Glavni meni

Ostrvo Krit - kad' mu vreme nije

Započeo Tomislav, 11 Novembar, 2012, 03:02

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Tomislav

Osim za pecenje paprika, kraj oktobra mo¾e biti interesantan za jo¹ neku neplaniranu vo¾nju, uglavnom po bli¾oj okolini grada. Letnje ¾ege minule su odavno, povremene ki¹e umeju lepo da operu neopreznog motoristu. Re¹ili smo da se NE vozimo do: Kosmaja, Avale, Divcibara... Sve su to lepe lokacije, ali bezbroj puta vidjene. Mo¾da ne¹to ju¾nije, mogao bi biti off road, mo¾da Krit?


Od predvidjenih ¹est clanova, po starom pravilu nazvanom „na mene racunaj, ja idem sigurno“ , u auto se utovaraju tri kacige sa isto toliko glava na kojima ce stajati. Plan vrlo jednostavan. Kolima od Beograda do Atine, brodom od luke Pirej do Irakliona na Kritu. Da ne gubimo vreme, pozivamo prijatelja koji dr¾i restoran u Leskovcu da nam donese tradicionalni leskovacki specijalitet do auto puta. Na dogovorenom mestu cekaju nas njoke sa mocarelom.







Par minuta zadr¾avanja na grancnim prelazima, jedno sipanje goriva i posle pribli¾no 1200 km ukrcavamo se na brod.



Bio je petak vece i masa ljudi koji rade na kopnu, odlaze preko vikenda kuci na Krit.





Slepi putnik

Na brodu se muvaju i neki cudni brodski ljudi. Njih ne vidjamo nikada u normalnom ¾ivotu, sem po ¾eleznickim stanicam, lukama i slicnim mestima. Neobicnih fizionomija, uglavnom broj ociju prevazilazi broj zuba u glavi, izgubljenih pogleda. Nekima su vrhovi cipela savijeni na gore, neki galame dok pricaju mobilnim telefonom preko spikerfona, neki su specificnog mirisa, ¾ene uglavnom niske i debele. Ha, sad sam se setio. Na brodu ¾ive glumci i odavde ih regrutuju za snimanje filmova. Nakon razgledanja ipak se povlacimo u kabinu. Kad putujemo ne ¾alimo da platimo za vrhunski sme¹taj.





Baza nam je na ju¾noj strani ostrva u mesta¹cetu Agia Galini. Poznato je, izmedju ostalog po tome ¹to su tu bili zatoceni Dedal i Ikar i odatle su poleteli u slobodu. Njima u casti podignut je spomenik, mada znajuci Grke, nije iskljuceno da su njih dvojica poleteli sa jo¹ nekoliko ostrva koja su imala zgodno mesto da se podigne spomenik i za gledanje istog, veselim, debelim turistima naplati ulaznica.





Unapred postignut dogovor oko iznajmljivanja motocikala malo se razlikovao gledano iz ugla na¹e i Grcke strane. Spor je verovatno nastao usled razlicite terminologije. Na¹ pojam, nova off road guma kada se prevede na grcki tumaci se - dobar poznavalac Brajove azbuke mo¾e osetiti pod prstima mesta gde je nekada postojala ¹ara. Srpski – dobar agregat, na grckom – ne tro¹i vi¹e od 2 litra ulja dnevno. Srpski – ispravne kocnice, grcki – makar jedna kocnica koci silom od 30% (granica tolerancije mo¾e se pomeriti do 20%, ali nikako manje, u tom slucaju prevodi se kao- osrednje kocenje). Nakon par sati ipak smo sastavili tri motora, uzeli rezervne unutra¹nje gume, sajle, rucke i kantu ulja.







Samo da dolijemo malo ulja.



Valjda pripadnost EU razvja ekolo¹ku svest, samo prirodni materijali na japanskim motociklima.

