Glavni meni

livenje poliestera i izrada kalupa

Započeo farbach, 06 Septembar, 2013, 09:45

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

farbach

za pocetak obican jednodelni kalup. Radim neku matoru Hondu iz 1977. Zadnji blatobran se samoreciklirao i ne drzi boju. Pokusaoi sam sve trikove sa grejanjem, prajmerima i nista. Boja nee duvati (nece da uhvati)
Prva faza je priprema modela za skidanje kalupa. Mora da bude idealno ravan. Svako ostecenje sa originala ce se preslikati na kalup. Zatim ide mazanje odvajacem. Do skoro je formula five bila jedina- najbolja a sada vidim razne u ponudi. Kada to prevedem na moj jezik, dobijem sledecu informaciju. Formula five je i dalje najbolja, a uvoznici iznalaze neke jeftine paste ne bi li imali vecu zaradu, pa me onda loze da je ta x pasta jednnako dobra kao formula a jeftinija je. Osim odvajaca na bazi voska postoji i tecni odvajac na bazi alkohola. PVA ili polivinil alkohol se nanosi pistoljem



Lako se slije, pa ga treba nanositi  iz vise puta po malo. Kada se osusi dobijemo nesto nalik na najlon kesu. Jako je vazno da ne padne ni kap vode na nanet PVA jer je vodorastvoriv. Na slikama se vidi kako izgleda nakon vadjenja iz kalupa.






Pasta se maze bar 3 puta sa poliranjem izmedju kada se osusi. Nakon toga ide zelkot. Proizvodjac paste kaze, najmanje 6 sati nakon poslednjeg poliranja. Zelkot je ono sto se vidi na povrsini odlivka. Najcesce je bele boje. Sa strane zalepim traku iz dva razloga. Zelkot se ne podliva i dobijam ukrucenje pa se ivica nece deformisati, a polister je sklon krivljenju.



jedan sloj je dovoljan, kada omatori hoce da puca ako ga ima previse. Opet ako je tanak, nakon farbanje se vidi tekstura tkanja. Kada se zelkot osusi, da je suv, a opet da je blago lepljiv, ide tkanje. Trkaci stavljaju dva sloja, ja sam na ovom blatobranu 8. Sa strane gde ide saraf moze i malo karbona da bude jace, mada sa 8 slojeva, pre ce puci saraf.





Sledeca lekcija su visedelni klaupi.


Hohštapler

Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

isterivac

Odlicna tema, samo ne bi bilo lose da napises narodnoj masi gde i po kojim cenama nabavljas platno, smolu, odvajac, zelkot...
Jebes majstore kad posle njih, moram ponovo da radim isti posao!

farbach

Plastiku nabavljam ovde
http://www.gi-ni.net/1/.
Darko iz Mirijeva razmerava na sitno. 0653435345.
Ranije sam kupovao na burad od 200 l, pa kante od 20, sada je dobar i Darko sa 2 kg.
Naglasite za cega vam treba i smola i tkanina, da ne bi dobili pogresno.
Tkanina moze biti
mata -presovane dlake i
roving -upletene dlake
mata moze biti
praskasta i
emulziona.
Nama treba praskasta posto su kalupi za moto delove kompleksni sa puno krivina, coskova i slicno. Ova druga, ako sam dobro zapamtio, emulziona,  je za cevovode, ploce i druge ravne povrsine.
Za prvi sloj je najbolja 200 gramska praskasta, jer ne ostavlja vazdusne dzepove.

evo ga blatobran ofarban i namontiran.



dr32

4 wheels move the body, 2 whells move the soul... enjoy

farbach















Kod visedelnih kalupa se model podeli na segmente koji nisu u kontra formi. Flomasterom ili kredom nacrtam budece delove kalupa. Postoji alatni ili kalupni zelkot ali ga n e koristim jer retko izlijen vise od 3-4 odlivka. Najcesce samo jedan, pa mi ne treba trajan kalup. Ko hoce, da zna da postoji.
Granicu izmedju dva dela kalupa pravim od tetrapak ambalaze ili pozadine PVC folije. Okrece se sjajna, glatka strana, da se ne bi zalepilo. Dalje je isti postupak, zelkot, pa mata....kada se osusi skidam foliju, postavljam novu i mazem odvajacem. Pocev od prvog dela odvajacem mazem samo segment koji se trenutno radi, inace nece moci da se lepi traka, a ona podupire parcice tetrapaka. Ako ostane procep izmedju papira i modela popuni se glinom ili plastelinom.

Gvozden

Odlcina tema! . Mozda pomognes sa objashnjenjem...
Radim jednu masku u 3D i imacu pozitiv, tj model. Koji je najbolji nacin za skidanje kalupa iz vishe ravni!? Mislim kao ovo na slici. Znaci da imam odlivak sa minimum post obrade.
http://img25.imageshack.us/img25/7923/index14a.jpg
http://img709.imageshack.us/img709/1990/index15.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/773/index16.jpg

Konkretno radim ovo u vishe verzija
http://img13.imageshack.us/img13/4249/dsc1463y.jpg
Ne bih da smaram ali bolje pitati nego se praviti pametan  :-[

farbach

zajeban oblik. Bolje je da uradis iz vise delova, manje se ostecuje kalup kod skidanja. Neravnine se lako presmirglaju. Ako brada ne ide u minus, mogao bi cak i jednodelni. Moras rupe zatvoriti. Odole ide traka a onda uz rub stavis glinu, da poravnas. Razlikuju se materijali i uvek ce se videti granica modela, a nece biti okomitih mesta u koje moze uci zelkot.
Ako se odlucis za jenodelni, izbusi kalup na 2-3 mesta. Neko tu ulije ventil od kola. Pre livenja se to mesto napuni glinom, a posle na kompresor odlivak ispada bez muke i krckanja, samo  izleti.

juga

Evo i mene na nastavi!

