Glavni meni

livenje poliestera i izrada kalupa

Započeo farbach, 06 Septembar, 2013, 09:45

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Lazic

Citat: farbach poslato 14 Septembar, 2013, 14:07
doji u Mitrovicu i za jedan dan ces znati sve sto znam i ja. Livenje poliestera se lako i brzo nauci.

sad kad ti ludaci navale u goste...:D

farbach


juga


dr32

Nego koliko je bitno doba godine kad se radi sa poliesterom,mislim na vlaznost vazduha i temperaturu? Jel to moze da se radi kasnu jesen ili zimu. Jel dovoljna jedna zagrejana garaza,podrum isl. ili je bolje leto i vece temperature zbog kvaliteta, dugovecnosti, elasticnosti isl?
4 wheels move the body, 2 whells move the soul... enjoy

easy

kako bi mogao da napravim poklopac maske koji se nalazi ispod satova koji postoji na novijim godistima er6n?
ne treba da ide u dubinu ispod sata

dakle, treba mi ovo
http://i.imgur.com/TikpfDJ.jpg



da turim ovde
http://i.imgur.com/xEWMDFy.jpg


da li je mozda najlakse iskrojiti komad ravne plastike?

Mrva


UFF

juga to moze da ti uradi i ofarba (kaze mi da si svracao-idi sutra i zavrsice ti)
iskroji od parceta debele plastike sa branika auta i zavari delove koji idu na dole, fenom moze cak i da se blago oblikuje

isterivac

Fenom mozes da oblikujes kako hoces, ko zna i ume, a moze i da se sjebe sve..
Jebes majstore kad posle njih, moram ponovo da radim isti posao!

Gvozden

Nesto interesantno oko preciznog rada... ima odlicnih resenja
https://www.youtube.com/watch?v=wSUKM3bvcyk

TA96

#49
Marko hteo bih da pravim stitnik dekli  pa sam hteo da cujem tvoje misljenje. Citao sam kod nekog zabara (bez puno detalja) da je oborio motor, stavio alu foliju izlepio samolepljivim trakama i odradio preko slojeve staklenim vlaknima, obradio a zatim zalepio silikonom otpornim na temperature. Citao sam  da neki koji rade navodno od carbona te stitnike u stvari ubace tek ponekii sloj carbona da pojacaju ali mislim da mi je karbon malo preskup. Kako bi ti to odradio?



"La vita fugge, et non s’arresta una hora,
et la morte vien dietro a gran giornate..."

farbach

Moze taj postupak, a moze i ovako:
Namazes dekl odvajacem, izlijes 5-6 slojeva , poravnas i skines kalup sa tog modela. Sada u njega lijes isti broj slojeva poliestera. Tako dobijas spolja glatku povrsinu. Bitno je da debljina odlivka bude kao i debljina kalupa, da bi lepo lezalo na deklu. Lepi se silikonom.
Karbon se stavlja samo u prvom sloju, zbog estetike. Trkaci prave ceo od karbona, jer mora nakon pada da nastavi trku. Njima cena nije ispred funkcionalnosti.

TA96

Da bih izbusio rupu na sredini (kod leve dekle) i obradio ivice, treba da sacekam da se osusi i stvrdne?
Citao sam kod zabara da oni ubace komad koji izlivaju u neke vakum kese i kompresorom za frizidere izvuku vazduh i ostave da prenoci kako bi slojevi poliestera bili kompaktniji?!
"La vita fugge, et non s’arresta una hora,
et la morte vien dietro a gran giornate..."

Brrka

Vakumiranje. Izvuce sav visak smole i samim tim deo bude jos jaci jer smola sama po sebi je krta.

TA96

#53
Citat: farbach poslato 25 Januar, 2015, 22:36
Moze taj postupak, a moze i ovako:
Namazes dekl odvajacem, izlijes 5-6 slojeva , poravnas i skines kalup sa tog modela. Sada u njega lijes isti broj slojeva poliestera. Tako dobijas spolja glatku povrsinu. Bitno je da debljina odlivka bude kao i debljina kalupa, da bi lepo lezalo na deklu. Lepi se silikonom.
Karbon se stavlja samo u prvom sloju, zbog estetike. Trkaci prave ceo od karbona, jer mora nakon pada da nastavi trku. Njima cena nije ispred funkcionalnosti.
Jel moze neka specifikacija koji materijal treba da kupim i orijentaciono neka kolicina za te 2 dekle. Probao bih da odradim direktno (bez kalupa), nije mi bitna estetika vec da sacuvam dekle.
"La vita fugge, et non s’arresta una hora,
et la morte vien dietro a gran giornate..."