Krit je ogromno ostrvo sa masom neasvaltiranih puteva. Vecina nije ucrtana u karte, ne vide se cak ni na google earth-u zbog kamene podloge slabog kontrasta. Mnogi ne vode nikuda, jednostavno se vozite, dodjete do kraja puta i onda, aj' ti Marinko natrag. Ju¾ni deo ostrava je planinski sa nekoliko vrhova od preko 2000m/nv. Da bi bolje upoznli ma¹ine koje smo uzeli, prvog dana vozimo se bli¾e moru.







Cilj nam je Matala, mesto sa gomilom malih pecina, bolje reci, velikih rupa u mekim stenama koje su bile grobnice rimskih vojnika. Mnogo poznatiji korisnici tih istih rupa su bili Hipici 60-tih i 70- tih godina pro¹log veka, koji su ¾iveli u njima kada je Hipi pokret bio na vrhucu slave. I danas se mogu videti vec ostareli pripadnici tog pokreta u Matali, kao i njihovi naslednici, zaceti mo¾da ba¹ na tom mestu.









Pra¹njav teren, ograde od armaturnih mre¾a, bezbroj ovaca i koza, bili bi kratak opis okru¾enja kroz koje se krecemo. Ograde koje presecaju celo ostrvo postavljene su radi ovaca i koza kojih ima na hiljade. Druga namena je pobolj¹anje cirkulacije kod dokonih bajkera. Protezanje i razmrdavanje svih ekstremiteta dok otvaraju prolaz, proguraju motore, nakon toga vrate sve u prvobitno stanje, a vrlo cesto se de¹ava da taj put ne vodi nikuda pa se preocedura ponavlja u suprotnom smeru.  Za divno cudo, motori rade bez problema. U stvari, bolja bi definicija bila da smo se navikli na probleme i na¹li nacin kako da ih prevazidjemo.



Dolazimo do Babisa. Ekscentricni cudak, ¾ivi na usamljenoj pla¾i sa Ce-om u srcu i mazgom u dvori¹tu. Neobicne kamene objekte sam je napravio, a izdaje ih ponekom zalutalom turisti, koji tra¾i mir i  sadr¾aj drugaciji od ponude turistickih agencija. Njegovi gosti se uglavnom slu¾e sami onim ¹to je na raspolaganju od hrane i pica, dok cene zavise iskljucivo od Babisovog raspolo¾enja i slobodne procene. Uglavnom, nikada ne izlaze iz opisa "jeftino" pa su svi zadovoljni, a na sopstvenu uslugu niko se ne ¾ali. Najveci problem nastane kad Babis uzme stotinjak eura, onda sedne na mazgu i nestane na nekoliko dana.





Bez obzira ¹to je mesec oktobar (listopad) pr.prev. vec pri kraju, dnevna temperatura kretala se oko 27-2(biiip) stepeni, ali je na planinama bilo znatno hladnije. Pri povratku u bazu uglavnom nam je ostajalo vremena za kupanje u toplom moru i poslednjim tragovima sunca. Dvojica debelih  u¾ivala su u moru dok se treci clan, kome je salo izbilo rebra napolje, zadovoljavao njihovom percepcijom; “©ta ka¾ete, voda nije hladna, aaa?”







Ljudi koje smo sretali po planinama bili su dobronamerni i ¾eljni da pomognu. Raspitujuci se o putevima vrlo cesto smo bili pozvani na osve¾enje. Grupa lovaca ponudila nas je picem i gula¹om, koliko smo razumeli, od neke vrste divojarca. Obzirom da sam i sâm lovac, lovacke price mi nisu strane, a na Kritu sem ptica nema nikavih divljih ¾ivotinja. Mnogo bli¾e istini je da je neki damaci jarac zavr¹io u loncu. Kako bilo, ljudi su nas srdacno docekali trudeci se da nam ugode kao najmilijim gostima. ©ta cete, takvi smo mi lovci!









Sledecih dana pentrali smo se po planinskim stazama, nekada utabanim, nekada vododerinama, najce¹ce sacinjenim od krupnog kotrljajuceg kamenja. Bili smo veoma srecni kada bi uspeli da nadjemo odgovarajuci put i popnemo se do samog vrha jer je odozgo pogled najlep¹i.