Nego ¹ta koristiti za rezervoar?

ЯЭВОЛУТИОН

ja vec duze vreme nagovaram Brkku da zgovnamo jedan...uzorak imam....medjutim epoksi je otporanna benzim, ja sam imao neku laverdu sa epoksi reseroarom i bez problema se vozio....e sad ovi novi benzini i nisu bas benzini....pa malo rastapaju te stvari.....mora nakon izlivanja rezervoara, koji je u najboljem slucaju bar iz dva dela sa umetcima od metala za slavinu i cep, a zbog nekih kacenja bude tu i vise, da se iznutra impregnira necim....sto ova govna koja sad moramo da kupujemo ne rastvaraju.....
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Hohštapler

Nema trika da benzin rastvori dvokomponenti epoxi....
Benzin je slab rastvaraè, dobar je da rastvori ulja i masti, al epoxi ne..
Kakvi su to aditivi kad mogu fixator epoxidne smole da rastvore?!
Pa rezervoari se i farbaju epoxidnim farbama iznutra kad se sreðuju od (h)rðe.
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Mad Max

Moram malo off-a

kako ovo da napravim tj. jel moguce kod kuce :)

ili moze neko za neku normalnu lovu uradit oplatu na prikolici?

http://www.taurus-anhaenger.de/
Brzi od smrti, Jaci od bola

Gvozden

Ja sam sa mojim pashom uradio celu prikolicu od mat crnog alubonda... unutra sve inox. Izgleda kao iz fabrike...
Sem tih oblina, plastika mi deluje kao teze resenje( tehnicki)....

isterivac

Citat: Gvozden poslato 07 Septembar, 2013, 16:39
Ja sam sa mojim pashom uradio celu prikolicu od mat crnog alubonda... unutra sve inox. Izgleda kao iz fabrike...
Sem tih oblina, plastika mi deluje kao teze resenje( tehnicki)....
Odmah mi je krenula voda na usta, setio sam se rostilja :D njami, njami :D
Jebes majstore kad posle njih, moram ponovo da radim isti posao!

farbach

Ne mora epoxy  za rezervoar, ali je bolje. Mora pazljivije da se radi, da ne ostane vazdusnih mehurica. Ovaj sam radio za Martina. Zbog novog sedista sam morao promeniti dno rezervoara, da bih tu smestio instalaciju. Cep je od neke RS Aprilije.  Ovaj postupak daje hrapavu donju stranu rezervoara. ZA glatku povrsinu, da je zelkot odgore, postupak je komplikovaniji. Rezervoar uradjen na taj nacin nema pocetak i kraj. Kod Barkovica u Subotici sam gledao Dukatijev rezervoar i nisam mogao da provalim odakle pocinje dno.














©OMI-87


Hohštapler

Meni taj rezervoar i ¹ara lièe jako na ovo





Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Dutchman

Gvozdene kalup skini iz komada sa silikonom za kalupe ili sa latexom , zatvorish otvore sa trakom napravish od plastelina ivice i nalijesh silikon , najjeftiniji na trzishtu je Tekasil 2K oko 40e 3kg a to ti je taman za ti tvoju skalameriju ... imash na youtube-tu gomilu videa kako se radi sa rtv silikonima , latexom , kalupnom gumom itd ... pojenta je da mozesh da ga izvrnesh ko charapu ako radish tanji premaz pa ukrucenje od fibera a idalje je flexibilan iako ga uradish u zalivanju pa se lako chupa napolje , plus ne treba odvajach ... ko voli da se zeza moze chak i prednju i zadnju stranu da odradi kalupa pa da izliva PU plastiku umesto da macka fiber ...

juga

Citat: farbach poslato 07 Septembar, 2013, 16:55
Ne mora epoxy  za rezervoar, ali je bolje. Mora pazljivije da se radi, da ne ostane vazdusnih mehurica. Ovaj sam radio za Martina. Zbog novog sedista sam morao promeniti dno rezervoara, da bih tu smestio instalaciju. Cep je od neke RS Aprilije.  Ovaj postupak daje hrapavu donju stranu rezervoara. ZA glatku povrsinu, da je zelkot odgore, postupak je komplikovaniji. Rezervoar uradjen na taj nacin nema pocetak i kraj. Kod Barkovica u Subotici sam gledao Dukatijev rezervoar i nisam mogao da provalim odakle pocinje dno.














Svaka cast ovo izgleda do OO!!!

juga

Da li pravi¹ sedi¹te èepa ili koristi¹ deo metalnog rezervoara, pa ga uliva¹ u poliester? Ako ga uliva¹ kako to radi¹?