti vozač automatski se isključuje iz trke.

Nepoštovanje signalizacije od strane sudija na stazi koju ukazuju vozačima te ometanje ostalih učesnika vožnje povlači kaznu isključenja za vozača koji prouzrokuje isto za tu vožnju.

Vozači koji se tokom treninga ili trke bezrazložno zaustave bilo gde na stazi osim pit line, radi međusobne ili tuđe konsultacije, biće kažnjeni isključenjem sa treninga ili trke.

    
« Poslednja izmena: 14 Januar, 2015, 20:01 Conti-Moto »

Novo !!!
Gume za automobile, super cene!
Delovi za motorne testere!
Conti-Moto
Iskusni pozer
****

Van mreže Van mreže
Lokacija: Novi Sad ........ Jovana Popovica 61F 021/679 1016
Poruke: 1533
Kvalitet: +563 (36%)
Zahvalnice: 141

WWW
Odgovor #7 - 14 Januar, 2015, 19:55 Ocena: 0
Ignoriši

14.   Službeni signali
Signali se daju zastavama, dimenzije svih zastavica moraju biti : 80 cm visine x 60 cm visine.

Boje zastavica moraju se bez dvoumljenja raspoznavati, a zastavice moraju biti čiste. Dimenzije i boje zastavica biće predmet kontrole prvoga dana takmičenja.

Lokacije sudijskih mesta i zastavica biti će predmet homologiranja staze te inspekcije staze pre takmičenja, a te se pozicije ni u kom slučaju ne smeju menjati.



ZASTAVICE I SVETLA ZA PRUŽANJE INFORMACIJA I OBAVEZA VOZAČIMA

NACIONALNA ZASTAVA   - može se  koristiti na startnoj liniji za označavanje starta trke
ZELENA ZASTAVA   - na stazi je sve u redu, sve je spremno za početak starta treninga/trke
- zelenom zastavicom koristi se isključivo pomoćnik startera
CRNO–BELA ZASTAVA
(šah polje)   - ističe se u mahanju
- označava završetak treninga ili trke
ŽUTA ZASTAVA
U MIROVANJU   - označava opasnost na stazi ili neposredno uz stazu- vozi oprezno
ŽUTA ZASTAVICA
U MAHANJU   - označava neposrednu opasnost na stazi ili neposredno uz stazu
- vozači moraju usporiti i pripremiti se za zaustavljanje
- preticanje je strogo zabranjeno na ostvareno ukupno vreme trke.
  U oba slučaja vozač može biti kažnjen i dodatnom novčanom kaznom ili kaznom
   isključenja sa treninga ili trke.
  - Ukoliko je vozač odmah nakon preticaja pod žutom zastavicom shvatio kršenje
     pravila žute zastavice, podigao ruku, propusti ispred sebe vozača/e koje/g je
     pretekao, vozač neće biti kažnjen
PLAVA ZASTAVA   - ističe se mahanjem
- sporom/jim vozaču/ima označava da će biti preteknut/i od bržeg vozača
- spori vozač/i ne smeju/u smetati bržem/im vozaču/ima
- nepoštovanje pravila plave zastavice kažnjava se odlukom direktora
CRVENA ZASTAVA   - ističe se u mahanju
- ističe se istovremeno na svim sudijskim mestima i označava prekid
treninga ili trke
- vozači moraju odmah usporiti i vratiti se u pit stop
CRVENA ZASTAVA  U
PIT STOPU   - ističe se u mirovanju
- vozač/i se moraju odmah zaustaviti
  - vozač/i ne smeju preći mesto isticanja
CRVENO SVETLO     - ističe se na startnoj liniji - svetlo je neposredno pre starta trke upaljeno
    2-5 sekundi, nakon toga se gasi - to je start trke
CRNA ZASTAVA   - vozač sa istaknutim startnim brojem na tabli, mora po završetku tog kruga
   skrenuti u pit stop i zaustaviti se. Vozač se ne sme ponovno uključiti u trku bez
   odobrenja.



