Ćao, Anonimni posetioče
Stranice: [1] 2
Štampaj
Autor Tema: Ostrvo Krit - kad' mu vreme nije  (Pročitano 7905 puta)
0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
Tomislav
Voajer


Van mreže Van mreže
 Motor:
KTM 690 DUKE
Poruke: 89
Kvalitet: +47 (52%)
Zahvalnice: 11

11 Novembar, 2012, 03:02 Ocena: +14
Ignoriši

Osim za pecenje paprika, kraj oktobra može biti interesantan za još neku neplaniranu vožnju, uglavnom po bližoj okolini grada. Letnje žege minule su odavno, povremene kiše umeju lepo da operu neopreznog motoristu. Rešili smo da se NE vozimo do: Kosmaja, Avale, Divcibara... Sve su to lepe lokacije, ali bezbroj puta vidjene. Možda nešto južnije, mogao bi biti off road, možda Krit?


Od predvidjenih šest clanova, po starom pravilu nazvanom „na mene racunaj, ja idem sigurno“ , u auto se utovaraju tri kacige sa isto toliko glava na kojima ce stajati. Plan vrlo jednostavan. Kolima od Beograda do Atine, brodom od luke Pirej do Irakliona na Kritu. Da ne gubimo vreme, pozivamo prijatelja koji drži restoran u Leskovcu da nam donese tradicionalni leskovacki specijalitet do auto puta. Na dogovorenom mestu cekaju nas njoke sa mocarelom.






 
Par minuta zadržavanja na grancnim prelazima, jedno sipanje goriva i posle približno 1200 km ukrcavamo se na brod.



Bio je petak vece i masa ljudi koji rade na kopnu, odlaze preko vikenda kuci na Krit.





Slepi putnik

Na brodu se muvaju i neki cudni brodski ljudi. Njih ne vidjamo nikada u normalnom životu, sem po železnickim stanicam, lukama i slicnim mestima. Neobicnih fizionomija, uglavnom broj ociju prevazilazi broj zuba u glavi, izgubljenih pogleda. Nekima su vrhovi cipela savijeni na gore, neki galame dok pricaju mobilnim telefonom preko spikerfona, neki su specificnog mirisa, žene uglavnom niske i debele. Ha, sad sam se setio. Na brodu žive glumci i odavde ih regrutuju za snimanje filmova. Nakon razgledanja ipak se povlacimo u kabinu. Kad putujemo ne žalimo da platimo za vrhunski smeštaj.





Baza nam je na južnoj strani ostrva u mestašcetu Agia Galini. Poznato je, izmedju ostalog po tome što su tu bili zatoceni Dedal i Ikar i odatle su poleteli u slobodu. Njima u casti podignut je spomenik, mada znajuci Grke, nije iskljuceno da su njih dvojica poleteli sa još nekoliko ostrva koja su imala zgodno mesto da se podigne spomenik i za gledanje istog, veselim, debelim turistima naplati ulaznica.




 
Unapred postignut dogovor oko iznajmljivanja motocikala malo se razlikovao gledano iz ugla naše i Grcke strane. Spor je verovatno nastao usled razlicite terminologije. Naš pojam, nova off road guma kada se prevede na grcki tumaci se - dobar poznavalac Brajove azbuke može osetiti pod prstima mesta gde je nekada postojala šara. Srpski – dobar agregat, na grckom – ne troši više od 2 litra ulja dnevno. Srpski – ispravne kocnice, grcki – makar jedna kocnica koci silom od 30% (granica tolerancije može se pomeriti do 20%, ali nikako manje, u tom slucaju prevodi se kao- osrednje kocenje). Nakon par sati ipak smo sastavili tri motora, uzeli rezervne unutrašnje gume, sajle, rucke i kantu ulja.







Samo da dolijemo malo ulja.



Valjda pripadnost EU razvja ekološku svest, samo prirodni materijali na japanskim motociklima.