Vrlo cesto nam se de¹avalo da dodjemo do kraja puta. Da se ne bi vracali kilometrima u nazad jedino re¹enje bilo je da prenesemo motore preko prepeke do sledeceg putica kojim bi nastavljali dalje. Ova gimnastika nas je stra¹no umarala pa smo je koristili samo u izuzetnim slucajevima.



Dosta malih crkava nalazi se na vrhovima brda. U njima nema sve¹tenika, ali su sve otkljucane tako da je moguce zaviriti u njihovu unutra¹njost. Posle prvog poku¹aja zvonjenja odustali smo od takve zabave zato ¹to se sa te visine zvuk prostire kilometrima okolo.









Vetrenjace na vrhu brda privlacile su nam pa¾nju od prvog trenutka kada smo ih ugledali. Par dana vrteli smo se po okolnim planinama i brdima uvek gledajuci u njih. Makadamski put kojim smo se peli bio je odlicno utaban, skoro kao asvalt. Na vrhu brda docekao nas je oblak i izuzetno jak vetar. Sasvim logicno, vetrenjace bez vetra i nisu ba¹ od koristi. Kada smo sreli tehncku ekipu momaka koji rade na odr¾avanju i stali da popricamo sa njima shvatili smo da smo propustili priliku da zavirimo u unutra¹njost vetrenjace zato ¹to su vec zavr¹ili svoj posao i krenuli dalje.







Ispred jedne taverne videli smo stari BSA 500, bez sedi¹ta u prilicno jadnom stanju. U¹li smo unutra, upoznali se s gazdom. Rekli smo mu da smo i mi bajkeri, upitav¹i ga da mo¾da ne ¾eli da proda ostatke tog motora. Pogledao nas je procenjujuci da li ga zavitlavamo ili mislimo ozbilljno. Stavio je ca¹e na sto sipao pice sebi i nama, jedno, drugo, ko zna koje. Gledajuci kroz ca¹u, rekao je vi¹e sebi u bradu. Memories, not for sale. To vece bili smo njegovi gosti.











Vracajuci se kroz grad, pogledali smo aerodrom odakle su poleteli mitski letaci. Nocu je gradic izgledao sasvim drugacije.







Strme, uske ulicice, miris mora u vazduhu, koji promil alkohola u krvi naveli su neke od nas da koriste gradsku infrastrukturu za korekciju ravnote¾e.





Narednih dana vozili smo se na zanimljive lokacije. Visoravan Lassithi ravna k’o tepsija, okru¾ena planinama nalazi se na istocnom delu ostrva. Posmatrano u korelaciji vuk-ovca, idealno mesto za jo¹ jednu od pecina u kojoj se Zevs rodio. Locirana na brda¹cetu sa platoom u podno¾ju ispunjava sve uslove za rodjenje jednog Boga. Plato omogucava parkiranje velikog broja vozila, naravno i naplatu parkinga za iste. Neoprezno su se zaleteli da nam naplate parking, ali taj dogadjaj se u kritskim junackim pesmama mudro precutkuje. Istina, ukazala im se dobra prilika da upoznaju veoma sadr¾ajan srpski recnik i specifican folklor. Da lepo uhranjeni turisti zbog desetominutne ¹etnje do vrha brda ne izgube koji kilogram i nakon tog gubitka pre¾ive stres, placaju psihijatra i nutricionistu braca Grci su smislili magareci prevoz. Petnaes’ evrica uzbrdo, deset nizbrdo. Veselje! Povratna vo¾nja je valjda jeftinija zato ¹to je i magarcima lak¹e da one tupane nose nizbrdo. Da li treba naglasiti da nas piloti magaraca nisu ni pogledali. Mada, izvesni buca medju nama im se ucinio zanimljiv. Ulaz u pecinu, naravno, platili. Ahaaa!









Neostvarenu dobit bo¾jih turistickih radnika ne¹to kasnije investirali smo u digestivni trakt umornih bajkera.





Gratis rakija i gro¾dje posle vecere.