TABLE ZA PRUŽANJE INFORMACIJA I OBAVEZA VOZAČIMA   
PLOČA SA STARTNIM BROJEM   - crne boje sa belim brojem
- broj mora biti najmanje visine 25 cm, širine 15 cm, debljine 4 cm
PLOČE STARTNE PROCEDURE   - dimenzije min 50 cm širine x 50 cm visine u crnoj ili plavoj boji sa belim slovima
  i brojevima
ODGOĐEN START   - dimenzije min 50 cm širine x 50 cm visine u crnoj ili plavoj boji sa belim slovima
  ODLOŽEN START  ili   START DELAYED

15.   Uniforme sudija
Uniforme sudija – odeća i kišne kabanice moraju biti neutralne boje u odnosu na zastavice. Preporučuje se upotreba narandžastih prsluka ili kombinezona i kišnih kabanica.
Minimalno godište  sudija krivine je 16 godina.

16.   Bodovanje
Mesto   1.   2.   3.   4.   5.   6.   7.   8.   9.   10.   11.   12.   13.   14.   15.   16.   17.   18.   19.   20.
Bodovi   25   22   20   18   16   15   14   13   12   11   10   9   8   7   6   5   4   3   2   1

Da bi se pojedina klasa bodovala za Prvenstvo Srbije:
mora se održati najmanje 3 takmičenja od upisanih u kalendar
boduju se sva održana takmičenja

17.   Utvrđivanje redosleda pojedinaca
Rezultati trke biće uzeti prema poretku kojim su vozači prošli startno-ciljnom linijom i prema broju završenih krugova. Vozači moraju proći ciljem najkasnije 5 minuta iza pobednika, u protivnom im se taj krug neće računati u rezultatu. Vozač mora proći ciljnu liniju u kontaktu sa motociklom.
Ako je broj završenih krugova isti, bolji je onaj vozač, koji je bio bolji u zadnjem završenom krugu.

Redosled vozača na pojedinom takmičenju utvrđuje se na osnovi  sabiranja bodova iz održanih vožnji. U redosledu je bolji vozač koji je sakupio veći broj bodova. Ako je taj broj isti onda je bolji vozač koji je imao bolji rezultat u drugoj vožnji.

Pojedinačni redosled u svim klasama u sezoni dobija se sabiranjem svih osvojenih bodova.

Ako je taj broj isti, onda je bolji u ukupnom redosledu onaj vozač koji je imao više boljih plasmana tokom sezone , a ako je i tada broj isti bolji je onaj koji je imao bolji plasman na posljednjoj trci.

18.   Utvrđivanje redosleda timova i klubova
Redosled klubova -određuje se na temelju broja bodova svih vozača dotičnog kluba na pojedinom takmičenju.

Vozači klubova mogu biti iz bilo koje klase. Ukoliko isti vozač nastupa u dve klase za plasman klubova uzima mu se samo rezultat iz jedne klase (bolji rezultat).

Redosled timova -određuje se na temelju osvojenih bodova vozača tima. Sastav tima može činiti najviše tri vozača tima, bez obzira na klasu i pripadnost klubu.

Uslovi za dobijanje timske licence nalaze se u Motociklističkom pravilniku na stranicama www.motosavez.rs Na kraju sportske sezone biće proglašeni rezultati redosleda klubova i timova.

Ako se po završetku jednog, ili svih održanih takmičenja u jednoj sezoni, prilikom izrade  plasmana dogodi da dva tima imaju isti broj bodova, bolje mesto zauzeće:
- onaj tim koji je zauzeo veći broj boljih mesta na svim bodovanim takmičenjima.
- onaj tim koji je na poslednjem takmičenju/trci, ostvario bolji rezultat.
- onaj tim čiji je vozač napravio najbolje vreme kruga na tom takmičenju.

Ako se po završetku jednog, ili svih održanih takmičenja u jednoj sezoni, prilikom izrade klupskog plasmana dogodi da dva kluba, imaju isti broj bodova, bolje mesto zauzeće:
- onaj klub koji je zauzeo veći broj boljih mesta na svim bodovanim takmičenjima.
- onaj klub koji je na poslednjem takmičenju, ostvario bolji rezultat.

19.   Nagrade i priznanja
Organizator  je dužan dodeliti pehare, odmah po završetku svake od trka za pojedinu klasu i to:
U plasmanu vozača  pehare za I – III mesto

U plasmanu timova I – III mesta pehar

Ove odredbe se odnose na takmičenja u drzavnom sampionatu Srbije.