Krit je ogromno ostrvo sa masom neasvaltiranih puteva. Vecina nije ucrtana u karte, ne vide se cak ni na google earth-u zbog kamene podloge slabog kontrasta. Mnogi ne vode nikuda, jednostavno se vozite, dodjete do kraja puta i onda, aj' ti Marinko natrag. Južni deo ostrava je planinski sa nekoliko vrhova od preko 2000m/nv. Da bi bolje upoznli mašine koje smo uzeli, prvog dana vozimo se bliže moru.







Cilj nam je Matala, mesto sa gomilom malih pecina, bolje reci, velikih rupa u mekim stenama koje su bile grobnice rimskih vojnika. Mnogo poznatiji korisnici tih istih rupa su bili Hipici 60-tih i 70- tih godina prošlog veka, koji su živeli u njima kada je Hipi pokret bio na vrhucu slave. I danas se mogu videti vec ostareli pripadnici tog pokreta u Matali, kao i njihovi naslednici, zaceti možda baš na tom mestu.









Prašnjav teren, ograde od armaturnih mreža, bezbroj ovaca i koza, bili bi kratak opis okruženja kroz koje se krecemo. Ograde koje presecaju celo ostrvo postavljene su radi ovaca i koza kojih ima na hiljade. Druga namena je poboljšanje cirkulacije kod dokonih bajkera. Protezanje i razmrdavanje svih ekstremiteta dok otvaraju prolaz, proguraju motore, nakon toga vrate sve u prvobitno stanje, a vrlo cesto se dešava da taj put ne vodi nikuda pa se preocedura ponavlja u suprotnom smeru.  Za divno cudo, motori rade bez problema. U stvari, bolja bi definicija bila da smo se navikli na probleme i našli nacin kako da ih prevazidjemo.



Dolazimo do Babisa. Ekscentricni cudak, živi na usamljenoj plaži sa Ce-om u srcu i mazgom u dvorištu. Neobicne kamene objekte sam je napravio, a izdaje ih ponekom zalutalom turisti, koji traži mir i  sadržaj drugaciji od ponude turistickih agencija. Njegovi gosti se uglavnom služe sami onim što je na raspolaganju od hrane i pica, dok cene zavise iskljucivo od Babisovog raspoloženja i slobodne procene. Uglavnom, nikada ne izlaze iz opisa "jeftino" pa su svi zadovoljni, a na sopstvenu uslugu niko se ne žali. Najveci problem nastane kad Babis uzme stotinjak eura, onda sedne na mazgu i nestane na nekoliko dana.





Bez obzira što je mesec oktobar (listopad) pr.prev. vec pri kraju, dnevna temperatura kretala se oko 27-2(biiip) stepeni, ali je na planinama bilo znatno hladnije. Pri povratku u bazu uglavnom nam je ostajalo vremena za kupanje u toplom moru i poslednjim tragovima sunca. Dvojica debelih  uživala su u moru dok se treci clan, kome je salo izbilo rebra napolje, zadovoljavao njihovom percepcijom; “Šta kažete, voda nije hladna, aaa?”






 
Ljudi koje smo sretali po planinama bili su dobronamerni i željni da pomognu. Raspitujuci se o putevima vrlo cesto smo bili pozvani na osveženje. Grupa lovaca ponudila nas je picem i gulašom, koliko smo razumeli, od neke vrste divojarca. Obzirom da sam i sâm lovac, lovacke price mi nisu strane, a na Kritu sem ptica nema nikavih divljih životinja. Mnogo bliže istini je da je neki damaci jarac završio u loncu. Kako bilo, ljudi su nas srdacno docekali trudeci se da nam ugode kao najmilijim gostima. Šta cete, takvi smo mi lovci!