Pra¹ina dignuta tockovima na¹ih motora lagano se sle¾e, dok pakujemo stvari za povratak. Jo¹ uvek sve¾e, neobradjene slike vrte nam se u glavi. Nekoliko ukradenih dana ne znace da smo pobedili jesen. Docekuje nas veselom dobrodo¹licom, pretocenom u ki¹ne oblake. Cak ni ki¹a, koja nas je pratila u povratku nije uspela da nam pokvari raspolo¾enje.



Nadam se da smo uspeli malo da vas oraspolo¾imo ovim slikokazom, ako ne, mo¾da ce sledeci biti bolji.




perlx

Lepo, zanimljivo i drugacije.  [clapp]  [thumb_up]

goranvojska


Boban_m


UFF

 [clapp]

koliko ste placali rentiranje po danu?

mkt


iva749


Silvana

I can go from 0 to BITCH in 2,5 sec.

Tomislav

Citat: UFF poslato 11 Novembar, 2012, 13:48
[clapp]

koliko ste placali rentiranje po danu?

3 motora: DR 200. DR350 i XT350 , 7 dana  djuture 450e!

BANE BROTHERHOOD

svaka cast  [yahoo] ... reci su samo jedno   ;D  ....BEEN THERE  DONE THAT!!!  [yahoo] ...MATALA ...HIPPI COMUNA  ;) ... OBISAO KRIT UZDUZ I POPREKO  sa YAMAHOM XT 660 R  [cheers]
PAIN IS TEMPORARY GLORY IS FOREVER!!!

mkt

Citat: BANE BROTHERHOOD poslato 11 Novembar, 2012, 23:41
svaka cast  [yahoo] ... reci su samo jedno   ;D  ....BEEN THERE  DONE THAT!!!  [yahoo] ...MATALA ...HIPPI COMUNA  ;) ... OBISAO KRIT UZDUZ I POPREKO  sa YAMAHOM XT 660 R  [cheers]
i ti si imao neku slicnu akciju sa jamahom tamo , a

UFF

Citat: Tomislav poslato 11 Novembar, 2012, 23:08
Citat: UFF poslato 11 Novembar, 2012, 13:48
[clapp]

koliko ste placali rentiranje po danu?

3 motora: DR 200. DR350 i XT350 , 7 dana  djuture 450e!

21eur dan?

super :)

farbach

#12
U Matali ziveo godinu dana. Tada je jos moglo da se spava u onim pecinama.
Najvisi vrh Krita je 2454m, a od Agia Galinija je udaljen 16 km vazdusne linije. Planirao sam da se popnem gore, ali nikada nije bilo vremena. Postoji put sa severne strane. Da li ste isli gore?

Major


Tomislav

Citat: farbach poslato 12 Novembar, 2012, 10:02
U Matali ziveo godinu dana. Tada je jos moglo da se spava u onim pecinama.
Najvisi vrh Krita je 2454m, a od Agia Galinija je udaljen 16 km vazdusne linije. Planirao sam da se popnem gore, ali nikada nije bilo vremena. Postoji put sa severne strane. Da li ste isli gore?

Jeste, penjali smo se na njega i neka max visina po navigaciji je bila 1900m, dalje nismo mogli-hteli  a i bilo je poprilicno hladno!

Na 1845 metara smo naletili na lokalne LOvce-krivolovce koji su nas ugostili, nahranili napojili  i naravno da nam je bilo TESKO nastaviti ka vrhu!

farbach

imas neke trekove? Isao bih gore prvom prilikom. Bez lokalca ili treka je tesko naci put do Psiloritisa. Gore bude snega do juna, ima i ski centar, pa pre podne kupanje, popodne skijanje. Inace juzna strana je planinama zaklonjena od vlaznog talasa sa severa i od maja do oktobra-novembra nema kise.
Turisticka sezona u Matali pocinje 15.marta, tada smo otvarali rent a bike i traje do 1. novembra.

kawasaki zr 500 a

sasvim nesto drugacije, odlicno, jos kada sam video Nesu Argusa da je isao, e onda znam da to ne moze da bude nesto obicno, vec nesto neobicno... :)


April

Do you want to be right or do you want to be free?

mladen84

Veoma zanimljivo i ne procenjeno iskustvo i dozivljaj
Ne brze od zivota

micko_13