Prilikom primanja počasnih nagrada vozači su dužni izaći na pobedničko postolje obučeni u vozački kožni  kombinezon.

Vozačima koji budu kasnili na dodelu nagrada i budu neadekvatno obučeni, neće se dozvoliti dolazak na podijum i neće im biti uručene počasne nagrade.

Prilikom primanja počasnih nagrada za “Timove”, njih mogu preuzeti isključivo punoletne osobe, ovlaštene od  licenciranih lica, primereno obučeni
Organizator može na pojedinom takmičenju dati i posebne nagrade koje mora propisati Posebnim pravilnikom.

Na kraju takmičarske  sezone MSS će dodeliti nagrade:
Vozačima:     I  -  III  - mesto u klasi medalja ili pehar i diploma
Klubovima:    I  -  III - mjesto medalja ili pehar i diploma
Timovima:     I  -  III - mjesto medalja ili pehar i diploma

20.   Prijave i verifikacije
Klubovi moraju poslati spisak svojih vozača organizatoru,  sa startnim brojevima i klasama u kojima nastupaju,  najmanje 10 dana pre takmičenja. Svako prijavljivanje za takmičenje izvan ovog roka ili na samom takmičenju, smatra se zakasnelom prijavom, te se kažnjava dodatnom naplatom od 20 eur.(protivvrednost dinara)

Pravo učestvovanja na trci imaju svi uredno prijavljeni vozači koji imaju:
- priloženu potpuno ispunjenu prijavu za takmičenje isključivo na obrascu MSS-a(www.motosavez.rs)
- takmicarsku licencu za supermoto važeću za tekucu godinu (SM-A).
- potvrdu o uplaćenoj startnini od 50 eur (protivvrednost dinara) za prijavu u jednoj klasi,

Ukoliko se rezultati za Otvoreno Prvenstvo Srbije izvlače iz rezultata međunarodne trke, tada startnina iznosi onoliko koliko je propisano Pravilnikom trke višeg ranga.
pri verifikaciji i tehničkom pregledu vozači mogu prijaviti svoja maximalno 2 mehaničara.

Za njih organizator mora izdati obeležene akreditacije, sa upisanim startnim brojem vozača, čiji su oni službeni mehaničari, te pripadnost klase.
Mehaničari su osigurani od strane organizatora, zajedno sa sudijama na takmičcnju.
Samo ovako verifikovani mehaničari imaju pravo biti u pratnji vozača na stazi i u pit-line prostoru.

21.   Oprema vozača
Tokom treninga i trke vozači moraju nositi zaštitnu opremu i to:
 - motociklistički jednodelni ili dvodelni kožni kombinezon preporučuje se debljina min 1,2 mm
  dozvoljava se upotreba i drugih materijala, uz uslov da imaju oznaku «usklađeno sa FIM pravilima». Proizvođač
  opreme odgovaran je za dokazivanje da njegova roba odgovara tim pravilima, MSS ne može biti odgovoran za
   bilo kakve povrede nastale upotrebom vozačeve opreme.
- preporučuje se upotreba štitnika za leđa
- rukavice i motociklističke čizme
- zaštitna kaciga s važećim standardom ECE-22-05, JIS T 8133:2000, SNELL M 2005
- kaciga mora dobro pristajati i biti propisno stegnuta, te mora biti u dobrom stanju.
  kaciga iz više delova se dozvoljava, uz uslov da se lako i brzo može skinuti samo sečenjem poveza za bradu.
  Sportski sudija može u bilo koje vreme treninga ili trke pregledati kacigu. U slučaju da kaciga ne odgovara
  važećim standardima, on mora sa nje ukloniti oznake homologacije, i zadržati je do kraja takmičenja.
  Vozač mora tada doneti novu kacigu, koja je takođe podložna pregledu i odobrenju.
  Kacige i viziri/naočare, moraju biti neoštećene bez ogrebotina
  Dozvoljava se upotreba naočara, zaštitnih naočara, vizira i «tear off's», koji moraju biti od ne rasprskavajućeg
   materijala.