Sledecih dana pentrali smo se po planinskim stazama, nekada utabanim, nekada vododerinama, najcešce sacinjenim od krupnog kotrljajuceg kamenja. Bili smo veoma srecni kada bi uspeli da nadjemo odgovarajuci put i popnemo se do samog vrha jer je odozgo pogled najlepši.










 
Vrlo cesto nam se dešavalo da dodjemo do kraja puta. Da se ne bi vracali kilometrima u nazad jedino rešenje bilo je da prenesemo motore preko prepeke do sledeceg putica kojim bi nastavljali dalje. Ova gimnastika nas je strašno umarala pa smo je koristili samo u izuzetnim slucajevima.



Dosta malih crkava nalazi se na vrhovima brda. U njima nema sveštenika, ali su sve otkljucane tako da je moguce zaviriti u njihovu unutrašnjost. Posle prvog pokušaja zvonjenja odustali smo od takve zabave zato što se sa te visine zvuk prostire kilometrima okolo.









Vetrenjace na vrhu brda privlacile su nam pažnju od prvog trenutka kada smo ih ugledali. Par dana vrteli smo se po okolnim planinama i brdima uvek gledajuci u njih. Makadamski put kojim smo se peli bio je odlicno utaban, skoro kao asvalt. Na vrhu brda docekao nas je oblak i izuzetno jak vetar. Sasvim logicno, vetrenjace bez vetra i nisu baš od koristi. Kada smo sreli tehncku ekipu momaka koji rade na održavanju i stali da popricamo sa njima shvatili smo da smo propustili priliku da zavirimo u unutrašnjost vetrenjace zato što su vec završili svoj posao i krenuli dalje.







Ispred jedne taverne videli smo stari BSA 500, bez sedišta u prilicno jadnom stanju. Ušli smo unutra, upoznali se s gazdom. Rekli smo mu da smo i mi bajkeri, upitavši ga da možda ne želi da proda ostatke tog motora. Pogledao nas je procenjujuci da li ga zavitlavamo ili mislimo ozbilljno. Stavio je caše na sto sipao pice sebi i nama, jedno, drugo, ko zna koje. Gledajuci kroz cašu, rekao je više sebi u bradu. Memories, not for sale. To vece bili smo njegovi gosti.










 
Vracajuci se kroz grad, pogledali smo aerodrom odakle su poleteli mitski letaci. Nocu je gradic izgledao sasvim drugacije.







Strme, uske ulicice, miris mora u vazduhu, koji promil alkohola u krvi naveli su neke od nas da koriste gradsku infrastrukturu za korekciju ravnoteže.





Narednih dana vozili smo se na zanimljive lokacije. Visoravan Lassithi ravna k’o tepsija, okružena planinama nalazi se na istocnom delu ostrva. Posmatrano u korelaciji vuk-ovca, idealno mesto za još jednu od pecina u kojoj se Zevs rodio. Locirana na brdašcetu sa platoom u podnožju ispunjava sve uslove za rodjenje jednog Boga. Plato omogucava parkiranje velikog broja vozila, naravno i naplatu parkinga za iste. Neoprezno su se zaleteli da nam naplate parking, ali taj dogadjaj se u kritskim junackim pesmama mudro precutkuje. Istina, ukazala im se dobra prilika da upoznaju veoma sadržajan srpski recnik i specifican folklor. Da lepo uhranjeni turisti zbog desetominutne šetnje do vrha brda ne izgube koji kilogram i nakon tog gubitka prežive stres, placaju psihijatra i nutricionistu braca Grci su smislili magareci prevoz. Petnaes’ evrica uzbrdo, deset nizbrdo. Veselje! Povratna vožnja je valjda jeftinija zato što je i magarcima lakše da one tupane nose nizbrdo. Da li treba naglasiti da nas piloti magaraca nisu ni pogledali. Mada, izvesni buca medju nama im se ucinio zanimljiv. Ulaz u pecinu, naravno, platili. Ahaaa!









Neostvarenu dobit božjih turistickih radnika nešto kasnije investirali smo u digestivni trakt umornih bajkera.