TA96

Citat: Brrka poslato 25 Januar, 2015, 23:34
Vakumiranje. Izvuce sav visak smole i samim tim deo bude jos jaci jer smola sama po sebi je krta.
Ovo su relativno mali komadi bez puno nekih zavrzlama pa se nadam da moze da ispadne dobro i bez vakumiranja?
"La vita fugge, et non s’arresta una hora,
et la morte vien dietro a gran giornate..."

farbach

Citat: TA96 poslato 26 Januar, 2015, 09:41
Citat: farbach poslato 25 Januar, 2015, 22:36
Moze taj postupak, a moze i ovako:
Namazes dekl odvajacem, izlijes 5-6 slojeva , poravnas i skines kalup sa tog modela. Sada u njega lijes isti broj slojeva poliestera. Tako dobijas spolja glatku povrsinu. Bitno je da debljina odlivka bude kao i debljina kalupa, da bi lepo lezalo na deklu. Lepi se silikonom.
Karbon se stavlja samo u prvom sloju, zbog estetike. Trkaci prave ceo od karbona, jer mora nakon pada da nastavi trku. Njima cena nije ispred funkcionalnosti.
Jel moze neka specifikacija koji materijal treba da kupim i orijentaciono neka kolicina za te 2 dekle. Probao bih da odradim direktno (bez kalupa), nije mi bitna estetika vec da sacuvam dekle.
imas na prvoj strani broj, Darko mislim da se zove. Objasni mu sta radis i poslace ti materijal.

delux


Lazic

Citat: farbach poslato 25 Januar, 2015, 22:36
Moze taj postupak, a moze i ovako:
Namazes dekl odvajacem, izlijes 5-6 slojeva , poravnas i skines kalup sa tog modela. Sada u njega lijes isti broj slojeva poliestera. Tako dobijas spolja glatku povrsinu. Bitno je da debljina odlivka bude kao i debljina kalupa, da bi lepo lezalo na deklu. Lepi se silikonom.
Karbon se stavlja samo u prvom sloju, zbog estetike. Trkaci prave ceo od karbona, jer mora nakon pada da nastavi trku. Njima cena nije ispred funkcionalnosti.
To meni treba vi¹e od kre¹ barova...;D

farbach

#58
da obnovimo gradivo iz skidanja  kalupa i livenja poliestera.
Za jedan projekat sam dobio na pozajmicu sediste od Norton Domiracera.







Posto je sediste karbonsko i kosta vise od mene, skinuo sam gipsani kalup. Gips ne moze da osteti original, pogotovo sto nisam smeo da skinem sundjer.  Glina sluzi da odvoji segmente kalupa. Sediste sam namazao kalijumovim sapunom, koji sluzi kao odvajac. Zatim postavim glinu i lijem gips do nje. Kada se osusi sklonim glinu, ivicu sveze osusenog gipsa namazem kalijumovim sapunom i nastavljam dalje, do sledece gline. Gips je krt, a oblik zajeban, pa je kalup je bio iz 8 delova.





Segmenti se rastave i sastave ponovo bez sedista. Preko svega ide jos par slojeva gipsa, koji treba da ih poveze i fiksira. Jako je vazno da se gips potpuno osusi. Mora da promeni zvuk i da zvoni na kuckanje. Ako ostane vlage, poliester koji se greje kada se susi, odreagovace sa vodom i dobicemo skart. Gips je porozan i mora da se prefarba 2k bojom i da se dobro namaze voskom i PVA odvajacem.
 


To sto izadje iz gipsanog kalupa nije savrseno. Nedostaje ceo gornji deo koji nisam mogao da odlijem zbog straha da ne ostetim sundjer. To sam popunio poliesterom i zatvorio sa donje strane,  pregitovao i ofarbao.




Nakon toga ide skidanje trajnog poliesterskog kalupa. Napravio sam trodelni. Bolji bi bio petodelni, lakse bi se vadilo. Ali obzirom da cu iz njega odliti samo jedan pozitiv, i ako pukne nije steta.




farbach

#59
Ovo je konacni odlivak.



Ukupno 37 radnih sati, 10 kg gipsa, 5kg poliestera i zelkota, 800gr spric gita, 1kg gita i 200 gr KTM narandzaste. Prvi put sam merio sate i zgrozio se nad protacenim vremenom. Mogao sam motor ofarbati za 37 sati. Jos jedan projekat u folderu "nikad vise".