Sportski sudija može izvesti sledeće provere pre nego što dozvoli vozaču nastup na treningu ili trci:
- da kaciga dobro pristaje vozaču
- da nije moguće povući povez preko brade
- da nije moguće povući kacigu preko vozačeve glave povlačeći je sa zadnje strane

22 Prigovori i žalbe
Prigovori  na tok odvijanja takmičenja

Za sve uočene nepravilnosti na takmičenju svi učesnici - nosioci funkcionerskih, i takmičarskij licenci, kao i sudije aktivne na takmičenju mogu uložiti prigovor direktoru trke i žiriju.
Prigovori se ulažu pisanom formom, zajedno s obaveznom taksom u visini od 10 .000,00 dinara..
Obavezna taksa se uplaćuje kao novčana garancija do okončanja predmeta spora.

Ako prigovori nisu jasno formulisani i dokumentovani i ako nije priložena novčana garancija, isti se neće razmatrati. Prigovori se predaju u odrđenim rokovima:
-  prigovori  na rad Tehničke komisije organizatora i Komisije za verifikaciju podnose se u roku 30 minuta po objavi
  startne liste i moraju biti rešeni pre starta službenog treninga
- prigovori na rezultate i nepravilnosti na treningu podnose se najkasnije 30 minuta nakon objavljivanja privremenih
  rezultata treninga i moraju biti rešeni pre početka starta takmičenja
- prigovori na redosled podnose se najkasnije u roku 30 minuta nakon objavljivanja  privremenih rezultata i moraju biti
  rešeni pre proglašenja konačnih rezultata
- Prigovori na merenja vremena ne mogu se podnositi.
- Prigovori na izrečene novčane kazne na takmičenjima ne mogu se podnositi.
- Prigovore rešava žiri takmičenja.

Sve službe moraju ostati na raspolaganju žiriju do isteka rokova za prigovore.
Ukoliko je prigovor opravdan, taksa se vraća  podnosiocu prigovora.
Ukoliko je prigovor neopravdan, taksa ostaje organizatoru.

Prigovori na tehničku ispravnost motocikla

Prigovor, koji se odnosi na tehničku ispravnost motocikla, ulaže se najkasnije 30 minuta nakon završetka trke.
Prigovori se ulažu u pisanoj formi.Za proveru tehnicke ispravnosti motocikla mora se precizno navesti  na sta se prigovor odnosi (decidno navesti deo motora i njegov strucni naziv).Uz prigovor obavezno se uplacuje taksa od 500eur

Obavezna taksa se uplaćuje kao novčana garancija do okončanja predmeta spora.
Ako prigovor nije jasno formulisan i  ako nisu priloženi depoziti, isti se neće razmatrati.

Ako je za proveru navoda iz prigovora potrebno rastavljati motocikl, tada se uz obaveznu taksu uplačuje dodatni depozit prema pravilniku takmicenja.

Dodatni depozit se može povisiti za sve nastale troškove, ukoliko je pregled izvršen posle završetka takmičenja.

Na zahtev tehnickog delegata ili predsednika tehničke komisije, vozač ili njegov mehaničar, dužni su prema nalogu rastaviti motocikl, te omogućiti pregled prema priloženom prigovoru.
Pri pregledu motocikla mogu biti prisutni samo tehnički delegat,predsednik tehničke komisije, vozač  i  mehaničar pregledavanog motocikla.

Ukoliko je prigovor opravdan, obavezni depoziti se vraćaju podnosiocu prigovora, a vozač na koga je uložen prigovor biće kažnjen od strane žirija takmičenja.
Ukoliko je prigovor neopravdan dodatni depozit daje se vozaču na koga je uložen prigovor, a obavezna taksa ostaje organizatoru.

23. Gorivo
Dozvoljena je upotreba isključivo bezolovnog benzina.

24. Troškovi koje snosi organizator takmičenja
-   Upisnina u kalendar
-   licenciranje staze
-   organizacijono-tehnički
-   naknada za polisu osiguranja od odgovornosti
-   inspekcija staze
-   počasne nagrade
-   posebne nagrade
 

25.   Novčane kazne
- novčane kazne izrečene od direktora i žirija pojedinačnog  takmičenja…………..15,00 – 300,00 eur ( protivvrednosti dinara).
- vožnja izvan  trkališta..............................................................70,00 eur (protivvrednosti dinara).
- nepoštovanje odluke sudije....................................... 30,00 - 300,00 eur (protivvrednosti dinara).
- nenošenje oznaka (vozač, mehaničar, sudija, itd.)...................15,00 eur (protivvrednosti dinara).
- prigovaranje i vređanje službenih osoba....................70,00 – 300,00 eur (protivvrednosti dinara).
- naknada za izgubljeni transponder.........................................300,00 eur (protivvrednosti dinara).