Gratis rakija i groždje posle vecere.
 
Prašina dignuta tockovima naših motora lagano se sleže, dok pakujemo stvari za povratak. Još uvek sveže, neobradjene slike vrte nam se u glavi. Nekoliko ukradenih dana ne znace da smo pobedili jesen. Docekuje nas veselom dobrodošlicom, pretocenom u kišne oblake. Cak ni kiša, koja nas je pratila u povratku nije uspela da nam pokvari raspoloženje.



Nadam se da smo uspeli malo da vas oraspoložimo ovim slikokazom, ako ne, možda ce sledeci biti bolji.



perlx
Vikend bajker
*****

Van mreže Van mreže
 Motor:
アフリカ
CCEB

Lokacija: na vr' brda
Poruke: 4567
Kvalitet: +1622 (35%)
Zahvalnice: 84

Odgovor #1 - 11 Novembar, 2012, 03:06 Ocena: +1
Ignoriši

Lepo, zanimljivo i drugacije.  clapp  palac gore

goranvojska
Grebenar
Iskusni bajker
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
suzuki bandit 1200s yamaha xj550 baba 82
 Facebook: Poseti
ja ne bi o tome a i moglo bi ako treba

Lokacija: 130km od bg pored Morave
Poruke: 6229
Kvalitet: +1865 (29%)
Zahvalnice: 226

Odgovor #2 - 11 Novembar, 2012, 09:29 Ocena: 0
Ignoriši

 Klanjam se Klanjam se Klanjam se [klanjam_se]bravo momci
Boban_m
Vikend bajker
*****

Van mreže Van mreže
 Motor:
R1200C
Lokacija: Bratunac, Earth
Poruke: 3844
Kvalitet: +1231 (32%)
Zahvalnice: 83

Odgovor #3 - 11 Novembar, 2012, 11:02 Ocena: 0
Ignoriši

 clapp palac gore uzdravlje
UFF
***********
Administrator
Mega Moto Manijak
**********

Van mreže Van mreže
 Motor:
Honda CB600F Hornet '03
Yamaha FZ6 Fazer '04
Suzuki DL650V-Strom '05
Honda CBR600F4i '06
Yamaha MT-03 '07
KTM 690SM '08
Yamaha YZF-R1 '08
Honda CB1000RA '09

Lokacija: Belgrade
Poruke: 40198
Kvalitet: +10643 (26%)
Zahvalnice: 952

Odgovor #4 - 11 Novembar, 2012, 13:48 Ocena: 0

 clapp

koliko ste placali rentiranje po danu?
mkt
Moto Manijak
*******

Na mreži Na mreži
 Motor:
Trafika plin * Hornjava blue * AUSTRIAN DEATH MACHINE * Hornjava blue* Trafika plin
 Facebook: Poseti
Lokacija: zvezdara
Poruke: 17778
Kvalitet: +9743 (54%)
Zahvalnice: 146

Odgovor #5 - 11 Novembar, 2012, 19:10 Ocena: 0
Ignoriši

odlican putopis
fotke su vrhunske

DA NEMAM LOSU SRECU NE BI` IMAO SRECU UOPSTE
iva749
Pozer
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
Honda CB600F Hornet yahoo
 Facebook: Poseti
Lokacija: Beograd
Poruke: 667
Kvalitet: +86 (12%)
Zahvalnice: 9

Odgovor #6 - 11 Novembar, 2012, 19:53 Ocena: 0
Ignoriši

 clapp KTM-ovci   Tongue Cheesy
Silvana
Iskusni pozer
****

Van mreže Van mreže
 Motor:
Bandit 007
 Facebook: Poseti
Lokacija: Ban. Novo Selo
Poruke: 1291
Kvalitet: +525 (40%)
Zahvalnice: 55

Odgovor #7 - 11 Novembar, 2012, 20:44 Ocena: 0
Ignoriši

Savršeno.

I can go from 0 to BITCH in 2,5 sec.
Tomislav
Voajer


Van mreže Van mreže
 Motor:
KTM 690 DUKE
Poruke: 89
Kvalitet: +47 (52%)
Zahvalnice: 11

Odgovor #8 - 11 Novembar, 2012, 23:08 Ocena: 0
Ignoriši

clapp

koliko ste placali rentiranje po danu?

3 motora: DR 200. DR350 i XT350 , 7 dana  djuture 450e!
BANE BROTHERHOOD
BRANG THE LOVE CHOKE
Vikend bajker
*****

Van mreže Van mreže
 Motor:
A STO BI JA VOLEEEEOOOOO DA IMAM MOTOOOOOR!!!
 Facebook: Poseti
LET THERE BE BROTHERHOOD

Lokacija: ZEMUN
Poruke: 3233
Kvalitet: +712 (22%)
Zahvalnice: 37

Odgovor #9 - 11 Novembar, 2012, 23:41 Ocena: 0
Ignoriši

svaka cast  yahoo ... reci su samo jedno   Grin  ....BEEN THERE  DONE THAT!!!  yahoo ...MATALA ...HIPPI COMUNA  namigujem ... OBISAO KRIT UZDUZ I POPREKO  sa YAMAHOM XT 660 R  uzdravlje

PAIN IS TEMPORARY GLORY IS FOREVER!!!
mkt
Moto Manijak
*******

Na mreži Na mreži
 Motor:
Trafika plin * Hornjava blue * AUSTRIAN DEATH MACHINE * Hornjava blue* Trafika plin
 Facebook: Poseti
Lokacija: zvezdara
Poruke: 17778
Kvalitet: +9743 (54%)
Zahvalnice: 146

Odgovor #10 - 12 Novembar, 2012, 03:07 Ocena: +1
Ignoriši

svaka cast  yahoo ... reci su samo jedno   Grin  ....BEEN THERE  DONE THAT!!!  yahoo ...MATALA ...HIPPI COMUNA  namigujem ... OBISAO KRIT UZDUZ I POPREKO  sa YAMAHOM XT 660 R  uzdravlje
i ti si imao neku slicnu akciju sa jamahom tamo , a

DA NEMAM LOSU SRECU NE BI` IMAO SRECU UOPSTE
UFF
***********
Administrator
Mega Moto Manijak
**********

Van mreže Van mreže
 Motor:
Honda CB600F Hornet '03
Yamaha FZ6 Fazer '04
Suzuki DL650V-Strom '05
Honda CBR600F4i '06
Yamaha MT-03 '07
KTM 690SM '08
Yamaha YZF-R1 '08
Honda CB1000RA '09

Lokacija: Belgrade
Poruke: 40198
Kvalitet: +10643 (26%)
Zahvalnice: 952

Odgovor #11 - 12 Novembar, 2012, 05:03 Ocena: 0

clapp

koliko ste placali rentiranje po danu?

3 motora: DR 200. DR350 i XT350 , 7 dana  djuture 450e!

21eur dan?

super Smiley
farbach
Moto Doktor
Iskusni pozer
***

Van mreže Van mreže
 Facebook: Poseti
Poruke: 2237
Kvalitet: +2302 (102%)
Zahvalnice: 152

Odgovor #12 - 12 Novembar, 2012, 10:02 Ocena: 0
Ignoriši

U Matali ziveo godinu dana. Tada je jos moglo da se spava u onim pecinama.
Najvisi vrh Krita je 2454m, a od Agia Galinija je udaljen 16 km vazdusne linije. Planirao sam da se popnem gore, ali nikada nije bilo vremena. Postoji put sa severne strane. Da li ste isli gore?
« Poslednja izmena: 12 Novembar, 2012, 10:10 farbach »
Major
Moto Manijak
*******