26 Satnica takmičenja
U posebnom pravilniku takmicenja mora biti navedena satnica takmičenja.

Organizator može organizovati dvodnevno takmičenje na način da u subotu budu organizovani prijem takmičara, tehnički pregled, verifikacija dokumenata, slobodni treninzi (nije obavezno), a u nedjelju obavezni službeni treninga i trke.



   PREDLOG SATNICE :   
Subota      
   Verifikacija   16,00-16,30   
   Tehnički pregled   16,45-17,30   
   Slobodni trening   17,00-17,45   
            
Nedelja   Verifikacija      07,00-07,30   
   Tehnički pregled      07,45-08,15   
   1. sednica žirija      9,30   
   Službeni trening      10,00- 10,15   
   Dalje prema Posebnom pravilniku………   

Za satnice trka koje se održavaju u sklopu Prvenstva AA, vazi satnica AA.
  

27. Klasa AMATER S – OPEN
 Takmicenje se raspisuje u sledecoj klasi:

1.AMATER motocikli moraju odgovarati tehnickom pravilniku za supermoto MSS za klasu S – OPEN.
2. AMATER motocikli moraju biti supermoto ili enduro homologirani ili registrovan.

S – OPEN – od 250ccm dvotaktni do 450ccm cetvorotaktni i 500ccm dvotaktni do 1000ccm cetvorotaktni sa jednim ili vise cilindara.
-   Obavezno odstraniti retrovizore i zmigavce sa motocikla.
-   Obavezno prelepiti prednju i zadnju svetlosnu signalizaciju
-   Gume iskljucivo homologirane za ulicnu upotrebu

28. Oprema vozaca mora odgovarati pravilniku supermoto-a MSS (tacka 21)
 
29. Startni brojevi
Startne brojeve vozaci dobijaju na pocetku sezone i ne mogu ih u toku sezone menjati.

Brojevi se dele po klasama i to:
AMATER od 1 do 999 bela podloga i crveni broj

-Startni brojevi moraju biti na vidljivim mestima na prednjim i bocnim podlogama.
-Podloga za brojeve dimenzije 280mm sirine i 200mm visine.
-Brojevi su dimenzija: visina 140mm,sirina 80mm,sirina broja 25mm,razmak izmedju brojeva 15mm.
-Vozaci mogu imati brojeve na poledjini kombinezona ali isti moraju odgovarati broju na motociklu.

30. Prijave i verifikacije
Pravo učestvovanja na trci imaju svi uredno prijavljeni vozači amateri  koji imaju:

- priloženu potpuno ispunjenu prijavu za takmičenje isključivo na obrascu MSS-a(www.motosavez.rs)
- takmicarsku licencu za supermoto važeću za tekucu godinu ili izvadjenu jednokratnu licencu koja vazi za sve takmicare osim za lica mladja od 18 godina.
- potvrdu o uplaćenoj startnini od 30 eura (protivvrednost dinara) za prijavu u jednoj klasi.
-takmicari amater s-open klase  koji vade licence za tekucu godinu MSS je obavezan da izda licencu na kojoj ce biti vidno naznaceno SM-B.
 

31. Završne odredbe
Ovaj Pravilnik je usvojen na redovnoj  sednici  komisije za Supermoto MSS održanoj novembra 2014. godine.
Tumačenje ovog Dodatka pravilnika je u nadležnosti  komisije za Supermoto MSS





     Predsednik  za Supermoto                                                                               Predsednik MX komisije      
« Poslednja izmena: 14 Januar, 2015, 20:07 Conti-Moto »

Novo !!!
Gume za automobile, super cene!
Delovi za motorne testere!
Stranice: [1]
Štampaj
Moto Manijaci  |  Moto sport  |  Moto sport u Srbiji (Urednik: Hohštapler)  |  Tema: Supermoto u Srbiji