Van mreže Van mreže
 Motor:
Kawasaki ZZR 1400 Performance sport
Green Beast :)

Lokacija: Beograd
Poruke: 14824
Kvalitet: +1959 (13%)
Zahvalnice: 120

Odgovor #13 - 12 Novembar, 2012, 10:41 Ocena: 0
Ignoriši

clapp


Tomislav
Voajer


Van mreže Van mreže
 Motor:
KTM 690 DUKE
Poruke: 89
Kvalitet: +47 (52%)
Zahvalnice: 11

Odgovor #14 - 12 Novembar, 2012, 10:59 Ocena: 0
Ignoriši

U Matali ziveo godinu dana. Tada je jos moglo da se spava u onim pecinama.
Najvisi vrh Krita je 2454m, a od Agia Galinija je udaljen 16 km vazdusne linije. Planirao sam da se popnem gore, ali nikada nije bilo vremena. Postoji put sa severne strane. Da li ste isli gore?

Jeste, penjali smo se na njega i neka max visina po navigaciji je bila 1900m, dalje nismo mogli-hteli  a i bilo je poprilicno hladno!

Na 1845 metara smo naletili na lokalne LOvce-krivolovce koji su nas ugostili, nahranili napojili  i naravno da nam je bilo TESKO nastaviti ka vrhu!
farbach
Moto Doktor
Iskusni pozer
***

Van mreže Van mreže
 Facebook: Poseti
Poruke: 2237
Kvalitet: +2302 (102%)
Zahvalnice: 152

Odgovor #15 - 12 Novembar, 2012, 12:44 Ocena: 0
Ignoriši

imas neke trekove? Isao bih gore prvom prilikom. Bez lokalca ili treka je tesko naci put do Psiloritisa. Gore bude snega do juna, ima i ski centar, pa pre podne kupanje, popodne skijanje. Inace juzna strana je planinama zaklonjena od vlaznog talasa sa severa i od maja do oktobra-novembra nema kise.
Turisticka sezona u Matali pocinje 15.marta, tada smo otvarali rent a bike i traje do 1. novembra.
kawasaki zr 500 a
Voajer


Van mreže Van mreže
 Motor:
Vespa ET-4 125
 Facebook: Poseti
Poruke: 94
Kvalitet: +25 (26%)
Zahvalnice: 1

Odgovor #16 - 12 Novembar, 2012, 13:15 Ocena: 0
Ignoriši

sasvim nesto drugacije, odlicno, jos kada sam video Nesu Argusa da je isao, e onda znam da to ne moze da bude nesto obicno, vec nesto neobicno... Smiley

April
Ucenik
**

Van mreže Van mreže
 Motor:
Yamaha XJ6 Naked
Poruke: 497
Kvalitet: +144 (28%)
Zahvalnice: 13

Odgovor #17 - 12 Novembar, 2012, 15:25 Ocena: 0
Ignoriši

A meraka...super!

Do you want to be right or do you want to be free?
mladen84
Voajer


Van mreže Van mreže
 Motor:
kawasaki zephyr 550
Poruke: 41
Kvalitet: +1 (2%)
Zahvalnice: 0

Odgovor #18 - 16 Decembar, 2012, 15:29 Ocena: 0
Ignoriši

Veoma zanimljivo i ne procenjeno iskustvo i dozivljaj

Ne brze od zivota
micko_13
Pocetnik
*

Van mreže Van mreže
 Motor:
honda dominator
Poruke: 110
Kvalitet: +11 (10%)
Zahvalnice: 0

Odgovor #19 - 16 Decembar, 2012, 18:04 Ocena: 0
Ignoriši

predobro svaka cast momcima....
Stranice: [1] 2
Štampaj
Moto Manijaci  |  Putovanja, izleti, skupovi, klubovi  |  Putopisi (Urednik: Andreja)  |  Tema: Ostrvo Krit - kad' mu vreme nije